29 תשובות
הרסר לא עושה תורנויות רסר, יש לו תחומי אחריות משלו ובשביל תורנויות רסר מביאים חיילים. כשזה מגיע לתורנויות ושמירות אז אם חייל אחד לא יכול להגיע מישהו אחר צריך לעלות במקומו, ככה זה עובד.
שואל השאלה:
לא מבין רסרים, זה פשוט להגיד לאנשים מה לעשות שלא בהכרח כל אחד מתאים לי (נפשית ומבחינת יכולות)
אז אם זה ככה איך אנשים לא מתחרפנים מזה ? אשכרה מישהו נדפק מיזה שמישהו חולה וצריך לעשןת משהו שלא קשור לתפקיד שלו ? אני במערכת שבונה על חיילי חובה ברמה כזאת ? אז ברור שהרבה דברים לא יהיו יעילים ולא יתנהלו כמו שצריך
אנונימי
כי ככה זה עובד, למה שהרס"ר יחליף חייל?
מביאים חייל אחר שיחליף.
בדיוק כמו שבאזרחות אם עובד חולה, העבודה שלו תיפול על עובד אחר ולא על המנהל.
שואל השאלה:
^כי הרסר הוא רק נותן פקודות וזה שיש לו דרגה זה לא אומר שמישהו אחר צריך להידפק מיזה
אנונימי
שואל השאלה:
^^יש הבדל בין עבודה לבין תחום שהוא תורנות שאוליי זה ההפך הגמור ממך
אנונימי
כי ככה זה בצבא, יש מפקדים ויש חיילים, כל אחד יש לו את התחום אחריות שלו
ותורנות רסר לא קשורה לתפקיד של אף אחד חוץ מעובדי רסר, היא קיימת מהתפיסה שכל החיילים נמצאים בבסיס וצריכים לתרום את חלקם מעבר לתפקיד הרגיל שלהם, כמו שמירות ותורנויות מטבח. גם אני בסדיר נטחנתי בתורנויות ושמירות אין מה לעשות
וחיילת הוציאה גימלים והייתי צריכה לעלות במקומה שמירה, אחר כך היא החזירה לי את השמירה הזאת
וכשהייתי חולה ולא יכולתי לעלות מטבח אז מישהי עלתה במקומי ואז החזרתי לה את התורנות
ככה זה עובד
שואל השאלה:
^אז אני חושב שאני לא מתאים לצבא, אם בכלל לחיים האלה. קשה לי ממש להתמודד עם תסכולים וגם יש לי סעיפים נפשיים שקבן נתן לי
אנונימי
זה כבר משהו אחר ולא קשור לתורנות ולעובדה שמישהו אחר יעלה במקומך, ושתצטרך להחזיר לו את התורנות אחר כך
שואל השאלה:
כן אבל אשכרה אני לא רןצה שמישהו ירגיש כמוני בצבא בגלל שאני כרגע לא מרגיש טוב או לא בא לי להרוס למישהו את השבוע או את היום
אנונימי
נכון זה מובן
אבל אם אתה חולה ממש ברמה שאתה לא מסוגל אז לא נורא אתה אחר כך תחזיר לו את התורנות הזאת בכל מקרה
שמע, הצבא לא מתאים לכולם. יש לך סעיפים נפשיים? תצא. אף אחד לא משאיר אותך במקום.


הצבא גם ככה לא משפיע על האזרחות שלך בשום צורה ...
שואל השאלה:
^אם רק היו נותנים לי פטורים ומתייחסים אליי כאל חייל עם ת"ש של ג'ובניק שיוצא ב12 הייתי אוליי מסתדר בצבא
אנונימי
אני אשאל שאלה אחרת - מה מונע ממך לצאת?
שואל השאלה:
מהצבא ? הפחד לא לצאת מהבית ולחיות רק על חשבון ההורים ולא לעשות כלום
ואני רוצה גם לתרום למדינה (במיומנויות שלא גורמות לי סבל)
אנונימי
אז מסגרת צבאית דווקא במקרים כאלה, יכולה לעזור לך. אתה יכול לבקש מהקבן פטור מתורנויות, תגיד לו שזה קשה לך נפשית ...
שואל השאלה:
זה באמת קשה לי ואני אכן לחוץ וזה. בכל מקום עוד לפניי שאמרתי רצו להפנות אותי לקבן (עוד לפניי שידעתי שיהיה לי קשה)
המפקדת שלי בטירונות רצתה שאני אלך לקבן
בצו ראשון אחריי הראיון אישי שלחו אותי לקבן
והקבן בטירונות המליץ לי להמשיך טיפול פסיכולוגי בסדיר כי באמת קשה לי אבל בסדיר זה לפעמים מרגיש שפתאום אם אני לא אדרוש חראות קבן אני יכןל להתדרדר בלי שישימו לב
אנונימי
אתה צריך שקבן יראה אותך/יפגוש אותך על בסיס שבועי, כי אחרת המצב הנפשי שלך יתדרדר. אני מבין ממך שהחוסן המנטלי שלך נמוך, ואם זה לא מטופל, אתה עלול להיכנס למוד נפשי שעושה לך הרבה נזק.

תראה, אל תרים ידיים. תקבע עם קבן על בסיס שבועי, הקבן ייתן לך טיפול cbt, זה טיפול שבו אתם מדברים, והיא נותנת לך כלים איך להתמודד עם שגרה וכול.. זה טיפול שייתן לך קצת כוח להמשיך בשירות הצבאי שלך. בשיחה עם הקבן, תבקש הקלות, לרבות הקלות של ניקיון/עבודות רסר ותגיד לקבן שעבודות רסר מפעילות עליך לחץ/טריגר נפשי, שעושות לך מחשבות יתר וגורמות לך להתדרדרות במצב הנפשי. תשאל את הקבן, מה אפשר לעשות במצב הזה, כי אתה ממש רוצה להמשיך בשירות הצבאי, מצד שני, אתה כן צריך גלגלי עזר ותמיכה, כדי להצליח לרכב לבד.

תגיד לקבן שיש לך נכונות להמשיך בשירות הצבאי, אבל קשה לך נפשית להתמודד עם אתגרים כמו עבודות רסר. תוסיף, שאתה מנסה כל פעם לעשות עבודות רסר או עבודות כאלה או אחרות, וזה ממש מזיק לך נפשית וגורם לך לנסיגה נפשית. גם אם הקבן לא ייתן לך הקלות, תמשיך לחפור לו כל פגישה על זה, ותמשיך להזכיר שעבודות רסר/שמירות מדרדרות את המצב הנפשי שלך. איך? זה מפריע לך בשגרה, מפריע לך לישון, גורם לך למחשבות שאתה לא רצוי/לא שייך, גורם לך לבעיות ביטחון ולפערים בחוסן מנטלי, שמשפיעים על התפקוד שלך בתפקיד שאתה נמצא בו.


המון בהצלחה :)
שואל השאלה:
^תודה אחי
לא יודע אם זה עוזר אבל יש לי תש 2 ומרוב שאני שונא את המיומנויות האלה לא עבדתי לפניי הצבא ושפעם אחת כן ניסיתי למלצר באולם אירועים הבנתי שזה לא בשבילי
אני מקווה שקפס יעזור לי.
תאמת יש לי פטור משמירות בחורף במקומית קרים ופטור ריצה ואבק כי אני אסתמטי
אנונימי
תוסיף על מה שאמרתי את הדברים שכתובים בתחילת העמוד ששלחתי לך ואתה תהיה בסדר. אם אתה תגזים בתלונות שלך, הקבן ימליץ להוציא אותך מהצבא, אם תגיד את זה בצורה מאוזנת, תקבל הקלות.

https://www.omrisadeh.com/post/blog-overthinking
שואל השאלה:
אני לא רןצה לצאת מהצבא אני פשוט רוצה שיתחסו אליי קצת שונה מהכלל ושיתנו לי התאמות ויבינו אותי
אנונימי
אז תתחיל קודם כל לקבוע לקבן ותעשו שיחות שבועיות. תעלה כל פגישה את ההתמודדויות שלך בצבא, ותחתור לקבל הקלות.
שואל השאלה:
אני פשוט אגיד לו שקשה לי מאוד ואם יורידו לי מזה ובהגדרה אני אהיה פטור מx ומy אני אוליי אפילו אוכל להתעסק בלשפר את הדברים שחשובים לי בפאן האישי.
וקראתי קצת ממה ששלחת אצלי החרדות חלקן רציונאליות (אני הולך לסגור שבת עם מפקד שלא מתחשב בי ואני החייל חובה היחיד) וכל השבת אני אעשה דברים שאני שונא ואני לא יודע מה לעשות מה גם שיש לי השבוע עבודות רסר ואני לא מרגיש טוב ויש לי אסמטה ואני מפחד להחמיר את המצב שלי. אני מרגיש שאין מספיק חיילי חובה בגף שלי ושחבל שלא מסתמכים בדברים האלה על אזרחי עובדי צהל
אנונימי
ככה זה צהל חרא מערכת לדעתי יש הקצאה ממדור או צווץ מסויים ואם מישהו שהיה אמור ללכת מוציא גימלים או לא יכול מישהו אחר מהצוות יוקפץ לתורנות כי חייב לבצע את ההקצאה הזו לכן זה נחשב ש"דפקת" אותו די מבאס קרה לי גם אותן דבר..
שואל השאלה:
חבל שלא מביאים אזרחי עובדי צהל שיעשו את זה או אנשים שהתפקידים שלהם זה רק עבודות רסר, מטבח, שמירות וכו ואם צריך שהם יעשו את זה במשמרות אם קשה להם
אנונימי
כי הרסר הוא הרסר הוא לא עושה תורנויות
תורנויות סדירניקים עושים
כשאני ביקשתי פטור תורנויות (שזה לא היה כוונתי בסוף רק שמירות) מהקבנית היא אמרה שמי שלא עושה תורנויות לא כשיר לצהל .
שואל השאלה:
^אז זה לא צבא העם ואין באמת מקום לכולם בצבא.
בן אדם יכול להיות מדהים בתפקיד שלו אבלל בגלל שהוא סטרלי/ עם בעיות מוטוריות/מוגבל פיזית למטלות והיפרקטיבי או חרדתי בשביל לשמור הוא כשיר להדפיס דפים ? או להדריך אנשים ?
אנונימי
שואל השאלה:
^^אז הרסר זה בן אדם מה זה מנותק מהאחר
אנונימי
לא יודעת מי נתן לה את הסמכות להיות קבנית אבל היא עשתה לי צרות של החיים בסוף הצלחתי להוציא פטור שמירות וגם זה אחרי מלחמות וניסו לגרום לי לצאת מהצבא ולא נתתי להם
והכי מצחיק שקיבלתי הצטיינות :)
שואל השאלה:
^אלופה וטוב שלא נתת להם להוציא אותך מהצבא
אני גם פוחד שזירקו אותי מהצבא כי מבחינת התפקיד מרוצים ממני וטוב לי חברתית
אנונימי