25 תשובות
חב"ד מאמינים שהרבי הוא המשיח
ברסלב גם מקווים שהמשיח יבוא אבל הם לא מאמינים שזה הרבי וגם השיר הזה הוא על שמחה ואש הקדושה
ברסלב גם מקווים שהמשיח יבוא אבל הם לא מאמינים שזה הרבי וגם השיר הזה הוא על שמחה ואש הקדושה
זה 2 זרמים שונים ביהדות, ערכים ועקרונות שונים.
חב"ד בגדול מאמינים שהרבי הוא המשיח ומתמקדים בקירוב ואהבת ישראל.
ברסלב אני לא ממש יודעת, לא מכירה
חב"ד בגדול מאמינים שהרבי הוא המשיח ומתמקדים בקירוב ואהבת ישראל.
ברסלב אני לא ממש יודעת, לא מכירה
שואל השאלה:
כן ביקשתי בבקשה שתסבירו את זה^
כן ביקשתי בבקשה שתסבירו את זה^
אנונימית
שואל השאלה:
תפרטו כי לא הבנתי כלום.
תפרטו כי לא הבנתי כלום.
אנונימית
בגדול חב"ד דיי שרפו את עצמם, כי מי שהם הכתירו למשיח לא הביא לגאולה.
חב"ד בניגוד לשאר הזרמים מאמינים שהמשיח כבר הגיע ושהוא הרב שלהם.
אי ביאת הגאולה הוכיחה כי הם טעו אך הם נשארים בשלהם.
באשר לשאר הזרמים, יש זרמים ששמים יותר דגש על המשיח ולחכות לגאולה ויש כאלה שפחות שמים דגש כי מה אם הגאולה תגיע רק בעוד 200 שנה או 500 שנה
חב"ד בניגוד לשאר הזרמים מאמינים שהמשיח כבר הגיע ושהוא הרב שלהם.
אי ביאת הגאולה הוכיחה כי הם טעו אך הם נשארים בשלהם.
באשר לשאר הזרמים, יש זרמים ששמים יותר דגש על המשיח ולחכות לגאולה ויש כאלה שפחות שמים דגש כי מה אם הגאולה תגיע רק בעוד 200 שנה או 500 שנה
שואל השאלה:
מה ההבדל בין ברסלב לחסד מה זה ברסלב ומי יותר מחמיר וזה דתיים לאומים זה חב"ד?
מה ההבדל בין ברסלב לחסד מה זה ברסלב ומי יותר מחמיר וזה דתיים לאומים זה חב"ד?
אנונימית
^^חחח אין לי מושג על מה אתה מדבר אבל בבקשה אל תגיד דברים שאתה לא יודע .
חב"ד ממש לא חושבים שהמשיח הגיע, חב"ד מחכים שהמשיח יגיע ועושים הרבה בשביל זה.
אולי פגשת כמה חבדניקים עם דעות כאלה ועל פי זה אתה אומר.
^לגבי החמרה, זה לפי אנשים אני לא יכולה להגיד בוודאות, הייתי אומרת חב"ד כי על פי מה שאני מכירה מהבית אנחנו מאוד מחמירים בהכל, שחיטה מיוחדת, החמרה בפסח ברמה הכי גבוהה, וכו כו בפרטים הכי קטנים.
דתיים לאומיים זה עוד זרם רחב ביהדות, הם דתיים ומאוד ציוניים בעד מדינה יהודית צבא וזה...
חב"ד ממש לא חושבים שהמשיח הגיע, חב"ד מחכים שהמשיח יגיע ועושים הרבה בשביל זה.
אולי פגשת כמה חבדניקים עם דעות כאלה ועל פי זה אתה אומר.
^לגבי החמרה, זה לפי אנשים אני לא יכולה להגיד בוודאות, הייתי אומרת חב"ד כי על פי מה שאני מכירה מהבית אנחנו מאוד מחמירים בהכל, שחיטה מיוחדת, החמרה בפסח ברמה הכי גבוהה, וכו כו בפרטים הכי קטנים.
דתיים לאומיים זה עוד זרם רחב ביהדות, הם דתיים ומאוד ציוניים בעד מדינה יהודית צבא וזה...
חב"ד - זרם בחסידות שעובד בהתחברות לקדוש ברוך הוא על ידי השכל בעיקר (על ידי השכל נוצר הרגש)
ברסלב - זרם בחסידות שעובד בעיקר על שמחה בעבודת השם ומתוך זה יש רגש לקדוש ברוך הוא (אולי אני טועה כי אני פחות מכיר בפועל... אבל ככה זה נראה)
^^דתיים לאומיים זה קבוצה שלא קשורה לחסידות אלא זה תלמידי הרב קוק זצ"ל ותורתו שבגדול דוגלת בזה שעם ישראל חוזר לארצו והוא ממש גוי קדוש וזה מתבטא על ידי חיבור בין החומר לרוח לעומת מה שהיה בגלות (שהחומר היה נתפס כמשהו מאוס)
ברסלב - זרם בחסידות שעובד בעיקר על שמחה בעבודת השם ומתוך זה יש רגש לקדוש ברוך הוא (אולי אני טועה כי אני פחות מכיר בפועל... אבל ככה זה נראה)
^^דתיים לאומיים זה קבוצה שלא קשורה לחסידות אלא זה תלמידי הרב קוק זצ"ל ותורתו שבגדול דוגלת בזה שעם ישראל חוזר לארצו והוא ממש גוי קדוש וזה מתבטא על ידי חיבור בין החומר לרוח לעומת מה שהיה בגלות (שהחומר היה נתפס כמשהו מאוס)
שואל השאלה:
מה זאת אומרת על השכל?
מה זאת אומרת על השכל?
אנונימית
^מתוך התבוננות מעמיקה במציאות ובחסד העצום שהקדוש ברוך הוא עושה איתנו - יש לנו רגשות של אהבה ויראה לקדוש ברוך הוא
^^אני לא יודעת אם זה מה שהוא התכוון אבל אני אוסיף משפט מאוד ידוע שיש בחסד - "מוח שליט על הלב"
כמו שהוא כתב שעל ידי השכל נוצר הרגש, זה בדיוק הכוונה.
כמו שהוא כתב שעל ידי השכל נוצר הרגש, זה בדיוק הכוונה.
שואל השאלה:
מה הקשר שכל לא הבנתי
מה הקשר שכל לא הבנתי
אנונימית
שואל השאלה:
מי יותר טוב?
מי יותר טוב?
אנונימית
^^שעל ידי השכל (המחשבה) וההתבוננות הזאת נוצרים רגשות לקדוש ברוך הוא
תחשבי לדוגמה על הומלס ברחוב שנמצא בתחתית של התחתית ופתאום המלך לוקח את ההומלס אליו לארמון ודואג לו באופן אישי לכל דבר שההומלס צריך/רוצה
להומלס הזה יהיו רגשות של אהבה למלך לא?
^אין יותר טוב... כל אחד צריך למצוא את מה שהוא מתחבר אליו (אפשר גם לשאוב דברים מכל זרם...)
תחשבי לדוגמה על הומלס ברחוב שנמצא בתחתית של התחתית ופתאום המלך לוקח את ההומלס אליו לארמון ודואג לו באופן אישי לכל דבר שההומלס צריך/רוצה
להומלס הזה יהיו רגשות של אהבה למלך לא?
^אין יותר טוב... כל אחד צריך למצוא את מה שהוא מתחבר אליו (אפשר גם לשאוב דברים מכל זרם...)
^^אין יותר טוב, ומי שיגיד שיש סתם אומר.
זה 2 דרכים לעבודת השם, שתיהם יפים ומדהימים
זה 2 דרכים לעבודת השם, שתיהם יפים ומדהימים
שואל השאלה:
לא הבנתי את הדוגמא
לא הבנתי את הדוגמא
אנונימית
^יש אדם הומלס ויש מלך
המלך לוקח את ההומלס אליו לארמון ודואג לכל מה שההומלס צריך
כנראה שההומלס יאהב את המלך בעקבות מה שהמלך עשה בשבילו נכון?
המלך לוקח את ההומלס אליו לארמון ודואג לכל מה שההומלס צריך
כנראה שההומלס יאהב את המלך בעקבות מה שהמלך עשה בשבילו נכון?
שואל השאלה:
מה זה קשור לחב"ד
מה זה קשור לחב"ד
אנונימית
שואל השאלה:
ומה ההבדל בין ברסלב?
ומה ההבדל בין ברסלב?
אנונימית
^^זה חלק מהעבודה שלהם (:
בנמשל אנחנו זה ההומלס והקדוש ברוך הוא זה המלך
^אני לא הכי חזק בברסלב אבל לעניות דעתי השמחה שלהם נובעת מדיבור פשוט עם הקדוש ברוך הוא ניגונים וריקודים
בנמשל אנחנו זה ההומלס והקדוש ברוך הוא זה המלך
^אני לא הכי חזק בברסלב אבל לעניות דעתי השמחה שלהם נובעת מדיבור פשוט עם הקדוש ברוך הוא ניגונים וריקודים
רק כדיי להבהיר נקודה
לא כל החבדניקים משחיסטים
רוב הצעירים לא
המובגרים יותר משחיסטים
בגלל הסיפור שקרה עם הרבי והכל
לא כל החבדניקים משחיסטים
רוב הצעירים לא
המובגרים יותר משחיסטים
בגלל הסיפור שקרה עם הרבי והכל
שואל השאלה:
איזה סיפור
איזה סיפור
אנונימית
הסיפור ממש ארוך
אבל
זה מתחיל בברכה שקיבל הבעל שם טוב
וממשיך בשידוך בין הבעל התניא למגיד ממזריטש
אבל
זה מתחיל בברכה שקיבל הבעל שם טוב
וממשיך בשידוך בין הבעל התניא למגיד ממזריטש
שואל השאלה:
לא הבנתי
לא הבנתי
אנונימית
אממ
אני לא אספר פה כי זה ממש ארוך ואין לי כוח
אבל
אנחנו לא סתם אומרים שהרבי הקדוש הוא המשיח
אנחנו מאמינים בדברים מסוימים
מסיבות והוכחות שיש לנו .
אני לא אספר פה כי זה ממש ארוך ואין לי כוח
אבל
אנחנו לא סתם אומרים שהרבי הקדוש הוא המשיח
אנחנו מאמינים בדברים מסוימים
מסיבות והוכחות שיש לנו .
באותו הנושא: