23 תשובות
כי קשה להם לשמור על השנה אז לפחות את זה, זה גם חשוב לדעתי ועדיף מאשר כלום אז אסור לפקפק בהם או בזה.
שואל השאלה:
קשה? אז שלא יהיו צבועים לפחות.
קשה? אז שלא יהיו צבועים לפחות.
קודם כל זה לא רק החילונים.
ולשאלה זה בגלל שיש מלא צבועים...
הם חושבים שאם הם ישמרו אז המעשים שלהם ימחקו.
פעם 1 אפשר לטעות, פעמים או 3 גג.
אם אתה טועה יותר מזה אז זה כבר לא טעות
ומה שמעניין זה שזה לא עניין של דת דווקא, זה יותר עניין של דרך ארץ..
ולשאלה זה בגלל שיש מלא צבועים...
הם חושבים שאם הם ישמרו אז המעשים שלהם ימחקו.
פעם 1 אפשר לטעות, פעמים או 3 גג.
אם אתה טועה יותר מזה אז זה כבר לא טעות
ומה שמעניין זה שזה לא עניין של דת דווקא, זה יותר עניין של דרך ארץ..
הם אוהבים את האתגר ואת תחושת השייכות
חלקם גם רואים את הצום כדרך להעניש את עצמם על דברים רעים שהם עשו, בלי שום קשר לאלוקים
חלקם גם רואים את הצום כדרך להעניש את עצמם על דברים רעים שהם עשו, בלי שום קשר לאלוקים
אנונימי
שואל השאלה:
הנקודה היהודית? יש איזה דם יהודי טהור? ממש תורת גזע מעניינת פיתחת. מי עזר לך? הרב קוק?
הנקודה היהודית? יש איזה דם יהודי טהור? ממש תורת גזע מעניינת פיתחת. מי עזר לך? הרב קוק?
ביום כיפורים שי קדושה מיוחדת והיא משפיעה גם עליהם והיא גורמת להם להוציא את האני האמיתי שלהם.
דווקא בשאר ימות השנה הם בתחפושת כי יצר הרע מרמה אותם.
דווקא בשאר ימות השנה הם בתחפושת כי יצר הרע מרמה אותם.
אנונימי
שואל השאלה:
אז אין בחירה חופשית בעצם?
אז אין בחירה חופשית בעצם?
זה יותר טוב מכלום, לא?
עדיף לשמור כיפור מאשר לא לשמור בכלל. לא כך?
עדיף לשמור כיפור מאשר לא לשמור בכלל. לא כך?
שואל השאלה:
לא. זה עושה מהדת אופיום להמונים.
לא. זה עושה מהדת אופיום להמונים.
לא למדת שרצונו האמיתי של יהודי זה כםן לעשות מצוות, אלא שאור שבעיסה הוא מעכב?
למשל הרמב"ם כתב את זה במשנה תורה, הלכות גירושין, סוף פרק ב.
לא סותר בחירה חופשית והם יכולים לבחור בטוב או ברע אם ירצו, אבל מן הסתם שרצון האמיתי של יהודי - זה לעשות מצוות ולא עבירות.
למשל הרמב"ם כתב את זה במשנה תורה, הלכות גירושין, סוף פרק ב.
לא סותר בחירה חופשית והם יכולים לבחור בטוב או ברע אם ירצו, אבל מן הסתם שרצון האמיתי של יהודי - זה לעשות מצוות ולא עבירות.
אנונימי
שואל השאלה:
כן כמובן, תזרוק חלק שהרמבם מדבר על גט בכלל ותנסה להסביר לי מה הקשר..
כן כמובן, תזרוק חלק שהרמבם מדבר על גט בכלל ותנסה להסביר לי מה הקשר..
^ הרמב"ם דיבר על הגט כי הוא כתב את זה בהלכות גירושין, אז שם גט - זה הנשוא, אבל הרמב"ם כתב את זה שם *על כל המצוות*. לגט עצמו זה נלמד בכלל מקרבנות: "כופין אותו עד שיאמר "רוצה אני" (ערכין, פרק ה, משנה ו). אז מה תגיד? שהוא לא באמת רוצה להקריב את הקרבנות שהם מחייב, מתי שהוא נכנע אחרי שכופים אותו?
אנונימי
בגלל שככה הם חונכו והם לא עצרו רגע לחשוב ולהגיד רגע אם אני מאמין בהשם וביהדות ואפילו צם בכיפור אז למה אני לא עושה את כל מה שהוא ציווה בתורה אני סתור את עצמי
שואל השאלה:
אתה זורק הלכות ברורות וידועות ולא נוגע בעיקרו של דבר. היכן הרמבם רושם שבכיפור יש פתאום קדושה מיוחדת שמשפיעה עלינו ומוציאה את האני האמיתי שלי? הרי בגמרא רשום במפורש שאנחנו נבחנים כל יום שעה, שעה.
אתה זורק הלכות ברורות וידועות ולא נוגע בעיקרו של דבר. היכן הרמבם רושם שבכיפור יש פתאום קדושה מיוחדת שמשפיעה עלינו ומוציאה את האני האמיתי שלי? הרי בגמרא רשום במפורש שאנחנו נבחנים כל יום שעה, שעה.
^ לא קשור למבחן, מה שכן בגמרא בראש השנה באמת יש הרבה דעות האם אדם נידון בכל שעה, בכל יום או בראש השנה. אנחנו סוברים כמו על הדעות, אתה לא יכול לזרוק חלק מהדעות.
ולגבי קדושה שיש באותם ימים, כתוב שא ה' יותר קרוב אלינו, לכן אז יותר קל לנו לחזור בתשובה: - "דִּרְשׁוּ ה' בְּהִמָּצְאוֹ, קְרָאֻהוּ בִּהְיוֹתוֹ קָרוֹב" (ישעיה נה, ו) - אמר רבה בר אבוה: "אלו עשרה ימים שבין ר"ה ליוה"כ" (ראש השנה יח ע"א, יבמות מט ע"ב, יבמות קה ע"א).
הרמב"ם הביא את הדברים האלה בהלכות תשובה גם: "אע"פ שהתשובה והצעקה יפה לעולם, בעשרה הימים שבין ראש השנה ויום הכפורים היא יפה ביותר ומתקבלת היא מיד, שנאמר: "דרשו ה' בהמצאו" (ישעיהו נה, ו).
במה דברים אמורים? ביחיד. אבל צבור, כל זמן שעושים תשובה וצועקין בלב שלם הם נענין, שנאמר: "כה' אלהינו בכל קראנו אליו" (דברים ד, ז)" (משנה תורה, הלכות תשובה, פרק ב, הלכה ו).
ולגבי קדושה שיש באותם ימים, כתוב שא ה' יותר קרוב אלינו, לכן אז יותר קל לנו לחזור בתשובה: - "דִּרְשׁוּ ה' בְּהִמָּצְאוֹ, קְרָאֻהוּ בִּהְיוֹתוֹ קָרוֹב" (ישעיה נה, ו) - אמר רבה בר אבוה: "אלו עשרה ימים שבין ר"ה ליוה"כ" (ראש השנה יח ע"א, יבמות מט ע"ב, יבמות קה ע"א).
הרמב"ם הביא את הדברים האלה בהלכות תשובה גם: "אע"פ שהתשובה והצעקה יפה לעולם, בעשרה הימים שבין ראש השנה ויום הכפורים היא יפה ביותר ומתקבלת היא מיד, שנאמר: "דרשו ה' בהמצאו" (ישעיהו נה, ו).
במה דברים אמורים? ביחיד. אבל צבור, כל זמן שעושים תשובה וצועקין בלב שלם הם נענין, שנאמר: "כה' אלהינו בכל קראנו אליו" (דברים ד, ז)" (משנה תורה, הלכות תשובה, פרק ב, הלכה ו).
אנונימי
שואל השאלה:
שוב, אתה זורק דברים ידועים ומוכרים. חשוב לציין שבאותו מקום הרמבם גם אומר בהלכות תשובה שיש מן הדברים שמקבלים עליהם תשובה רק אחרי העונש.
עדיין לא הבנתי כיצד החלטת מה זה אומר "קרוב". כלומר, מה זה אומר שאלוקים קרוב, האם הוא קרוב כמו בן אדם? האם אלוקים בכלל יכול להיות קרוב פיזית? האם יש משתנה כלשהו שיכול להוכיח את הקרבה הספציפית שלו? מה הערך בתשובה של אנשים כופרים שלא מכירים בתורה ולא מקיימים אותה? היכן רשום שהאדם מוציא את האני האמיתי שלו? האם זה שאלוקים "מקבל" את עונותינו זה אומר שניתן לעשות הכל? הרמבם מציין בדיוק באיזורים שאתה מציין את כל תהליך התשובה והוא לא כזה פשוט, יש להבין קודם את משמעות החטא, את הרצון לתקן ורק בסוף לא לחזור על החטא פעם נוספת כשאתה נתקל באותה סיטואציה בדיוק.
עריכה:
חשוב לציין שאני מאמין בכל אותם דברים שציינת. איני כופר לא ברמבם ולא בגמרא וכולי.
אני רק לא מבין את הטענה המנותקת שלך בעניין החילונים והקדושה שבעשרת ימי תשובה לכאורה.
שוב, אתה זורק דברים ידועים ומוכרים. חשוב לציין שבאותו מקום הרמבם גם אומר בהלכות תשובה שיש מן הדברים שמקבלים עליהם תשובה רק אחרי העונש.
עדיין לא הבנתי כיצד החלטת מה זה אומר "קרוב". כלומר, מה זה אומר שאלוקים קרוב, האם הוא קרוב כמו בן אדם? האם אלוקים בכלל יכול להיות קרוב פיזית? האם יש משתנה כלשהו שיכול להוכיח את הקרבה הספציפית שלו? מה הערך בתשובה של אנשים כופרים שלא מכירים בתורה ולא מקיימים אותה? היכן רשום שהאדם מוציא את האני האמיתי שלו? האם זה שאלוקים "מקבל" את עונותינו זה אומר שניתן לעשות הכל? הרמבם מציין בדיוק באיזורים שאתה מציין את כל תהליך התשובה והוא לא כזה פשוט, יש להבין קודם את משמעות החטא, את הרצון לתקן ורק בסוף לא לחזור על החטא פעם נוספת כשאתה נתקל באותה סיטואציה בדיוק.
עריכה:
חשוב לציין שאני מאמין בכל אותם דברים שציינת. איני כופר לא ברמבם ולא בגמרא וכולי.
אני רק לא מבין את הטענה המנותקת שלך בעניין החילונים והקדושה שבעשרת ימי תשובה לכאורה.
כי עדיף שיעשו משהו מאשר שלא יעשו בכלל.
הרב מאיר אליהו בשם מרן הרב עובדיה יוסף:
מותר וראוי לקחת קבלות שהן בבחינת חסידות (להחמיר בעניין מסוים שאנחנו לא נוהגים בו במהלך השנה) גם אם הן רק לעשרת ימי תשובה
וזה לא נקרא להיות צבוע אלא אדרבא זה נקרא להיות ירא שמיים
מה שאדם יכול להחמיר עד אחרי כיפור ראוי להחמיר כיוון שיש לזה משקל להכריע לטובה את החתימה ביום כיפור
כנל לגבי כל עניין שאנחנו מחוייבים בו לפי ההלכה ועדיין קשה לנו ליישם (לדוגמה צניעות גם אם יודעת שאחרי כיפור תחזור להתלבש לא צנוע עדיין יש משקל מאוד גדול לימין אלה)
העתקתי את זה מהודעה שהופצה בקבוצות שלו
וגם שמעתי שיעור שלו שדיבר על זה
הרב מאיר אליהו בשם מרן הרב עובדיה יוסף:
מותר וראוי לקחת קבלות שהן בבחינת חסידות (להחמיר בעניין מסוים שאנחנו לא נוהגים בו במהלך השנה) גם אם הן רק לעשרת ימי תשובה
וזה לא נקרא להיות צבוע אלא אדרבא זה נקרא להיות ירא שמיים
מה שאדם יכול להחמיר עד אחרי כיפור ראוי להחמיר כיוון שיש לזה משקל להכריע לטובה את החתימה ביום כיפור
כנל לגבי כל עניין שאנחנו מחוייבים בו לפי ההלכה ועדיין קשה לנו ליישם (לדוגמה צניעות גם אם יודעת שאחרי כיפור תחזור להתלבש לא צנוע עדיין יש משקל מאוד גדול לימין אלה)
העתקתי את זה מהודעה שהופצה בקבוצות שלו
וגם שמעתי שיעור שלו שדיבר על זה
מדוע אתה מזלזל בזה?
מאיפה הראשות שלך?
למה אתה חושב שכי אתה שומר שבת/מאמין יש לך זכות להתנשא מעלינו?
אז זהו.
שלא.
אתה כנראה חיי בבועה ואני גם יודעת שלא אצליח לפוצץ אותה כי כמו רובכם שקוראים לבנאדם כמוני "תועבה" "אגואיסטית".
אז זהו. שלא.
אני בדיוק כמוך רק לא עושה את כל המצוות
אני שומרת כשר ומאמינה שיש מישהו למעלה(לפחות עד ללא ממזמן)
ואנשים כמוך מטיפי דת שדעתם השתגעה.
אתם חושביםש אתם עושים טוב אבל זה בדיוק ההפך.
אתם הורסים.
מאיפה הראשות שלך?
למה אתה חושב שכי אתה שומר שבת/מאמין יש לך זכות להתנשא מעלינו?
אז זהו.
שלא.
אתה כנראה חיי בבועה ואני גם יודעת שלא אצליח לפוצץ אותה כי כמו רובכם שקוראים לבנאדם כמוני "תועבה" "אגואיסטית".
אז זהו. שלא.
אני בדיוק כמוך רק לא עושה את כל המצוות
אני שומרת כשר ומאמינה שיש מישהו למעלה(לפחות עד ללא ממזמן)
ואנשים כמוך מטיפי דת שדעתם השתגעה.
אתם חושביםש אתם עושים טוב אבל זה בדיוק ההפך.
אתם הורסים.
אנונימית
שואל השאלה:
"מטיפי דת"
ואת עובדת עבודה זרה
"מטיפי דת"
ואת עובדת עבודה זרה
^אחי מה?
מה קשור עבודה זרה יאפס
מה קשור עבודה זרה יאפס
אנונימית
שואל השאלה:
שהקשר שלך למה שאת מכנה אותו "אמונה" הוא אפסי.
שהקשר שלך למה שאת מכנה אותו "אמונה" הוא אפסי.
כי בעשרת ימי תשובה - הם מראים את עצמם האמיתי, ללא הקליפות.
אוהבים את האתגר/מסורת