78 תשובות
אי תשובה
אנונימי
רוצה לצאת בשאלה, לא מתחברת לדת ולאלוהים, מרגישה כאילו אני צופה מהצד לא שייכת,חיפשתי משהו ,כל דבר,שיחבר אותי להרגשה הזאת שאני חלק ממשהו גדול, כאילו שאני חתיכה מפאזל ,
אבל לא אין בי שום רגש לדת ואלוהים
אבל לא אין בי שום רגש לדת ואלוהים
שואל השאלה. ומה אתה?
שואל השאלה:
אני אתאיסט. מעניין אותי דרכים אחרות של ראיית העולם.
אני אתאיסט. מעניין אותי דרכים אחרות של ראיית העולם.
אנונימי
אה. יפה. בהצלחה!
גדלתי כדתי בבית דתי
לדעתי הלחץ מההורים שלי תמיד לשמור הכל ואם אני עושה משהו לא טוב אז אוי ואבוי ויקרה משהו נורא זה לחץ עליי וגרם לי ללכת לצד השני
אני לא אתאסיט אבל פשוט לא חושב שזאת הדרל שאני רוצה לחיות את החיים שלי
על ידי חוקים מוזרים ונוקשים
לדעתי הלחץ מההורים שלי תמיד לשמור הכל ואם אני עושה משהו לא טוב אז אוי ואבוי ויקרה משהו נורא זה לחץ עליי וגרם לי ללכת לצד השני
אני לא אתאסיט אבל פשוט לא חושב שזאת הדרל שאני רוצה לחיות את החיים שלי
על ידי חוקים מוזרים ונוקשים
הבנתי שאין לי סיבה רציונלית להאמין
לא עשיתי אף אחד מהדברים
אבל אני מניחה שכשאגדל אצא בשאלה
אני קצת נרתעת מהדת
כנראה בגלל כל האיסורים
אמא שלי כל הזמן מעירה לי על דברים
על צניעות וכאלה
וזה גורם לי קצת להתעצבן על הדת
והרבה פעמים בתקופות קשות מאוד קשה לי להבין את המעשים של אלוקים
אבל אני מניחה שכשאגדל אצא בשאלה
אני קצת נרתעת מהדת
כנראה בגלל כל האיסורים
אמא שלי כל הזמן מעירה לי על דברים
על צניעות וכאלה
וזה גורם לי קצת להתעצבן על הדת
והרבה פעמים בתקופות קשות מאוד קשה לי להבין את המעשים של אלוקים
לא חם לך?(אפשרי אבל קשה כול הכבוד לך)^
^ברור שחם לה
זה סבל
זה סבל
דחף פנימי
אין לי באמת הסבר, כנראה הסבים שלי התפללו שהצאצאים שלהם יחזרו בתשובה
פשוט התחלתי להאמין, לרצות להאמין, להסתקרן, הבנתי שיש פה יותר מסתם ספר- ואז התחלתי לחקור ולחקור וללמוד, ופשוט הבנתי שאין מציאות אחרת, אני מרגיש את ה', יודע שהוא איתי ויודע שהוא קיים.
זה משהו שנבנה וממשיך להבנות ולהתעצם, זה לוקח זמן.
בהתחלה האמנתי בה' , אבל האמונה ביהדות לא הייתה הכי קלה, כאילו תמיד הייתי בבית חילוני מסורתי כזה, אבל בשלב מסויים אמרתי אולי הדתות האחרות נכונות? ופשוט רואים שכל דת אחרת הכל קורס לתוך עצמו אם מתאמצים מספיק ובסופו של דבר מגלים שה' אמת ותורתו אמת
אפילו שאמונות אחרות בלבלו אותי תמיד היה לי את הדחף שהיהדות אמת ולהמשיך לחקור ולחקור עד שאני באמת מבין שמה שאני עושה זה נכון.
החזרה בתשובה גם מחברת לשורשים, להבין שאנחנו חלק ממשהו יותר גדול, חלק מאומה גדולה, חלק משרשרת והחיבור לארץ ישראל ולעם ישראל גם התגבר מאז החזרה בתשובה
אין לי באמת הסבר, כנראה הסבים שלי התפללו שהצאצאים שלהם יחזרו בתשובה
פשוט התחלתי להאמין, לרצות להאמין, להסתקרן, הבנתי שיש פה יותר מסתם ספר- ואז התחלתי לחקור ולחקור וללמוד, ופשוט הבנתי שאין מציאות אחרת, אני מרגיש את ה', יודע שהוא איתי ויודע שהוא קיים.
זה משהו שנבנה וממשיך להבנות ולהתעצם, זה לוקח זמן.
בהתחלה האמנתי בה' , אבל האמונה ביהדות לא הייתה הכי קלה, כאילו תמיד הייתי בבית חילוני מסורתי כזה, אבל בשלב מסויים אמרתי אולי הדתות האחרות נכונות? ופשוט רואים שכל דת אחרת הכל קורס לתוך עצמו אם מתאמצים מספיק ובסופו של דבר מגלים שה' אמת ותורתו אמת
אפילו שאמונות אחרות בלבלו אותי תמיד היה לי את הדחף שהיהדות אמת ולהמשיך לחקור ולחקור עד שאני באמת מבין שמה שאני עושה זה נכון.
החזרה בתשובה גם מחברת לשורשים, להבין שאנחנו חלק ממשהו יותר גדול, חלק מאומה גדולה, חלק משרשרת והחיבור לארץ ישראל ולעם ישראל גם התגבר מאז החזרה בתשובה
הפסקתי להאמין באלוהים
מתרגלים אז את אומרת מקווה אבל ששותה מספיק מים אז^^^^
פשוט לא הייתה לי סיבה לקיים את כל המצוות. אני חושבת שההורים שלי לא עשו עבודה טובה בחינוך אהבת אלוהים, כי מעבר לכל המצוות שהכריחו אותנו לשמור, הם לא הסבירו לנו למה. ואני אדם כזה שלא עושה משהו בלי סיבה. כשהגעתי לגיל 12 בערך התחלתי לשאול שאלות.. והבנתי שגם אם הייתי מאמינה באלוהים, ופקפקתי מאוד באמונה הזו בכלל, לא הייתי מעוניינת לקיים מצוות - אני לא מתחברת לדת היהודית, ובכלל לדתות כקונספט. עבר הזמן והבנתי שאני אתאיסטית, ואז אגנוסטית.. כעת אני חלוקה. בקיצור, לא שומרת יותר מצוות ושלמה עם זה מאוד. אבל מכבדת את המשפחה שלי ובכלל את כל מי שמאמין ושומר.
אתה רואה את העולם ומסתכל מסביב ואתה רואה את כל הטוב הזה ואת גוף האדם איך הוא מורכב לפרטי פרטים ואז אתה מבין שאי אפשר שלא יהיה בורא לעולם
חח אני רגילה לזה מהיום שנולדתי
אבל אני בן אדם שמאוד סובל מחום
וכל קיץ זה מלחמה עם אמא שלי על אורך של דברים
אבל אני בן אדם שמאוד סובל מחום
וכל קיץ זה מלחמה עם אמא שלי על אורך של דברים
דתיה מסתבר
אמא שלי לא ממש חושבת כמוך (:
אני אשמח
סוג של יצאתי בשאלה וחזרתי חזרה לדת
יצאתי כי הרגשתי כמו שהרבה כבר כתבו שהדת מכבידה יש הרבה כללים הרבה חוקים וזה לא קל בכלל!!
אבלבדיקה הבנתי שלצאת בשאלה לא נותן תאושר שחשבתי שיש שם, וזה שאין חוקים וכללים זה אולי נחמד אבל זה לא האמת וסיפוק בחיים.
ואני מאמינה היום ויודעת שגם דברים קשים עושים כי זה מה שאלוקים אמר גם אם יש דברים שלא מבינה כי יש משהו שגדול ממני שמבין ויודע טוב ממני, וגם אם זה קשה כי לפי הצער ככה השכר, וכן יש נפילות יש קשיים אבל בסוף תמיד קמים ואלוקים רואה כל קושי כל התגברות הכי קטנה וגם עליה יש שכר.
וכן זה עדין קשה לפעמים מרגישה לא מחוברת בכלל ,
אבל מי שבא לחיים בגישה שהם קלים צר לי לאכזב הם לא!
יצאתי כי הרגשתי כמו שהרבה כבר כתבו שהדת מכבידה יש הרבה כללים הרבה חוקים וזה לא קל בכלל!!
אבלבדיקה הבנתי שלצאת בשאלה לא נותן תאושר שחשבתי שיש שם, וזה שאין חוקים וכללים זה אולי נחמד אבל זה לא האמת וסיפוק בחיים.
ואני מאמינה היום ויודעת שגם דברים קשים עושים כי זה מה שאלוקים אמר גם אם יש דברים שלא מבינה כי יש משהו שגדול ממני שמבין ויודע טוב ממני, וגם אם זה קשה כי לפי הצער ככה השכר, וכן יש נפילות יש קשיים אבל בסוף תמיד קמים ואלוקים רואה כל קושי כל התגברות הכי קטנה וגם עליה יש שכר.
וכן זה עדין קשה לפעמים מרגישה לא מחוברת בכלל ,
אבל מי שבא לחיים בגישה שהם קלים צר לי לאכזב הם לא!
אביה אני מסכימה איתך שלפעמים קשה מאד
ובמיוחד קשה שעושים את זה מתוך המקום של בשביל ההורים
עשיתי את זה תמיד כמעט אבל שמחה שכך כי היום הגעתי למצב שכבר עושה את זה מעצמי ומהבנה למה. באישזהו שלב גדלים מתבגרים מבינים ועושים את הדברים מהרצון שלך וזה קל יותר.
מקווה בשבילך גם
ואם תרצי לכל שאלה מוזמנת בפרטי❤
ובמיוחד קשה שעושים את זה מתוך המקום של בשביל ההורים
עשיתי את זה תמיד כמעט אבל שמחה שכך כי היום הגעתי למצב שכבר עושה את זה מעצמי ומהבנה למה. באישזהו שלב גדלים מתבגרים מבינים ועושים את הדברים מהרצון שלך וזה קל יותר.
מקווה בשבילך גם
ואם תרצי לכל שאלה מוזמנת בפרטי❤
בוגלה, אם אתה רוצה להרגיש חלק ממשהו גדול יותר ממך ממליצה על הצבא. ואי ההרגשה שאתה שם זה בול להרגיש שאתה תורם ואתה חלק ממשהו הרבה יותר גדול ממך
אנונימית
יצאתי בשאלה כי חקרתי ולא מצאתי סיבה להאמין והבנתי שאלו שטויות ובעיקר חוסר מוסריות.
ומאז שיצאתי אני הרבה פחות לחוצה ומרגישה מדהים באופן כללי. יש לי יותר מוטיבציה, התחלתי לעשות דברים שאני אוהבת ואני אוהבת את החיים שלי לעומת לפני שנתיים לפני שיצאתי בשאלה שהחיים שלי היו פשוןט אפורים.
ומאז שיצאתי אני הרבה פחות לחוצה ומרגישה מדהים באופן כללי. יש לי יותר מוטיבציה, התחלתי לעשות דברים שאני אוהבת ואני אוהבת את החיים שלי לעומת לפני שנתיים לפני שיצאתי בשאלה שהחיים שלי היו פשוןט אפורים.
הסיפור שלי זה איך הפכתי מאתאיסטית לאתאיסטית חח אני אשתף בכל זאת , גדלתי בבית לא מאמין וכשהלכתי לבית הספר פעם ראשונה שמעתי על המילה אלוהים והתנך. משם כל יום שאלתי את כולם כולם מי זה והאם אלוהים הוא אמיתי , סוג של זה השתרש לי בראש כילדה קטנה בבית ספר וכאילו האמנתי , אבל ההורים שלי ענו לשאלה שלי "את בוחרת " או "מה שאת חושבת " , ובסוף ישבתי וחשבתי על זה והחלטתי שאני לא מאמינה כי אין לי מספיק ראיות חוץ מהסיפורים בבית ספר ואם ההורים שלי אמרו לי להחליט לבד אז זה שעשיתי על פי מה שראיתי מהמידע שהיה לי
^מעניין, אז למה לא לפני שהחלטת, בדקת עוד?
יצאתי בשאלה
לא מסיבה מיוחדת
פשוט הרגשתי שהדת פחות מתאימה לי .
ואני לא רואה עניין בלחיות חיים שאני לא מרגישה אליהם חיבור
לא מסיבה מיוחדת
פשוט הרגשתי שהדת פחות מתאימה לי .
ואני לא רואה עניין בלחיות חיים שאני לא מרגישה אליהם חיבור
בגלל שלא היה לי ממש פואנטה לחקור על זה כי הבנתי שזה עניין של אמונה , מי שמאמין אז הוא יאמין . אין מה לחקור ממש , חוץ מפשוט לקבל יותר מידע על הדת והסיפורים של התנך.
זה לא כמו מדע שאם אני אחקור אני אראה תוצאה ותוצאה לעומת מה שתנך זה רק סיפורים שאפשר לשבת ולקרוא וכנראה חלק מהאנשים מרגישים שזה אמיתי .
ובכללי בכללי יש לי הרבה דעות שמתנגשות עם הדת והאמונה , ופשוט לא מתאימות את עצמן עם האמונה , זה פשוט לפי ההיגיון שלי .
זה לא כמו מדע שאם אני אחקור אני אראה תוצאה ותוצאה לעומת מה שתנך זה רק סיפורים שאפשר לשבת ולקרוא וכנראה חלק מהאנשים מרגישים שזה אמיתי .
ובכללי בכללי יש לי הרבה דעות שמתנגשות עם הדת והאמונה , ופשוט לא מתאימות את עצמן עם האמונה , זה פשוט לפי ההיגיון שלי .
אנונימית^7
אני כבר בשירות לאומי ,ומרגישה שתורמת למדינה
וואי בול אני מרגישה ככה^^
אני כבר בשירות לאומי ,ומרגישה שתורמת למדינה
וואי בול אני מרגישה ככה^^
אני אמנם לא מגדיר את עצמי "חוזר בתשובה" (זה בשמיים יחליטו) אבל גדלתי במערכת חינוך חילונית והייתה לי מערכת יחסים קצת משונה עם הדת בשנים ההן, מצד אחד לא החשבתי את עצמי דתי אבל מצד שני גם לא כל כך התחברתי לחילוניות כי הרגשתי שזה להתעלם מהמציאות, שאלתי שאלות וקיבלתי תשובות לא מספקות מהצד החילוני, וכששאלתי בדת הבנתי שכדי באמת להבין מה התשובות חייב ללמוד תורה אז התחלתי, וקיבלתי סטירת לחי מצלצלת מהסדר והסנכרון שיש בין המערכות השונות שבאמצעותן ה' מנהיג את העולם. יש תשובה לכל שאלה ומה שיפה בה זה שהיא גם אמת.
אבא ואמא שלי פעם היו מאמינים (אבא יהודי, אמא נוצריה )
גם אחרי שנולדתי לא השתנה, אבל אני לא נקשרתי לעף דעת, בסוף בגללתי (כנראה) הם הפסיקו להאמין באלוהים.
גם אחרי שנולדתי לא השתנה, אבל אני לא נקשרתי לעף דעת, בסוף בגללתי (כנראה) הם הפסיקו להאמין באלוהים.
אנונימי
קיבלתי מענה על התשובות שלי כלפיי החיים, לכן חזרתי בתשובה לה' חזרה אליו בדרכיו, וחזרתי אליו עם תשובה, שהוא התשובה.
הוא הדרך החיים, הוא האושר, האור האינסופי, יצר את העולם, את האדם, שם בנו נשמה להטיב איתנו, רוצה שנלך בדרכיו, במידות שלו, חסדים, רחמים, צניעות חיצונית ופנימית,ויתור, ענווה, יראת ה', לשמוח בחלקנו, כבוד הורים, חינוך ילדים, שמירת שבת, להיות עם המשפחה, דרך ארץ, ועוד המון הכל בדרגות הגבוהות ביותר.
הוא נתן לנו את הכלים כיצד להתמודד בכל סיטואציה בחיים, נתן לנו את התורה, מלשון הוראה, איך לחיות כאן את החיים בצורה הטובה ביותר, ללמוד תורה, לעמול בתורה ולעבוד קשה כדי לזכות לעולם האור והאמת עם תענוגים פי מיליארד מכאן, אין חינם, האדם כאן כמה עשרות שנים בתהליכים כדי לאסוף מעשים טובים ומצוות, ולא כדי לבלות כל היום וללבוש חשוף ולהיות בטיקטוק ולבלות במסעדה כדורגל ובילוים, הנאות זמניות שלא יתנו כלום בחיים, התורה ואלוקים זו הנאה תמידית גם בעולם כאן וגם בעולם אחרי.
חקרתי הוכחות שכליות והגיוניות ומהתורה, והגעתי פשוט לתשובה. לחזור לדרכיו ולתקן את המעשים שלי.
אשרי מי שמבין זאת, וזוכר למה אנחנו נקראים יהודים, ומי היה סבא שלנו וסבא רבא ומעלה, כולם שומרי תורה ומצוות, העשרות שנים האחרונות זה הדרדרות הדורות שרק רוצים הנאות ולעשות מה שנראה להם ולא מה שה' רוצה מאיתנו באמת, שכחנו את המקורות והיסודות ולמה אנחנו נקראים יהודים ועם ישראל.
הוא הדרך החיים, הוא האושר, האור האינסופי, יצר את העולם, את האדם, שם בנו נשמה להטיב איתנו, רוצה שנלך בדרכיו, במידות שלו, חסדים, רחמים, צניעות חיצונית ופנימית,ויתור, ענווה, יראת ה', לשמוח בחלקנו, כבוד הורים, חינוך ילדים, שמירת שבת, להיות עם המשפחה, דרך ארץ, ועוד המון הכל בדרגות הגבוהות ביותר.
הוא נתן לנו את הכלים כיצד להתמודד בכל סיטואציה בחיים, נתן לנו את התורה, מלשון הוראה, איך לחיות כאן את החיים בצורה הטובה ביותר, ללמוד תורה, לעמול בתורה ולעבוד קשה כדי לזכות לעולם האור והאמת עם תענוגים פי מיליארד מכאן, אין חינם, האדם כאן כמה עשרות שנים בתהליכים כדי לאסוף מעשים טובים ומצוות, ולא כדי לבלות כל היום וללבוש חשוף ולהיות בטיקטוק ולבלות במסעדה כדורגל ובילוים, הנאות זמניות שלא יתנו כלום בחיים, התורה ואלוקים זו הנאה תמידית גם בעולם כאן וגם בעולם אחרי.
חקרתי הוכחות שכליות והגיוניות ומהתורה, והגעתי פשוט לתשובה. לחזור לדרכיו ולתקן את המעשים שלי.
אשרי מי שמבין זאת, וזוכר למה אנחנו נקראים יהודים, ומי היה סבא שלנו וסבא רבא ומעלה, כולם שומרי תורה ומצוות, העשרות שנים האחרונות זה הדרדרות הדורות שרק רוצים הנאות ולעשות מה שנראה להם ולא מה שה' רוצה מאיתנו באמת, שכחנו את המקורות והיסודות ולמה אנחנו נקראים יהודים ועם ישראל.
התחלתי לחשוב בעצמי מה ניראה לי הגיוני ולאט לאט התחלתי לעזוב את הדת
וגם הרגשתי שהדת חוסמת אותי במלא דברים
וגם הרגשתי שהדת חוסמת אותי במלא דברים
חזרתי בתשובה כשהייתי ילדה קטנה, וזה באמת אחת הבחירות הטובות שעשו לי בחיים
גדלתי בביהס דתי לא עניין אותי מצוות כל כך, בפרט צניעות
שהתחלתי ללכת לא בצניעות ולטעום טיפה מהעולם החילוני, חסר הגבולות
העדפתי להשאר דתיה בלי קשר למצוות ותורה
המבטים של הגברים הדוחים שסורקים אותך מהראש לרגליים, הגברים המפוקפקים שמרגישים בנוח להתחיל איתך
התשומת לב המוגזמת על החיצוניות
והחוסר פרופורציות והגבולות בזוגיות, להתחבק עם ידידים ולהקשר לגברים אחרים אבל לחזור בסוף היום למישהו שאמור להיות האחד והיחיד שלי
הוא יכול להסתכל על בחורות גם בלי שהוא של לב, כי אנחנו נמשכים לזה מטבענו. זה פשוט דחה אותי
שמרתי על עצמי והלכתי בצניעות מתוך כבוד עצמי
ואחכ עברתי תקופה קשה וראיתי שה' לוקח אותי יד ביד איתו
לא עזב אותי לרגע אחד, כל תפילה שלי הוא שמע
ועכשיו שאני יודעת כמה הוא אוהב אותי וליטרלי מלך העולם הוא אבא שלי, אני לא יכולה ללכת נגדו.
שהתחלתי ללכת לא בצניעות ולטעום טיפה מהעולם החילוני, חסר הגבולות
העדפתי להשאר דתיה בלי קשר למצוות ותורה
המבטים של הגברים הדוחים שסורקים אותך מהראש לרגליים, הגברים המפוקפקים שמרגישים בנוח להתחיל איתך
התשומת לב המוגזמת על החיצוניות
והחוסר פרופורציות והגבולות בזוגיות, להתחבק עם ידידים ולהקשר לגברים אחרים אבל לחזור בסוף היום למישהו שאמור להיות האחד והיחיד שלי
הוא יכול להסתכל על בחורות גם בלי שהוא של לב, כי אנחנו נמשכים לזה מטבענו. זה פשוט דחה אותי
שמרתי על עצמי והלכתי בצניעות מתוך כבוד עצמי
ואחכ עברתי תקופה קשה וראיתי שה' לוקח אותי יד ביד איתו
לא עזב אותי לרגע אחד, כל תפילה שלי הוא שמע
ועכשיו שאני יודעת כמה הוא אוהב אותי וליטרלי מלך העולם הוא אבא שלי, אני לא יכולה ללכת נגדו.
אנונימית
חזרתי בתשובה
כי החיים שלי היו חסרי משמעות, הרגשתי כאילו כל מה שאני עושה זה לחינם, וגם היתה לי עצבות, ואז שמעתי הרצאה של הרב יגאל כהן.
ומשם הכרתי יותר את ה' יתברך ויתחברתי אליו, ועכשיו החיים שלי מושלמים!!!
כי החיים שלי היו חסרי משמעות, הרגשתי כאילו כל מה שאני עושה זה לחינם, וגם היתה לי עצבות, ואז שמעתי הרצאה של הרב יגאל כהן.
ומשם הכרתי יותר את ה' יתברך ויתחברתי אליו, ועכשיו החיים שלי מושלמים!!!
אנונימית
אני יישאל את אבא ואימא שלי...
הייתי חרדית ממש
יצאתי בשאלה והייתי אתיאסיטית לתקופה ארוכה
אחרי הרבה זמן התחלתי לחקור ולנסות להבין רוחניות כי נוכחתי לראות שהיא קיימת בכל מיני צורות כמו אנרגיות שזה לא ממש רוחניות אבל זה קרוב
שמעתי מכלי ראשון על נס לא הגיוני שקרה והבנתי שהעולם הוא לא שחור ולבן
גם בזמן שהייתי אתיאסיטית ממש קרו כל מיני מקרים שגרמו לי לשאול שאלות אבל די התעלמתי מהם
ולפני שנה בערך מאז שהתחלתי לחקור על העולם הרוחני שבתחילה לא האמנתי בו התחלתי לחזור בתשובה
יש לי המון שאלות לגבי היהדות ועל דתות אחרות ועל האתאיזם ועל האבולוציה אבל אני עושה את מה שנראה לי הכי נושק לאמת
וכרגע זה היהדות וטוב לי וכיף לי ❤
יצאתי בשאלה והייתי אתיאסיטית לתקופה ארוכה
אחרי הרבה זמן התחלתי לחקור ולנסות להבין רוחניות כי נוכחתי לראות שהיא קיימת בכל מיני צורות כמו אנרגיות שזה לא ממש רוחניות אבל זה קרוב
שמעתי מכלי ראשון על נס לא הגיוני שקרה והבנתי שהעולם הוא לא שחור ולבן
גם בזמן שהייתי אתיאסיטית ממש קרו כל מיני מקרים שגרמו לי לשאול שאלות אבל די התעלמתי מהם
ולפני שנה בערך מאז שהתחלתי לחקור על העולם הרוחני שבתחילה לא האמנתי בו התחלתי לחזור בתשובה
יש לי המון שאלות לגבי היהדות ועל דתות אחרות ועל האתאיזם ועל האבולוציה אבל אני עושה את מה שנראה לי הכי נושק לאמת
וכרגע זה היהדות וטוב לי וכיף לי ❤
אנונימית
הייתה תקופה שחזרתי בשאלה
אחרי זה, ראיתי שזה פשוט לא הגיוני, כל התאוריה העכשווית של האבולוציה.
גם פרופסור בפיזיקה אחד קרוב משפחה, שאני מעריך, העיר לי שהתאוריה היום סותרת חוקי פיזיקה בסיסיים, ולכן היום אני מאמין בצורה מלאה.
אבל יש הרבה גוונים ביהדות, ויש לי את הגוון שלי, והבנת הדברים בצורת החשיבה שלי.
אחרי זה, ראיתי שזה פשוט לא הגיוני, כל התאוריה העכשווית של האבולוציה.
גם פרופסור בפיזיקה אחד קרוב משפחה, שאני מעריך, העיר לי שהתאוריה היום סותרת חוקי פיזיקה בסיסיים, ולכן היום אני מאמין בצורה מלאה.
אבל יש הרבה גוונים ביהדות, ויש לי את הגוון שלי, והבנת הדברים בצורת החשיבה שלי.
מה לא הגיוני באבולוציה אח?(גם אם היא מוככת כטעות זה לא סיבה להאמין זה טיעןן מתוך בורות^
אנונימי
החיים הביאו אותי למצב שכעסתי מאד על אלוהים והחלטתי לעזוב את הדת
^^
אתה צודק, שאין קשר בין אי אמונה באבולוציה, ללהאמין בדת.
אני כמעט מאה אחוז, שאת התשובה הבאה לא יהיה לך כוח לקרוא... היא ארוכה ומסובכת
העתקתי אותה ממקום מכובד שכתבתי אותה, ולכן מתנצל על השפה הגבוהה
1. כל מכונה שנמצאת זמן רב בעולם, נהרסת, ומתפרקת, והעולם בעתיד יגיע (ללא התערבות אלוהים) למצב שוויון שבו כל החומר הרוס
למשל, בן אדם מזקין ומת ומרקיב, לכל חומר בעולם יש זמן מחצית חיים, כלומר ההתפרקות הטבעית שלו לחלקיקים.
השמש מאבדת מהאנרגיה שלה ולכן אנחנו מתחממים ממנה. יגיע הרגע שהאנרגיה הזו תגמר ותתפזר ביקום.
2.אחרי שהסכמנו עם מה שהוכח בטבע, (יוצא דופן זה המושג לידה והצמחה של הייצורים החיים, אבל החומר כן מתכלה), נבין שלא ייתכן שקרה הפוך, שהחומר בנה את עצמו, והפך לעולם. האורניום נהפך מחלקיקים בודדים בתהליך הפיך לאורניום.
מעבר לחוק שימור אנרגיה של יצירת אנרגיה מאפס ועוד.
3. בקיצור בעולם החי, אפשר לחשוב ביולוגית על מושגים של אבולוציה ('התפתחות') או ניתן לקרוא לזה 'היצר ההישרדותי של החי' אבל לא בעולם הדומם שזה כולל את הגופים עצמם.
בקיצור תסתבכתי אותך, אבל מקווה שיצא ברור (;
אתה צודק, שאין קשר בין אי אמונה באבולוציה, ללהאמין בדת.
אני כמעט מאה אחוז, שאת התשובה הבאה לא יהיה לך כוח לקרוא... היא ארוכה ומסובכת
העתקתי אותה ממקום מכובד שכתבתי אותה, ולכן מתנצל על השפה הגבוהה
1. כל מכונה שנמצאת זמן רב בעולם, נהרסת, ומתפרקת, והעולם בעתיד יגיע (ללא התערבות אלוהים) למצב שוויון שבו כל החומר הרוס
למשל, בן אדם מזקין ומת ומרקיב, לכל חומר בעולם יש זמן מחצית חיים, כלומר ההתפרקות הטבעית שלו לחלקיקים.
השמש מאבדת מהאנרגיה שלה ולכן אנחנו מתחממים ממנה. יגיע הרגע שהאנרגיה הזו תגמר ותתפזר ביקום.
2.אחרי שהסכמנו עם מה שהוכח בטבע, (יוצא דופן זה המושג לידה והצמחה של הייצורים החיים, אבל החומר כן מתכלה), נבין שלא ייתכן שקרה הפוך, שהחומר בנה את עצמו, והפך לעולם. האורניום נהפך מחלקיקים בודדים בתהליך הפיך לאורניום.
מעבר לחוק שימור אנרגיה של יצירת אנרגיה מאפס ועוד.
3. בקיצור בעולם החי, אפשר לחשוב ביולוגית על מושגים של אבולוציה ('התפתחות') או ניתן לקרוא לזה 'היצר ההישרדותי של החי' אבל לא בעולם הדומם שזה כולל את הגופים עצמם.
בקיצור תסתבכתי אותך, אבל מקווה שיצא ברור (;
1ו? זה מה שרואים לא מבין מה הבעיה בזה או למה זה מצביע על אל
2ליקום שמוסבר בפיזיקה ניוטונית, יש התחלה.
מה היה לפני? לא יודעים, ההשערות נעות בין כלום לבין יקום שלא ניתן להסביר בפיזיקה ניוטונית, אלא רק בפיזיקת הקוונטים.
אבל זה כבר מעבר לשאלה, אני לא זוכר (או יותר נכון, לא מכיר) את השם של הכשל הלוגי בעברית, לכן סליחה שלא אפרש, אך אתן את ההגדרה המלאה, מתורגמת לעברית לנוחיותך.
special pleading - כשל לוגי שבו מעורב טיעון, בו מנסים להגיד שמשהו הוא היוצא מן הכלל, בלי הצדקה מספקת.
במקרה זה, הכלל שמגדירים בטענה הזו היא "x קיים, לכן לx יש יוצר, נכון לכל x"
היקום קיים, לכן ליקום יש יוצר.
היוצר הוא אלוהים, אבל לאלוהים אין יוצר.
ובשלב זה, מגיעים לכשל הלוגי מסוג special pleading.
ומגיעים למסקנה המתבקשת, שאם חובה שלכל דבר יש יוצר, אז גם לאלוהים.
אם לא חובה שלכל דבר יש יוצר, אז גם ליקום לא חובה.
באופן כללי - אין סיבה להניח שלכל דבר יש יוצר.
3אבולוציה זה התפתחות של האורגניזם השונים נכון (אולי קצת סיבחת הכול טוב אבל^^
2ליקום שמוסבר בפיזיקה ניוטונית, יש התחלה.
מה היה לפני? לא יודעים, ההשערות נעות בין כלום לבין יקום שלא ניתן להסביר בפיזיקה ניוטונית, אלא רק בפיזיקת הקוונטים.
אבל זה כבר מעבר לשאלה, אני לא זוכר (או יותר נכון, לא מכיר) את השם של הכשל הלוגי בעברית, לכן סליחה שלא אפרש, אך אתן את ההגדרה המלאה, מתורגמת לעברית לנוחיותך.
special pleading - כשל לוגי שבו מעורב טיעון, בו מנסים להגיד שמשהו הוא היוצא מן הכלל, בלי הצדקה מספקת.
במקרה זה, הכלל שמגדירים בטענה הזו היא "x קיים, לכן לx יש יוצר, נכון לכל x"
היקום קיים, לכן ליקום יש יוצר.
היוצר הוא אלוהים, אבל לאלוהים אין יוצר.
ובשלב זה, מגיעים לכשל הלוגי מסוג special pleading.
ומגיעים למסקנה המתבקשת, שאם חובה שלכל דבר יש יוצר, אז גם לאלוהים.
אם לא חובה שלכל דבר יש יוצר, אז גם ליקום לא חובה.
באופן כללי - אין סיבה להניח שלכל דבר יש יוצר.
3אבולוציה זה התפתחות של האורגניזם השונים נכון (אולי קצת סיבחת הכול טוב אבל^^
התאוריה של האבולוציה , זאת תאוריה , וזה למה קוראים לזה תאוריה , הרבה ממה שלמדנו עד עכשיו יכול להשתנות עם עוד מידע שנלמד בעתיד ובגלל זה ממשיכים לקרוא להרבה ממצאים מדעיים עדיין תאוריות , כי זה הנחה שיש לנו כרגע עם הממצאים שיש כרגע ,ובעתיד תמיד יכול רק לההשתדרג עם כל מידע חדש שנמצא. או גם להשתנות , וזה לא קשור בכלל לאמונה .
אוקי אז אתה לא יודע מה זה תאוריה מדעית אני ילמד אותך קצת אז תאוריה מדאית זה הרמה הכי גבוה של הוככה שיש במדע נגיד ככה זה כמו תאורית החיידים הכבידה וכו^^
^^^לא אמרתי שזה מצביע על אלוהים, זה רק מצביע שהעולם לא נוצר בפתאומיות, על פי תאוריית האבולוציה.
יותר מזה, זה כבר נידון אחר.
לגבי, מה שטענת שיש פה כשל לוגי, זה לא מדויק, כי הגדרת האלוהים זה שהוא יוצר הכל.
בשונה מהיקום שאנחנו רואים בפועל, שצריך אנרגיה בשביל לייצר כל דבר.
אבל זה כבר נידון פילוסופי, והוא חשוב בפני עצמו.
אבל שמע, לא באתי להוכיח פה או משהו כזה, המטרה שלי הייתה לספר את ההבנה שלי בנושא (:
יותר מזה, זה כבר נידון אחר.
לגבי, מה שטענת שיש פה כשל לוגי, זה לא מדויק, כי הגדרת האלוהים זה שהוא יוצר הכל.
בשונה מהיקום שאנחנו רואים בפועל, שצריך אנרגיה בשביל לייצר כל דבר.
אבל זה כבר נידון פילוסופי, והוא חשוב בפני עצמו.
אבל שמע, לא באתי להוכיח פה או משהו כזה, המטרה שלי הייתה לספר את ההבנה שלי בנושא (:
אבולוציה לא מדברת על בריא של שום עולם זה נגיד המפץ הגדול או כוח הכבידה ואיך נוצר כדור הארץ תלוי בהגדרה שלך לעולם^
האבולוציה, מנסה לתאר את התפתחות העולם, וזה עיקר והבסיס של תאוריית המפץ הגדול.
ללא האבולוציה הכל היה נופל (:
ללא האבולוציה הכל היה נופל (:
בתכלס המדע רק עכשיו מבין דברים שרבנים יהודים כתבו לפני מאות שנים "תאורית אובלוציה" שאנחנו נוצרנו מהקוף וכזה זה בלבול מוח גם אלוהים זה לא משהו ממשי שהמדע יכול להוכיח עכשיו מגיע החלק של הבנאדם שבו הוא בוחר בין זה לזה....
אגב אני באה ממשפה חרדית אבל כרגע לא ממש מחשיבה תעצמי לא ידעת אולי אני צריכה למצוא תשובות שהיו רלוונטיות לגבי כמו שחברה שלי אומרת אני לא רוצה ממש לשמוע תאמת לפי
הדת היהודית
אגב אני באה ממשפה חרדית אבל כרגע לא ממש מחשיבה תעצמי לא ידעת אולי אני צריכה למצוא תשובות שהיו רלוונטיות לגבי כמו שחברה שלי אומרת אני לא רוצה ממש לשמוע תאמת לפי
הדת היהודית
לא העולם החיים*^^^
ממש ממש לא המדע מגלה דברים ומפתחים דברים בגללו והדוגמה הכי טובה לזה לא היה ליהודים פעם לא חיסונים אנתיביותיקה בטח לא רכב טלפון וכו^^
^^כע אבל יש דברים שמדע עדין לא הצליח להבין למה הרי הם לא מצליחים לפתח בנאדם עם כל האביזרים הנלווים מוח לב וכו...
^^
אתה צודק. העיקר זה על החי
^^^
המדע והיהדות מתעסקים בתחומים שונים לגמרי,הקשר ביניהם קלוש כמו שאומרים.
ורק בנושא אחד הוא מתנגש.
אני עד היום לא מבין, למה זה אמור להיות סותר אחד את השני.
אנשים חושבים שאו 'כל' המדע נכון, או ש'כל'מה שאומרים לך ביהדות זה נכון.
בפועל, גם במדע צריך להפעיל חשיבה בקורתית, וגם ביהדות לדעתי.
מה נכון, ומה לא נכון.
והכי חשוב בשניהם, להפעיל את ההגיון, מתי שמפעילים את ההגיון, מגלים לפעמים טעויות.
אתה צודק. העיקר זה על החי
^^^
המדע והיהדות מתעסקים בתחומים שונים לגמרי,הקשר ביניהם קלוש כמו שאומרים.
ורק בנושא אחד הוא מתנגש.
אני עד היום לא מבין, למה זה אמור להיות סותר אחד את השני.
אנשים חושבים שאו 'כל' המדע נכון, או ש'כל'מה שאומרים לך ביהדות זה נכון.
בפועל, גם במדע צריך להפעיל חשיבה בקורתית, וגם ביהדות לדעתי.
מה נכון, ומה לא נכון.
והכי חשוב בשניהם, להפעיל את ההגיון, מתי שמפעילים את ההגיון, מגלים לפעמים טעויות.
נכון המדע לא כול יכול אבל הוא הכלי הכי טוב שיש לנו היום לפחות(המדע עושה ים דברים עוד לא הכול נכון ו? ב200 שנה הוא עשה מה שכול הסמן שהאנושות קיימת לא התקרבה לעשות^^
^אממ סתם >_<
נכון
נכון
lior, בעבר לא ידעו כלום וחשבו שהעולם שטוח ושאתה מכשפה אם אתה שמאלי במקום ימני וצריך לשרוף אותך , ושלא נדבר על הרבה דברים כמו אוטיזם או טורטס , שכנראה לא היו שורדם 5 שניות בזמנים האלה כי לאנשים לא היה איך להסביר את זה ורק להגיע למסקנה זה השטן ברא , אז כן אני מעדיפה לחכות להסבר הגיוני מאשר להביא הנחות על דעת עצמי ולחשוב שאה סבבה .
מבחינה דתית אם תחקור תראה זשזה השאיר את האנושות אחורה הרבה שנים בגלל אמונות תפלות , שאחד מהם אם אתה חכם מדי ושואל יותר מדי שאלות אז אתה מכשפה וכו וצריך לשרוף אותך
מבחינה דתית אם תחקור תראה זשזה השאיר את האנושות אחורה הרבה שנים בגלל אמונות תפלות , שאחד מהם אם אתה חכם מדי ושואל יותר מדי שאלות אז אתה מכשפה וכו וצריך לשרוף אותך
^ לפי היהדות העולם עגול וזה כתוב כבר לפני 2000 שנה
את מדברת על אמונות נוצריות, השטן לא בורא כלום
את מדברת על אמונות נוצריות, השטן לא בורא כלום
אנונימי
זה גם היוונים ידעו ויודע מה הם חישבו את רדיוס כדור הארץ אז מה להאמין בזאוס עכשיו?^
^ לא אמרתי שזה הסיבה להאמין שהיהדות אמת. אבל היא מדברת על טענות נוצריות וזה לא קשור
וחוץ מזה היוונים ידעו את זה בעזרת מחקר,
היהודים כי זה כתוב בזוהר
וחוץ מזה היוונים ידעו את זה בעזרת מחקר,
היהודים כי זה כתוב בזוהר
אנונימי
joke היקרה
בעבר היו יותר 'חכמים' מאיתנו, אבל פחות 'יודעים' מאיתנו.
אנחנו מתבססים על כל הידע של העבר, ולכן אנחנו 'חושבים' שאנחנו חכמים.
תחשבי על זה, הראשון שהמציא את הכתב, זה גאונות!
ובכלל מי שקורה היסטוריה רואה שבעבר לא היו פחות טיפשים, מפעלי הבנייה שלהם האדירים יוכיחו את זה.
כיבושו של כורש את העיר בבל, על ידי הסטת הנהר, מוכיחה את זה.
פשוט, לא היה להם את הכלים שיש לנו.
כשהתחלתי לקרוא היסטוריה, וראיתי מה בעבר בנו ועשו, ללא מכשירים מודרניים
הבנתי שהם לא היו כל כך טפשים בעבר.
רוב הדיונים שהיום מתרחשים, למעשה כבר התרחשו בעבר, כולל הדיון שהיום כמעט נסגר על הומואים (בעבר הדיון היה ונסגר הפוך, יוון למעשה בהתחלה היה הכל מותר בה, והיא בסוף דווקא אסרה את זה חוקית)
באמת אז העולם באופן כללי היה יותר טיפש, כי לא כולם למדו בבית ספר.
אבל לעומת זאת החכמים של אז, היו יותר חכמים מהיום ובפער עצום.
לפחות לדעתי.
כי חכמה לא נמדדת בידע, היא נמדדת בשינוי החשיבה, ובעבר היו טובים פי כמה בזה.
הדת היהודית לא דרדרה את העולם, להפך, כל חוקי המדינות היום, והמוסריות המערבית, מבוססים על הדת היהודית.. ההוכחה? תקראי למשל בהורדוטוס (ההיסטוריון היווני הראשון), על קרבנות אדם, ששם זה היה נחשב דבר נעלה.
הדת היהודית החליפה, את הדתות שהיו קודם לכן, המושג ואהבת את הגר, ואהבת לרעך כמוך, שבתרגומים מערביים היום: זה בלי אלימות, ודברים דומים.
למשל, לא היו קיימים ביוון ובשום מדינה אחרת, למשל ביוון לזרים לא היה בכלל משמעות, רק לאזרחים.
הזנות שהיום זה לא הכי חוקי, גם מהיהדות, ומושג האישה האחת והכבוד לנשים.
לפרסים העתיקים, ולרומאים, וליוונים, לא היו מושגים כאלה, הם התייחסו לאישה כשפחה, והיה אישה נשואה, ואישה למין.
מי שקורא היסטוריה ומשווה בין התרבויות של אז של העמים (שלא היו קשורים לדת)
לבין התרבויות של אותם עמים! אחרי שהנצרות השתלטה על העולם, לא ימצא דמיון.
והערכים של הנצרות הרי מבוססים על היהדות.
מי שכן דרדר את העולם, זה הדת האסלאמית, כי ערכי הדת שם מבוססים על אלימית ועוד.
וקצת ממש הדת הנוצרית בקיפאון המחשבתי שלה בימי הביניים, אבל זה היה רק קיפאון ולא הרס של העולם.
בעבר היו יותר 'חכמים' מאיתנו, אבל פחות 'יודעים' מאיתנו.
אנחנו מתבססים על כל הידע של העבר, ולכן אנחנו 'חושבים' שאנחנו חכמים.
תחשבי על זה, הראשון שהמציא את הכתב, זה גאונות!
ובכלל מי שקורה היסטוריה רואה שבעבר לא היו פחות טיפשים, מפעלי הבנייה שלהם האדירים יוכיחו את זה.
כיבושו של כורש את העיר בבל, על ידי הסטת הנהר, מוכיחה את זה.
פשוט, לא היה להם את הכלים שיש לנו.
כשהתחלתי לקרוא היסטוריה, וראיתי מה בעבר בנו ועשו, ללא מכשירים מודרניים
הבנתי שהם לא היו כל כך טפשים בעבר.
רוב הדיונים שהיום מתרחשים, למעשה כבר התרחשו בעבר, כולל הדיון שהיום כמעט נסגר על הומואים (בעבר הדיון היה ונסגר הפוך, יוון למעשה בהתחלה היה הכל מותר בה, והיא בסוף דווקא אסרה את זה חוקית)
באמת אז העולם באופן כללי היה יותר טיפש, כי לא כולם למדו בבית ספר.
אבל לעומת זאת החכמים של אז, היו יותר חכמים מהיום ובפער עצום.
לפחות לדעתי.
כי חכמה לא נמדדת בידע, היא נמדדת בשינוי החשיבה, ובעבר היו טובים פי כמה בזה.
הדת היהודית לא דרדרה את העולם, להפך, כל חוקי המדינות היום, והמוסריות המערבית, מבוססים על הדת היהודית.. ההוכחה? תקראי למשל בהורדוטוס (ההיסטוריון היווני הראשון), על קרבנות אדם, ששם זה היה נחשב דבר נעלה.
הדת היהודית החליפה, את הדתות שהיו קודם לכן, המושג ואהבת את הגר, ואהבת לרעך כמוך, שבתרגומים מערביים היום: זה בלי אלימות, ודברים דומים.
למשל, לא היו קיימים ביוון ובשום מדינה אחרת, למשל ביוון לזרים לא היה בכלל משמעות, רק לאזרחים.
הזנות שהיום זה לא הכי חוקי, גם מהיהדות, ומושג האישה האחת והכבוד לנשים.
לפרסים העתיקים, ולרומאים, וליוונים, לא היו מושגים כאלה, הם התייחסו לאישה כשפחה, והיה אישה נשואה, ואישה למין.
מי שקורא היסטוריה ומשווה בין התרבויות של אז של העמים (שלא היו קשורים לדת)
לבין התרבויות של אותם עמים! אחרי שהנצרות השתלטה על העולם, לא ימצא דמיון.
והערכים של הנצרות הרי מבוססים על היהדות.
מי שכן דרדר את העולם, זה הדת האסלאמית, כי ערכי הדת שם מבוססים על אלימית ועוד.
וקצת ממש הדת הנוצרית בקיפאון המחשבתי שלה בימי הביניים, אבל זה היה רק קיפאון ולא הרס של העולם.
אני הבאתי דוגמאות למה חוסר ידיעה לא סיבה להביא מסקנות על אלוהים , ובכמה קלות דעת אנשים שמאמינים פשוט הולכים לפי הגיון האנושי , שהוא ממש הגיון צר לעומת המורכבות של העולם והיקום , אז פשוט לבוא ולהגיד אה אני יודע שזה ככה וכהה , אתה צריך מממש ממצאים טובים כדי להוכיח את זה .
וחוץ מזה אלוהים זה לא תשובה אפילו מספקת , למה שאלוהים יצטרך לברוא עולם בשביל שיתפללו בשבילו? , הדעה והמוח האנושי מביא הרבה תכונות אנושיות לאלוהים , ובוא נגיד יש לי הרבה מה להגיד שלא הגיוני ואף פעם לא יהיה הגיוני באמונות האלה
וחוץ מזה אלוהים זה לא תשובה אפילו מספקת , למה שאלוהים יצטרך לברוא עולם בשביל שיתפללו בשבילו? , הדעה והמוח האנושי מביא הרבה תכונות אנושיות לאלוהים , ובוא נגיד יש לי הרבה מה להגיד שלא הגיוני ואף פעם לא יהיה הגיוני באמונות האלה
joke
אז כנראה אתה לא מבין יהדות
כי הוא לא סתם ברא אותנו שנתפלל אליו, אתה מדבר על מאמינים שסתם הולכים לפי ההגיון האנושי, ואתה אפילו לא ניסית לבדוק בעצמך את היהדות הוכחת את זה בטענה הזו. אז אל תזרוק דברים לפעם הבאה.
אם לסכם לך בקצרה למה ה' למה ברא את העולם? יש מלא סיבות, אבל העיקר שבאם זה לברוא נשמות בגופים ולהטיב להם, כי הוא אל רחמן אין סופי, ונתן לנו מידות ואת הארץ ואת כל הכלים.
וכן, הוא רוצה שנעבוד אותו מסיבה, הוא ירבה לנו מידות טובות ומצוות ומעשים טובים שנלך לפי דרכו, כדי לזכות אותנו לעולם שבא לאחר העולם הזה, שנקרא העולם הבא, אנחנו לא גרגיר לעומתו נכון אין ספק למה הוא צריך אותנו, אבל כך הוא קבע ורצה, הנשמות שלנו חצובות מחלק מאיתו יתברך, ובעזרת ה' בעולם הבא זה פי מיליארד תענוגות ושקט ונחת וכיף ואין שקר וכסף וצרות בחיים, בקיצור עולם האמת. זו היצירה של הבורא וזה מעשה ידיו, כך הוא רצה וכך נהיה.
התפילה היא רק חלק ממצוות שיש לנו בשביל לבדוק אותנו גם כמה אנחנו פונים אליו באמת ומאמינים בו ועושים בשבילו, יהודי לא כאן 70 שנה כדי לעשות סתלבט, אלא כדי לעבוד קשה עם מידות מצוות ומעשים טובים כדי לא לקבל בחינם את העולם הבא, אלא להוכיח שמגיע לך ולעבוד קשה כדי לקבל זאת, נראה לך הגיוני להביא לבן אדם או נשמה עולם הבא בחינם מבלי שהאמת טרח והאמין בו בה' והלך לפי דרכו? זה יהיה מוזר ולא פייר ולא הגיוני, ואין בחירה חופשית, כאן יש לך וזו בחירתך והוא עוזר לך וכאן אתה נמדד וזה מה שיפה.
בדיוק כמו במדינה, יש חוקים, תעבור עליהם תיענש ותיקנס, לא תעבור ותעשה מעשים טובים תקבל שכר ותרוויח.
גם אצל ה' אתה יכול לבחור ברע הוא לא מנע ממך, אך יש השלכות, תבחר בטוב תקבל טוב.
וכן זו בחירה חופשית כי אתה עדיין יכול לבחור ברע למרות ההשלכות, ועובדה טונות של אנשים לא שמים על ההשלכות והולכים לפי בחירה החופשית הרעה דווקא.
אז כנראה אתה לא מבין יהדות
כי הוא לא סתם ברא אותנו שנתפלל אליו, אתה מדבר על מאמינים שסתם הולכים לפי ההגיון האנושי, ואתה אפילו לא ניסית לבדוק בעצמך את היהדות הוכחת את זה בטענה הזו. אז אל תזרוק דברים לפעם הבאה.
אם לסכם לך בקצרה למה ה' למה ברא את העולם? יש מלא סיבות, אבל העיקר שבאם זה לברוא נשמות בגופים ולהטיב להם, כי הוא אל רחמן אין סופי, ונתן לנו מידות ואת הארץ ואת כל הכלים.
וכן, הוא רוצה שנעבוד אותו מסיבה, הוא ירבה לנו מידות טובות ומצוות ומעשים טובים שנלך לפי דרכו, כדי לזכות אותנו לעולם שבא לאחר העולם הזה, שנקרא העולם הבא, אנחנו לא גרגיר לעומתו נכון אין ספק למה הוא צריך אותנו, אבל כך הוא קבע ורצה, הנשמות שלנו חצובות מחלק מאיתו יתברך, ובעזרת ה' בעולם הבא זה פי מיליארד תענוגות ושקט ונחת וכיף ואין שקר וכסף וצרות בחיים, בקיצור עולם האמת. זו היצירה של הבורא וזה מעשה ידיו, כך הוא רצה וכך נהיה.
התפילה היא רק חלק ממצוות שיש לנו בשביל לבדוק אותנו גם כמה אנחנו פונים אליו באמת ומאמינים בו ועושים בשבילו, יהודי לא כאן 70 שנה כדי לעשות סתלבט, אלא כדי לעבוד קשה עם מידות מצוות ומעשים טובים כדי לא לקבל בחינם את העולם הבא, אלא להוכיח שמגיע לך ולעבוד קשה כדי לקבל זאת, נראה לך הגיוני להביא לבן אדם או נשמה עולם הבא בחינם מבלי שהאמת טרח והאמין בו בה' והלך לפי דרכו? זה יהיה מוזר ולא פייר ולא הגיוני, ואין בחירה חופשית, כאן יש לך וזו בחירתך והוא עוזר לך וכאן אתה נמדד וזה מה שיפה.
בדיוק כמו במדינה, יש חוקים, תעבור עליהם תיענש ותיקנס, לא תעבור ותעשה מעשים טובים תקבל שכר ותרוויח.
גם אצל ה' אתה יכול לבחור ברע הוא לא מנע ממך, אך יש השלכות, תבחר בטוב תקבל טוב.
וכן זו בחירה חופשית כי אתה עדיין יכול לבחור ברע למרות ההשלכות, ועובדה טונות של אנשים לא שמים על ההשלכות והולכים לפי בחירה החופשית הרעה דווקא.
אז פעם אל תגיד למה ה' צריך שיתפללו אליו, הכל חלק קטן ממשהו גדול ולצורך משהו. וכן כך הוא עשה. ויצר את העולם המופלא הזה.
סליחה אבל להגיד הוא ברא אותנו כי ככה באלו זה לא עונה על השאלות שלי והאמת שום דבר לא עונה לי פה על השאלות שלי , ובחיים לא יענה על השאלות שלי כי כפי שאמרתי , אני לא מאמינה בהיגיון האנושי , והגיון האנושי מאמין בתנך ובאלוהים .
ובסופו של דבר כיצורים על כדור הארץ הזה אנחנו יודעים 0.0000009 על היקום הזה . ועם זה אי אפשר להתווכח
ובסופו של דבר כיצורים על כדור הארץ הזה אנחנו יודעים 0.0000009 על היקום הזה . ועם זה אי אפשר להתווכח
התנך כן תומך בהגיון אנשוי וגם לא תומך כי לא הגיוני שיש אלוהים ח ח ח
ליטרלי אלוהים אומר דברים כמו אל תהרגו אף אחד ואז אומר לעשות מלחמות
ליטרלי אלוהים אומר דברים כמו אל תהרגו אף אחד ואז אומר לעשות מלחמות
אולי אסל זה אמונה עיוורת בלי ראיות ואם חשוב לך האמת אתה יודע לא להאמין בדברים אם אין לך ראיות^
בסופו של דבר ההגיון האנושי צודק
עולם לא יכול להיווצר משום דבר כשאין כלום
העולם לא גאון ואין לו שכל ולא כוח ולא נשמה ולא תודעה ולא שום דבר שיודע לעשות משהו מעצמו לבד, וליצור מציאות שלמה.
סלח לי, אבל זה בגדר בדיחה הרעיון שאין אלוקים שיצר את העולם.
עולם לא יכול להיווצר משום דבר כשאין כלום
העולם לא גאון ואין לו שכל ולא כוח ולא נשמה ולא תודעה ולא שום דבר שיודע לעשות משהו מעצמו לבד, וליצור מציאות שלמה.
סלח לי, אבל זה בגדר בדיחה הרעיון שאין אלוקים שיצר את העולם.
ליקום שמוסבר בפיזיקה ניוטונית, יש התחלה.
מה היה לפני? לא יודעים, ההשערות נעות בין כלום לבין יקום שלא ניתן להסביר בפיזיקה ניוטונית, אלא רק בפיזיקת הקוונטים.
אבל זה כבר מעבר לשאלה, אני לא זוכר (או יותר נכון, לא מכיר) את השם של הכשל הלוגי בעברית, לכן סליחה שלא אפרש, אך אתן את ההגדרה המלאה, מתורגמת לעברית לנוחיותך.
special pleading - כשל לוגי שבו מעורב טיעון, בו מנסים להגיד שמשהו הוא היוצא מן הכלל, בלי הצדקה מספקת.
במקרה זה, הכלל שמגדירים בטענה הזו היא "x קיים, לכן לx יש יוצר, נכון לכל x"
היקום קיים, לכן ליקום יש יוצר.
היוצר הוא אלוהים, אבל לאלוהים אין יוצר.
ובשלב זה, מגיעים לכשל הלוגי מסוג special pleading.
ומגיעים למסקנה המתבקשת, שאם חובה שלכל דבר יש יוצר, אז גם לאלוהים.
אם לא חובה שלכל דבר יש יוצר, אז גם ליקום לא חובה.
באופן כללי - אין סיבה להניח שלכל דבר יש יוצר.^
מה היה לפני? לא יודעים, ההשערות נעות בין כלום לבין יקום שלא ניתן להסביר בפיזיקה ניוטונית, אלא רק בפיזיקת הקוונטים.
אבל זה כבר מעבר לשאלה, אני לא זוכר (או יותר נכון, לא מכיר) את השם של הכשל הלוגי בעברית, לכן סליחה שלא אפרש, אך אתן את ההגדרה המלאה, מתורגמת לעברית לנוחיותך.
special pleading - כשל לוגי שבו מעורב טיעון, בו מנסים להגיד שמשהו הוא היוצא מן הכלל, בלי הצדקה מספקת.
במקרה זה, הכלל שמגדירים בטענה הזו היא "x קיים, לכן לx יש יוצר, נכון לכל x"
היקום קיים, לכן ליקום יש יוצר.
היוצר הוא אלוהים, אבל לאלוהים אין יוצר.
ובשלב זה, מגיעים לכשל הלוגי מסוג special pleading.
ומגיעים למסקנה המתבקשת, שאם חובה שלכל דבר יש יוצר, אז גם לאלוהים.
אם לא חובה שלכל דבר יש יוצר, אז גם ליקום לא חובה.
באופן כללי - אין סיבה להניח שלכל דבר יש יוצר.^
בוודאי שיש להניח שלכל דבר יש יוצר מלבד היוצר ההתחלתי שהתחיל את הקודם ואין לו קודם
העולם הוא לא שכל או כוח עליון או מוח
אלוקים כן, והוא יצר את העולם
העולם לא יכול לברוא את עצמו נקודה
זה הגיון שגם ילד בן 4 מבין
זה שהמדע מחרטט אתכם במושגים ומשפטים זו בעיה שלכם שאתם נופלים בפח לזה ''שאין סיבה להניח שלכל דבר יש יוצר'' משפט מצחיק שהמדע המציא כדי שאתאיסטים ישתמשו בזה ויגידו אין אלוקים.
אם לאלוקים יש יוצר אז יהיה תהליך של:
אלוקים < יוצר < אלוקים < יוצר
בלתי פוסק, וזה לא הגיוני כי צריך מתחיל שהתחיל את התהליך הזה ואין לו קודם, לא הגיוני שיהיה את התהליך הזה ללא הפסקה מבלי שמישהו התחיל אותו נכון? הגיון פשוט תודה.
אז במקרה שלנו ה' יצר את העולם
והעולם שהוא לא כוח עליון
העולם שהוא לא אלוקים
ואין לו מוח
ולא כוח
ולא ידע
ולא שום דבר
לא יכול לברוא את עצמו, אלא נוצר על ידי גורם כוח עליון, זה הגיון בסיסי.
לכן בוודאי שאנחנו יכולים להגיד שלכל דבר יש יוצר מלבד היוצר עצמו כי צריך מישהו שיתחיל את התהליך הזה
במקרה שלכם האתאיסטים: עולם, לבד, טבע (אין מחשבה, אין יוצר, אין כוח עליון עם תודה)
במקרה שלנו: אלוקים, כוח עליון, רוחני, מעל החומר, עם מחשבה, וכו'.
מה יותר הגיוני?
זה בן 4 ידע להגיד. כי לילד בן 4 יש מחשבה :) הבאתי לכם רמז.
כך שליקום בטח שחובה שיהיה יוצר, כי יקום זה לא תודעה או שכל או כוח עליון או בן אדם.
העולם הוא לא שכל או כוח עליון או מוח
אלוקים כן, והוא יצר את העולם
העולם לא יכול לברוא את עצמו נקודה
זה הגיון שגם ילד בן 4 מבין
זה שהמדע מחרטט אתכם במושגים ומשפטים זו בעיה שלכם שאתם נופלים בפח לזה ''שאין סיבה להניח שלכל דבר יש יוצר'' משפט מצחיק שהמדע המציא כדי שאתאיסטים ישתמשו בזה ויגידו אין אלוקים.
אם לאלוקים יש יוצר אז יהיה תהליך של:
אלוקים < יוצר < אלוקים < יוצר
בלתי פוסק, וזה לא הגיוני כי צריך מתחיל שהתחיל את התהליך הזה ואין לו קודם, לא הגיוני שיהיה את התהליך הזה ללא הפסקה מבלי שמישהו התחיל אותו נכון? הגיון פשוט תודה.
אז במקרה שלנו ה' יצר את העולם
והעולם שהוא לא כוח עליון
העולם שהוא לא אלוקים
ואין לו מוח
ולא כוח
ולא ידע
ולא שום דבר
לא יכול לברוא את עצמו, אלא נוצר על ידי גורם כוח עליון, זה הגיון בסיסי.
לכן בוודאי שאנחנו יכולים להגיד שלכל דבר יש יוצר מלבד היוצר עצמו כי צריך מישהו שיתחיל את התהליך הזה
במקרה שלכם האתאיסטים: עולם, לבד, טבע (אין מחשבה, אין יוצר, אין כוח עליון עם תודה)
במקרה שלנו: אלוקים, כוח עליון, רוחני, מעל החומר, עם מחשבה, וכו'.
מה יותר הגיוני?
זה בן 4 ידע להגיד. כי לילד בן 4 יש מחשבה :) הבאתי לכם רמז.
כך שליקום בטח שחובה שיהיה יוצר, כי יקום זה לא תודעה או שכל או כוח עליון או בן אדם.
התעצבנתי על מישהו שבת אחת אז פשוט ברחתי לטלפון ואחרי אותה שבת התחלתי להיות בספק אם אלוקים קיים בכלל בגלל כמה דברים שקרו לי בעבר ואז התחלתי להתרחק מהדת יותר ויותר ועכשיו אני כן מאמינה וגם קצת באלי לחזור בתשובה
מוזמנת לשאול אותי או אחרים כאן באהבה^
תודה רבה:)^
תקרה שוב את מה שרשמתי ותגיב בצורה מכבדת אח אחקת אין דיון טוב?^^^^
לא מבין מה הניסוי הזה קשור אבל כן אנחנו לא יודעים עדיין מספיק יש השערות כמו שרשמתי אח אבל אם לא יודעים לא ממציעים הסבר נוח לא ככה מגיעים לאמת זה קשל של טיעון מתוך בורות אח^
אני אתאיסט אגנוסתי לא אמרתי שאין ה' רק שאין ראיות וסיבה מוצדקת לחשוב שיש יכול להיות לא פוסל כמו שלא פוסל את זאוס אח
יש גם אני טוען ששנינו אתאיסתים פשוט אתה מאמין באל אחד יותר ממני שתבין למה שללתה את כול האלים האחרים תבין למה שללתי את שלך^
יש גם אני טוען ששנינו אתאיסתים פשוט אתה מאמין באל אחד יותר ממני שתבין למה שללתה את כול האלים האחרים תבין למה שללתי את שלך^
אוקי זה לא אומר שזה נכוו אבל אח^
אוקי ואני נאמן לבדיקות רציונליות(נדע אחרי שנמות לא בטןח אבל אולי^
אח מאמין לפי ידע והגיון חי לפי מה שאוהב וטוב לי^
אתם כאן מהבוקר לא נמאס לכם?