2 תשובות
חג החנוכה נחגג בגלל הנס שהשמן בבית המקדש הספיק להאיר את המנורה שמונה ימים והוא היה אמור להספיק ליום אחד, ובית המקדש היה בירושלים...
חנוכה נחגג כי היה נס פך השמן, וגם כדי לחגוג את הניצחון של החשמונאים כל היוונים - שכבשו את המקדש ומנעו עבודה בו