2 תשובות
מאז ומתמיד בתורה ישנו אדם שתפקידו לגאול את עמ"י מייסוריו, הוא כאמור נקרא- משיח.
בנוסף, אומרים בסוף התפילה את "אני מאמין", שם נמצא הפסוק: "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח.."
בנוסף, אומרים בסוף התפילה את "אני מאמין", שם נמצא הפסוק: "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח.."
"שלשה באין ביסח הדעת אלו הן משיח מציאה ועקרב.
אמר רב קטינא 6 אלףשנה יהיה העולם ובאלף השביעי יחרב...
כשם שהשביעית משמטת שנה אחת לשבע שנים כך העולם משמט אלף שנים
לשבעת אלפים שנה שנאמר "ונשגב ה' ביום ההוא" ואומר "מזמור שיר ליום השבת" יום שכולו שבת...
תנא דביא אליהו ששת אלפים שנה הוי עלמא שני אלפים שנה תוהו שני אלפים תורה שני אלפים ימות המשיח ובעוונותנו הרבים יצאו מהם מה שיצאו". (סנהדרין דף צז/א).
אז הקדמה קטנה: העולם נברא בשישה ימים וביום השביעי שבת. כנגד כל יום של הבריאה מכוון אלף שנים. אז יש לנו שבע אלף שנים. אנחנו בספירה מבריאת העולם- חמש אלף ושלוש מאות (בערך).
כלומר לפי מה שכתוב למעלה אנחנו באלף השני של ימות המשיח.
יש עוד מלנתא מקורות רק לא אלא אותך.
כלומר 6 אלף שנה יהיה עולם ובשביעי העולם יחרב. כמו היחס בין שבת לששת ימי החמעשה. האם בשבת העולם חרב? לא. כל עולם העשייה חרב. כל ה'זיעת אפך', כל הרציה. כמו שנת שמיטה- אסור לעבוד את האדמה בשנת במיטה, אתה כמו בשבת- אוכל ממה שכבר עבדת. בשמיטה מותר רק לאכול, מה המשמעות של לאכול? לאכול זה לקבל שכר. 'מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת'.. בשנה השביעית מותר רק לאכול מהפירות, אסור לעבוד. משנת 4000 לבריאת העולם בכל רגע נתון יכול לבוא משיח. עד סיום 6 אלף לבריאת העולם המשיח כבר חייב לבוא. ב6000 ויום אחד כבר עוברים לעולם אחר. לאלף השביעי הנקרא שבת. שבו- העולם נחרב. עולם העשייה נחרב. יש רק אכילה ומנוחה ועונג. הרמב"ם כותב שההבדל בין ימות המשיח לעולם שלפניו =העולם הזה הוא 'שיעבוד מלכויות'. כלומר, שאנחנו נתונים, משועבדים, תחת מלכות, שלטון של זרים. כלומר ברגע שקמה מדינה- התחלנו את העולם של ימות המשיח. בתוך הזמן הזה המשיח צריך להגיע, כמו שכתבתי, עד סוף האלף השישי גג.
המהר"ל כותב שנקבל את הפירות באלף השביעי.
יש 3 עולמות שיופיעו כאן בעולם לפי סדר-
1. עולם הזה
2. ימות המשיח
3. תחיית המתים
נקבל את הפירות של כל העמל והעשייה שלנו מתי? בתחיית המתים. באלף השביעי.
אז מה התפקיד של המשיח שאמור לגאול אותנו?
תפקיד הזמן של ימות המשיח הוא להעביר אותנו פאזה.. להעביר אתונו מהעולם של העולם הזה לעולם תחיית המתים, לעולם קבלת השכר. ימות המשיח זה בעצם כמו קבלת שבת- זה לא יום חול של שישי וזה עוד לא ליל שבת. זה המעבר. זה התילך. כמו בהריון- 9 חודשים הריון, ולידה של כמה שעות בלבד. העובר מתבשל בפנים עד שמוכן ויש לו כלים, גוף להתנהל איתו בעולם הזה, וכשהוא מוכן- הוא יוצא. תפקיד המשיח הוא להחזיר בתשובה את עם ישראל ולבנות את בית המקדש.
ימות המשיח זו אותה תקופה שמעבירה את כל העולם- מכינה אותו מהמציאות העכשווית לקראת מציאות מתוקנת ושלמה. לפי זה ייתכן שימות המשיח החלו לפני 500 שנה- פיתוח המדע, שכלול הכלים וכו', ומשיח יבוא ויעשה את הפיניש, את הסיום הסופי.
הרב צבי יהודה קוק זצ"ל שאלו אותו 'מתי המשיח בא'? הוא ענה - 'הוא כבר בא די הרבה'.
יש התנוצצויות של משיח, של התהליך הזה שאנו, שהעולם כולו עובר, והמשיח עצמו יגיע. עד אז התנוצצויות שלו.
דרך אגב תלמידי הגאון מולנא עבדו ע"פ החשבון הזה ועלו לארץ ( ואת זה לא מלמדים אתונו בבגרות..) והתחילו ליישב אותה לפי החשבון של הכניסה של האלף השני. (החשבון קצת מסובך כי זה גם לפי השעות של אדם הראשון בגן עדן שהן גם מכוונות כנגד כל אלף.)
יש עוד מלא פרטים ושאלות של איך יבוא באיזה צורה, יסורין לא יסורין, האם גאולה מחייבת תשובה של עם ישראל וכו'. מוזמנת לשאול ואשמח לפרט. זה שיעור ענק של להבין מה זה בכלל גאולה ובאיזה זמן זכינו לחיות..
אמר רב קטינא 6 אלףשנה יהיה העולם ובאלף השביעי יחרב...
כשם שהשביעית משמטת שנה אחת לשבע שנים כך העולם משמט אלף שנים
לשבעת אלפים שנה שנאמר "ונשגב ה' ביום ההוא" ואומר "מזמור שיר ליום השבת" יום שכולו שבת...
תנא דביא אליהו ששת אלפים שנה הוי עלמא שני אלפים שנה תוהו שני אלפים תורה שני אלפים ימות המשיח ובעוונותנו הרבים יצאו מהם מה שיצאו". (סנהדרין דף צז/א).
אז הקדמה קטנה: העולם נברא בשישה ימים וביום השביעי שבת. כנגד כל יום של הבריאה מכוון אלף שנים. אז יש לנו שבע אלף שנים. אנחנו בספירה מבריאת העולם- חמש אלף ושלוש מאות (בערך).
כלומר לפי מה שכתוב למעלה אנחנו באלף השני של ימות המשיח.
יש עוד מלנתא מקורות רק לא אלא אותך.
כלומר 6 אלף שנה יהיה עולם ובשביעי העולם יחרב. כמו היחס בין שבת לששת ימי החמעשה. האם בשבת העולם חרב? לא. כל עולם העשייה חרב. כל ה'זיעת אפך', כל הרציה. כמו שנת שמיטה- אסור לעבוד את האדמה בשנת במיטה, אתה כמו בשבת- אוכל ממה שכבר עבדת. בשמיטה מותר רק לאכול, מה המשמעות של לאכול? לאכול זה לקבל שכר. 'מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת'.. בשנה השביעית מותר רק לאכול מהפירות, אסור לעבוד. משנת 4000 לבריאת העולם בכל רגע נתון יכול לבוא משיח. עד סיום 6 אלף לבריאת העולם המשיח כבר חייב לבוא. ב6000 ויום אחד כבר עוברים לעולם אחר. לאלף השביעי הנקרא שבת. שבו- העולם נחרב. עולם העשייה נחרב. יש רק אכילה ומנוחה ועונג. הרמב"ם כותב שההבדל בין ימות המשיח לעולם שלפניו =העולם הזה הוא 'שיעבוד מלכויות'. כלומר, שאנחנו נתונים, משועבדים, תחת מלכות, שלטון של זרים. כלומר ברגע שקמה מדינה- התחלנו את העולם של ימות המשיח. בתוך הזמן הזה המשיח צריך להגיע, כמו שכתבתי, עד סוף האלף השישי גג.
המהר"ל כותב שנקבל את הפירות באלף השביעי.
יש 3 עולמות שיופיעו כאן בעולם לפי סדר-
1. עולם הזה
2. ימות המשיח
3. תחיית המתים
נקבל את הפירות של כל העמל והעשייה שלנו מתי? בתחיית המתים. באלף השביעי.
אז מה התפקיד של המשיח שאמור לגאול אותנו?
תפקיד הזמן של ימות המשיח הוא להעביר אותנו פאזה.. להעביר אתונו מהעולם של העולם הזה לעולם תחיית המתים, לעולם קבלת השכר. ימות המשיח זה בעצם כמו קבלת שבת- זה לא יום חול של שישי וזה עוד לא ליל שבת. זה המעבר. זה התילך. כמו בהריון- 9 חודשים הריון, ולידה של כמה שעות בלבד. העובר מתבשל בפנים עד שמוכן ויש לו כלים, גוף להתנהל איתו בעולם הזה, וכשהוא מוכן- הוא יוצא. תפקיד המשיח הוא להחזיר בתשובה את עם ישראל ולבנות את בית המקדש.
ימות המשיח זו אותה תקופה שמעבירה את כל העולם- מכינה אותו מהמציאות העכשווית לקראת מציאות מתוקנת ושלמה. לפי זה ייתכן שימות המשיח החלו לפני 500 שנה- פיתוח המדע, שכלול הכלים וכו', ומשיח יבוא ויעשה את הפיניש, את הסיום הסופי.
הרב צבי יהודה קוק זצ"ל שאלו אותו 'מתי המשיח בא'? הוא ענה - 'הוא כבר בא די הרבה'.
יש התנוצצויות של משיח, של התהליך הזה שאנו, שהעולם כולו עובר, והמשיח עצמו יגיע. עד אז התנוצצויות שלו.
דרך אגב תלמידי הגאון מולנא עבדו ע"פ החשבון הזה ועלו לארץ ( ואת זה לא מלמדים אתונו בבגרות..) והתחילו ליישב אותה לפי החשבון של הכניסה של האלף השני. (החשבון קצת מסובך כי זה גם לפי השעות של אדם הראשון בגן עדן שהן גם מכוונות כנגד כל אלף.)
יש עוד מלא פרטים ושאלות של איך יבוא באיזה צורה, יסורין לא יסורין, האם גאולה מחייבת תשובה של עם ישראל וכו'. מוזמנת לשאול ואשמח לפרט. זה שיעור ענק של להבין מה זה בכלל גאולה ובאיזה זמן זכינו לחיות..
באותו הנושא: