20 תשובות
נשואה מחוייבת תפילה אחת ביום שכוללת תפילת העמידה
רווקה צריכה יותר
רווקה צריכה יותר
דווקא ערבית נראלי התפילה הכי פחות הכרחית לנשים.
עדיף תפילת בוקר
עדיף תפילת בוקר
תפילת ערבית היא תפילה שקשורה ליום הבא ולא ליום שעבר
יצאת מכיוון שזו היא התפילה אלא שטוב להוסיף (ויש דברים שצריך להוסיף ואני לא בקיא בדיני תפילת נשים)
שואל השאלה:
כן אבל לא התפללתי היום
בדרך כלל עושה שחרית^^^
כן אבל לא התפללתי היום
בדרך כלל עושה שחרית^^^
אנונימית
אם לא התפללת שחרית, תתפללי שתי תפילות של היום הבא. כי את היום הקודם פיספסת
שואל השאלה:
מה הכוונה? ממתי ערבית זה של היום הבא מה זאת אומרת
מה הכוונה? ממתי ערבית זה של היום הבא מה זאת אומרת
אנונימית
היום החדש מתחיל מהלילה (למשל שבת נכנסת מהלילה). אז הסדר של התפילות זה ערבית, שחרית, מנחה, ואז היום הבא מתחיל שוב מערבית. אז אם לא התפללת אחד מהתפילות של היום הקודם, תשלימי אם שתי תפילות של היום הבא.
שואל השאלה:
כיאלו לקרוא עכשיו ערבית ובבוקר שחרית?
כיאלו לקרוא עכשיו ערבית ובבוקר שחרית?
אנונימית
כן
שואל השאלה:
וערבית אני קוראת רק שמונה עשרה זה בסדר?
וערבית אני קוראת רק שמונה עשרה זה בסדר?
אנונימית
עדיף להגיד גם את הברכות של שמע ישראל לפני, ושמע ישראל. זה כתוב בסידור.
אבל אם את לא אומרת זה בסדר. הכי חשוב השמונה עשרה
שואל השאלה:
עד איזה שעה אפשר ערבית
עד איזה שעה אפשר ערבית
אנונימית
נראה לי עד חצות לילה, שזה בערך 12.00
זה לא נכון מה שהוא כתב לך. אם התפללת רק ערבית ואת נדרשת לתפילה אחת - יצירת ידי חובה. אם פספסת ערבית תתפללי או שחרית או מנחה ואז תתפללי שוב ערבית בשביל היום החדש.
ערבית אפשר כל הלילה
אנונימית
^^ברור בשביל לצאת ידי חובה מספיק תפילה אחת (סליחה אם לא הייתי ברור). אבל אם את רוצה בשביל היום שלא התפללת אז את יכולה להוסיף עוד תפילה. וזה בגדר הוספה לא חובה
נשים מעיקר הדין צריכות תפילה להגיד ברכות השחר והתורה ותפילת 18 אחת ביום תפילת ערבית זה כבר נחשב ליום הבא וטוב שיגדו את הפסוק הראשון של שמע ישראל לקבלת עול מלכות שמים
"תפילה" - זה בעיקר שמונה עשרה, שאר הדברים שרק תוספות.
ובגדול תפילה אחת ביום מספיק לספרדית, אבל לתפילות של יום יש משמעות גדולה יותר כי הם יותר חובה מאשר תפילת ערבית שהיא רשות, אלא שעם ישראל קיבלו אותה כחובה (ברכות כז ע"ב). אבל מי שקיבל תפילת ערבית כחובה - זה דווקא גברים ולא נשים. כמובן שגם כן רשאיות להתפלל ערבית, אבל שחרית או מנחה זה יותר חובה.
ובגדול תפילה אחת ביום מספיק לספרדית, אבל לתפילות של יום יש משמעות גדולה יותר כי הם יותר חובה מאשר תפילת ערבית שהיא רשות, אלא שעם ישראל קיבלו אותה כחובה (ברכות כז ע"ב). אבל מי שקיבל תפילת ערבית כחובה - זה דווקא גברים ולא נשים. כמובן שגם כן רשאיות להתפלל ערבית, אבל שחרית או מנחה זה יותר חובה.
אנונימי
באותו הנושא: