7 תשובות
בד"כ בתיכונים עיוניים יש 3 סוגים של כיתות שלא קשורות למגמות;
מב"ר, שזה לילדים שהציונים שלהם יחסית נמוכים, אז הכיתה יחסית קטנה יותר ולומדים ברמה קצת יותר נמוכה.
כיתה עיונית, שזו כיתה רגילה לגמרי, פשוט למי שלא בחר מגמה.
כיתה מדעית, לילדים שיש להם ממוצע גבוה (בעיקר במקצועות ריאלים).
~זה לפחות אצלנו~
מב"ר, שזה לילדים שהציונים שלהם יחסית נמוכים, אז הכיתה יחסית קטנה יותר ולומדים ברמה קצת יותר נמוכה.
כיתה עיונית, שזו כיתה רגילה לגמרי, פשוט למי שלא בחר מגמה.
כיתה מדעית, לילדים שיש להם ממוצע גבוה (בעיקר במקצועות ריאלים).
~זה לפחות אצלנו~
אממ אומץ, מב"ר, אטרוגנית-רגילה-עיונית, טכנולוגית, מדעית וזהו נראה לי (אצלי)
זה שונה בכל בי"ס...
אצלנו יש מופת (משולב עם עיוני מואץ)- שהם כיתה עיונית שלומדת הרבה יותר קשה חחח זה פשוט דורש מאמץ אדיר אבל לגמרי שווה, חברה טובה יותר ורצון ללמוד...
יש עיוני רגיל-מיועד לילדים ממוצעים שלא שואפים ל5 יחידות בכל המקצועות והם בסדר מבחינת התנהגות (אבל לא לגמרי בסדר)
יש מב"ר שזה לילדים עם בעיות משמעת ואי רצון ללמוד
ויש אתגר שזה מתחת למב"ר-אנשים שבכלל רוצים לעוף מבי"ס ולא מסוגלים ללמוד בכיתה כמו אנשים רגילים אז הם צריכים יחס מיוחד והם עם בעיות משמעת חמורות מאוד...
ויש גם קטע של מגמות כמו כיתת ת"כם ואל"צ שזה לפי מסלול
אצלנו יש מופת (משולב עם עיוני מואץ)- שהם כיתה עיונית שלומדת הרבה יותר קשה חחח זה פשוט דורש מאמץ אדיר אבל לגמרי שווה, חברה טובה יותר ורצון ללמוד...
יש עיוני רגיל-מיועד לילדים ממוצעים שלא שואפים ל5 יחידות בכל המקצועות והם בסדר מבחינת התנהגות (אבל לא לגמרי בסדר)
יש מב"ר שזה לילדים עם בעיות משמעת ואי רצון ללמוד
ויש אתגר שזה מתחת למב"ר-אנשים שבכלל רוצים לעוף מבי"ס ולא מסוגלים ללמוד בכיתה כמו אנשים רגילים אז הם צריכים יחס מיוחד והם עם בעיות משמעת חמורות מאוד...
ויש גם קטע של מגמות כמו כיתת ת"כם ואל"צ שזה לפי מסלול
אני יודעת שמופת זה לילדים שטובים במתמטיקה וכאילו חכמים מאוד ושמבר זה לילדים שצריכים עזרא בלימודים אז הם מקבלים יותר שעות לימודים ויותר הסברים וכאלה (דרך אגב שאף אחד לא יטעה הרשי תיבות של מבר זה "מסלול בגרות רגיל" ולא "מטומטמים בעלי רצון" ודברים מטומטמים כאלה..
מקווה שעזרתי
מקווה שעזרתי
אצלנו אתגר מב"ר ועיוני
בעיוני כן יש שאיפה לחמש יחידות! רוב הילדים בכיתה שלי ב5 יחידות במתמטיקה, אנגלית ומגמת בחירה (תושבע, פיזיקה, כימיה, פסיכולוגיה)
אהממ
אין לי מושג לגבי בתי ספר אחרים, אז אני אפרט על שלי.
יש אצלנו מופ"ת- ילדים בעלי רמה גבוהה וממוצע גבוה.
עיוני מואץ- ילדים שקולטים מהר.. פחות צריכים שיעורי עזרה.
עיוני רגיל- אמרו לי שזה פחות או יותר כמו עיוני מואץ.. לא בטוחה.
מב"ר- ילדים שרוצים ללמוד, כיתה קטנה ומצומצמת בערך 25 ילדים נמצאים בה ומנסים להשקיע בהם יותר ולתת להם יותר שיעורי עזר מעיוני רגיל ומואץ. אם תלמיד מחסיר מתקשרים להורים לשאול למה הילד לא הגיע..
אתגר- כמעט כמו מב"ר רק שזה לא מצומצם.. ולא משקיעים בכל ילד בנפרד ובודקים למה הוא לא הגיע לבצפר;o
טכ"ם (טכנולוגיה ומחשבים)- חברה שלי שם, היא אמרה לי שלומדים שמה יותר אין לי כ"כ מושג על זה..
אל"צ- בעקרון זה מתחיל מכיתה ט' ובי' הם ישר עוברים לכיתה הזאת.. היא כיתה של ילדים חכמים מאוד.. (לא כמו המופ"תניקים)
וזהו חח d:
אין לי מושג לגבי בתי ספר אחרים, אז אני אפרט על שלי.
יש אצלנו מופ"ת- ילדים בעלי רמה גבוהה וממוצע גבוה.
עיוני מואץ- ילדים שקולטים מהר.. פחות צריכים שיעורי עזרה.
עיוני רגיל- אמרו לי שזה פחות או יותר כמו עיוני מואץ.. לא בטוחה.
מב"ר- ילדים שרוצים ללמוד, כיתה קטנה ומצומצמת בערך 25 ילדים נמצאים בה ומנסים להשקיע בהם יותר ולתת להם יותר שיעורי עזר מעיוני רגיל ומואץ. אם תלמיד מחסיר מתקשרים להורים לשאול למה הילד לא הגיע..
אתגר- כמעט כמו מב"ר רק שזה לא מצומצם.. ולא משקיעים בכל ילד בנפרד ובודקים למה הוא לא הגיע לבצפר;o
טכ"ם (טכנולוגיה ומחשבים)- חברה שלי שם, היא אמרה לי שלומדים שמה יותר אין לי כ"כ מושג על זה..
אל"צ- בעקרון זה מתחיל מכיתה ט' ובי' הם ישר עוברים לכיתה הזאת.. היא כיתה של ילדים חכמים מאוד.. (לא כמו המופ"תניקים)
וזהו חח d:
באותו הנושא: