39 תשובות
אני לא חושב שצריך עסקה בכל מחיר וזה לא כי לא אכפת לי מהחטופים או משהו פשוט יש פה עניין של ביטחון של מיליונים מול מעטים שהמעטים חשובים ויקרים לי אבל אי אפשר לעשות הכל בשביל אדם יחיד בתור מדינה כי יש אחריות לכלל האזרחים
שואל השאלה:
הייטר גאה אתה יודע שהם יכולים להביא תנאים הזויים נגיד בפעימה השנייה יגידו לנו תביאו לנו חצי מירושלים הם יכולים לבקש את זה
אנונימי
אני גם חושב שהבעיה היא שהסכמנו לעסקה בכל מחיר פחות או יותר בעבר על גלעד שליט ואז הם קיבלו רושם שהם יכולים לעשות מה שבא להם אם לא נראה להם שלא הם מציבים את התנאים הם ימשיכו לנסות לחטוף אנשים ולדרוש דברים
כן בשלב הזה זה כבר עסקה בכל מחיר
הם לא יבקשו חצי מירושלים כי הם אפילו יודעים שזה משהו שלא יקרה ציר פילדלפי יכול עוד איכשהו לקרות, ראש הממשלה וחברי הקבינט היו צריכים להגיע לעסקה לפני לפחות 200 יום כשעוד רוב החטופים היו בחיים
^
הם כבר ביקשו חלק די גדול מירושלים בעסקה היחידה שלפי הקרוזים שלהם הם מסכימים לה
הייטק גאה אני מסכים שהייתה צריכה להיות עסקה לפני הרבה זמן אבל בשביל שזה היה קורה הצבא היה צריך להיות יותר תקיף כדי לעשות לחץ עליהם שירתו להפסיק את המלחמה
אני אגיד שציר פילדלפי הוא לא גורם כל כך מסובך.
לחמאס כבר אין תשתיות בשטחו בכלל למעט מנהרות שכבר קיימות. הוא לא יספיק במשך זמן קצר כמו של עסקת חטופים לבנות את עצמו מחדש.
יציאה מפילדלפי לא אומר שלא ניכנס לשם שוב. כן, נצטרך לכבוש את הציר פעם נוספת, אבל זה לא עצר אותנו פעם אחת שהיו בו המון תשתיות של חמאס, אז למה שעכשיו זה יעכב אותנו?

בקצרה, פילדלפי לא צריך להיות גורם מגביל.
חזרת החטופים היא כן.
לחץ צבאי רק יגרום להם להקשיח עמדות ותנאים לעסקה בכללי היינו צריכים להיכנס לתוך עזה עוד בימים הראשונים או להגיע לעסקה בימים הראשונים
^^
אתה מודע לזה שגם לפני ציר פילדלפי חמאס לא הסכימה לעסקה? יש עוד סוגיות שאין הסכמה בנינו לבין חמאס בעסקה.
חוץ מזה, הם יכולים דרך ציר פילדלפי להבריח חטופים ובכירי חמאס, להבריח עוד נשק לרצועה ועוד.
לדעתי לחץ צבאי ידחק אותם לפינה אין להם צבא מסודר אם היינו כבר בהתחלה מתחילים פשוט לחסל אותם הם היו נכנעים ואולי אפילו מחזירים את החטופים מרצונם
^^אני מסכים, אבל המצב השתנה מאז מאי ויוני.
אבל שאר הסוגיות (לפחות לפי נתניהו) הן זניחות, העובדה היא שהוא שם את הדגש על פילדלפי.
והם יכולים להבריח גם היום חטופים למצרים. פילדלפי לא חוסם אותם.
^^חיסלנו לפחות 15 אלף מחבלים. את כמעט כל המגדים והמחטים שלהם.
בשלב מסויים לא היה סמגד בודד של חמאס ברצועה.
התחלנו לחסל אותם והם לא נכנעו מזה.
^
נתניהו שם את הדגש על ציר פילדלפי מסיבה לא ברורה, יש סוגיות שהרבה יותר גרועות מבחינת ישראל מאשר ציר פילדלפי
^שהם מעולם לא פורסמו כי פרטי עסקה סופית מעולם לא פורסמו...
^
חמאס כן פרסמה את חלקם, כמו שיקום הרצועה (רק עלות הפינוי נמדדות במיליארדי דולרים, שלא לדבר על כל הרצועה, חוץ מזה שבתכלס זה לשקם את חמאס), חלק די גדול מירושלים (עליו עוד איכשהו יש סיכוי שהם יוותרו) ועוד
^מקור בבקשה?
כי גוגל לא מוצא שום דבר כזה...
^
תחפש ערוצים של חמאס (רשמיים), אתה תמצא שם בוודאות
או בחדשות ערביות
^חיפשתי, זה בדיוק המקום שהלכתי לבדוק...
שם גוגל לא מוצא כלום.
שואל השאלה:
אסור לצאת מהציר כי ככה יהיה עוד טבח צריך לבקש ממצרים וקטאר שילחצו על חמאס עם עסקה יותר הגיונית אבל אסור לצאת מעזה
אנונימי
לא, ודבר שני, חשוב להבהיר, ציר פילדלפי שכל התקשורת חושבת שאם יתנו אותו זה יגרום לעסקה, זה פשוט לא נכון, יש עוד הרבה תנאים אחרים שמאוד גרועים לישראל
אני לא מסכים עם עסקה בכל מחיר.
^גוגל פועל בערבית, גם גוגל חדשות...
^
גוגל לא נותן לך מידע מטויטר או מטלגרם. וגם לא מהרבה דברים אחרים
^האמת היא שהוא נותן מטוויטר.
וגם מטלגרם אם תלחץ מספיק חזק.
האמת היא שגוגל נותן מידע כל מקום באינטרנט, כי זה התפקיד שלו, לסרוק את האינטרנט ולחפש את מה שקשור.
הייתי מוצא את זה בשבילך, אבל כרגע אני לא יכול, אם אין לך בעיה אני יוכל לשלוח לך כנראה עוד כמה ימים
^^
האמת היא שמטויטר הוא נותן רק דברים שלפי מה שחיפשת גם אנשים אחרים חיפשו, אותו דבר לגבי טלגרם
^דווקא לא.
הוא מוצא לי ציוצים ספציפיים.
ובטלגרם הוא מצליח למצוא דברים די מדוייקים, לרוב עד לרמת ההודעה הספציפית.
^
ציוצים ספציפיים ומדוייקים, תחשוב על זה רגע, אתה היחיד שחיפש אותם? כנראה שלא.
חמאס בדרך כלל פועלים בכרוזים, הרבה פעמים ברשתות כמו אלג'זירה
לא אסור לצאת מציר פילדלפי אם נצא משם אנחנו גורמים לאסון הבא לקרות אסור לצאת משם
^
נכון, אבל הוא לא מוצא כרוזים (לרוב). תחפש בתוך אלג'זירה (לא עם גוגל, אלא ישירות), אני בטוח שתמצא שם
ואל תצפה למשהו כמו: "פרטים על העסקה", תצפה למשהו יותר בסגנון "מקור מפי בכיר בחמאס" (יש די הרבה פעמים שהם עושים את זה, בסופו של דבר, סומך עליך שתמצא)
^יהיה עוד טבח רק אם נצא ונישאר בחוץ למשך שנים.
זה לא המצב.
אם נצא אנחנו נחזור תוך כמה חודשים...
^^^
הבעיה היא ככל הנראה שאתה מחפש בגוגל, לא בחדשות ערביות/ערוצים רשמיים של חמאס, בטוח ב100% שתמצא גם בטוויטר (בערבית כמובן), וגם בטלגרם (בערבית כמובן)
^מילים שאתה הגורם היחיד שטוען שנאמרו...
שגוגל לא מסכים שהן קיימות.
כבר אמרתי לך שאני יכול לשלוח לך את זה עוד כמה ימים כי כרגע אני לא יכול..
ותאמין לי שאני ממש לא הגורם היחידי שאמר, אבל אני לא מרוויח או מפסיד אם אתה מאמין לי, או אפילו באמת בודק, כי בתור מישהו שמתעניין באיך כל העניין של גוגל עובד, גוגל לא עובדת כמו שאתה חושב.
תאמין למה שבא לך, מה שעושה לך טוב
^ואת אל ג'זירה גוגל מוצא תמיד
אתה יוצא מנקודת הנחה שזה לא מה שאני עושה.
ואגב, גוגל כן מוצא לך פרטים בתוך כתבות, אתה לא צריך להיכנס לתוך האתר כי גוגל עושה את זה בשבילך.
אני יוצא מנקודת הנחה הזאת מסיבה פשוטה מאוד, חזרת לפה אחרי עשר דקות בערך.
הוא מוצא לך פרטים *כתובים* בכתבות, לא מילים שיש/נאמרו בתמונות/סרטונים.