9 תשובות
לפי מה שאני הבנתי ש"גן עדן" ו"גיהנום" זה בעצם חוויות טובות/רעות,
הרי שאומרים "שורפים אנשים בגיהנום"- איך אפשר לשרוף אדם שאין לו גוף?
לפי דעתי זה יותר דומה לחלום, קרה לך שסבלת בחלום? כאב לך? פחדת? וכו'..
אלו חוויות שעברת בחלום שזה בעצם "חרטא" זה בסך הכל חלום ולמרות הכל הרבה פעמים אנשים סובלים אפילו בחלום, לכן זה הדבר הכי דומה לחיים לאחר המוות, אם היית אדם טוב אתה תחווה ככל הנראה חוויות טובות ונעימות יותר מאדם שהיה רע ופחות תסבול ממנו.
כי בסופו של דבר אתה קודם כל "משלם" על המעשים הרעים שעשית כדי להתנקות ולאחר מכן אתה נהנה מכל המעשים הטובים (אין קיזוז או משהו).
הרי שאומרים "שורפים אנשים בגיהנום"- איך אפשר לשרוף אדם שאין לו גוף?
לפי דעתי זה יותר דומה לחלום, קרה לך שסבלת בחלום? כאב לך? פחדת? וכו'..
אלו חוויות שעברת בחלום שזה בעצם "חרטא" זה בסך הכל חלום ולמרות הכל הרבה פעמים אנשים סובלים אפילו בחלום, לכן זה הדבר הכי דומה לחיים לאחר המוות, אם היית אדם טוב אתה תחווה ככל הנראה חוויות טובות ונעימות יותר מאדם שהיה רע ופחות תסבול ממנו.
כי בסופו של דבר אתה קודם כל "משלם" על המעשים הרעים שעשית כדי להתנקות ולאחר מכן אתה נהנה מכל המעשים הטובים (אין קיזוז או משהו).
אתה שואל שאלה חכמה מאוד
תדע שיש הוכחות להכל זה לא סתם שאנשים דתיים מוותרים על "פינוקים" בעולם הזה בשביל העולם הבא ובצדק שהרי אים תיקח את כל ההנאות של כל האנשים בעולם הזה מאז שנוצר ועד היום ותרכז את זה לשניה אחת, עדיין זה לא שניה אחת בעולם הבא אז תגיד לי אפוא שווה יותר להשקיע?
ועוד שההנאה בגן עדן זה בלי הגבלה של זמן זה ממש לנצח,
ושתבין גם היום שאתה חי ונהנה ממשהו או כואב לך משהו זה הנשמה שלך שנהנת או סובלת לא משהו אחר כי הגוף זה סתם כמו איזה בובה שאחרי 120 שנה קוברים אותו (ואוכלים אותו תולעים) ואז הנשמה שלך (שזה אתה) עולה למעלה ומקבלת שכר-גן עדן (אם קימת את מצוות התורה) או עונש-גהינום (אם עשית עברות שאסור לפי התורה לעשות).
אם אתה רוצה הוכחות גם אתה יכול לשאול אנשים דתיים בסביבתך שיודעים ויש גם המון אירגונים כגון: "ערכים" "הידברות" ועוד...
תדע שיש הוכחות להכל זה לא סתם שאנשים דתיים מוותרים על "פינוקים" בעולם הזה בשביל העולם הבא ובצדק שהרי אים תיקח את כל ההנאות של כל האנשים בעולם הזה מאז שנוצר ועד היום ותרכז את זה לשניה אחת, עדיין זה לא שניה אחת בעולם הבא אז תגיד לי אפוא שווה יותר להשקיע?
ועוד שההנאה בגן עדן זה בלי הגבלה של זמן זה ממש לנצח,
ושתבין גם היום שאתה חי ונהנה ממשהו או כואב לך משהו זה הנשמה שלך שנהנת או סובלת לא משהו אחר כי הגוף זה סתם כמו איזה בובה שאחרי 120 שנה קוברים אותו (ואוכלים אותו תולעים) ואז הנשמה שלך (שזה אתה) עולה למעלה ומקבלת שכר-גן עדן (אם קימת את מצוות התורה) או עונש-גהינום (אם עשית עברות שאסור לפי התורה לעשות).
אם אתה רוצה הוכחות גם אתה יכול לשאול אנשים דתיים בסביבתך שיודעים ויש גם המון אירגונים כגון: "ערכים" "הידברות" ועוד...
רו
מי שרוצה, שיאמין.
שאלה טובה במיוחד!
אז ככה, שהרבה אנשים מתבלבלים בין השניים.
עולם הבא, זה העולם שיבוא אחרי שהעולם הזה יגמר.
העולם הזה נברא רק לששת אלפים שנה, ואנו אוחזים כבר ב5773.
התנאי לזכות להגיע לעולם הבא, הנקרא "העולם שכולו טוב", הוא לעשות את רצון הבורא.
הוא כתב ספר חוקים, ומי שמציית לו והולך בדרכיו, יזכה לעולם שכולו טוב.
גן עדן וגיהנום, זה עדיין בעולם הזה.
כאשר אדם נפטר מהעולם הזה, קוברים את גופו, ונשמתו עולה למה שנקרא שמיים.
שם דנים אותו על מעשיו, בודקים את קיום המצוות (או חלילה אי קיומן).
אם הוא נמצא נקי מעבירות, הוא נכנס לגן עדן, ומצד שני, אם הוא עבר על המצוות,
יכנס לגיהינום כדי לנקות אותו מהעבירות, ואז יכנס נקי לגן עדן.
*טיפ: אדם יכול לנקות את עצמו מהעבירות בעצמו, לפני שימות, ואז יבוא לשמיים נקי.
כל שעליו לעשות, זה להגיד לבורא:
תראה, אני יודע שעברתי על רצונך, אני מתחרט על זה, ואני מקבל על עצמי לא לעשות את זה שוב, אנא תסלח לי.
אתה יודה מה? הבורא אמר שאחד שעושה כך, הרי הוא נחשב צדיק ואהוב!
אפילו אם לפני כן היה מתועב ושנוא.
שמחתי לעזור, ואשמח שוב בעתיד,
עודד100
אז ככה, שהרבה אנשים מתבלבלים בין השניים.
עולם הבא, זה העולם שיבוא אחרי שהעולם הזה יגמר.
העולם הזה נברא רק לששת אלפים שנה, ואנו אוחזים כבר ב5773.
התנאי לזכות להגיע לעולם הבא, הנקרא "העולם שכולו טוב", הוא לעשות את רצון הבורא.
הוא כתב ספר חוקים, ומי שמציית לו והולך בדרכיו, יזכה לעולם שכולו טוב.
גן עדן וגיהנום, זה עדיין בעולם הזה.
כאשר אדם נפטר מהעולם הזה, קוברים את גופו, ונשמתו עולה למה שנקרא שמיים.
שם דנים אותו על מעשיו, בודקים את קיום המצוות (או חלילה אי קיומן).
אם הוא נמצא נקי מעבירות, הוא נכנס לגן עדן, ומצד שני, אם הוא עבר על המצוות,
יכנס לגיהינום כדי לנקות אותו מהעבירות, ואז יכנס נקי לגן עדן.
*טיפ: אדם יכול לנקות את עצמו מהעבירות בעצמו, לפני שימות, ואז יבוא לשמיים נקי.
כל שעליו לעשות, זה להגיד לבורא:
תראה, אני יודע שעברתי על רצונך, אני מתחרט על זה, ואני מקבל על עצמי לא לעשות את זה שוב, אנא תסלח לי.
אתה יודה מה? הבורא אמר שאחד שעושה כך, הרי הוא נחשב צדיק ואהוב!
אפילו אם לפני כן היה מתועב ושנוא.
שמחתי לעזור, ואשמח שוב בעתיד,
עודד100
עולם הבא והעולם שלאחר המות-אלה הם שני דברים שונים, חבל שאנשים שלא מבינים, עונים לך.
כשאנו מתים, הנשמה הולכת לה ל"עולם הנשמות" לא ל'חיי העולם הבא'.
"העולם הבא" -שזה עולם כבר של תחיית המתים- יבוא לאחר תחיית המתים, (.
וישנה מחלוקת מפורסמת בין הפוסקים, אם גם רשעים יקומו-והתשובה היא כן.
הצדיקים לקבל שכרם והרשעים לענישה.
בעולם הבא, שמתחיל בדיוק כעבור 6000 שנה-נשארו לנו עוד 230 בערך.. המתים יקומו ממש, עם הגוף שהיה להם פה, בעוה"ז.
יודע למה? כדי שכל הכופרים יראו שאלה שמתו-קמו, ולא יאמרו שזה מישהו אחר.
מי שהיה נכה-יקום נכה, מי שהיה בלונדיני-יקום כך בדיוק עם אותם פרצופים.
שכתוב "אז ימלא שחוק פינו" המצב יהיה כל כך נפלא-שהצחוק ימלא את כל הפה, ולא כמו שהיום, אנו בחצי פה מחייכים ואין מושג של אושר אמיתי ומוחלט.
כל העיסוק בנושאים האלה הוא מחוץ לתחום שלנו-ואין לנו אלא מה שהזהר וחכמינו ז"ל למדונו.
ממליצה לך לשמוע את הרב יצחק פנגר על הנושא.
כשאנו מתים, הנשמה הולכת לה ל"עולם הנשמות" לא ל'חיי העולם הבא'.
"העולם הבא" -שזה עולם כבר של תחיית המתים- יבוא לאחר תחיית המתים, (.
וישנה מחלוקת מפורסמת בין הפוסקים, אם גם רשעים יקומו-והתשובה היא כן.
הצדיקים לקבל שכרם והרשעים לענישה.
בעולם הבא, שמתחיל בדיוק כעבור 6000 שנה-נשארו לנו עוד 230 בערך.. המתים יקומו ממש, עם הגוף שהיה להם פה, בעוה"ז.
יודע למה? כדי שכל הכופרים יראו שאלה שמתו-קמו, ולא יאמרו שזה מישהו אחר.
מי שהיה נכה-יקום נכה, מי שהיה בלונדיני-יקום כך בדיוק עם אותם פרצופים.
שכתוב "אז ימלא שחוק פינו" המצב יהיה כל כך נפלא-שהצחוק ימלא את כל הפה, ולא כמו שהיום, אנו בחצי פה מחייכים ואין מושג של אושר אמיתי ומוחלט.
כל העיסוק בנושאים האלה הוא מחוץ לתחום שלנו-ואין לנו אלא מה שהזהר וחכמינו ז"ל למדונו.
ממליצה לך לשמוע את הרב יצחק פנגר על הנושא.
כל מי שענה לך הוא כנראה דתי שמקבל הטפות חלק גדול מחייו,
תסבירו לי איך זה הגיוני שאומרים ששורפים אנשים בגיהנום? איך אפשר לשרוף רוח/נשמה/יישות?!?!
ותסבירו לי עוד משהו- אם גן עדן וגיהנום קיימים באמת במושגים כאלו, זה אומר שיש הרבה גני עדן והרבה מקומות של גיהנום? הפלתי אותכם למלכודת של עצמכם, תכף תבינו.
תסבירו לי איך זה הגיוני שאומרים ששורפים אנשים בגיהנום? איך אפשר לשרוף רוח/נשמה/יישות?!?!
ותסבירו לי עוד משהו- אם גן עדן וגיהנום קיימים באמת במושגים כאלו, זה אומר שיש הרבה גני עדן והרבה מקומות של גיהנום? הפלתי אותכם למלכודת של עצמכם, תכף תבינו.
עולם הבא? מה זה השטויות האלה.
כשאתה מת התולעים שבאדמה אוכלות את הבשר שלך. זאת הדרך הנחמדה של הדת לברוח מהמציאות.
המטרה של החיים היא לא לשמור כשרות או להיזהר מלהגיד יהוה כדי להגיע לעולם הבא,
אלא למצות כמה שיותר את החיים שלך כאן, כי הם קצרים, אז תהנה ואל תשים *** על המוות. (:
תקרא על הומניזם
כשאתה מת התולעים שבאדמה אוכלות את הבשר שלך. זאת הדרך הנחמדה של הדת לברוח מהמציאות.
המטרה של החיים היא לא לשמור כשרות או להיזהר מלהגיד יהוה כדי להגיע לעולם הבא,
אלא למצות כמה שיותר את החיים שלך כאן, כי הם קצרים, אז תהנה ואל תשים *** על המוות. (:
תקרא על הומניזם
הנשמה נמצאת גם עכשיו בעולם העליון, אבל היא לכודה בגוף חייתי, לכן היא עיוורת מלראות את האלוהות. הנשמה סובלת בעולם הזה והקריבה את עצמה והסכימה להתלבש בחומר גופני וחייתי כדי שה' יתגלה גם בעולם חשוך וגס, כלומר: חומרי (גדולי הפילוסופים היוונים היו קוראים לגוף- "קבר של הנשמה"), לכן גם בעולם הזה הנשמה יכולה לחיות בגיהינום בלי שהאדם בכלל יודע על כך. הנפש (לא הנשמה, אלא אותו חלק באדם שמכונה ביוונית 'פסיכה', הנפש החייתית על פי פרויד) מרגישה רק את הרגשי החושים, בדומה לאדם צמח שלכוד בתוך הגוף שלו כך הנשמה סובלת ונאנקת מכאבים והאדם לא מסוגל להרגיש את זה בגלל הגוף. צער הנשמה מתבטל ומתמלא באושר כשהאדם עוסק בעניינים אידיאיים (קניית אצילות נפשית ורדיפת צדק), וכך האדם מאושר, בדומה לדברי הפסיכותרפיסט האקזיסטנציאליסט (כלומר: שמתעסק במשמעות החיים האנושיים) ויקטור פרנקל בספרו החשוב 'האדם מחפש משמעות': "האהבה היא המטרה הסופית והנעלה ביותר אשר אליה שואף האדם". נשמה שסבלה בתוך האדם שחי חיים בהמיים וחסרי משמעות כשנפרדת מהגוף- אין מה ש'יגן' עליה מהיגון וזהו 'גיהינום' (שמכונה כך על שם מקום בירושלים ששרפו בו שיירי קורבנות ובני אדם). לעומת זאת אדם שקנה לעצמו נפש אצילה והיה רודף צדק בעולם והיה אפוף שכינה- הנשמה שלו מאושרת למרות שהגוף חוסם את האושר מלפרוץ, כשיפרד מהגוף יידבק בה' ויהנה מזיו השכינה (מיופיו של האלוהים כביכול).
שלום לך.
יישר כח על השאלה, ובשביל לענות עליה בצורה הכי טובה אני אסביר כמה מושגים שלפעמים חלה בהם טעות:
"גן עדן" במקרא כפי שאנחנו רואים נמצא בגבולותינו, ובעצם לא רחוק כלל מארץ ישראל. לפי היהדות העולם הבא ו "גן עדן" יהיה כאן - בעולם שלנו. זוהי מטרת עם ישראל לקחת את העולם שבו אנו חיים ולרומם אותו לרמה כל כך גבוהה שהוא הוא יהיה העולם הבא "עולם הבא עולם שהולך ובא" - העולם הבא כל הזמן מתקרב אלינו. הרב קוק מרחיב בזה על מטרת עם ישראל שמטרתינו היא לבטל את המוות ואת כל הרע (מה שאנו מכנים - תחיית המתים), מטרתינו היא לקדש את החומר. העולם הזה לעתיד לבוא יהיה כל כך גבוה - יותר גבוה מהעולם שאחרי המוות. כל זה עם ישראל אמור לעשות בעולם - כל זה בכוחינו.
המציאות שיש מוות בין העולם הזה ובין המצב האידיאלי שתיארתי בפיסקה הקודמת הינו תוצאה של חטא האדם הראשון. אדם הראשון לא היה אמור למות ולכן אנו רואים שאת הציווי לא לאכול מעץ החיים הוא מקבל רק אחרי שאכל מעץ הדעת - המוות נוצר עם החטא. חלק ממטרת עם ישראל היא לתקן את החטא הזה להפוך את העולם הזה ל- לגן עדן (למען האמת עם ישראל ירומם את העולם למדריגה יותר גבוהה מהאדם הראשון שאצלו היינו ב "גן" עדן ובקבלה כבר מוסבר שלעתיד יבוא נהיה ב "עדן" לא הגן של העדן)
לכן צריך להבין שהעולם שאחרי המוות איננו העולם שאליו אנחנו מצפים, אלא הוא עולם מעבר "עולם הנשמות" זהו עולם בו הנשמות ממתינות עד שתהיה תחיית המתים. גם שמה טוב ונחמד כי הנשמה בקרבת ה´ אבל לא זהו העולם הנפלא אליו אנחנו מצפים - הנצרות שראתה את העולם הזה כרע - והאמינה שהעול הטוב הוא רק למעלה החדירה לאמונה שלנו את המחשבה שגן עדן הוא אחרי המוות, אבל היהדות מאמינה שהמטרה היא החיים.
הגיהנום הוא אותם נשמות שמגיעות למעלה אך אינן מוכנות לעולם הבא -הן קצת מלוכלכות מחטאי העולם הזה. הגהינום איננו שריפה או כל מיני דברים בסגנון הזה, כי לנשמה אין גוף. הגיהנום הוא תוצאה ישירה של הנשמה המלוכלכת שעולה למעלה. כשהנשמה למעלה ליד כסא הכבוד, החטאים מרחיקים אותה מה´. הריחוק הזה מה´ והבושה מהחטאים הוא הכאב העצום שיש לנשמה. איננו מסוגלים להבין את הצער שיש לנשמה כשהיא רואה את השכינה אבל רחוקה ממנה בגלל חטאיה, הצער הזה, הייסורים האלה הם אלה שלאט לאט מנקים את הנשמה ומכשירים אותה לקראת ייעודה האמיתי בעולם הבא.
לסיכום:
החיים הם החיים כאן, מוות וחיים זה לא אותו דבר, אם יש מוות אין חיים, אומנם יש קיום לנשמה אחרי המוות אבל עלינו תמיד לזכור שמטרתינו היא קידוש החיים, תחיית המתים הוא חלק מיסודות האמונה כי אנחנו מאמינים בפוטנציאל שבעולם בו אנחנו חיים - אנחנו מאמינים שהעולם הזה איננו רע מיסודו אלא יש בו טוב עצום שעלינו לגלות.
לכן אחרי שיותר הבנו - מה זה עולם הבא אפשר להגיד בבירור שהוא קיים - הנה פה היכן שאנחנו נמצאים. השאלה האמיתית שאנחנו צריכים לשאול היא האם אנחנו מאמינים בפוטנציאל של העולם כמקום שיכול להיות הרבה יותר מדהים ממה שהוא עכשיו, אם כן - עם ישראל הוא התשובה לכך.
ולעניין אנשים שחזרו מכל מיני מקומות - אף אחד לא חזר מהעולם הבא, אולם יש סיפורים רבים על אנשים שחוו את מציאות הנשמה כשהיא נפרדת מהגוף. יש על כך מחקרים מדעיים המבוססים על אלפי עדויות של אנשים שחוו מוות קליני, ואפשר לקרוא על כך בהרחבה בספר עשה לך רב של הרב דוד חיים הלוי זצ"ל, סוף כרך ב. בכל אופן, העדויות הנ"ל אינן מתייחסות לעולם הבא אלא רק מאששות את עניין הישארות הנפש, כלומר שגם כאשר הגוף מפסיק להתקיים - הנפש ממשיכה.
אבל העיקר הוא לזכור תמיד שהיהדות איננה כמו הנצרות: הנצרות כל הזמן אומרת שהמטרה היא אחרי המוות המטרה היא למות. שמה יהיה יותר טוב. והיהדות אומרת פה. פה. פה זה העולם האמיתי ופה יהיה הכי טוב אם רק נשקיע.
אני מקווה שהצלחתי לענות על הדברים. אשמח מאוד לקבל תגובה, ואם יש עוד שאלות,
יישר כח על השאלה, ובשביל לענות עליה בצורה הכי טובה אני אסביר כמה מושגים שלפעמים חלה בהם טעות:
"גן עדן" במקרא כפי שאנחנו רואים נמצא בגבולותינו, ובעצם לא רחוק כלל מארץ ישראל. לפי היהדות העולם הבא ו "גן עדן" יהיה כאן - בעולם שלנו. זוהי מטרת עם ישראל לקחת את העולם שבו אנו חיים ולרומם אותו לרמה כל כך גבוהה שהוא הוא יהיה העולם הבא "עולם הבא עולם שהולך ובא" - העולם הבא כל הזמן מתקרב אלינו. הרב קוק מרחיב בזה על מטרת עם ישראל שמטרתינו היא לבטל את המוות ואת כל הרע (מה שאנו מכנים - תחיית המתים), מטרתינו היא לקדש את החומר. העולם הזה לעתיד לבוא יהיה כל כך גבוה - יותר גבוה מהעולם שאחרי המוות. כל זה עם ישראל אמור לעשות בעולם - כל זה בכוחינו.
המציאות שיש מוות בין העולם הזה ובין המצב האידיאלי שתיארתי בפיסקה הקודמת הינו תוצאה של חטא האדם הראשון. אדם הראשון לא היה אמור למות ולכן אנו רואים שאת הציווי לא לאכול מעץ החיים הוא מקבל רק אחרי שאכל מעץ הדעת - המוות נוצר עם החטא. חלק ממטרת עם ישראל היא לתקן את החטא הזה להפוך את העולם הזה ל- לגן עדן (למען האמת עם ישראל ירומם את העולם למדריגה יותר גבוהה מהאדם הראשון שאצלו היינו ב "גן" עדן ובקבלה כבר מוסבר שלעתיד יבוא נהיה ב "עדן" לא הגן של העדן)
לכן צריך להבין שהעולם שאחרי המוות איננו העולם שאליו אנחנו מצפים, אלא הוא עולם מעבר "עולם הנשמות" זהו עולם בו הנשמות ממתינות עד שתהיה תחיית המתים. גם שמה טוב ונחמד כי הנשמה בקרבת ה´ אבל לא זהו העולם הנפלא אליו אנחנו מצפים - הנצרות שראתה את העולם הזה כרע - והאמינה שהעול הטוב הוא רק למעלה החדירה לאמונה שלנו את המחשבה שגן עדן הוא אחרי המוות, אבל היהדות מאמינה שהמטרה היא החיים.
הגיהנום הוא אותם נשמות שמגיעות למעלה אך אינן מוכנות לעולם הבא -הן קצת מלוכלכות מחטאי העולם הזה. הגהינום איננו שריפה או כל מיני דברים בסגנון הזה, כי לנשמה אין גוף. הגיהנום הוא תוצאה ישירה של הנשמה המלוכלכת שעולה למעלה. כשהנשמה למעלה ליד כסא הכבוד, החטאים מרחיקים אותה מה´. הריחוק הזה מה´ והבושה מהחטאים הוא הכאב העצום שיש לנשמה. איננו מסוגלים להבין את הצער שיש לנשמה כשהיא רואה את השכינה אבל רחוקה ממנה בגלל חטאיה, הצער הזה, הייסורים האלה הם אלה שלאט לאט מנקים את הנשמה ומכשירים אותה לקראת ייעודה האמיתי בעולם הבא.
לסיכום:
החיים הם החיים כאן, מוות וחיים זה לא אותו דבר, אם יש מוות אין חיים, אומנם יש קיום לנשמה אחרי המוות אבל עלינו תמיד לזכור שמטרתינו היא קידוש החיים, תחיית המתים הוא חלק מיסודות האמונה כי אנחנו מאמינים בפוטנציאל שבעולם בו אנחנו חיים - אנחנו מאמינים שהעולם הזה איננו רע מיסודו אלא יש בו טוב עצום שעלינו לגלות.
לכן אחרי שיותר הבנו - מה זה עולם הבא אפשר להגיד בבירור שהוא קיים - הנה פה היכן שאנחנו נמצאים. השאלה האמיתית שאנחנו צריכים לשאול היא האם אנחנו מאמינים בפוטנציאל של העולם כמקום שיכול להיות הרבה יותר מדהים ממה שהוא עכשיו, אם כן - עם ישראל הוא התשובה לכך.
ולעניין אנשים שחזרו מכל מיני מקומות - אף אחד לא חזר מהעולם הבא, אולם יש סיפורים רבים על אנשים שחוו את מציאות הנשמה כשהיא נפרדת מהגוף. יש על כך מחקרים מדעיים המבוססים על אלפי עדויות של אנשים שחוו מוות קליני, ואפשר לקרוא על כך בהרחבה בספר עשה לך רב של הרב דוד חיים הלוי זצ"ל, סוף כרך ב. בכל אופן, העדויות הנ"ל אינן מתייחסות לעולם הבא אלא רק מאששות את עניין הישארות הנפש, כלומר שגם כאשר הגוף מפסיק להתקיים - הנפש ממשיכה.
אבל העיקר הוא לזכור תמיד שהיהדות איננה כמו הנצרות: הנצרות כל הזמן אומרת שהמטרה היא אחרי המוות המטרה היא למות. שמה יהיה יותר טוב. והיהדות אומרת פה. פה. פה זה העולם האמיתי ופה יהיה הכי טוב אם רק נשקיע.
אני מקווה שהצלחתי לענות על הדברים. אשמח מאוד לקבל תגובה, ואם יש עוד שאלות,
דוד