19 תשובות
אני גם במצבך זה נורא צריך לדעת למה אין מוטיבציה ללמוד אצלי לדוגמא זה מצב רוח אצלך?
אני מבין מה המקצוע האהוב עליך?
שואל השאלה:
וואי שאלת שאלה רצינית פה איך אני יכולה לבחור מה הכי פחות גרוע
וואי שאלת שאלה רצינית פה איך אני יכולה לבחור מה הכי פחות גרוע
תמיד יהיו דברים יותר נחמדים לעשות
אבל תנסי להפוך את הלמידה לדבר נחמד
באמת שאין יותר כיף מלשלוט בחומר הנלמד ולקבל ציונים גבוהים
אבל תנסי להפוך את הלמידה לדבר נחמד
באמת שאין יותר כיף מלשלוט בחומר הנלמד ולקבל ציונים גבוהים
אני לדוגמא מאוד אוהב מתמטיקה זה פשוט כיף לי ללמוד את זה
תחליטי על שעתיים ביום שבהם את מתנתקת מהטלפון ומשאר הסחות הדעת ואת מתיישבת ללמוד
תכיני לעצמך משהו טעים לאכול ולשתות ותתחילי
כל פעם תוסיפי עוד קצת זמן ללמידה
תכיני לעצמך משהו טעים לאכול ולשתות ותתחילי
כל פעם תוסיפי עוד קצת זמן ללמידה
את יכולה להוריד מעצמך את העומס?
שואל השאלה:
אני בפנימיה הדרך היחידה להוריד את העומס זה לבקש סטופ של שבוע מהחיים וללמוד לפני שיתקדמו בבית ספר
אני בפנימיה הדרך היחידה להוריד את העומס זה לבקש סטופ של שבוע מהחיים וללמוד לפני שיתקדמו בבית ספר
וואי קשה ביותר אז זה מסבך את הכל אני לא יכול לפרט כאן אבל אני מבין איך זה גורם לתחושה קשה שאין כוח לכלום
אם את בפנימייה זה יכול להיות יתרון
תוכלי ללמוד עם חברות
תמיד יותר קל ללמוד עם עוד מישהו
תוכלי ללמוד עם חברות
תמיד יותר קל ללמוד עם עוד מישהו
שואל השאלה:
האמת שזה דווקא לא בהכרח קל יותר כי לרוב קל לי יותר להתרכז לבד... כרגע אני בבית לסופש ומנסה להביא את עצמי ללמוד ולא לבזבז זמן אבל ממש לא באלי
האמת שזה דווקא לא בהכרח קל יותר כי לרוב קל לי יותר להתרכז לבד... כרגע אני בבית לסופש ומנסה להביא את עצמי ללמוד ולא לבזבז זמן אבל ממש לא באלי
אני אגיד את זה ככה אני בסיטואציה מאוד דומה לשלך אז אני באמת מבין לגמרי וואי זה הכי מעצבן שיעורי בית כשיוצאים הביתה
שימי בצד את הלא באלי
ותחשבי על מה שצריך
יהיה לך בעתיד את כל הזמן שבעולם להנות ולעשות דברים כייפים יותר
כרגע הלימודים זה מה שחשוב
אני מבטיחה לך שעוד כמה שנים כשתסיימי בגרויות בהצלחה את תסתכלי אחורה ותגידי איזה מזל שהצלחתי לתפוס את עצמי בזמן וללמוד
כי זה באמת סיפוק
ותחשבי על מה שצריך
יהיה לך בעתיד את כל הזמן שבעולם להנות ולעשות דברים כייפים יותר
כרגע הלימודים זה מה שחשוב
אני מבטיחה לך שעוד כמה שנים כשתסיימי בגרויות בהצלחה את תסתכלי אחורה ותגידי איזה מזל שהצלחתי לתפוס את עצמי בזמן וללמוד
כי זה באמת סיפוק
שואל השאלה:
את טובה במוטיבציה
את טובה במוטיבציה
אני לא מנסה לתת לך מוטיבציה כי אמרתי לך זה לא אמור להיות מושתת על זה
מוטיבציה באה והולכת
יש דברים שצריך לעשות גם בלי מוטיבציה
אני סתם אתן לך דוגמא
אני מתעסקת בספורט
ובימים כאלה שיש גשם וקפוא הדבר היחידי שבאלי לעשות זה להשאר במיטה
אבל אני מבינה שאם אני רוצה לשנות משהו אני צריכה לעשות אותו בניגוד לרצון ולנוחות שלי
אותו דבר את
מוטיבציה באה והולכת
יש דברים שצריך לעשות גם בלי מוטיבציה
אני סתם אתן לך דוגמא
אני מתעסקת בספורט
ובימים כאלה שיש גשם וקפוא הדבר היחידי שבאלי לעשות זה להשאר במיטה
אבל אני מבינה שאם אני רוצה לשנות משהו אני צריכה לעשות אותו בניגוד לרצון ולנוחות שלי
אותו דבר את
זה עניין של משמעת
יש לך מטרה שאת רוצה להשיג ופה זה בגרות
את מרכזת את המאמצים שלך והכוח שלך בלמידה ולא בדברים אחרים
הכי טבעי זה לברוח לדברים אחרים במקום חעשות את הכי משעמם
אבל תיהיה במחשבה שזה יועיל לך לבגרויות הלמידה
וגם תעשי לעצמך כמו בונוסים לעצמך
נגיד למדת עכשיו בערך שעה
תנוחי בטלפון כמה זמן או משהו אחר אבל לא מוגזם
במקומך אפילו לא הייתי נוגעת בטלפון או מנסה יותר מידי לברוח לדברים אחרים
רק לוקחת הפסקה וממשיכה
ואז כשתסיימי את כל מה שאת צריכה לאותו יום תצ'פרי את עצמך במשהו
יש לך מטרה שאת רוצה להשיג ופה זה בגרות
את מרכזת את המאמצים שלך והכוח שלך בלמידה ולא בדברים אחרים
הכי טבעי זה לברוח לדברים אחרים במקום חעשות את הכי משעמם
אבל תיהיה במחשבה שזה יועיל לך לבגרויות הלמידה
וגם תעשי לעצמך כמו בונוסים לעצמך
נגיד למדת עכשיו בערך שעה
תנוחי בטלפון כמה זמן או משהו אחר אבל לא מוגזם
במקומך אפילו לא הייתי נוגעת בטלפון או מנסה יותר מידי לברוח לדברים אחרים
רק לוקחת הפסקה וממשיכה
ואז כשתסיימי את כל מה שאת צריכה לאותו יום תצ'פרי את עצמך במשהו
שואל השאלה:
תודה רבה אבל אני פשוט מתחמקת מזה במקום לשבת ללמוד
תודה רבה אבל אני פשוט מתחמקת מזה במקום לשבת ללמוד
כדי ללמוד לא צריך מוטיבציה
צריך הבנה פשוטה שזה כרגע מה שצריך לעשות וזו השקעה לטווח הארוך( התעודת בגרות)
אני פעלתי ככה מהמחשבה הזו כל שנות התיכון ובזמן הבגרויות
טיפת כוח לא הייתה לי( בעיקר כוח נפשי כי אני סובלת מדכאון , חרדות והפרעות אכילה)
אבל בכל זאת הצלחתי
מאמינה בך שגם את תצליחי
צריך הבנה פשוטה שזה כרגע מה שצריך לעשות וזו השקעה לטווח הארוך( התעודת בגרות)
אני פעלתי ככה מהמחשבה הזו כל שנות התיכון ובזמן הבגרויות
טיפת כוח לא הייתה לי( בעיקר כוח נפשי כי אני סובלת מדכאון , חרדות והפרעות אכילה)
אבל בכל זאת הצלחתי
מאמינה בך שגם את תצליחי
שואל השאלה:
לא יודעת פשוט עייפה ויש לי דברים מעניינים ונחמדים יותר שאני יכולה לעשות
לא יודעת פשוט עייפה ויש לי דברים מעניינים ונחמדים יותר שאני יכולה לעשות