33 תשובות
זה לא אותו דבר אבל
לא, זאת מדינה יהודית. אבל אם הם עושים בכפרים שלהם, אין לי בעיה. וזה לא כמו דוכני תפילין שזה יהדות ליהודים, לא פעילות מיסיונרית.
^ אמרתי שאין לי בעיה שזה בכפרים שלהם, אבל בערים אחרות אין מספיק מוסלמים בשביל זה, אז זה סתם מיותר.
החבדניקים עושים את זה רק ליהודים
לעומת זאת אם יניחו תפילין לערבים אין לזה שום משמעות
אז אפשר לפתוח כזה דוכן רק באבו גוש אבל לא ליהודים
לעומת זאת אם יניחו תפילין לערבים אין לזה שום משמעות
אז אפשר לפתוח כזה דוכן רק באבו גוש אבל לא ליהודים
לא.
מדינה יהודית- הלכה יהודית.
עם ישראל- העם הנבחר.
איסלאם- העתקה מהיהדות.
חאלס עם ההסתה הזו, שחררו מהחרדים והדתיים ותמשיכו בחייכם.
מה נתפסתם עליינו?!?
מדינה יהודית- הלכה יהודית.
עם ישראל- העם הנבחר.
איסלאם- העתקה מהיהדות.
חאלס עם ההסתה הזו, שחררו מהחרדים והדתיים ותמשיכו בחייכם.
מה נתפסתם עליינו?!?
אנונימית
כן, בדיוק כמו שזה בסדר גמור לפתוח דוכן להנחת תפילין.
רק לא בקרבת מקומות חינוכיים או פולחניים, איש איש והאמנתו
רק לא בקרבת מקומות חינוכיים או פולחניים, איש איש והאמנתו
^1- אל תדאג, תכף המשיח יגיע ויהיה עולם של תורה.
2- העם הנבחר ע"י ה' כמובן.
3- זה כמו שתגיד- הנצרות היא בערבית, אני לא יודע לקרוא או לכתוב בערבית אז
"אני לא יודע על קיומה" בורות.
4- אל תדאג, אני בסדר גמור.
יש לי את האמת בידיים, ואני בטוחה בה ב%100 כי כמובן יש הוכחות וראיות.
אל תגרור אותי לדיון מיותר, הוא לא יועיל בכלום
2- העם הנבחר ע"י ה' כמובן.
3- זה כמו שתגיד- הנצרות היא בערבית, אני לא יודע לקרוא או לכתוב בערבית אז
"אני לא יודע על קיומה" בורות.
4- אל תדאג, אני בסדר גמור.
יש לי את האמת בידיים, ואני בטוחה בה ב%100 כי כמובן יש הוכחות וראיות.
אל תגרור אותי לדיון מיותר, הוא לא יועיל בכלום
אנונימית
כן.
רק לא לחסום עם זה את כל הרחוב.
רק לא לחסום עם זה את כל הרחוב.
^מה זה משנה איזו שפה זאת?
העיקר שאני לא מבינה אותה.
גם אם הנצרות הייתה ברוסית, זה לא משנה.
איך אתה חושב שחרדים/דתיים בחול לומדים תורה אם הם לא יודעים עברית?
זה מתורגם להם לשפה שלהם.
הבאת טענה מצחיקה.
יום טוב
העיקר שאני לא מבינה אותה.
גם אם הנצרות הייתה ברוסית, זה לא משנה.
איך אתה חושב שחרדים/דתיים בחול לומדים תורה אם הם לא יודעים עברית?
זה מתורגם להם לשפה שלהם.
הבאת טענה מצחיקה.
יום טוב
אנונימית
^לפי הבנתי, מוחמד (ימח שמו) אמר ליהודי מה לכתוב והיהודי כתב ואחר כך רצח אותו.
אז הוא לא היה בסביבה של יהודים? לא הייתי אומרת...
אבל שחרר, זה דיון שלא יוביל לשום מקום.
אני קבועה באמונתי כי יש לי ראיות והוכחות, לעומתך
ולשאלה- לא זה לא בסדר כי במדינה יהודית צריך לקיים הלכה יהודית ולא משהו אחר.
אז הוא לא היה בסביבה של יהודים? לא הייתי אומרת...
אבל שחרר, זה דיון שלא יוביל לשום מקום.
אני קבועה באמונתי כי יש לי ראיות והוכחות, לעומתך
ולשאלה- לא זה לא בסדר כי במדינה יהודית צריך לקיים הלכה יהודית ולא משהו אחר.
אנונימית
לא
למה להתיר תפילות של גוים אבל לא לאפשר תפילות של יהודים בהפרדה וכמו שצריך?
יש להם מלא מדינות משלהם שיעשו את זה שם
זו ארץ ישראל, אין מקום פה לעבודה זרה
למה להתיר תפילות של גוים אבל לא לאפשר תפילות של יהודים בהפרדה וכמו שצריך?
יש להם מלא מדינות משלהם שיעשו את זה שם
זו ארץ ישראל, אין מקום פה לעבודה זרה
אנונימית
שואל השאלה:
יש בארץ גם נוצרים ומוסלמים ולא רק יהודים
למה להם אסור לקיים את מצוות דתם במרחב הציבורי?
יש בארץ גם נוצרים ומוסלמים ולא רק יהודים
למה להם אסור לקיים את מצוות דתם במרחב הציבורי?
אנונימי
^^^
אף אחד לא אומר שאסור תפילות של יהודים.
בהפרדה זה בעיה כי בציבור אסור הפרדה.
בשביל זה יש מאות בתי כנסת בכל עיר.
אף אחד לא אומר שאסור תפילות של יהודים.
בהפרדה זה בעיה כי בציבור אסור הפרדה.
בשביל זה יש מאות בתי כנסת בכל עיר.
שואל השאלה:
אז למה בחול זה בסדר לפתוח בתי חבד בכל מקום?
אז למה בחול זה בסדר לפתוח בתי חבד בכל מקום?
אנונימי
^^
מה הקשר בין מדינה ליהודים בין לאסור על אנשים לקיים דתות אחרות?
מה הקשר בין מדינה ליהודים בין לאסור על אנשים לקיים דתות אחרות?
^^ בשכונות לא דתיות - שם זה לא יהודים?
לא.
בדיוק כמו שלא צריך לשים דוכני תפילין מחוץ לבתי ספר מוסלמיים..
שיעשו דוכני תפילה לאללה במקומות מוסלמים.
תפילין עושים במקומות עם יהודים במדינה היהודית
בדיוק כמו שלא צריך לשים דוכני תפילין מחוץ לבתי ספר מוסלמיים..
שיעשו דוכני תפילה לאללה במקומות מוסלמים.
תפילין עושים במקומות עם יהודים במדינה היהודית
אנונימי
בטח, באיראן.
פה זה ישראל, מדינה יהודית, ולכן רק יהדות תהיה מותרת
פה זה ישראל, מדינה יהודית, ולכן רק יהדות תהיה מותרת
אנונימי
כן, כל עוד זה רק בשכונות מוסלמיות, כמו שדוחני תפילין צריך רק בשכונות דתיות
לא. זאת מדינה יהודית.
זה בסדר וזכות היהודי להכיר את המסורת שלו.
וזה צביונה של המדינה. המדינה של העם שלנו.
לא נוח לך? מוזמן ללכת.
אתה יכול לחיות פה בתור מסולמי או נוצרי בכיף. לא להפיץ את הדת שלך ליהודים.
זה בסדר וזכות היהודי להכיר את המסורת שלו.
וזה צביונה של המדינה. המדינה של העם שלנו.
לא נוח לך? מוזמן ללכת.
אתה יכול לחיות פה בתור מסולמי או נוצרי בכיף. לא להפיץ את הדת שלך ליהודים.
^
מה הבעיה שיפיץ את הדת?
מה הבעיה שיפיץ את הדת?
^ כי זאת לא דת יהודית, אז למה שיפיץ במדינה יהודית דתות אחרות? שוב, לא מפריעים לו להיות מוסלמי. שיעשה בבית שלומה שרוצה, ואם זה כפר ערבי - לא אכפת לי שיפתח דוכן למוסלמים כמוהו. אבל למה שיפיץ את זה ביננו?
בדיוק, לא מעניין אותי שיפיץ שטיחים וקוראן בכפר שלו למי שבא לו ויקרב ערבים חילונים לאסלאם.
(אולי פה יש בעיה אחרת. כי האסלאם, בעיקר בישראל, היא המקור לאנטישמיות הנוראה שיש בין ערבים ליהודים כאן. כי זו דת אלימה. אבל זה כבר נושא אחר)
אבל מםה ועד לנסות להפוך את המדינה למוסלמית. זה אין לו זכות. הוא רק חי פה בחרות *תחת* חסות המדינה ה*יהודית*. לעם ה*יהודי*.
לא מדינת כל אזרחיה ולא מדינת הדעווה.
(אולי פה יש בעיה אחרת. כי האסלאם, בעיקר בישראל, היא המקור לאנטישמיות הנוראה שיש בין ערבים ליהודים כאן. כי זו דת אלימה. אבל זה כבר נושא אחר)
אבל מםה ועד לנסות להפוך את המדינה למוסלמית. זה אין לו זכות. הוא רק חי פה בחרות *תחת* חסות המדינה ה*יהודית*. לעם ה*יהודי*.
לא מדינת כל אזרחיה ולא מדינת הדעווה.
שואל השאלה:
יכול להגיד לך שכל המוסלמים ששונאים יהודים כל האלה שתומכים בחמאס או הולכים לרצוח בשם האיסלם הם לא מוסלמים אלא יצורי שטן מהלך, הם לא רוצחים בשם האיסלם אלא בשם עצמם, בשם הרוע שלהם, בשם החוסר חינוך והכבוד שאין להם. הם יצורי שטן, יצורי רוע. שצריכים להיות מושמדים.
יכול להגיד לך שכל המוסלמים ששונאים יהודים כל האלה שתומכים בחמאס או הולכים לרצוח בשם האיסלם הם לא מוסלמים אלא יצורי שטן מהלך, הם לא רוצחים בשם האיסלם אלא בשם עצמם, בשם הרוע שלהם, בשם החוסר חינוך והכבוד שאין להם. הם יצורי שטן, יצורי רוע. שצריכים להיות מושמדים.
אנונימי
לא.. זה בשם האיסלאם חד משמעית.
xd
אם אני אקח אותם בתור תינוקות ואחנך אותם בלי החינוך האיסלאמי הם לא יתקרבו בכלל להיות כאלו מפלצות.
המקור של השנאה הזו בין המוסלמים ליהודים, מקורה בכבוד איסלאמי. המלחמה הזו היא מלחמה של כבוד. שהמוסלמים לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד ליהודים הנבזים.
ואני מדבר על גרסת האיסלאם שרוולת בקרב רוב מדינות המפרץ.
יש את הפלג האמירותי, ששונה במהותו. אך חשוב לזכור שאין זה פלג שהיה קיים לפני 120 שנה ב1880, בתקופת תחילת העלייה היהודית, כשאנחנו קוראים את מובילי ההתנגדות של תושבי הארץ, ותהתנגדות בעלת מוטיבים דתיים ברורים. ומעולם המוטיבים לא השתנו.
xd
אם אני אקח אותם בתור תינוקות ואחנך אותם בלי החינוך האיסלאמי הם לא יתקרבו בכלל להיות כאלו מפלצות.
המקור של השנאה הזו בין המוסלמים ליהודים, מקורה בכבוד איסלאמי. המלחמה הזו היא מלחמה של כבוד. שהמוסלמים לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד ליהודים הנבזים.
ואני מדבר על גרסת האיסלאם שרוולת בקרב רוב מדינות המפרץ.
יש את הפלג האמירותי, ששונה במהותו. אך חשוב לזכור שאין זה פלג שהיה קיים לפני 120 שנה ב1880, בתקופת תחילת העלייה היהודית, כשאנחנו קוראים את מובילי ההתנגדות של תושבי הארץ, ותהתנגדות בעלת מוטיבים דתיים ברורים. ומעולם המוטיבים לא השתנו.
^^^
כי מותר לו להפיץ את זה, אין שום סיבה שלא יתנו לו לעשות את זה.
כי מותר לו להפיץ את זה, אין שום סיבה שלא יתנו לו לעשות את זה.
כן. זו טעות. כי המדינה שלנו חסרה הרבה בזהות וצביון יהודי.
שואל השאלה:
לא יודע אני מוסלמי ואני בחיים לא חושב כמו חמאס או משהו בסגנון נוראי כזה
אבל אין לי הרבה ידע אבל אם האיסלם זה דת של טרור ורוע אז אני לא רוצה להאמין בזה בכלל, אין לי איך לבדוק את זה לעומק אבל מה לעשות?
לא יודע אני מוסלמי ואני בחיים לא חושב כמו חמאס או משהו בסגנון נוראי כזה
אבל אין לי הרבה ידע אבל אם האיסלם זה דת של טרור ורוע אז אני לא רוצה להאמין בזה בכלל, אין לי איך לבדוק את זה לעומק אבל מה לעשות?
אנונימי
וואו ליבי יוצא אליך.
אגב, תדע שההערכה שלי אליך עמוקה מאוד. ואני חושב שאני מדבר בשם כל היהודים בארץ.
ממליץ לך לראות על הפלג האמירותי של האסלאם. לחקור עליו, הוא שונה מהאיסלאם שמופץ כיום. האמירותים מסתכלים על האיסלאם של האחים המוסלמים ואיראן, ושזה לא תורת האיסלאם האמיתית. ויש להם ביסוס שלם לדברים הללו, אבל זה אני אומר רק ממה ששמעתי מרב חכם מאוד בשם הרב אורי שרקי, שביקר אצלם ושוחח איתם הרבה ולעומק, הם הזמינו אותו בתגובה לחוברת שכותבת 'מה היהדות חושבת על האיסלאם", שתורגמה בין היתר גם לערבית והגיע לאיחוד האמירויות. אבל אני לא מכיר מספיק לדעת מה זה. אז תחקור ותלמד.
וגם אולי לחקור על היהדות אם אתה מעוניין.
אגב, תדע שההערכה שלי אליך עמוקה מאוד. ואני חושב שאני מדבר בשם כל היהודים בארץ.
ממליץ לך לראות על הפלג האמירותי של האסלאם. לחקור עליו, הוא שונה מהאיסלאם שמופץ כיום. האמירותים מסתכלים על האיסלאם של האחים המוסלמים ואיראן, ושזה לא תורת האיסלאם האמיתית. ויש להם ביסוס שלם לדברים הללו, אבל זה אני אומר רק ממה ששמעתי מרב חכם מאוד בשם הרב אורי שרקי, שביקר אצלם ושוחח איתם הרבה ולעומק, הם הזמינו אותו בתגובה לחוברת שכותבת 'מה היהדות חושבת על האיסלאם", שתורגמה בין היתר גם לערבית והגיע לאיחוד האמירויות. אבל אני לא מכיר מספיק לדעת מה זה. אז תחקור ותלמד.
וגם אולי לחקור על היהדות אם אתה מעוניין.
^^
"יז וְעַתָּה, הִרְגוּ כָל-זָכָר בַּטָּף; וְכָל-אִשָּׁה, יֹדַעַת אִישׁ לְמִשְׁכַּב זָכָר--הֲרֹגוּ. יח וְכֹל הַטַּף בַּנָּשִׁים, אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ מִשְׁכַּב זָכָר--הַחֲיוּ, לָכֶם."
אלוהים הורה פה להרוג את כל הזכרים, להרוג את כל הנשים הלא בתולות, אבל לשמור את הנשים שכן בתולות.
"יז וְעַתָּה, הִרְגוּ כָל-זָכָר בַּטָּף; וְכָל-אִשָּׁה, יֹדַעַת אִישׁ לְמִשְׁכַּב זָכָר--הֲרֹגוּ. יח וְכֹל הַטַּף בַּנָּשִׁים, אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ מִשְׁכַּב זָכָר--הַחֲיוּ, לָכֶם."
אלוהים הורה פה להרוג את כל הזכרים, להרוג את כל הנשים הלא בתולות, אבל לשמור את הנשים שכן בתולות.
ההבדל הוא שכלדוגמא, מלחמת ישראל ויהודה נלחמו, זה לא היה אידיאולוגיה או דרך היהדות.
לעומץ מה שהחמאס עושה שמגובה ליטרלי בפסוקי הקוראן לפי שיטתם. ולא רק זה, אלא שרוב מנהיגי העולם המוסלמי תומכים בו בכל פה ןלשון, שהוא מקיים את דברי הקוראן.
אז כן.
אולי יש יהודים שעשו דברים רעים בהיסטוריה. זה לא אומר שהם עשו את זה בשם היהדות. ואפילו הם יודו שזה לא היה בשם היהדות.
לא כן כאן. שזה בשם ובתוקף מלא של האיסלאם. דת נפלאה מה אני אגיד לך
לעומץ מה שהחמאס עושה שמגובה ליטרלי בפסוקי הקוראן לפי שיטתם. ולא רק זה, אלא שרוב מנהיגי העולם המוסלמי תומכים בו בכל פה ןלשון, שהוא מקיים את דברי הקוראן.
אז כן.
אולי יש יהודים שעשו דברים רעים בהיסטוריה. זה לא אומר שהם עשו את זה בשם היהדות. ואפילו הם יודו שזה לא היה בשם היהדות.
לא כן כאן. שזה בשם ובתוקף מלא של האיסלאם. דת נפלאה מה אני אגיד לך
וזו הסיבה למה אני אומר שהאיסלאם שאנחנו מכירים ויודעים, הוא דת רצחנית. בלשון המעטה^
כן. זה היה ספציפית במלחמת מדין...
שהגיעו והחטיאו את ישראל מבפנים לבעל פעור, כדי שיהיו חייבים ואז יוכלו לנצח אותם(כי אנו רואים שלפני זה כשבלעם ניסה לקלל לא הצליח..). אז במקרה שאויב בא ומתעסק איתץ, במטרה ברורה להשמיד אותך(שבלק אמר בברור מה הוא רוצה לעשות, ומלכי מדין היו איתו בתוכנית), אלוקים בעצמו מצווה - להרתיע.
אז כן, עם שהמטרה שלו הייתה להשמיד את עם ישראל(כי זו הייתה מטרת מלכי מדין ומואב במה שעשו), אנחנו הורדנו לו את הכוח הצבאי.
ובאותה תקופה היה צריך הרתעה חד משמעית.
ובכנות, אני מסכים עם צבי יחזקאלי שהיה צריך לתקוף בעזה בבת אחת 100,000 בשביל ההרתעה.
אל תצטט פסוק ללא הקשר ותגיד "איזה נורא זה נשמע". ליטרלי הגישה החילונית בה מלמדים תנך בבתי ספר. וזו גישה עלובה, שהיא לא מחזיקה קש. כי כל אדם שלמד תנך ויודע את הפרשה ידע להגיד לך מדוע זה נאמר ולמה.
ומכיוון שהארץ שייכת לאלוקים, וברצונו נתנה לכנענים, וברצונו לקחה מהם ונתנה לנו, היא נחלתנו וזכותנו.
ועל כן כבשנו אותם. כפי ציווי ה. אך לא היה ציווי להכחיד את עמי הכנעני כמו בעמלק. או להתנהג בהרתעה כמו נגד מדיין. ואדרבה, הצענו להם שלום.
אך הם בחרו במלחמה ועל כן ניצחנו אותם ונחלנו את הארץ שנתן לנו בורא עולם(אגב, מעולם לא הכחדנו את הכנענים, הם המשיכו לחיות מסביב גם אחרי כיבוש הארץ בתקופת יהושע.)
ולמוסלמי ^^
זה שיש יהודים שלא מאמינים, לא הופך את התורה לפחות נכונה כהוא זה. זו הארץ שלנו, כי אלוקים נתן לנו אותה.ועל כן היא שלנו כולה לנצח.
ועובדה - לא הצלחתם לעשות כלום בארץ הזו תחת שילטון מוסלמי ונוצרי.
ורק תחת שלטון יהודי היא משגשגת. שכן ארץ ישראל מחכה לבניה. כמו שכתוב בנבואה שהארץ תהיה שוממה עד שנחזור. וכן הנבואה הזו התגשמה.
והאידיאולוגיה האראנית היא בדיוק כי האידיאולוגיה של חמאס בסופו של יום. עם שינויים קלים. אין הבדל. עדיין דת רצחנית.
שהגיעו והחטיאו את ישראל מבפנים לבעל פעור, כדי שיהיו חייבים ואז יוכלו לנצח אותם(כי אנו רואים שלפני זה כשבלעם ניסה לקלל לא הצליח..). אז במקרה שאויב בא ומתעסק איתץ, במטרה ברורה להשמיד אותך(שבלק אמר בברור מה הוא רוצה לעשות, ומלכי מדין היו איתו בתוכנית), אלוקים בעצמו מצווה - להרתיע.
אז כן, עם שהמטרה שלו הייתה להשמיד את עם ישראל(כי זו הייתה מטרת מלכי מדין ומואב במה שעשו), אנחנו הורדנו לו את הכוח הצבאי.
ובאותה תקופה היה צריך הרתעה חד משמעית.
ובכנות, אני מסכים עם צבי יחזקאלי שהיה צריך לתקוף בעזה בבת אחת 100,000 בשביל ההרתעה.
אל תצטט פסוק ללא הקשר ותגיד "איזה נורא זה נשמע". ליטרלי הגישה החילונית בה מלמדים תנך בבתי ספר. וזו גישה עלובה, שהיא לא מחזיקה קש. כי כל אדם שלמד תנך ויודע את הפרשה ידע להגיד לך מדוע זה נאמר ולמה.
ומכיוון שהארץ שייכת לאלוקים, וברצונו נתנה לכנענים, וברצונו לקחה מהם ונתנה לנו, היא נחלתנו וזכותנו.
ועל כן כבשנו אותם. כפי ציווי ה. אך לא היה ציווי להכחיד את עמי הכנעני כמו בעמלק. או להתנהג בהרתעה כמו נגד מדיין. ואדרבה, הצענו להם שלום.
אך הם בחרו במלחמה ועל כן ניצחנו אותם ונחלנו את הארץ שנתן לנו בורא עולם(אגב, מעולם לא הכחדנו את הכנענים, הם המשיכו לחיות מסביב גם אחרי כיבוש הארץ בתקופת יהושע.)
ולמוסלמי ^^
זה שיש יהודים שלא מאמינים, לא הופך את התורה לפחות נכונה כהוא זה. זו הארץ שלנו, כי אלוקים נתן לנו אותה.ועל כן היא שלנו כולה לנצח.
ועובדה - לא הצלחתם לעשות כלום בארץ הזו תחת שילטון מוסלמי ונוצרי.
ורק תחת שלטון יהודי היא משגשגת. שכן ארץ ישראל מחכה לבניה. כמו שכתוב בנבואה שהארץ תהיה שוממה עד שנחזור. וכן הנבואה הזו התגשמה.
והאידיאולוגיה האראנית היא בדיוק כי האידיאולוגיה של חמאס בסופו של יום. עם שינויים קלים. אין הבדל. עדיין דת רצחנית.
באותו הנושא: