5 תשובות
האזרחים בוחרים רק את המפלגה, ולא את ראש הממשלה.
בעבר בחרו גם את ראש הממשלה, אבל היום כבר לא
בעבר בחרו גם את ראש הממשלה, אבל היום כבר לא
שואל השאלה:
ומה אפ האזרחים לא יאוהבו את מי שנבחר לממשלה?
ומה אפ האזרחים לא יאוהבו את מי שנבחר לממשלה?
אנונימית
האזרחים לא בוחרים ראש ממשלה
רק מפלגה
אנחנו דמוקרטיה פרלמנטרית, זה דמוקרטיה של מפלגות.
אם הם לא יאהבו זה יהיה בעיה אבל לדעתי זאת המערכת שעובדת הכי טוב בעיקר למדינה כמו שלנו שהיא יחסית מפולגת אזרחית.
רק מפלגה
אנחנו דמוקרטיה פרלמנטרית, זה דמוקרטיה של מפלגות.
אם הם לא יאהבו זה יהיה בעיה אבל לדעתי זאת המערכת שעובדת הכי טוב בעיקר למדינה כמו שלנו שהיא יחסית מפולגת אזרחית.
ישראל היא דמוקרטיה פרלמנטרית, זאת אומרת שהגוף הנבחר על ידי הציבור זה בפרלמנט, במקרה של ישראל הכנסת. לאחר בחירות, הנשיא מקיים התייעצות עם המפלגות שנבחרו בכנסת, התייעצות שבה כל מפלגה אומרת מי חבר הכנסת שהיא ממליצה עליו לראשות הממשלה. במידה ויש ח"כ שיש לו לפחות 61 ממליצים, הנשיא יטיל עליו את הקמת הממשלה(לרוב, לא תמיד, זה יהיה ראש המפלגה הגדולה ביותר). לאחר קבלת המנדט מהנשיא, יחל מו"מ קואליציוני על ידי אותו ח"כ והמפלגה שלו על מנת לגבש קואליציה ולחלק את התפקידים בממשלה בין מפלגות הקואליציה. במידה וההליך צולח, ראש הממשלה המיועד יודיע לנשיא על הצלחתו, תכונס ישיבה מיוחדת בכנסת שבה הכנסת תצביע על אמון בממשלה החדשה.
האזרחים בוחרים מפלגה. אחרי הבחירות הנשיא בוחר חבר כנסת שיש לו סיכוי גדול להקים ממשלה ואז יש לחבר הכנסת הנבחר 30 ימים להקים ממשלה ואם זה לא מספיק לו הוא יכול לבקש 14 ימים נוספים. אם הוא מצליח להרכיב ממשלה וקואליציה של לפחות 61 מנדטים הממשלה יכולה להיכנס לתפקיד
באותו הנושא: