6 תשובות
מצטרפת לשאלה לא הבנתי גם כלום
אם מישהו מבין באמת אני אשמח לתשובה גם
יש בחוריקו נקרא לו ריקו
ריקו שיחק עם כספים ועשה להם דברים לא ברורים
רוצים למנות את ריקו להיות שר אוצר
אז אומרים האנשים סביב הלו, הם משחק עם כסף זה מביך אם הוא שר אוצר
אבל חברים שלו אומרים הכל טוב
האנשים אומרים שזה לא סביר שאדם שמשחק בכסף יהיה שר אוצר
חברים רוצים לבטל את החוק שאומר מי סביר ומי לא ורוצים לעשות ככה שלא באמת תהיה הגדרה למי זה אדם סביר להיות שר
אבל האנשים רוצים את החוק הזה, כי ככה זה מונע מאנשים שלא סבירים לתפקיד להתקבל אליו
ריקו שיחק עם כספים ועשה להם דברים לא ברורים
רוצים למנות את ריקו להיות שר אוצר
אז אומרים האנשים סביב הלו, הם משחק עם כסף זה מביך אם הוא שר אוצר
אבל חברים שלו אומרים הכל טוב
האנשים אומרים שזה לא סביר שאדם שמשחק בכסף יהיה שר אוצר
חברים רוצים לבטל את החוק שאומר מי סביר ומי לא ורוצים לעשות ככה שלא באמת תהיה הגדרה למי זה אדם סביר להיות שר
אבל האנשים רוצים את החוק הזה, כי ככה זה מונע מאנשים שלא סבירים לתפקיד להתקבל אליו
אנונימית
הממשלה רוצה להשתלט על הרשות המחוקקת אז הממשלה יכולה פשוט לחוקק איזה חוקים שבאלה בלי שזה יעבור דרך הרשות המחוקקת
אוקיי הכי ברור בעולם
הממשלה רוצה להשתלט על גוף אחד שהיא לא ממש אוהבת
הגוף הזה נקרא הרשות השופטת
ויש אנשים ברשות השופטת שהיא ממש ממש ממש לא אוהבת
שהגוף הזה מונע ממנה לעשות כל מיני דברים
שנקרא בית המשפט העליון (בג"ץ)
הם לא רוצים את בג"ץ כי הם רוצים להעביר חוקים שבג"ץ לא ייתן להם, כמו למשל ביטול גיוס בני ישיבות בחוק, או למשל מינוי דרעי לשר.
הרבה מן הדתיים, המתנחלים והימנים רואים בבג"ץ גוף רע וברפורמה כדבר טוב, מכיוון שבג"ץ מונע מהדתיים להתחמק מגיוס לצה"ל (שרבים מן החרדים רואים בו כגוף שלא מתאים להם) והוא גם מונע מהמתנחלים להקים מאחזים וכן הלאה.
הצד השני שהוא בדרך כלל החילונים ובדרך כלל המרכז-שמאל (אך לעיתים יש גם ימנים חילונים בצד הזה) שחושבים שבג"ץ הוא דווקא אחלה בחלה בגלל שהוא מאלץ בני ישיבות להתגייס והוא גם מאלץ לפנות התנחלויות בלתי חוקיות.
הממשלה רוצה להשתלט על גוף אחד שהיא לא ממש אוהבת
הגוף הזה נקרא הרשות השופטת
ויש אנשים ברשות השופטת שהיא ממש ממש ממש לא אוהבת
שהגוף הזה מונע ממנה לעשות כל מיני דברים
שנקרא בית המשפט העליון (בג"ץ)
הם לא רוצים את בג"ץ כי הם רוצים להעביר חוקים שבג"ץ לא ייתן להם, כמו למשל ביטול גיוס בני ישיבות בחוק, או למשל מינוי דרעי לשר.
הרבה מן הדתיים, המתנחלים והימנים רואים בבג"ץ גוף רע וברפורמה כדבר טוב, מכיוון שבג"ץ מונע מהדתיים להתחמק מגיוס לצה"ל (שרבים מן החרדים רואים בו כגוף שלא מתאים להם) והוא גם מונע מהמתנחלים להקים מאחזים וכן הלאה.
הצד השני שהוא בדרך כלל החילונים ובדרך כלל המרכז-שמאל (אך לעיתים יש גם ימנים חילונים בצד הזה) שחושבים שבג"ץ הוא דווקא אחלה בחלה בגלל שהוא מאלץ בני ישיבות להתגייס והוא גם מאלץ לפנות התנחלויות בלתי חוקיות.
ועדה למינוי שופטים- בוועדה יש 9 חברים עם עדיפות לאנשי מקצוע. יש בה שני שרים, שני חברי כנסת, שני עורכי דין, ושלושה שופטים.
כדי לבחור שופט צריכים רוב של לפחות חמישה חברים מתוך התשעה חברים, ולשופט עליון צריך רוב של שבעה חברים מתוך תשעה.
הממשלה רוצה להעביר את הרפורמה שבעצם שנותנת להם להתערב במובן מסוים בבחירת השופטים.
ובעצם כשיש להם רוב של שופטים, יש להם יותר כוח להעביר החלטות גורליות. למשל, דרעי יוכל לחזור לממשלה, בנימין נתניהו ייצא זכאי במשפט שלו והתיקים שלו יסגרו, עונש מוות למחבלים. כשיש להם רוב הם יוכלו להעביר כל חוק, כל הצעת חוק, כל החלטה כזאת או אחרת.
עכשיו במדינה שלנו אנשים מפגינים, כי הם נגד כל העניין הזה שהממשלה תתערב באיזונים כלומר תתערב בבחירה של השופטים. הם לא רוצים שהממשלה תחליט מה יועבר ומה לא. יש להם את הבגץ שתפקידו הוא לאזן בין הטוב לרע בואו נגיד את זה ככה.
ויש קבוצה אחרת שמפגינה כי היא תומכת ברפורמה, היא רוצה שהממשלה תתערב בבחירת השופטים וכך בעצם ייתנו "צדק" וינקמו במי שפוגע בנו ולא ייתנו לו לשבת בכלא בתנאים של מלון חמש כוכבים בפריז. כלומר, יקדמו עונש מוות למחבלים.
זה רק דוגמא לתמיכה שלהם בנושא מסוים.
כדי לבחור שופט צריכים רוב של לפחות חמישה חברים מתוך התשעה חברים, ולשופט עליון צריך רוב של שבעה חברים מתוך תשעה.
הממשלה רוצה להעביר את הרפורמה שבעצם שנותנת להם להתערב במובן מסוים בבחירת השופטים.
ובעצם כשיש להם רוב של שופטים, יש להם יותר כוח להעביר החלטות גורליות. למשל, דרעי יוכל לחזור לממשלה, בנימין נתניהו ייצא זכאי במשפט שלו והתיקים שלו יסגרו, עונש מוות למחבלים. כשיש להם רוב הם יוכלו להעביר כל חוק, כל הצעת חוק, כל החלטה כזאת או אחרת.
עכשיו במדינה שלנו אנשים מפגינים, כי הם נגד כל העניין הזה שהממשלה תתערב באיזונים כלומר תתערב בבחירה של השופטים. הם לא רוצים שהממשלה תחליט מה יועבר ומה לא. יש להם את הבגץ שתפקידו הוא לאזן בין הטוב לרע בואו נגיד את זה ככה.
ויש קבוצה אחרת שמפגינה כי היא תומכת ברפורמה, היא רוצה שהממשלה תתערב בבחירת השופטים וכך בעצם ייתנו "צדק" וינקמו במי שפוגע בנו ולא ייתנו לו לשבת בכלא בתנאים של מלון חמש כוכבים בפריז. כלומר, יקדמו עונש מוות למחבלים.
זה רק דוגמא לתמיכה שלהם בנושא מסוים.
באותו הנושא: