10 תשובות
אומרים גם פתוח
אנונימי
כבר לא אומרים את זה
xxg
שואל השאלה:
כן הבנתי אבל למה אומרים יבוא ?
שואל השאלה:
כן אומרים את זה , שמעתי ^^
זה הכי 2015..
אנונימית
שואל השאלה:
וואלה שמעתי את זה איפה שהוא
אומרים רק אם הדלת פתוחה וכדי לסמן שהוא יכול להיכנס בנימוס
אנונימי
שואל השאלה:
אה
אני לא בטוח בזה בכלל אבל אני חושב שזה מגיע מ"היכנס". צורת הציווי של לבוא היא "בוא" אבל זה לא נשמע מכובד מספיק, ולכן מוסיפים את צליל האות י' לפני המילה
עכשיו אני חושב שזה קשור יותר לתקופה שבה לאנשים חשובים היו שומרים בכניסה ששואלים אותם אם מי שנמצא מאחורי הדלת יכול לבוא או לא. האנשים החשובים עונים אל השומרים, כלומר שהם מדברים על מי שבא בגוף שלישי ולכן הם אומרים "יבוא".