14 תשובות
אני מזה מבינה אותך אבל את/ה לא צריך להיות כל כך קיצוני...
אנונימי
גם המוסלמים הם לא טלית שכולה תכלת
ברבריות יהודים? אדוני אין אומה הגונה ומכובדת יותר מהיהודים והיהדות הינה הדת הקדומה והיחידה שמתבססת על אלוקות אמיתית ולא על היטפלות לנביאי שקר שנצלבו והושמדו בדרכים לא דרכים היהדות היא מקור החיות בעולם בדקת את היהדות לעומקה על שלל חלקיה כשהגעת למסקנה מעובתת שציינת? תחפור קצת ביהדות ישנם ביהדות מגוון רחב של דרכים להכיר ולהתפעם מהדת האמיתית בעולם ניסית ללכת לתשובה לשמוע קצת על אמונה אל תהיה פזיז חברי היקר ודע לך דבר נוסף מה שלא תעשה היהדות תישאר תבועה בדמך כי הדם שלנו הוא הדם הטהור שלעולם לא ישתנה ושום דת וכת בעולם לא תשנה אנחנו מקור החיים בתקווה שתפנים חלק מהדברים ותצא לשטח לבדוק את אמיתותם
שואל השאלה:
נמאס לי מהעם הזה אין לו כבוד
אנונימי
נמאס לך מהעם? הכרת עשר עשרים מאה מאתיים איש שאיכזבו אותך? אתה יודע כמה אנשים טובים יש בעם הזה? אתה חושב שבעולם חבר העמים לא מתנהגים כך? אתה טועה העניין הוא בטבע האדם אין לזה קשר לדת אדוני היקר ולהגיע למסקנה כמו שהגעת נוסעת מתסכול וצר לי שכך מצבך אבל אל תשלה את עצמך שבבריחה כביכול העולם והאנשים בו ישתנו ממש ממש אל תשלה את עצמך בתובנות מעובתות כאלה
אם אתה מדבר על ברבריות אז אתה תשמח לשמוע שברבריות קיימת בכל הדתות
וגם אצל אנשים בלי דת
והסיבה לזה היא..
wait for it..
שהיא קיימת אצל בני אדם באופן כללי.
אז בעברית קוראים להם ערסים
ובאנגלית קוראים להם bullys
אבל לצערי ולצערך זה לא ממש משנה לאן תלך אתה תיתקל בתופעה הזאת.
בישראל פשוט לאנשים יש פחות סבלנות מלאנשים שחיים במדינות אירופה או בארה"ב או קנדה, מכל מיני סיבות, אחת מסיבות האלו זה שכאן פשוט חם יותר וכשחם לבן אדם הוא נהיה עצבני יותר וחסר סבלנות.
לא צריך להמיר את הדת בגלל זה וזה גם ממש לא יעזור, ואם כבר, מכל הדתות, לאיסלאם? מה נסגר? תפתח טלויזיה ותיראה מה מידת הסבלנות שיש למאמינים בדת הזאת, אז נכון לא כולם כאלה, אבל בחייאת.
תשובה כלבבי בהרחבה ופירוט יתר בפשטות ובתבונה
הברבריות של היהודים? למה המוסלמים יותר טובים? אני אישית חושבת שהדת שלהם טיפשית ובלי בסיס בכלל.. והדברים שהם מאמינים בהם.. טיפשים... ובכלל רובם שונאים יהודים ומגדלים מוסלמים לשנוא יהודים...
אני מסכימה איתך שיש הרבה יהודים ברברים
יש לי מלא חברים מוסלמים הם אנשים טובים
יוסי
חחח לאא והאיסלאם ממש מלאכים...-__
רק תזכירו לי מי צועק כול הזמן "ג'יהאד ג'יהאד!" (שזה אומר מלחמה על הדת, מי שלא מתאסלם שיילך כפרה עלינוו) ומיי קופץ על כול העולם עם מחבלים וטרוריסטים ועוד קוראים לזה מצווה אם לא בני דודינו הישמעאלים קרי, האיסלאם?

אם ראית יהודי אחד עושה בעיה אל תכליל בבקשה, כי הדת שלנו היא דת אמת וכול העולם ואשתו יודעים את זה ולא מתכחשים אז בחייאת...
די-_-!
עם ישראל שליטה!
האסלאם הוא לא דת חדשה, אך האימונה האמיתית והמקורית באותו אלוהים ו נביאיו ושליחיו אל כל העמים. עבור חמישית מאוכלוסיית העולם, האיסלאם היא גם דת של דרך חיים מקורית ושלמה. מוסלמים מאמינים בדת של שלום, חסד, וסליחה.

האיסלאם מקבל את האדם הבוחר להמיר את דתו בזרועות פתוחות. כל אדם יכול בכל רגע נתון להפוך למוסלמי ולהישאר כפי שהוא. אין הוא צריך להתנתק מהסובבים אותו ולשנות את הרגלי חייו, עבודתו או מעמדו. האיסלאם מציע למצטרפים אליו להתנתק אך ורק ממנהגים כמו אכילת חזיר ושתיית אלכוהול על מנת לטהר את הגוף והנפש, לומר בלב שלם כי: " אין אלוהות אמת מלבד אללה, ומוחמד הוא שליחו של אללה" ולקבל את חמשת עקרונות האיסלאם: העדות, התפילה, הצדקה, הצום והעלייה לרגל – החג'.
רק צעד אחד להיות מוסלמי

על מנת להיכנס פי האיסלאם להתאסלם, אין טקסים דתיים ספציפיים לבצע, לא בתחומים ספציפיים ולא מול אנשים ספציפיים.

זאת בשל העובדה כי האיסלאם הוא קשר ישיר בין העבד והאדון שלו ללא מתווכים. כמו כן, אחד לא צריך להפעיל מאמצים גדולים (להיכנס לקפל שלו), הוא רק צריך להשמיע כמה מילים אשר קלים על הלשון אבל כבדי משמעות.

אחד שהחליט להפוך מוסלמי אומר את הדברים הבאים על מנת להזין את מעדת האסלאם, אשר נקרא "שהאדה"

"אשהדו אנא לא איללאהא איללא אללאה ו אשהדו אנא מוחמד רסולו אללאה".

"אני להעיד כי אין אלוהות אמת מלבד אללה, ואני מעיד שמוחמד הוא השליח של אללאה".

אבו אלעבד הירושלמי
רק בגלל שקשה לך בארץ עם האנשים אז אתה רוצה להתאסלם?
אני לא יודע מה איתך אבל אני פוגש פה הרבה מאוד אנשים טובים ונחמדים. כאלו שנותנים לי לעקוף אותם בתור בסופר אם יש לי רק קצת פריטים. כאלו שצוחקים מחייכים וגם מפרגנים חמים ואוהבים.
אז אתה נתקלת בכמה שלא אז בגלל זה אתה רוצה לשנות את הדת? זה אם כבר אומר משהו רק על מה שקורה פה בישראל וגם במזרח התיכון (עם כל הכבוד גם במדיניות איסלאמיות יש עניינים כמו אונס של בחורות בהפגנות בכיכר כשהרבה גברים משתתפים באונס בגלוי וכ'ו...).

. קח בחשבון גם ידידי שישראל זאת מדינה צעירה של 66 שנה עם אנשים מהרבה מאוד לאומים וזה לפעמים לוקח זמן להתחבר. במיוחד כשמחכים למישהו הזה שיצליח לחבר את כולנו ביחד.
אז קצת קשה אבל בשביל זה להתייאש?

אם באמת קשה לך פה אז מקסימום לך תעבור פשוט לארץ אחרת לפחות אפילו לתקופה, אתה לא צריך להישאר פה בכוח עם זה קשה ויש מספיק קהילות יהודיות בחו"ל והכל אבל בטח ובטח שלא על התנהגות של אנשים צריך להסיק מסקנה נחרצת על דת מסויימת. כמו הדוגמא למשל שנתיי לך למעלה של האונס מרובה משתתפים באמצע ההפגנות נגד מורסי ועוד דברים אלימים וכו', זה לא מרתיע אותך מלהיכנס לאיסלאם?
גם במסורת היהודית היו מעשים לא פשוטים וזה חלק מהסיפור של מה שקורה לעם ישראל והיהדות ובתנ"ך אפילו מנובא שהיחס הזה ימשיך עד שיגיע מישהו שיאחד את כולם (ישיעהו י"א פסוק א').

ולאבו אלעבד הירושלמי - לתגובתך שמדובר בדת המקורית והאמיתית תרשה לי לעלות כאן עניין לדיון לגבי זה כי למיטב מה שקראתי וחקרתי זה מעלה אצלי תהייה על ההצהרה הזאת - נתחיל קודם כל שהדת הראשונה בין האיסלםא נצרות ויהדות הייתה יהדות ככה שזה לא יכול להיות המקורית.
לגבי העקרונות גם באיסלאם מקבלים את היהדות והנביאים שלהם. רק שמאיזשהי סיבה יש אנשים שהחליטו שמדובר בתחליף ליהדות. ומשום מה הם שוכחים שלמרות שהם מקבלים את כל הנביאים כולם הם לא מתייחסים לנבואה של משה בספר במדבר שבני ישראל יגורשו מהארץ אך גם יחזרו בסופו של דבר: "וְהָיָה כִי-יָבֹאוּ עָלֶיךָ כָּל-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה אֲשֶׁר נָתַתִּי לְפָנֶיךָ וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל-לְבָבֶךָ בְּכָל-הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הִדִּיחֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה. וְשַׁבְתָּ עַד-ה' אֱלֹהֶיךָ וְשָׁמַעְתָּ בְקֹלוֹ כְּכֹל אֲשֶׁר-אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם אַתָּה וּבָנֶיךָ בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשֶׁךָ. וְשָׁב ה' אֱלֹהֶיךָ אֶת-שְׁבוּתְךָ וְרִחֲמֶךָ וְשָׁב וְקִבֶּצְךָ מִכָּל-הָעַמִּים אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה".

כמו גם בישיעהו י"א פסוק כתוב שאלוהים יביא מישהו שיאחד את כל עם ישראל ויקבץ את בני ישראל הנותרים שנמצאים בגלות (חו"ל):
" (א') וְיָצָא חֹטֶר, מִגֵּזַע יִשָׁי; וְנֵצֶר, מִשָּׁרָשָׁיו יִפְרֶה. (ב') וְנָחָה עָלָיו, רוּחַ יְהוָה--רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה, רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה, רוּחַ דַּעַת, וְיִרְאַת יְהוָה. (ג') וַהֲרִיחוֹ, בְּיִרְאַת יְהוָה; וְלֹא-לְמַרְאֵה עֵינָיו יִשְׁפּוֹט, וְלֹא-לְמִשְׁמַע אָזְנָיו יוֹכִיחַ. (ד) וְשָׁפַט בְּצֶדֶק דַּלִּים, וְהוֹכִיחַ בְּמִישׁוֹר לְעַנְוֵי-אָרֶץ; וְהִכָּה-אֶרֶץ בְּשֵׁבֶט פִּיו, וּבְרוּחַ שְׂפָתָיו יָמִית רָשָׁע. (ה) וְהָיָה צֶדֶק, אֵזוֹר מָתְנָיו; וְהָאֱמוּנָה, אֵזוֹר חֲלָצָיו. (ו) וְגָר זְאֵב עִם-כֶּבֶשׂ, וְנָמֵר עִם-גְּדִי יִרְבָּץ; וְעֵגֶל וּכְפִיר וּמְרִיא יַחְדָּו, וְנַעַר קָטֹן נֹהֵג בָּם. (ז) וּפָרָה וָדֹב תִּרְעֶינָה, יַחְדָּו יִרְבְּצוּ יַלְדֵיהֶן; וְאַרְיֵה, כַּבָּקָר יֹאכַל-תֶּבֶן. (ח) וְשִׁעֲשַׁע יוֹנֵק, עַל-חֻר פָּתֶן; וְעַל מְאוּרַת צִפְעוֹנִי, גָּמוּל יָדוֹ הָדָה. (ט') לֹא-יָרֵעוּ וְלֹא-יַשְׁחִיתוּ, בְּכָל-הַר קָדְשִׁי: כִּי-מָלְאָה הָאָרֶץ, דֵּעָה אֶת-יְהוָה, כַּמַּיִם, לַיָּם מְכַסִּים. (ס)
(י') וְהָיָה, בַּיּוֹם הַהוּא, שֹׁרֶשׁ יִשַׁי אֲשֶׁר עֹמֵד לְנֵס עַמִּים, אֵלָיו גּוֹיִם יִדְרֹשׁוּ; וְהָיְתָה מְנֻחָתוֹ, כָּבוֹד. (פ)
(יא') וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא, יוֹסִיף אֲדֹנָי שֵׁנִית יָדוֹ, לִקְנוֹת, אֶת-שְׁאָר עַמּוֹ--אֲשֶׁר יִשָּׁאֵר מֵאַשּׁוּר וּמִמִּצְרַיִם וּמִפַּתְרוֹס וּמִכּוּשׁ, וּמֵעֵילָם וּמִשִּׁנְעָר וּמֵחֲמָת, וּמֵאִיֵּי, הַיָּם. (יב') וְנָשָׂא נֵס לַגּוֹיִם, וְאָסַף נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל; וּנְפֻצוֹת יְהוּדָה יְקַבֵּץ, מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ. (יג') וְסָרָה קִנְאַת אֶפְרַיִם, וְצֹרְרֵי יְהוּדָה יִכָּרֵתוּ: אֶפְרַיִם לֹא-יְקַנֵּא אֶת-יְהוּדָה, וִיהוּדָה לֹא-יָצֹר אֶת-אֶפְרָיִם. (יד') וְעָפוּ בְכָתֵף פְּלִשְׁתִּים יָמָּה, יַחְדָּו יָבֹזּוּ אֶת-בְּנֵי-קֶדֶם; אֱדוֹם וּמוֹאָב מִשְׁלוֹחַ יָדָם, וּבְנֵי עַמּוֹן מִשְׁמַעְתָּם. (טו') וְהֶחֱרִים יְהוָה, אֵת לְשׁוֹן יָם-מִצְרַיִם, וְהֵנִיף יָדוֹ עַל-הַנָּהָר, בַּעְיָם רוּחוֹ; וְהִכָּהוּ לְשִׁבְעָה נְחָלִים, וְהִדְרִיךְ בַּנְּעָלִים. (טז') וְהָיְתָה מְסִלָּה--לִשְׁאָר עַמּוֹ, אֲשֶׁר יִשָּׁאֵר מֵאַשּׁוּר: כַּאֲשֶׁר הָיְתָה לְיִשְׂרָאֵל, בְּיוֹם עֲלֹתוֹ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם."

ובירמיהו ל"א פסוק ל' כתוב שאלוהים יכרות ברית חדשה עם בני ישראל, שונה מהזאת שנכרתה לאחר יציאת מצרים:
" (ל') הִנֵּה יָמִים בָּאִים, נְאֻם-יְהוָה; וְכָרַתִּי, אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה--בְּרִית חֲדָשָׁה.
(לא') לֹא כַבְּרִית, אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם, בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם, לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם: אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי, וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם--נְאֻם-יְהוָה.
(לב') כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם, נְאֻם-יְהוָה, נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם, וְעַל-לִבָּם אֶכְתְּבֶנָּה; וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים, וְהֵמָּה יִהְיוּ-לִי לְעָם.
(לג') וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד, אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת-אָחִיו לֵאמֹר, דְּעוּ, אֶת-יְהוָה: כִּי-כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם, נְאֻם-יְהוָה--כִּי אֶסְלַח לַעֲו‍ֹנָם, וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר-עוֹד.
(ס) (לד') כֹּה אָמַר יְהוָה, נֹתֵן שֶׁמֶשׁ לְאוֹר יוֹמָם, חֻקֹּת יָרֵחַ וְכוֹכָבִים, לְאוֹר לָיְלָה; רֹגַע הַיָּם וַיֶּהֱמוּ גַלָּיו, יְהוָה צְבָאוֹת שְׁמוֹ.
(לה') אִם-יָמֻשׁוּ הַחֻקִּים הָאֵלֶּה, מִלְּפָנַי--נְאֻם-יְהוָה; גַּם זֶרַע יִשְׂרָאֵל יִשְׁבְּתוּ, מִהְיוֹת גּוֹי לְפָנַי--כָּל-הַיָּמִים. (ס)
(לו') כֹּה אָמַר יְהוָה, אִם-יִמַּדּוּ שָׁמַיִם מִלְמַעְלָה, וְיֵחָקְרוּ מוֹסְדֵי-אֶרֶץ, לְמָטָּה: גַּם-אֲנִי אֶמְאַס בְּכָל-זֶרַע יִשְׂרָאֵל, עַל-כָּל-אֲשֶׁר עָשׂוּ--נְאֻם-יְהוָה. (ס)
(לז') הִנֵּה יָמִים (בָּאִים), נְאֻם-יְהוָה; וְנִבְנְתָה הָעִיר לַיהוָה, מִמִּגְדַּל חֲנַנְאֵל שַׁעַר הַפִּנָּה.
(לח') וְיָצָא עוֹד קוה (קָו) הַמִּדָּה, נֶגְדּוֹ, עַל, גִּבְעַת גָּרֵב; וְנָסַב, גֹּעָתָה.
(לט') וְכָל-הָעֵמֶק הַפְּגָרִים וְהַדֶּשֶׁן וְכָל-השרמות (הַשְּׁדֵמוֹת) עַד-נַחַל קִדְרוֹן עַד-פִּנַּת שַׁעַר הַסּוּסִים, מִזְרָחָה--קֹדֶשׁ, לַיהוָה: לֹא-יִנָּתֵשׁ וְלֹא-יֵהָרֵס עוֹד, לְעוֹלָם." (פ)

כמו גם שיש את עניין ה'שבת' שאותה אלוהים קידש עוד בהתחלת הספר התנ"ך והיא בעצם אחד הדברים הקדושים לפי התנ"ך.
למה אין לה איזכור באיסלאם? אפילו לא איזכור שאומר שהיא כבר לא קדושה יותר (למרות שאלוהים קידש אות בגלל שביום הזה הוא שבת מעבודה ולכן בני אדם בוודאי שצריכים לשבות גם)?

למה הספירה של גיל העולם לא דומה לזאת של היהודים?

היהודים סופרים מבריאת העולם והלוח השנה המוסלמי מתחיל מההגירה של מוחמד מהעיר מכה לעיר יתרב (אל מדינה). למה השוני הזה ולא הספירה מבריאת העולם ע"י אלוהים? מלמה צריך לספור ממוחמד?
וגם בעקיפין בגלל זה: למה אין איזשהו יום כיפור מוסלמי? הרי החשיבות של יום כיפור הייתה לקחת יום שלם של צום ובלי עבודה ולחשוב על השנה שעברה ועל המעשים שלנו (בעיקר הרעים על מנת להביע חרטה וסליחה), ואז בראש השנה שנחשב בעצם לתחילת השנה ע"פ ספירת החודשים היהודים נועד על מנת להתחיל את השנה החדשה עם תובנות מיום כיפור ובעצם אפשר להגיד למיטב הבנתי גם להתחיל מחדש את השנה לאחר עירורים.
ובנוסף לזה יש שוני משמעותי בניסוח ודיבור לגבי עמים אחרים באיסלאם מהבחינה הזאת שהיהדות לא רוצה לשכנע את העולם כולו להיות יהודים ובתנ"ך אלוהים לא דיבר על המרה או שינוי של עמים אחרים ליהדות אלא רק נאמר בנבואות שיבוא יום וכולם ידעו את אלוהים. לעומת זאת הגישה המוסלמית שידוע לי היא שכל העולם אמור צריך להתאסלם כי זאת היא הדת לכולם.
לעומת זאת למיטב הבנתי היהדות אומרת שהיהדות עצמה זה רק תפקיד... זה כתוב בספר שמות פרק יט' פסוק ג'-ו':
" (ג') וּמֹשֶׁה עָלָה אֶל הָאֱלֹהִים וַיִּקְרָא אֵלָיו יְהוָה מִן הָהָר לֵאמֹר כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל. (ד') אַתֶּם רְאִיתֶם אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לְמִצְרָיִם וָאֶשָּׂא אֶתְכֶם עַל כַּנְפֵי נְשָׁרִים וָאָבִא אֶתְכֶם אֵלָי. (ה') וְעַתָּה אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי וּשְׁמַרְתֶּם אֶת בְּרִיתִי וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל הָעַמִּים כִּי לִי כָּל הָאָרֶץ. (ו') וְאַתֶּם תִּהְיוּ לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר תְּדַבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל"

ולמיטב הבנתי בקוראן אין שום איזכור על צורך לאסלם את מה שמוגדר שם כ"עם הספר" אלא לכבד אותו אלא אם מישהו מהם פוגע בך.
והדיבור על כופרים וכדומה הוא לגבי אנשים שעבדו אלוהים אחרים ולא את אלוהי היהדות, הנצרות והאיסלאם.

וחשוב אז רק להדגיש בסוף שגם אם איפשהו מהכתיבה שלי נשמע חס וחלילה זילזול בדת האיסלאם או כל דת אחרת אז אני מתנצל וזאת לא הייתה הכוונה... אני מודה שיש לי לפעמים בעיות ניסוח ושעלולים להתפרש אחרת. אני יותר איש מילולי מאשר כתיבתי:).
אני לגמרי מודה לעובדה שלפי מה שקראתי האיסלאם דווקא הביא משהו אל ארצות ערב של זמנו ואומנם לא חקרתי מה בדיוק אבל אני יודע למשל שמעמד האישה השתפר בזכות האיסלאם מאשר התקופה שלפני.

כך שהכוונה שלי פה היא רק דיון וחס וחלילה לא זילזול.
דרך אגב גם היחס ליין שונה בין היהדות לאיסלאם. ביהדות זה נחשב למשקה של חגים ומאורעי שמחה.