31 תשובות
בתור קצין.. יש כזה דבר הת"ש 2 כלכלי.
המפקדים שלך חייבים לתת לך להיות בבית פעמיים בשבוע בשביל להתכלכל.
מה עם המשקית תש לא עזרה לך?
לצבא מאוד קשה להתמודד עם מקרים כאלה בעיקר מקרי אובדנות
היה לי סיטואציה לא ממש דומה אבל
תסבירי לפסיכיאטר אני מקווה שתפלי על אחד רגיש והוא ינסה לעזור לך אולי לתת לך הקלות כמו התש 7 וכאלה
במקסימום הוא משחרר ואז זה וועדה ואת יכולה לנסות לערער אבל מאוד קשה לערער
המלצה שלי שהבנתי
תשבי עם עצמך ותחשבי האם המסגרת הזו באמת מתאימה לך ? האם ראית שינוי בחודשים אחרונים במצב הנפשי שלך משהו שמאפשר לך כן להשאר במערכת ?
האם זה שווה לסבול נפשית בשביל להשאר במערכת?
אולי להשתחרר זה הדבר הנכון שיהיה לך כרגע תוכלי לעבוד בשקט
מילקי עם חלב זה תהליך להוציא את זה וזה בקשה שהיא יחסית חריגה קודם היא צריכה למצות את האמצעים שהצבא נותן כמו חופשה מיוחדת סיועים ואז אפשר להגיש התש כלכלי
מה הכוונה? סידרתי לחייל שלי כל מיני מענקים בקלות.. פשוט עשיתי ביקור בית עם המשקית תש והמפ אישר גם כן
זה תהליך התש כלכלי
צריך למצות את כל הדברים סיועים ואז להגיש
היא יכולה להוציא גם התש 7 על זה לא רק 2
אבל היא צריכה גם לנצל מיוחדת וכאלה שיתחילו לה הליך של התש
וזה גם הכל תלוי בתמיכת מפקדים אם המפקדים שלה לא תומכים במיוחדת זה בעייתי מאמינה שיש שם משהו מעבר
לשאלה: האם פסיכיאטר יכול לתת לך פטור במקום:
הוא לא יכול לתת פטור במקום אבל הוא יכול לתת
המלצה להורדת פרופיל ל 21 ובמקביל לתת גימלים
עד שהוועדה הרפואית תבצע את הורדת הפרופיל
בפועל (פרקטיקה נוהגת היא לאמץ את חוות דעת
הרופא המומחה) לכן בשטח ניתן ללכת הביתה
מיידית, אם הוא מחליט ככה.
לשאלתך הבאה:
אם אני אומרת שאני לא רוצה להשתחרר האם
הוא יכול לשחרר אותי בניגוד לרצוני ?
התשובה היא חיובית
עם זאת תוכלי לערער על הפרופיל אם זה יקרה.
אם ביצעת ניסיון התאבדות אמיתי, אכן קיים סיכוי
גבוה שהוא יקבע זאת, מאחר והצבא לא ממש
נוטה להציע טיפול פסיכיאטרי במסגרת וגם
מעדיף לא לקחת סיכונים גבוהים מידי,
לזה להוסיף שאת חיילת ולא חייל וזה משפיע.
עד כאן התשובה לשאלות.
כעת, לדעתי האישית, במצב אותו את מתארת
של דחק נפשי וכלכלי כאחד, נראה שמוטב
שתעשי לביתך.
אני משק משאן כרגע
אני עובד הרבה עם משקיות תש
באמת שאת פשוט צריכה לדבר עם המשקית תש שלך ולהסביר לה את המצב

אני בטוח שהיא תעזור לך
ואם היא לא תעזור
תדברי עם הקצין משאן שלכם
איפה את משרתת?
אולי אפשר לעזור לך קצת
אני משקית תש משוחררת טרייה ^
אם היא ציינה מיוחדת כנראה שהיא דיברה עם המשקית תש
גם מוזר שלא ראו בעצמם ועזרו לה אני מחכה גם שתענה
אני חושבת שלהשאר בצבא זה לא נכון עבורך. את גרה לבד ואת צריכה לעבוד כדי לפרנס את עצמך ואת הבית שלך. ולשלב עם זה צבא זה מאוד קשה שאין בית של הורים.. אם את מתעקשת להשאר בצבא דברי עם משקית תש. וחוץ מזה תגידי לפסיכיאטר הכל..
אנונימית
תשתפי בדיוק את הפסיכיאטר מה כתבת, אולי יביא לך המון הקלות.
אם להיכנס לעובי הקורה אז אני חושב שהפאן
הכלכלי כאן הוא טפל לבעיה הנפשית, מי שנאלץ
לחיות ללא תמיכה של ממש בגיל 16 על רקע
משבר משפחתי גדול מגיע עם עומס רגשות
שאני לא חושב שהצבא יכול לפתור, הרי גם
אם באופן תיאורטי היו משכנים אותה בדירה
בה המדינה הייתה משלמת שכ"ד, אני ממש
לא בטוח שללא תמיכה אינטנסיבית ניתן
היה להמשיך בשירות כרגיל.
כל מה שכתבת עכשיו, תאמרי לו, וכנראה שהוא יבין.
בלי קשר, תשארי אופטימית, אל תכנסי לחרדות, יש מלא עמותות שיכולות לעזור לך כלכלית, הכול יהיה בסדר
אני לא מומחה בעניינים כאלה, אבל אם בא לך לפרוק או אפילו סתם לדבר אין לי בעיה :)
אני מציע שתשתפי את הפסיכיאטר בכנות למה עשית את זה ושזה לא נובע מאובדנות אלא מזעקה לעזרה שאת במצוקה ושאת מרגישה על הסף ושלא שומעים אותך..
כנראה הוא יכול לתת לך הקלות בשירות שלך ולאו דווקא לתת לך פטור

מאחל לך המון בהצלחה ומקווה שתעברי את המצב הזה.
את יכולה לפנות אליי במקרה ותרצי להתייעץ, אני אשמח לנסות לעזור 3>
תפני למפקד יחידה שלכם במיטב ואם צריך תערבי את מפקד מיטב
מיטב זה יחידה קשה גם אני הייתי במיטב .
המל"ג שלכם בתלהש דיברת איתו?
ממש לא בסדר שהמפקדים אנטי אבל יכולה להבין עקב הניסיונות הם מפחדים להתעסק
שואל השאלה:
סליחה על הבורות אבל מה זה מל"ג ?
אני יכולה להבין אותם תשמעי אני חיילת לא פשוטה עם המון בקשות אבל דווקא חשבתי שהצבא יוכל לעזור לי להתיישר ובמקום זה אני מרגישה שהמצב הנפשי שלי רק מתדרדר
בעקבות שה שאין לי כסף לאוכל התפתחו לי גם בעיות אכילה קשות כי הקיבה שלי הצטמקה, זה משפיע עליי מאוד, מוריד לי את האנרגיות, רזיתי מידי ואני כבר לא אוהבת להסתכל על עצמי ולראות עצמות, השיער שלי נושר הבעיות אכילה עושות לי ממש רע, אני מאוד רוצה לעשות שירות צבאי והלוואי שאוכל לצאת ממיטב ולעשות שירות במקום שבו אצליח לעלות למעלה ולא ליפול שוב
מלג זה קיצור למפקד לשכת גיוס את תחת המפקדה או תחת הלשכת גיוס?
אולי לצאת מהצבא יעשה לך טוב ככה תוכלי לעבוד ולהרוויח יותר
מיטב זה יחידה באמת מאוד קשה היה לי סיפור שמזכיר טיפה את שלך אבל לא ברמה הזו הם מאוד פחדנים להתעסק עם דברים כאלה
שואל השאלה:
וואו כמה זה עושה טוב לפרוק
אני תמיד משתדלת לשדר לסביבה שהכל בסדר ושאני חזקה אפילו החברות הכי קרובות שלי לא יודעות על המצב, רק בן הזוג שלי שעוזר לי המון ומנסה להוציא אותי מההפרעות אכילה אך זה תהליך לא פשוט של שנינו, לפחות אנחנו עוברים את זה ביחד.
שואל השאלה:
אני בבקום עצמו אני במדור קליטה. בקושי נמצאת במפקדה רק כשאני הולכת לצוברי או למשקית תש
זה טוב שאת פורקת
לא נתנו לך עזרה כלכלית סיועים כלכלים בנוסף לסיוע שחייל בודד מקבל? דיברת עם מדור בודדים גם?
יואו צוברי איזה עולם :/
מי זה המפקד יחידה שלכם זה גבר לדעתי הוא גם המפקד של הלשכה הבנתי שהוא סבבה ואפשר לדבר איתו
שואל השאלה:
תגידי אם אני יוצאת מהצבא אחרי עשרה חודשים אני עדין מקבלת מענקים ?
כי כרגע אם אני יוצאת מהצבא הצבא זורקים אותי לכלבים עם מינוס של שש אלף שקל ואם לא אחזיר אותו עד ה15.03 יחסמו לי את כרטיס האשראי אולי אוכל לבקש מבן זוגי עזרה בזה ולהחזיר לו אחר כך
בגדול בגוגל כתוב שנה מינימום
אני ממליצה לך להתייעץ גם מול מדור בודדים אולי את תהיי זכאית גם להטבות שקשורות
אבל איך לא נתנו לך סיוע כלכלי?למי את חייבת ?
שואל השאלה:
המשקית תש שלי מושלמת, נותנת לי כל מה שהיא יכולה, עם זאת 4,000 לא מספיקים לחסוך את ההוצאות הבסיסיות שלי ואני צריכה להמשיך לעבוד תוך כדי כדי לחסות אותם ובגלל שאני במינוס אני צריכה להרוויח בכלל הרבה כדי שאצליח לסגור אותו
שואל השאלה:
ראיתי את כל השאלות שלכם בתגובה הקודמת העדפתי לתמצת אבל אני רואה שבאמת אכפת לכם ותדעו שזה מחמם לי את הלב. אני משרתת בבקו"ם אני מפקדת שם. המפ שלי אפילו לא קצין והתגובות מהמפקדים שלי נוראיות, משקית תש וקצינת תש ניסו לעזור לי אך כדי לאשר מיוחדת צריך אישור של המפ שלי והוא לא מאשר לי לצאת הגשתי שלוש בקשות.
תש בתחילת השירות לא רציתי להוציא כי אחר כך היו מעיפים אותי מהתפקיד בתור מפקדת ואני רוצה את זה למרות שאני רק מפקדת על המתגייסים אבל זה גם משמעותי עבורי, לאחר שהחלה המלחמה סגרו את מקום העבודה שלי לתקופה ושם המצב הכלכלי שלי עוד יותר התדרדר ואז החלטתי כן להוציא תש אבל במלחמה אין תש, ניסיתי לעבור תפקיד בהמלצת קבן אחרי שפתחתי נוהל ומורחים אותי.
הרמד שלי החליט להמליץ לשחרר אותי גם כי הוא טען שזה שפתחתי בנוהל התאבדות ( חתכתי כמה חתכים ביד לא עמוקים נטו זעקה לעזרה או נסיון לקבל תשומת לב ) זה לא מוסרי ושהוא לא רוצה אותי במערכת הזו, המשקית תש שלי ניסתה לדבר איתו ואמרה לו גם משפט מאוד יפה "על חיילת שלך נלחמים לא מוותרים, ואתה מוותר" המפקדים שלי אנטי כלפיי וזה יותר בעייתי.
אנסה לעשות כמו שהמלצתם לי- הפגישה עם הפסיכיאטר היום ב11 בבוקר אני מקווה שהוא יאפשר לי להמשיך לשרת אך במקום אחר כי בבקום אני לא יכולה להישאר עם חוסר ההבנה במצוקה שלי
שואל השאלה:
מי שכתב שסבר שלו רב סרן אני לא יודעת איך ליצור קשר אבל אם יש יכולת לעזור לי אני מאוד אשמח אני משרתת בתל השומר
את משכירה דירה?
אולי יכלו לתת לך מענק חדפ יחסית גדול
אם לא ישחררו אותך אבל למה המפקדים שלך עקשנים ולא מאשרים מיוחדת
יש בקשה שנקראת מענק אכא חריגה
אסור לרשום פה
תנסי לענות על שאלות חדשות בלי לבקש פרח
אני ממש רוצה לעזור לך גם
שואל השאלה:
אה הבנתי, אני עניתי כבר על כמה שאלות מקווה שאקבל פרחים
רגע, למה שיגזלו את המענקים אפילו לחייל
ששירת פחות משנה אחת ? תבדקו את זה יותר
טוב, לא צריך להפחיד אנשים סתם.
למיטב ידיעתי מי שיוצא מסיבה רפואית מוגדר
חייל משוחרר כמו כל אחד, ואמנם המעניקים
הם יחסיים לתקופת השירות בפועל, ועדיין
מקבלים את החלק היחסי. יש פה נטייה חברתית
לדחוף את הבן אדם לשירות בכל מחיר,
טוב שלא אמרתם לה שיקחו לה את רישיון
הנהיגה כדי להפחיד אותה.
איך קוראים לקצינת תש אצלך?
שואל השאלה:
אני לא יודעת אם זה חוקי פה בסטיפס אבל יש אפשרות שאכתוב פה את האינסטגרם שלי ותשלחי שם הודעה אפילו מפקטיבי כי אני אשמח להתייעץ איתך לגבי משהו שאני לא רוצה לרשום פה ואני לא מצליחה לענות לך בפרטי כי אין לא פרחים
את את מסכימה אשלח את השם ואמחק מיד אחר כך
שואל השאלה:
על הבוקר אנסה להתקשר אליהם, מקווה שיהיה בסדר