27 תשובות
^זה נכון
שואל השאלה:
אני אישית לא מבין בזה, אלה רק תהיות שטחיות שעולות לי מהכלום שאני יודע
אני אישית לא מבין בזה, אלה רק תהיות שטחיות שעולות לי מהכלום שאני יודע
אנונימי
^^^^^איך אפשר לבוא בטענות למשהו שלא קיים?
אנונימי
הטענה היא לא שלקחנו להם את המדינה.
היא שיש לך 7 מליון יהודים בארץ ישראל ו7 מליון ערבים בארץ ישראל.
כל עוד אתה לא רוצה מדינה דו לאומית בארץ עם רוב ערבי אתה צריך להיפרד מהם.
מוזמן לבחור דרך, אני בוחר בדרך הדמוקרטית, שבה מוקמת מדינה ערבית לצד מדינת ישראל.
היא שיש לך 7 מליון יהודים בארץ ישראל ו7 מליון ערבים בארץ ישראל.
כל עוד אתה לא רוצה מדינה דו לאומית בארץ עם רוב ערבי אתה צריך להיפרד מהם.
מוזמן לבחור דרך, אני בוחר בדרך הדמוקרטית, שבה מוקמת מדינה ערבית לצד מדינת ישראל.
היסטורית, נכון שקיוויתיות הערבים בפלסטין גרמה לכך שהמדינה נוצרה והיא כוללת גם אזורים שבהם גרו ערבים. אך גם אם נבין את המדינה כמו כל מדינה אחרת, שכן היא נוצרה בתהליך היסטורי ופוליטי מורכב, יש לזכור שאף אחד לא יכול להחזיר או לקחת בעלות על שטחים או מדינות כבר קיימות. אנחנו חיים בעולם שבו מדינות נוצרות ומתפתחות בתהליכים היסטוריים ופוליטיים, ואפילו אם נתייחס להם כבעליות על מקום ספציפי, יש לזכור שזה לא ניתן לשחזר את ההיסטוריה. הדבר החשוב ביותר הוא למצוא דרכים לחיות בשלום ובכבוד זה לזה, לפתח יחסים מגיבים ולמנוע כל התנגדות או אלימות בין הצדדים.
שואל השאלה:
לא חושב שהאמריקאים כבשו את הבריטים, אלא שהאמריקאים הם קבוצת בריטים שעברו ליבשת אמריקה והרגו את המתיישבים האינדיאנים.
והחזקה שלנו על השטח היא כי באחנו מהאינטישמיות ושואה ברחבי אירופה, ואני די בטוח שהם לא שלטו פה באמת, לפני שלקחנו את השליטה היו פה בריטים ועותמאנים ועוד
לא חושב שהאמריקאים כבשו את הבריטים, אלא שהאמריקאים הם קבוצת בריטים שעברו ליבשת אמריקה והרגו את המתיישבים האינדיאנים.
והחזקה שלנו על השטח היא כי באחנו מהאינטישמיות ושואה ברחבי אירופה, ואני די בטוח שהם לא שלטו פה באמת, לפני שלקחנו את השליטה היו פה בריטים ועותמאנים ועוד
אנונימי
לא הבנתי את הקטע הזה אף פעם, הדעה השמאלנית זה ממש לא לתת לערבים את המדינה.
את מדברת על השמאלנים הממש קיצוניים ואין כמעט מאלה
את מדברת על השמאלנים הממש קיצוניים ואין כמעט מאלה
^^זו לחלוטין לא החזקה שלנו על הארץ.
אם זו החזקה שלנו אז אין לנו מוסר.
החזקה שלנו היא נובעת מהלאומיות המודרנית.
היא גם זו שנותנת ללאום הערבי חזקה בארץ.
אם זו החזקה שלנו אז אין לנו מוסר.
החזקה שלנו היא נובעת מהלאומיות המודרנית.
היא גם זו שנותנת ללאום הערבי חזקה בארץ.
הדעה של השמאלנים לא ראויה כדי להיקרא דעה
הדעה השמאלנית אומרת שצריך לראות עוד אנשים חות מאת העם היהודי.
יש גם ערבים שחיים בינינו, והם סובלים מאותן בעיות. אנחנו יכולים לעצום עיניים ולהתעלם מהסיטואציה, אבל זה יגמר בנשק גרעין של איראן במקרה הטוב, ובהתערבות של מעצמות במקרה הרע.
הדעה, שלי לפחות, אומרת שחיי אדם זה הדבר החשוב הראשון. יותר מאלןהים, יותר ממדינה - חיי אדם. והדרך היחידה להציל אותם, היא לא מלזרוע הרס וחורבן, אלא מלהביא עידן של שלום והרמוניה.
בצורת השמאל התמים והפשוט, אני בעד שתהיה מדינה אחת גדולה לכל הערבים והיהודים גם יחד. מערכת בחירות משותפת וחיים משותפים של עזרה ואהבה הדדית.
בדעה הפחות תמימה, אני רוצה לעזור לערבים לייסד לעצמם מדינה שמונהגת על ידי שלטון דמוקרטי ויציב, ולא שלטון טרור דיקטטורי. שנחלוק את ירושלים בינינו, ונחייה יחד.
כי יותר מהכל, החיים הם אלה שחשובים בעיניי. אני לא מאמינה באלוהים, אני מאמינה באהבה. אני מאמינה שערבים הם אנשים טובים שחונכו בידיעה שירושלים היא שלהם. אנחנו אנשים טובים שחונכנו בידיעה שירושלים היא שלנו - אין שום הוכחה שתגרום לנו לפתור את המשבר הזה, נצטרך לחלק אותה בינינו.
מעבר לכך, אני לא תומכת בהתנחלויות כי זה שטח כבוש. ולפי האמנה, אסור ליישב שטח כבוש. השטח הזה לא היה שלנו, הוא היה מאזור לא שלנו ולקחנו אותו. אנחנו לא יכולים להיות חמדנים ולרצות עוד, כי מבחינתם, האזור הזה הוא שלהם. אז למה לקחת בכוח? למ הלא לישות את זה בצורה שקטה ונעימה, לקבוע וועדה ולהחליט מי מקבל מה. הרי מבחינתם זה האזור שלהם, מבחינתנו זה שלנו - מה זה עוזר?
אנחנו טוענים שאלוהים הביא לנו את ירושלים, הוא טוענים שאין לי שמץ מה אבל שירושלים שלהם - זה עניין של דת ודעה, זה מא עובדות שמוכיחות "ירושלים שייכת ליהודים" זה רק סיפור שבכלל לא בטוח נכון.
אז כמו שאימא אומרת, צריך להיות בוגרים ולדעת לוותר כשמדובר במטרה נעלה יותר - כמו שלום.
יש גם ערבים שחיים בינינו, והם סובלים מאותן בעיות. אנחנו יכולים לעצום עיניים ולהתעלם מהסיטואציה, אבל זה יגמר בנשק גרעין של איראן במקרה הטוב, ובהתערבות של מעצמות במקרה הרע.
הדעה, שלי לפחות, אומרת שחיי אדם זה הדבר החשוב הראשון. יותר מאלןהים, יותר ממדינה - חיי אדם. והדרך היחידה להציל אותם, היא לא מלזרוע הרס וחורבן, אלא מלהביא עידן של שלום והרמוניה.
בצורת השמאל התמים והפשוט, אני בעד שתהיה מדינה אחת גדולה לכל הערבים והיהודים גם יחד. מערכת בחירות משותפת וחיים משותפים של עזרה ואהבה הדדית.
בדעה הפחות תמימה, אני רוצה לעזור לערבים לייסד לעצמם מדינה שמונהגת על ידי שלטון דמוקרטי ויציב, ולא שלטון טרור דיקטטורי. שנחלוק את ירושלים בינינו, ונחייה יחד.
כי יותר מהכל, החיים הם אלה שחשובים בעיניי. אני לא מאמינה באלוהים, אני מאמינה באהבה. אני מאמינה שערבים הם אנשים טובים שחונכו בידיעה שירושלים היא שלהם. אנחנו אנשים טובים שחונכנו בידיעה שירושלים היא שלנו - אין שום הוכחה שתגרום לנו לפתור את המשבר הזה, נצטרך לחלק אותה בינינו.
מעבר לכך, אני לא תומכת בהתנחלויות כי זה שטח כבוש. ולפי האמנה, אסור ליישב שטח כבוש. השטח הזה לא היה שלנו, הוא היה מאזור לא שלנו ולקחנו אותו. אנחנו לא יכולים להיות חמדנים ולרצות עוד, כי מבחינתם, האזור הזה הוא שלהם. אז למה לקחת בכוח? למ הלא לישות את זה בצורה שקטה ונעימה, לקבוע וועדה ולהחליט מי מקבל מה. הרי מבחינתם זה האזור שלהם, מבחינתנו זה שלנו - מה זה עוזר?
אנחנו טוענים שאלוהים הביא לנו את ירושלים, הוא טוענים שאין לי שמץ מה אבל שירושלים שלהם - זה עניין של דת ודעה, זה מא עובדות שמוכיחות "ירושלים שייכת ליהודים" זה רק סיפור שבכלל לא בטוח נכון.
אז כמו שאימא אומרת, צריך להיות בוגרים ולדעת לוותר כשמדובר במטרה נעלה יותר - כמו שלום.
אנונימית
העיקרון זה לאו דווקא למי המדינה שייכת, אלא הכיבוש בשטחים
נו זה שמאלנים מה רצית הם גם רוצים שתהיה הפסקת אש כי אנחנו הורסים את עזה
^^^ כתבת ממש יפה
אנונימית
^^אני רוצה הפסקת אש כי אני מפחדת על אח שלי שנלחם
אני רוצה הפסקת אש כי חיי אדם זה דבר יקר
אני רוצה הפסקת אש כי מלחמה זו רק עוד דרך להשמיד את העולם
אני רוצה הפסקת אש כי שלום עדיף על הרס
למה הכל אתם משייכים לפוליטיקה מושחתת? הכל קשור בימין או שמאל? אם אני מצביעה מרצ אז אני בוגדת?
דיי
דיי כבר לא להיות מסוגלים להפגין כל סובלנות אפשרית
אני לא תומכת בבן גביר וש"ס אבל אם מישהו מצביע להם אני אכבד אותו ב-100%, אני אעריך אותו שהוא שלם והולך אחרי הלב שלו
דיי כבר, כמה אפשר להיות רעים זה לזה
אני חלק מעם ישראל בדיוק כמוכם, זה שאני שמאלנית, רק אומר שאני גאה במי שאני ובדעות שלי - ואם אתם לא מסכימים איתן זו החלטה שלכם והיא בסדר גמור. אבל אל תשנאו אותי על הדעות שלי.
אני רוצה הפסקת אש כי חיי אדם זה דבר יקר
אני רוצה הפסקת אש כי מלחמה זו רק עוד דרך להשמיד את העולם
אני רוצה הפסקת אש כי שלום עדיף על הרס
למה הכל אתם משייכים לפוליטיקה מושחתת? הכל קשור בימין או שמאל? אם אני מצביעה מרצ אז אני בוגדת?
דיי
דיי כבר לא להיות מסוגלים להפגין כל סובלנות אפשרית
אני לא תומכת בבן גביר וש"ס אבל אם מישהו מצביע להם אני אכבד אותו ב-100%, אני אעריך אותו שהוא שלם והולך אחרי הלב שלו
דיי כבר, כמה אפשר להיות רעים זה לזה
אני חלק מעם ישראל בדיוק כמוכם, זה שאני שמאלנית, רק אומר שאני גאה במי שאני ובדעות שלי - ואם אתם לא מסכימים איתן זו החלטה שלכם והיא בסדר גמור. אבל אל תשנאו אותי על הדעות שלי.
אנונימית
מסכים איתך בשניים הראשונים השאר לא^
אי אפשר להסביר את הדעה הזאת. הרי לפי כל ההוכחות המדינה הזאת לא שייכת להם (מבחינה היסטורית ודתית, גם של היהודים וגם של המוסלמים). ועוד העובדה שיש ישראלים יהודיים שתומכים בזה..
אנונימית
הם היו כאן וגרו לצד יהודים ב2000 שנה האחרונות, אנחנו לא יכולים פשוט לגרש אותם
^בדיוק. והם כן מאמינים שזאת המדינה שלהם באותה מידה. מי אנחנו שנאמר להם אחרת?
אנונימית
אלוקים הבטיח את הארץ לאברהם אבינו. אם יש לך טענות פנה לאלוקים.
אנונימי
אנונימית,ומה לגבי הערבים שלא רוצים לחלוק איתך את שטח המדינה ולקיים איתך דו קיום בארץ אחת אלא רוצים להוציא אותך מהאגץ? מה לגבי ערבים שקמים בבוקר במטרה אחת להשמיד את העם היהודי?את רוצה הפסקת אש,אבל הפסקת אש זה לא ריאלי כשאת נמצאת במדינה וכחלק מעם שבמשך כל השנים וההיסטוריה ניסו להשמיד אותו,עם כזב צריך לשמור על עצמו,ואין דרך אחרת לשמור עליו ללא לחימה בעולם של היום
אנונימית
^ זה חלק מאוד קטן מהם, כמו שזה חלק קטן מאיתנו
הטענה מאחורי זה טוענת שהערבים היו פה בעצם העם האתני לפנינו, אם תשים לב, האמריקאים אכן כבשו את השטח מהברטים, כי האמריקאים הם עם אתני שונה, ולכן הם מרדו.
במקרה שלנו, הטענה היא שלמה לנו יש חזקה על השטח?
הם היו פה קודם, הם יושבים פה כבר כמעט 1000 שנה, מודע שעם (יותר דת מעם)יקח להם את השטח שהעם שלהם הסתובב בו כל כך הרבה זמן?
(למען מניעת אי הבנות-זאת לא הדעה שלי, סתם מכיר את הקונצפט)
במקרה שלנו, הטענה היא שלמה לנו יש חזקה על השטח?
הם היו פה קודם, הם יושבים פה כבר כמעט 1000 שנה, מודע שעם (יותר דת מעם)יקח להם את השטח שהעם שלהם הסתובב בו כל כך הרבה זמן?
(למען מניעת אי הבנות-זאת לא הדעה שלי, סתם מכיר את הקונצפט)
לא... מה שאתה מתאר זה השמאל הקיצוני
שמאל זה אנשים שרוצים לחיות עם הערבים פשוט
שמאל זה אנשים שרוצים לחיות עם הערבים פשוט
למי שכתב פה שהדעה של השמאלנים לא ראויה להיקרא דעה יש לי משהו להגיד לך, אני ימני בדעותיי ותמיד יהיה אבל להגיד דבר כזה זה הדבר הכי חסר כיוון שאתה יכול להגיד. אתה יודע מה מגדיר דעה? אתה יודע מה זה אומר להיות 'ראוי' למשהו? אני חושב שאתה צריך לעשות טיפה גוגל וללמוד ( וגם לקבל את העובדה שלא כולם בעולם קבועים בדעה דווקא שלך (:
זה נשמע יותר כאילו אתה שואל על דעה של מדינות אחרות עלינו ולא על שמאלנים, ואם כן כנראה שמאלנים קיצונים כי אני מכירה מלא שמאלנים ואף אחד לא רוצה ש"נחזיר להם את הארץ". רובם מדברים יותר על אפליה, שלא חסר, והרבה אנשים חושבים שבגלל שיהודים סובלים אז ערבים לא. גם אם היינו מחזירים את הארץ או ווטאבר לא היה למי, כי הבריטים היו פה קודם. פשוט המהות היהודית של המדינה דופקת את הערבים וכולם דופקים אחד תשני והשאר כולם יודעים.
שמאל וימין זה לא שחור ולבן, ולא הכל פשוט כמו שתיארת פה
^^יש כאלה מכל קבוצה. יש גם את היהודים שלא רוצים. רציתם אידיאולוגיה שמאלנית - אידיאולוגיה שמאלנית שמה את חיי האדם ויחסי השלום במקום הראשון.
אנונימית
באותו הנושא: