25 תשובות
איפה שהוא תמיד.
בשמיים וזורק עלינו אלף ז.
אנונימי
יש כמה סוגים של גאולות יש גאולה גדולה שזה כמו יציאת מצרים ביד חזקה ובזרוע נטויה ויש גאולה שקטה מוסתרת שזה נגיד השואה תסתכלו אן לא הייתה השואה עכשיו לא הייתה ארץ ישראל לפעמים אתה חייב להקריב את עצמייך בשביל שהדורות הבאים יוכלו לחיות בשלום זה מאוד קשה להבין ואני גם לא מצפה שתבין אבל ה איתנו והגאולה מתקרבת אגב ועצם זה ששאלת את השאלה הזאת סימן שאתה מאמין שיש אלוהים כאילו סתם שתדע
עם חמאס ונוחב'ה
אנונימי
הפסקת סיגריה
איפה היה ה' בהקמת המדינה?
איפה הוא היה מתי שזרקו עלינו מאות טילים ופיזיקאים אומרים שמה שהיה לא היה אפשרי לפי הסטטיסטיקה ובאימונים האחוזי הצלחה היו נמוכים מאוד? זה הצבא שעשה את זה בלי עזרתו יתברך? אז איפה הצבא היה ב7.10?
לפי ההיגיון- לא היה
לפי האיגיון הדתי- עם חמאס
^^^ שעושים את הרע בעיני ה' - זזה מביא לתוצאות רעות. משוואה פשוטה מאוד.

זה כמו להגיד "די להאשים את הרוצחים ברציחות!" או "די להאשים את הגנבים בגניבות!".

תלמד לקחת אחריות על המעשים שלך.

אם כבר, די להאשים את הקב"ה ולא את העבירות שלך. מה אמר הקב"ה? "תְּיַסְּרֵךְ רָעָתֵךְ וּמְשֻׁבוֹתַיִךְ תּוֹכִחֻךְ, וּדְעִי וּרְאִי כִּי רַע וָמָר עָזְבֵךְ אֶת יְהוָה אֱלֹהָיִךְ וְלֹא פַחְדָּתִי אֵלַיִךְ", - נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה צְבָאוֹת" (ירמיה ב, יט).

"הֵמָּה בָּחֲרוּ בְּדַרְכֵיהֶם וּבְשִׁקּוּצֵיהֶם נַפְשָׁם חָפֵצָה. גַּם אֲנִי אֶבְחַר בְּתַעֲלֻלֵיהֶם וּמְגוּרֹתָם אָבִיא לָהֶם יַעַן קָרָאתִי וְאֵין עוֹנֶה דִּבַּרְתִּי וְלֹא שָׁמֵעוּ וַיַּעֲשׂוּ הָרַע בְּעֵינַי וּבַאֲשֶׁר לֹא חָפַצְתִּי בָּחָרוּ" (ישעיה סו, ג-ד).
אנונימי
עם אלה שהוא ראה לנכון להציל בזכות שקיבלו על עצמם את עול מלכותו.

השאלה איפה אנחנו היינו בתור עם שלו שהרשנו לעצמנו להתבולל, לחלל שבתות, שגברים ירדו ונשים, נשים שהרשו לעצמן לבוש חשוף. כל זה מסלק את השכינה וגורם לכך שאנחנו לא נהיה מוגנים.
אנונימי
^מה הקשר?
אולי די להאשים את החילונים ברע ולברך את "אלוהים" בטוב?
ממש כאן, איפה אתם הייתם?
את אבא לא שואלים שאלות
אם כבר שאלת, תשאל גם איפה הוא היה בחורבן שתי בתי המקדש? בכל הגלויות? בכל הפוגרומים שהעם שלנו עבר לאורך כל הדורות? כל הרציחות, האונסים, ההתעללויות שעברנו? אלא "שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילינו מידם", והנה אנחנו עכשיו חיים וקיימים, ועוד פעם רוצים לקום עלינו, ואנחנו חייבים לבטוח בו שיציל אותנו גם עכשיו.
אנחנו נוטים להתסתכל רק על הרע, על מקרה ספציפי אחד, על התמונה הקטנה, במקום לראות את התמונה הגדולה, שזה חלק מהתוכנית, שהקב"ה מנהל פה הכל ואף אחד אחר לא.
מקרה אחד יכול להתפרש בהרבה צורות, כי לכל אחד יש מה להגיד, אבל אם נסתכל על זה בצורה נכונה בלי להיות נגוע בכל מיני דעות ודרמה אנושית, אלא על פי התורה, נראה שהכל הולך בסופו של דבר למטרה טובה, הכל מסודר, על פי הנבואות, על פי התורה, על פי האמונה שלנו בהשגחה פרטית מטרתית מדויקת ומושלמת.
תראו איך אפשר לראות שהכל לטובה,
אם לא הייתה שואה, היו נשארים באירופה וממשיכים להתבולל עד שלאט לאט היו שוכחים את היהדות שלהם, ולא הייתה בכלל מדינת ישראל בארץ ישראל אם בכלל.
לפני ה7 באוקטובר אתם זוכרים בכלל מה היה פה? כל כך הרבה שנאה ופילוג ומחלוקות ימין ושמאל פוליטיקה סרבנות במילואים וכו' רק הפגנות כל היום, היינו על סף מלחמת אזרחים, ואז זה קרה, ה7 באוקטובר טלטל את כולנו והבננו שכל מה שהיה לפני כבר לא משנה אפילו טיפה, ישר כולם קפצו למילואים, גם הסרבנים וגם החרדים, כל אחד ניסה לתת מעצמו משהו, כל כך הרבה אהבה פתאום, כבר לא מעניין כל כך פוליטיקה, מי בכלל מסתכל על ימין שמאל חרדי חילוני, אני פשוט יהודי, כל העם פשוט התאחד, מתי היינו בכזאת אחדות? מתי??
הקב"ה רוצה שנתעורר, "והיא שעמדה לאבותינו ולנו...", מי? האחדות שלנו כעם אחד והאמונה שלנו בה' אחד ושמו אחד, הקב"ה לא מתעלל בנו, הוא אוהב אותנו, הוא רוצה שנתעורר מצד עצמינו, שנהיה עם שכל, שיהיה לנו איכפת מהזולת, שנתבונן קצת יותר לעומק שנחקור שנשפוט לכף זכות, אהבת חינם,
אבל, אם לא נעשה זאת, נשאר בחוסר איכפתיות, כל אחד בבועה שלו, כמו אוגר על הגלגל, בתוך דרמה אנושית, אגואיסטיות, שנאת חינם, איך נתעורר? אם לא על ידי משהו קולקטיבי שיעורר אותנו בכוח כי לא הפעלנו את המוח?
חס וחלילה אנחנו לא מאשימים אף אחד כי כולנו באותה סירה, וכולנו ביחד בסיפור הזה.
אז די כבר לשאול את השאלה הזאת טוב? די לחפש אשמים.
עם ישראל חי
ה' נמצא בכל מקום
אוקי פעם א ח ר ו נ ה שמישהו שואל את השאלה הזאת
דיי כברר!!!!
אנונימי
זה לא קשור למשחקים עם שני הצדדים, זה לא שאנחנו מנסים לתרץ את זה ולא מצליחים, אלא שזאת התפיסה
כי השם עושה רק טוב, או טוב גלוי או טוב בהסתרה, אבל רק טוב.^^
^^
אז איך אתה יודע שאלוהים מתערב בעולם?
^^
זה עדיין לשחק עם שני הצדדים, בגלל שאתם משחקים עם שתי הצדדים, לא משנה מה קורה בעולם, הדבר הכי טוב או הכי רע, אתם אף פעם לא יכולים לטעות, כי לא משנה מה, אתם אומרים שזה אלוהים.
נכון. אבל אתה מציג את זה כיאלו זה איזה תירוץ שלנו
אלא פשוט שזאת התפיסת עולם - שגם זו לטובה.
א.
אין לי ספק שזה קרה כי בורא עולם רצה בזה, שהרי שום דבר פה לא יכול לקרות בלי שהשם רוצה ויש השגחה פרטית על כל נברא ונברא.
הרב ארוש אומר שעל היסוד אין יסורים בלא עוון עומדים כל האמונה והיהדות, וכל העולם כולו.
וכמו שכותב הרמבן "אין לאדם חלק בתורת משה רבנו עד שנאמין בכל דברינו ומקרינו שכולם ניסים ואין בהם טבע ומנהגו של עולם בין ברבים בין ביחיד אלא אם יעשה המצוות יצליחנו שכרו ואם יעבור עליהם יכריתנו עונשו הכל בגזרת עליון"
וכמו שכתוב בשער הביטחון של רבנו בחיי "אין בידי אחד הנבראים להוכיח לעצמו ולא לזולתו כי אם ברשות השם יתעלה" (הכוח של כולם מהקדוש ברוך הוא)
ואין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה (אדם לא יכול להפצע אפילו בקטנה אם לא החליטו על זה למעלה)

ב. אני לא רוצה שישתמע מכאן כיאלו שח"ו השם יתברך הוא רע ומרע לבני האדם כי צדיק השם וישר משפטו.
הקדוש ברוך הוא יודע איך להטיב לאדם והוא אוהב אותנו אהבה אין סופית
"מי שברא יסודות האדם וצורתו ותבונתו וסדר חיבורו יודע יותר וחכם יותר באפני תועליותעו ונזקיו ומה שמתאים לו בעולמו זה ולעולם הבא בלי ספק."(הקבה ברא את העולם אז אין ספק שהוא יודע יותר טוב מכולם מה מתאים לו בעולם הזה ובעולם הבא ללא ספק גם אם קשה לנו להבין את זה)
ואנחנו צריכים לזכור שאנחנו סך הכל בשר ודם, ולא יכולים להבין כל מה שהשם יתברך עושה, לזכור שאנחנו רואים חלק מהתמונה וכמו שהזוהר כותב אלה המשפטים אשר תשים לפניהם, זה הסוד של הגלגולים
אלה המשפטים - הכוונה שפטים דינים
אשר תשים לפניהם - אם למישהו בא דינים אל תחשוב שזה לגלגול הזה יכול להיות שגלגול זה לא מגיע לו
אשר תשים אתה הקבה שם למה? לפניהם - היה גלגול קודם.
אנחנו לא רואים את כל הגלגולים של האדם

ג. כמו שהרב מאיר אליהו אומר, כולנו צריכים לעשות חשבון נפש על השביעי לאוקטובר ולא רק מה שהיה שם. (ובתגובות פה ראיתי שמישהו רשם על אסון מירון, על זה אמר הרב מאיר אליהו שבאסון מירון כל הרבנים אמרו שהציבור החרדי צריך לעשות חשבון נפש, כי איפה שהפורענות שם החטא אבל על השביעי באוקטובר עדיין כולנו צריכים)
היכן אלוקים היה בשואה? תשובה מתוך פסוקי התורה המפורשים
https://www.youtube.com/watch?v=l-njopwfmau
הוא לא קיים, לכן, אין התערבות לטוב ולרע.

ולכל מי שאומר דברים בסגנון "אם אלוהים לא היה, אז היה הרבה יותר גרוע."
אז תוכיחו את זה.
אתם פשוט משחקים הטלת מטבע, עם שני הצדדים, אם נופל צד אחד (קורה משהו טוב) אז אתם אומרים שזה נס מאלוהים.
אם נופל הצד השני (קורה משהו רע) אז אתם אומרים שזה גם טוב, פשוט יש דברים שאנחנו לא מבינים.
בהפסקת סיגריה
אני אמורה לדעת? בפעם האחרונה שבדקתי אני לא אלוקים