13 תשובות
בתנאי שזה לעבודה
הם כמעט ולא טסים כי אסור בדת
^^ חחח ולא עבודה זרה
אנונימי
^ אסור ביהדות לטוס לחול
מה מה ^ ברור שמותר טסתי מיליון פעם ואני דתיה
אנונימית
משום שזו פסקה הלכתית, עלי להבהיר שאיני פוסק, ואין לקחת הדברים הלכה למעשה אלא לשאול לגביהם פוסק מוסמך, שאסור לאדם שלא הוסמך לפסיקה לפסוק או לכתוב תשובה הלכתית, אלא אם קיבל הסכמה או שהבהיר שאין לקחת הדברים למעשה ויש לשאול פוסק מומחה, לפי קולא של ה'פסקים ותשובות' לר' אריה כ"ץ חתן הרב רבינוביץ בעל ה'פסקי תשובות'.
איני בקיא בהלכות יציאה מהארץ, אך אכתוב את הידוע לי-
יש כמה דברים שמותר בעבורם לצאת מהארץ, הכלל הראשון הןא זזה לא יהיה לקבע (היינו, לא כדי להשתקע שם). הכלל השני הוא שזה בעבור מצווה או בעבור צורך לדבר שאין אותו בארץ (יש אומרים שגם בשביל סקי באלפים מותר לצאת מהארץ בגלל שזה דבר שאין אותו בארץ. השאלה זה איזה צורך יש לאדם בשביל סקי באלפים כדי להתיר לו דבר כזה. אם זה כדי חהוריד מהמתח וכו', או בשביל הילדים, אני משער שזה מותר אבל אני לא בקיא בהלכות הללו), בכלל זה ההיתר לעבור בשביל עבודה, על מנת לחזור לארץ אחרי כמה שנים (גם אחרי 50 או 70 שנה, נחשב. כל עוד האדם רוצה לחזור לארץ לפני מותו, שמעתי שכך פסקו לסבי שגר בחו"ל עשרות שנים אך רוצה לעלות לארץ ואינו יכול, שכל עוד דעתו לא נשתשבשה היה עליו לקיים ימים טובים כבן ארץ ישראל השוהה בחו"ל)
וכן השתתפות בחתונה, הלוויה או אירוע משפחתי (בעל תוקף הלכתי, ולא כדוגמת 'בריתה' שעושים כשנולדת בת והוא אירוע חברתי בלבד) אחר נחשב לדבר מצווה שמותר לצאת בעבורו מהארץ. וכן קברות צדיקים שנקברו בחו"ל, מחמת שזו מצווה להשתטח על קברותיהם מותר לצאת מהארץ בעבור זה.
האמת שזה אחד התחומים שכמעט ולא יצא לי ללמוד עליהם, כך שלא הייתי סומך על מה שכתבתי פה כלל וכלל.
איני בקיא בהלכות יציאה מהארץ, אך אכתוב את הידוע לי-
יש כמה דברים שמותר בעבורם לצאת מהארץ, הכלל הראשון הןא זזה לא יהיה לקבע (היינו, לא כדי להשתקע שם). הכלל השני הוא שזה בעבור מצווה או בעבור צורך לדבר שאין אותו בארץ (יש אומרים שגם בשביל סקי באלפים מותר לצאת מהארץ בגלל שזה דבר שאין אותו בארץ. השאלה זה איזה צורך יש לאדם בשביל סקי באלפים כדי להתיר לו דבר כזה. אם זה כדי חהוריד מהמתח וכו', או בשביל הילדים, אני משער שזה מותר אבל אני לא בקיא בהלכות הללו), בכלל זה ההיתר לעבור בשביל עבודה, על מנת לחזור לארץ אחרי כמה שנים (גם אחרי 50 או 70 שנה, נחשב. כל עוד האדם רוצה לחזור לארץ לפני מותו, שמעתי שכך פסקו לסבי שגר בחו"ל עשרות שנים אך רוצה לעלות לארץ ואינו יכול, שכל עוד דעתו לא נשתשבשה היה עליו לקיים ימים טובים כבן ארץ ישראל השוהה בחו"ל)
וכן השתתפות בחתונה, הלוויה או אירוע משפחתי (בעל תוקף הלכתי, ולא כדוגמת 'בריתה' שעושים כשנולדת בת והוא אירוע חברתי בלבד) אחר נחשב לדבר מצווה שמותר לצאת בעבורו מהארץ. וכן קברות צדיקים שנקברו בחו"ל, מחמת שזו מצווה להשתטח על קברותיהם מותר לצאת מהארץ בעבור זה.
האמת שזה אחד התחומים שכמעט ולא יצא לי ללמוד עליהם, כך שלא הייתי סומך על מה שכתבתי פה כלל וכלל.
^^ את לא חייבת להסכים איתי (:
ממש לא נכון
הייתי בחופשה בארהב
איזה שבועים ולא בשביל לעשות 'מצווה' או משהו וזה ככ לא נכון וואו
הייתי בחופשה בארהב
איזה שבועים ולא בשביל לעשות 'מצווה' או משהו וזה ככ לא נכון וואו
אנונימית
^
זה שהיית שם לא אומר שזה מותר.
וגם יש מצב שחופשה בעבור הורדת מתח וכו', נחשבת ל'צורך', או בעבור הילדים שיהנו, נקרא 'צורך', אני לא יודע בוודאות, וצריך לשאול פוסק מוסמך על שאלות כאלו (כמו כל שאלה הלכתית אחרת)
זה שהיית שם לא אומר שזה מותר.
וגם יש מצב שחופשה בעבור הורדת מתח וכו', נחשבת ל'צורך', או בעבור הילדים שיהנו, נקרא 'צורך', אני לא יודע בוודאות, וצריך לשאול פוסק מוסמך על שאלות כאלו (כמו כל שאלה הלכתית אחרת)
דיי יאו איזה חירטוטים ברור שמותר לטוס לחול גם לדתיים
אנונימית
מצאתי מקור הלכתי לעיון למי שרוצה, מצרף קישור לגבי האיסור לצאת מהארץ, מתוך 'פניני הלכה' שהוא פוסק הנוטה להיות מקל גדול, ולא להיות מהמחמירים.
קישורים מצורפים:
שואל השאלה:
רגע אבל מבחינת היעד מותר? כאילו מבחינת זה שתאלינד זה יעד לא הכי טהור בעולם הזה ולחופשה לא לשם מצווה ולא עבודה
רגע אבל מבחינת היעד מותר? כאילו מבחינת זה שתאלינד זה יעד לא הכי טהור בעולם הזה ולחופשה לא לשם מצווה ולא עבודה
אנונימית
^
אם יש דרך לוודא מראש שיהיה שם אוכל כשר ומקום לינה כשר והימנעות מעירוב מיותר, יש מתירים לפי מה שכתב שם.
אך אם אי אפשר לוודא מראש שיהיה שם ניתן לקיים אורח חיים יהודי לא פחות ממה שמקיים בארץ, אזי לכאורה אסור.
אם יש דרך לוודא מראש שיהיה שם אוכל כשר ומקום לינה כשר והימנעות מעירוב מיותר, יש מתירים לפי מה שכתב שם.
אך אם אי אפשר לוודא מראש שיהיה שם ניתן לקיים אורח חיים יהודי לא פחות ממה שמקיים בארץ, אזי לכאורה אסור.
באותו הנושא: