4 תשובות
התשובה פשוטה כי אין דבר כזה תפקיד לא חשיב
כל תפקיד בצה''ל הוא חיוני.
צה''ל הוא כמו מכונה, אם חסר בורג אחד המכונה עלולה להתפרק ולהפסיק לעבוד, אולי את לא תרגישי את החיסרון של הבורג הזה כשאת נמצאת בחלק אחר אבל החלקים שקרובים אליו כן ירגישו.
זה שאת חושבת שהתפקידים הקטנים יותר לא משמעותיים זאת בחירה שלך אבל זה לא אומר שהוא נכון.
חוץ מזה שחרדים כחלק מאזרחי המדינה צריכים להיות מחויבים להתגייס כמו כולם.
צה''ל הוא כמו מכונה, אם חסר בורג אחד המכונה עלולה להתפרק ולהפסיק לעבוד, אולי את לא תרגישי את החיסרון של הבורג הזה כשאת נמצאת בחלק אחר אבל החלקים שקרובים אליו כן ירגישו.
זה שאת חושבת שהתפקידים הקטנים יותר לא משמעותיים זאת בחירה שלך אבל זה לא אומר שהוא נכון.
חוץ מזה שחרדים כחלק מאזרחי המדינה צריכים להיות מחויבים להתגייס כמו כולם.
בצה"ל יש 2 סוגים של תפקידים שהם מאוד משמעותיים - קרבי ומודיעין
ושאר הסוגים של התפקידים הם חשובים אבל פחות, אי אפשר להסתדר בלעדיהם אבל זה משהו שלא צריך הכשרה בשבילו
לא צריך הכשרה בשביל להיות מש"ק גל
כן צריך הכשרה בשביל להיות לוחם ובשביל להיות במודיעין
אז צריך לגייס את החרדים לקרבי ולהעביר אותם הכשרות קרביות, או למודיעין
ושאר הסוגים של התפקידים הם חשובים אבל פחות, אי אפשר להסתדר בלעדיהם אבל זה משהו שלא צריך הכשרה בשבילו
לא צריך הכשרה בשביל להיות מש"ק גל
כן צריך הכשרה בשביל להיות לוחם ובשביל להיות במודיעין
אז צריך לגייס את החרדים לקרבי ולהעביר אותם הכשרות קרביות, או למודיעין
1. מן הסתם שלא כל החרדים יתגייסו ישירות לקרבי מהסיבה הפשוטה שלא כולם מתאימים לקרבי, אך עדיין חלק נכבד מהחרדים יתגייסו לתפקידים קרביים.
2. זה שתפקיד מסוים הוא לא קרבי, לא הופך בהכרח לתפקיד חסר-משמעות. יש מלא תפקידים לא קרביים שהם אפילו יותר חשובים ומשמעותיים מקרבי.
מתפקיד ב8200 ועד לתפקיד של טבח, כל אחד ואחד תורם במידה מסוימת בדרך שלו לצה"ל. גם אם זה לא נראה לך.
3. כפי שרפאל איתן אמר פעם על לוחמה זעירה בצה"ל: "אני רוצה לשאול שאלה קצרה ולקח בצדה. מדוע כומר צריך ביצים למרות שהוא לא משתמש בהן? פשוט כדי שיהיו כאשר הוא יזדקק להן! ומדוע צבא צריך יחידות לוחמה זעירה למרות שלא תמיד הוא משתמש בהן ולמרות שאינן מהוות גורם משמעותי ואינן תורמות הרבה? מאותה סיבה. פשוט, כדי שיהיו כשנזדקק להן!"
2. זה שתפקיד מסוים הוא לא קרבי, לא הופך בהכרח לתפקיד חסר-משמעות. יש מלא תפקידים לא קרביים שהם אפילו יותר חשובים ומשמעותיים מקרבי.
מתפקיד ב8200 ועד לתפקיד של טבח, כל אחד ואחד תורם במידה מסוימת בדרך שלו לצה"ל. גם אם זה לא נראה לך.
3. כפי שרפאל איתן אמר פעם על לוחמה זעירה בצה"ל: "אני רוצה לשאול שאלה קצרה ולקח בצדה. מדוע כומר צריך ביצים למרות שהוא לא משתמש בהן? פשוט כדי שיהיו כאשר הוא יזדקק להן! ומדוע צבא צריך יחידות לוחמה זעירה למרות שלא תמיד הוא משתמש בהן ולמרות שאינן מהוות גורם משמעותי ואינן תורמות הרבה? מאותה סיבה. פשוט, כדי שיהיו כשנזדקק להן!"