22 תשובות
שואל השאלה:
^הם כן לובשים בגדים קצרים, וגם אם יש להם הלכות צניעות זה לא מתקרב אפילו קצת למה שכתוב בהלכה שנשים צריכות לילבוש, והשאלה היא למה?
אנונימית
הצניעות היא מידה בנפש
והיא רלוונטית לגברים ולנשים כאחת.
הצניעות שייכת גם כאשר אדם נמצא לבד בביתו, כי בראש ובראשונה זו צניעות בהלך הנפש ובהתנהגות שלנו כאשר אלוקים נוכח איתנו בכל מקום, שהרי מלוא כל הארץ כבודו.
ממנה נגזרים הנחיות איך להתנהל בצניעות גם בתחום הלבוש
וגם בזה, הצניעות שייכת לגברים ולנשים כאחד.
מן הראוי שכל אחד יהיה מכוון בצניעות שלו מול הקב"ה, ולא בגלל אחרים שמסתכלים עליו.
לא שמעת הערות על שמירת עיניים ועל שמירת הברית לבנים/גברים??

יש מלא מלא שיעורים על זה ועל החומרה של זה ומדברים בצורה תקיפה על זה.

זה ממש לא נכון!!

אם לא שמעת זה בגלל שאת בת.

נכון. צניעות זה לבנות ושמירת העיניים והברית זה לבנים.
מנסה להבין מה עומד בבסיס השאלה

למה לא מחנכים בנים לצניעות?
או למה אין שוויון בין הלכות צניעות לנשים לבין הלכות צניעות לגברים?
שואל השאלה:
^^^אז למה הם לא מיישמים את זה? אני גם בעד צניעות מסויימת אבל למה רק בנות? ולמה כל כך מוגזם, לא צריך לילבוש ארוך ורחב וכיסוי ראש מלא כדי לכבד את העצמי ולישמור על עצמי, זה גם תפקיד שלהם לא להיסתכל, אם הם היו שומרים באמת על העניים שלהם בנות לא היו צריכות לילבוש שקים בקיץ, גם מכנסיים לא צמודים וחולצת טי רגילה זה צנוע

^^השניה
אנונימית
בטח שיש הלכות צניעות גם לגברים

עריכה: ובטח ובטח שמחנכים מאוד לשמור את העיניים, וחוזרים ומזהירים!
אצל אישה להיות צנועה זאת כל מהותה מבריאה היות והיא נבראה מהצלע שהוא דבר מכוסה וזה מה שהקדוש ברוך הוא לה שברא אותה.

אבל כמובן שכולם צריכים להיות צנועים לפני השם יתברך ויש חלקים בגוף שאסור לחשוף וזה מופיע בסימנים ראשונים בשולחן ערוך.
להבנתי, הלכות צניעות לא נגזרות בגלל גברים סוררים.
כמו כן, לא חושב שנכון לחפש שוויון בהלכות הללו, כמו שלא נכון לדוגמה, לחפש שוויון בהלכות תפילה, מדוע גברים חייבים בשלוש תפילות במניין מדי יום ואילו אישה חייבת בתפילה אחת ולאו דווקא במניין.

גברים ונשים שונים, בגוף ובנפש, ומזה נגזרות מצוות והלכות שמתאימות לגבר ומצוות והלכות שמתאימות לאישה, מצד המהות שלהם, לא מצד העומדים לידם.

נראה לי שבטבע הנפש יש באישה מקום צנוע יותר, מעודן יותר ופחות מוחצן, כך שכיסוי הגוף מתאים לטבע הנפש שלה.

כמו שכתבתי, בראש ובראשונה אנחנו נמצאים מול השם יתברך והאופן שבו אנחנו מתלבשים וגם מתנהגים נגזר מהנוכחות שלנו אל מול פני ה'.

יש מאמר נפלא של הרב אוריאל עיטם על צניעות. שווה לימוד. אנסה לחפש את שמו של המאמר.
שואל השאלה:
^^אם כל תכלית הקיום של אישה זה כדי שתהיה מכוסה אז למה היא ניראה מכתכילה?
אנונימית
תשמעי בתור אחד שהוא היה בעולם החרדי ועכשיו קצת פחות אני יאמר לך כשהייתי בישיבה חרדית כל הזמן דיברו איתנו על זה אני זוכר שכל שבוע לפחות שלוש פעמים דיברו איתנו על זה (שמירת העינים שמירת הברית ועוד כל מיני דברים על הלבוש שלנו וכ"ו)
^^^ רצית שהיה תהיה בלתי נראית? אז במה יהיה ניסיון שלך להתלבש בצניעות וצניעות של הגבר לא להסתכל? באותה מידה, מישהו שאל שאם הקדוש ברוך הוא רוצה שנהיה נימולים, למה ברא אותנו עם ערלה. התשובה היא בשביל לצרף אותנו במצוות, כלומר שדווקא בזכות זה שהערלה קיימת, יש לנו בזכות זה אפשרות לקיים מצות מילה. העניין לא רק להיות מהול, אלא לקיים מצות מילה. אותו דבר הצניעות שלך: ככה יש לך מה לכסות וככה יש לדברים לאן הם לא צריכים להסתכל, על זה שניכם מקבלים שכר עצום.
מפנה למאמר של הרב אוריאל עיטם.
המאמר נקרא:
צניעות - מידה באור הדעת.
אפשר למצוא באתר רמבי"ש
נמצא שם בקובץ pdf ואפשר להוריד.

מאמר ארוך ומצריך לימוד ביישוב הדעת.
להבנתי, הוא ממש משנה נקודת מבט.
שואל השאלה:
איזה? כאילו הם יכולים לילבוש גופיות ומיכנסיים קצרים איזה הלכות יש להם?
אנונימית
ראיתי איך חרדי מתלבש?
אנונימי
^^^כמה בוטות ופטרונות בתשובה אחת!
לפחות תהיה מספיק כנה לכתוב דברים כאלה בשם גלוי ולא מאנונימי.
מה את אומרת שמירת העינים זה פי עשר קשה יותר תארי לך כל הבנות ברחוב הולכות איך שבא להן ומי שהוא בגיל הטיפש עשרה ששם זו הבעיה זה הרבה יותר קשה לו כי אז העינים שלו זזות מפה לפה וזה ניסיון באמת קשה כי כשבן אדם רואה משהו קשה מאד להוציא את זה אחרי זה מהראש ולפעמים זה מחשבות שלא יוצאות מהראש
1 שטויות, לגברים יש יותר מצוות
2 שמעת על שמירת העיניים? קשה פי מאה מלהתלבש
3 את לא שומעת כי את אישה אז לא מדברים איתך על זה
4 זה לא מטיפים זה מצילים לך את העולם הבא, תלמדי על ''תודה''
5 משום מה יש לי הרגשה שאת בכלל לא יודעת הלכות צניעות. אחרי זה מתלוננת
אנונימי
שואל השאלה:
^אני יודעת הלכות צניעות ומה אתה רוצה ממני, אני שאלתי כי אני באמת רוצה לדעת ושמירת עיניים זה לא קשה כמו להיתלבש צנוע כמו שכתוב בהלכה, ניראה אותך עושה את זה
אנונימית
^^אתה לא יכול להבין מה זו שמירת צניעות לאשה. המצווה הכי קשה לנשים.
היא יכולה לומר באותה מידה "כולה לא להסתכל"
^^אני אנונימי בגלל פצצות שנאה כמוך.

ולשואלת השאלה ברור ששמירת העיניים קשה פי מאה מצניעות. את מתלבשת אולי פעמיים שלוש ביום, בעוד אני רואה 100 אחוז מהזמן בו אני ער.
אנונימי
למה?
היהדות הלכתית החרדית בנויה על אפליה ודיכוי נשים מהסיבה ש הלכות צניעות נכתבו על ידי גברים
את לא שומעת על צניעות לגברים כמעט אבל הם אומרים שיש כדי להשתיק ביקורת מה שבפועל שומעים רק על מגבלות קשות על נשים וגם רדיפה והתנכלות לנשים, שגברים מתנהלים בחופשיות כמעט ללא ביקורת.
^נגיד הנצרות שלך מעולם לא דיכאה אישה / שרפה אותה חיה / קראה לה מכשפה. ובטח גם בברית החדשה ישו לא אמר שאישה חוטאת בעצם זה שהיא חיה, והיא מולידה ילדים ומשרתת את בעלה כדי לכפר על החטא - חיים שלה. אה?
אנונימי