16 תשובות
בשום מגמה אין עתיד חוץ ממדעי המחשב
יש המון חברות מחשבים עם טכנאי תקשוב
בכללי, אותי לימדו שצריך לקחת מגמה שתצליח להוציא בה את הציון הכי גבוה שתוכל עם מספר היחידות הכי גבוה, לא משנה במה. בסוף בתואר לא אכפת להם איזה מגמה עשית בתיכון אלא אכפת להם מהציון הסופי של הממוצע
אם טוב לך, אתה נהנה במגמה ויכול להוציא שם ציון גבוה - תשקיע את המקסימום האפשרי בהנאה. אין סיבה לבחור במגמה על פי "מה טוב לעתיד" אם אין לך זיקה לתחום בכלל, כי ממוצע הציונים שלך עלול להיהרס מזה.
לא יודע עד כמה זה נכון. עד עכשיו לפי מה שבדקתי באוניברסיטאות לא בדקו אותי לפי איזה מגמה עשיתי אלא בדקו ממוצע ציונים
מגמה טובה יכולה להוות יתרון להמשך הלימודים, אבל לא להשפיע על הקבלה.
ואם השיקול זה מגמה נחשבת יותר בציון פחות טוב או ממוצע ציונים גבוה יותר, אז עדיף ממוצע ציונים גבוה ואת המגמה (שלכאורה) פחות נחשבת.
איפה שבדקתי, לא נתקלתי בבעיה כזו.
כל עוד יש בגרות מלאה וממוצע שמתאים, אין בעיה להתקבל.
מגמה מדעית כל אחד חייב לעשות בתעודת הבגרות שלו אז אני לא מבין את הטענה, אם בכל מקרה לכל אחד יש מקצוע מדעי.
כן, ניסיתי.
המוסד שלי אמר שחייב מקצוע מדעי בבגרות..
וכן, למדתי ויש לי בגרות מלאה, ואני כן מנסה להתקבל לאוניברסיטה כרגע ולא דרשו ממני את מה שאת מציינת, בכלל לא הסתכלו על המגמה אלא על ממוצע הציונים.
ומה את מביאה כדוגמה, תואר שנורא קשה להתקבל אליו גם ככה? במוסד ספציפי?
לרוב המקצועות, אין צורך. ואם רוצים - אפשר ללמוד במקום אחר שלא דורש תנאים מוגזמים לקבלה.
עדיף להשקיע ולקבל ממוצע גבוה יותר מאשר ללמוד מקצוע שלא אוהבים עם סיכוי טוב שיוריד את הממוצע.
הינה, נכנסתי לאוניברסיטה שאמרת לתואר בהנדסת חשמל. המחשבון סיכויי קבלה הדבר היחיד ששואלים זה מה הממוצע וכמה קיבלתי בפסיכומטרי. לא שאלו אותי באיזה מגמה הייתי...
נו, מתמטיקה והפסיכומטרי גם יכול להיחשב מקצוע ריאלי לפי מה שהם אומרים.
אם התקשוב זה 5 יחל, והוא מוציא שם ציון גבוה, לדוג 95, זה יהיה עדיף מאשר הוא יוציא במדמח 60.
מה שהוא יצטרך לעשות זה להשקיע בפסיכומטרי ובבגרות במתמטיקה, שמי שמכוון למקומות נחשבים גם ככה עושה את זה. אז מה הבעיה?
גם יהיה לו ממוצע גבוה, וגם מבחינת מקצוע ריאלי הוא מסודר.
ושוב, בהרבה מוסדות אפילו נחשבים זה לא הדרישות בכלל, ככה שלקבוע שאין עתיד למישהו בגלל זה זה ממש מוגזם.
לא אמרתי שכל מגמה היא בסדר, כתבתי שכל מגמה שנותנת מספר יחידות גבוה ואתה יכול להוציא בה ציון גבוה יותר, זה עדיף מאשר לקבל ציון נמוך שרק יוריד את הממוצע
אם הוא יכול להוציא 90 במדמח אז בלי שאלה לעשות את זה, אבל אם לא אז לא נראלי שנחרץ גורלו ועדיף שיוציא ציון גבוה בתחום אחר
זה ממש תלוי לאן הוא מכוון, מה הוא רוצה לעשות בעתיד ומה השאיפות שלו...
אם הוא בחר במגמות האלה כנראה שמקצועות אחרים לא מתאימים ולא יספקו ציון גבוה
אם המגמה למשל נותנת 5 יחל ואפשר להוציא בה 90, למה לא? אם זאת מגמה ריאלית אבל בקושי מגרדים את העובר פשוט חבל על הממוצע (חשוב לא לשכוח שזה גם חלק מתנאי הקבלה)
אישית למקום שאני הולך אליו לא נתקלתי בדרישות האלה, והוא כן דיי נחשב

אני מסכים איתך שאם יש אפשרות לעשות מגמה ריאלית ונחשבת - בהחלט עדיף, אבל אם אין אפשרות או שספק תעבור, אולי עדיף כבר מגמת אומנות או מוזיקה אם זה נותן 5 יחל ואתה טוב בזה..

ושוב, יש הרבה מוסדות שלא מסתכלים על זה, פעם ראשונה ששמעתי על דרישות כאלה.. וגם, זה תואר מאוד נחשב, אז הגיוני שיהיה תנאי קבלה גבוהים
באותו מוסד שציינת - מדעי המחשב - בלי שום תנאי של מקצוע ריאלי. שזה גם תואר מאוד נחשב ומבוקש..
אז כן, רק אם הוא מתכוון לעשות תואר מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד ספציפי במקום מאוד מאוד מאוד מאוד ספציפי, אולי תהיה לו בעיה. אבל לשאר הדברים, לא תהיה.
הדרישות היחידות שיש למדמח שאני רואה זה פסיכומטרי מאוד גבוה וציון גבוה במתמטיקה, אין מילה על מגמות
תקני אותי אם אני טועה, אבל אין שם דרישות לממוצע בגרויות במדמח.. רק פסיכומטרי ומתמטיקה
וכן, לגבי הבונוס את צודקת

אבל שוב, אם הוא ייכשל זה סתם יוריד את הממוצע וחבל.
כן, אני רואה
בכל אופן, זה לא סוף העולם, יש עוד הרבה מוסדות אחרים
אם הוא יכול, שיעשה מקצוע ריאלי כי הטענות שלך נכונות. אם זה סתם יעמיס והוא בכלל לא יכול להוציא ציון גבוה בזה, לדעתי חבל לפגוע בממוצע