43 תשובות
תחסמי
הוא חולני. לפנות למשטרה
אנונימי
הוא חולה בראש תבהירי לו שמעכשיו כל הודעה שלא קשורה לכסף שלך אצ לא יכולה לענות ופשוט להתעלם מעכשיו אם הכסף יחזור הוא יחזור
גם אם הוא מצלם לך שהוא על הגג ןעומד לקפוץ אל תתני לו תיחס שהוא מחפש מבחינתו גם אם רק ראה וי כחול בצאט הוא עשה את שלו
אנונימי
שמעי אני אגיד לך את האמת, לפעמים החופש שלך עדיף על הכסף...
אין מחיר לחופש
עדיף לאבד כסף ולהיפטר מבן אדם שעושה לך רע בחיים מאשר להישאר איתו ולסבול עד שהוא יחזיר הכל ובטח ובטח כשהוא לוקח את הזמן
הכסף כבר לא שווה את זה, נתקי את הבן אדם הזה מהחיים שלך, את תרוויחי יותר :)
לפנות למשטרה על הכסף ולהוציא צו הרחקה
אחותי עזבי את הכסף כבר תחסמי בכל מקום וזהו ,לא שווה את השקט הנפשי והריבים עם הבן זוג הנוכחי
אנונימית
אל תוותרי על הכסף, פשוט תפני לעורך דין ותתני לבית המשפט להתעסק בזה אם הוא סתם מושך אותך עליו, 20 אלף זה הרבה כסף
הכסף בשום אופן לא שווה אותך.
נכון שקל לומר זאת, הסכום לא קטן,
ואולי הייתי מדברת קצת אחרת אם היה מדובר בחצי מיליון שקל.
לחסום, לנתק ולא להביט אחורה.
הוא פשוט אדם מסכן, והוא העונש הכי נורא של עצמו.
רק בריאות והצלחה בקשר החדש ❤
20 אלף זה די הרבה, תעברי את הטיפול במצב לאדם מוסמך.
דווחי למשטרה, תשמרי קצת הודעות מפלילות וכולי.
תתלונני למשטרה
מייד
תפתחי סטיפס חדש
הלל נעע הוא נרקסיסט אחולמניוקי תעיפי אותו מכל המדרגות
באמת דווחי למשטרה והם כנראה ישלחו אותו לטיפול פסיכיאטרי
wtf ,בני כמה אתם?
אנונימי
תשיגי את הכסף ואז
שמעי.....
אני הייתי מוותרת על כל הכסף רק בשביל להתפטר מהחולה הזה סופית.
חתיכת מטורף
היית מוותר על 20 אלף שקל ,ככה סתם?^
אנונימי
אז הלך הכסף, אז מה?
כפרת עוונות...
אבל זה שווה את זה, כדי לקבל שקט נפשי מהטמבל הזה.
לכי לבית משפט ותבקשי צו הגנה ממנו ותגמרי עניין.
נשמע מזעזע ביותר, הוא מחזיק אותך בגלל הכסף שהוא חייב לך.
ועושה עלייך מניפולציות רגשיות קשות.
זה עשוי ממש לפגוע בך נפשית.

מה עם ההורים שלך? הם יודעים על זה? משטרה?
בכל מקרה שום כסף שבעולם לא שווה את הנזק הנפשי.
אנונימי
דיי איזה הזיהה תפני למשטרה זה לא נורמלי
די וטפ מה ראיתי עכשיו
בית משפט משטרה או לוותר
אל תוותרי על מה ששלך
הכסף הזה שלך והוא לקח אותו וחייב להחזיר לך, 20 אלף זה סכום לא קטן והחופש שלך לא קשור לכסף שלך, אל תתני לו להתחמק מלהחזיר לך את החוב
הייתי אומרת לך לפנות לעורך דין ולא לדבר איתו יותר מדי, הרי ברור שזה בן אדם אובססיבי ועדיף לך להימנע ממפגשים איתו
תני לבית המשפט לטפל בזה וזהו
כסף בא והולך אחותי הוא חולה בראש
לחסום בזריז ולערב משטרה אם ימשיך
הוא מניפולטיבי בקטע חולני בעיקר בזה שמאשים אותך בניסיון התאבדות גם האקס שלי היה עושה לי את זה ואיים עליי אם ניפרד
תגידי למישהו שיטפל בוא שיחזיר לך את כל הכספ פשוט ותחסמי ולא יודעת תזמיני משטרה
אנונימית
קיצר את צריכה להגיד לו שאת לא מעוניינת בקשר איתו ושאין לו מה לנסות כי את לא עומדת לחזור אליו ושאת רוצה לסיים תיחסים בניכם ברגל ימין אז שיחזיר לך את מה שהוא חייב במידה ויש לו איך להחזיר
משטרה אחותי
תקשיבי לדעתי תדברי איתו יפה בשיחה תסבירי לו למה את לא רוצה לדבר איתו ואחרי זה תחסמי
אנונימי, כן!
כסף בא כסף הולך, אני רוצה שקט נפשי, זה שווה את הכל, הבריאות הנפשית.
"אני עם מישהי וטוב לי איתה"
זה לא נראה ככה, אני אומר שאת צריכה לעשות את הדבר הנכון

וזה לחייג 100 כי הוא לא נשמע כזה שפוי
אחרי שסיימת עם המשטרה (שיצאת עם צו הרחקה ממנו)
פשוט תחסמי אותו בכל מקום (ווצאפ, אינסטנגרם, sms, בקיצור הכל)
פשוט מאוד תחסמי אותו הכל חוץ מפיי פאל שאם הוא רוצה לדבר איתך זה רק בהודעות שיש בהן כסף
לכי למשטרה מי חושב שהוא משוגע
להתעלם.
בעצם את יודעת מה..
תפני למשטרה דברי איתם על הכסף שהוא חייב לך ועל ההטרדה שאת חווה בגללו כי הוא אובססיבי ובנוסף תוציאי צו הרחקה.
יש לי רעיון כזה, תגידי לחבר הנוכחי שלך שאת החשבון שיש לך איתו (עם האקס) מבחינה כספית הוא יסדר, שהוא ידבר איתו ויעביר דרכו ואת תחסמי.
אנונימי
המצב שאת מתארת נשמע מאוד מתיש ולא בריא עבורך, גם מבחינה נפשית וגם מבחינת הזוגיות הנוכחית שלך. חשוב לזכור שכסף הוא לא תחליף לשקט נפשי ולרוגע בחיים שלך. האקס שלך מתנהג בצורה אובססיבית, וזה חורג מגבולות התנהגות נורמטיבית אחרי פרידה. הוא לא מחויב להיות חלק מהחיים שלך יותר, ואין סיבה שתמשיכי להחזיק בקשר איתו רק בגלל החוב.

האם כדאי לוותר על הכסף ולחסום אותו?
זה תלוי כמה את מסוגלת לסבול את הסיטואציה הנוכחית ועד כמה החוב משמעותי עבורך. ארבעת אלפים דולר זה סכום לא קטן, אבל אם המשמעות של להמשיך בקשר הזה היא פגיעה במערכת היחסים שלך ובהרגשה שלך, זה אולי לא שווה את זה.

אם את רוצה לתת לו צאנס להחזיר לך את הכסף, שימי דדליין ברור, סכום חודשי קבוע ובמועד ספציפי. אם הוא לא עומד בזה, תבהירי לו שתאלצי לנקוט בצעדים משפטיים (גם אם לא באמת תעשי זאת, לפעמים האיום מספיק). במקביל, כדאי להגביל מאוד את התקשורת איתו. למשל, להעביר אותה דרך צד שלישי (עורך דין, חבר משותף או מייל ייעודי רק לנושא הכספי).

אבל אם את מרגישה שהמצב רק מדרדר ושום גבול לא עוזר, ייתכן שהמחיר הנפשי שאת משלמת גבוה מדי, ושווה לשקול לוותר על הכסף למען הבריאות הנפשית שלך ושל הקשר הנוכחי שלך.

מה לגבי האובססיה והסטוקינג?
ההתנהגות שלו חוצה קווים אדומים. אם את חוששת שהוא עלול לפגוע בך (פיזית או רגשית), אל תהססי לפנות לרשויות או להתייעץ עם איש מקצוע. את יכולה גם להבהיר למכרים המשותפים שאת לא רוצה שום מידע עליו ושהם לא יעבירו מידע עליו אלייך או ממך אליו.

בקיצור, כן, לחסום אותו לחלוטין יהיה כנראה הדבר הבריא ביותר עבורך. אבל אם את רוצה למצות את החוב קודם, עשי זאת תחת תנאים מאוד ברורים ועם כמה שפחות תקשורת ישירה איתו.
שואל השאלה:
תודה על התשובות כולם באמת לצערי אני לא יודעת איך ההתמודדות עם משטרה או עורך דין עובדת כשאנחנו נמצאים במדינות שונות, אבל אני אבדוק את זה, לא ציפיתי שאנשים באמת יקראו את זה כי זה ארוך קיצונית וחופר אז אני ממש מעריכה❤
שאלו בני כמה אנחנו
אני בת 22 והוא 23 נראהלי אני אפילו לא זוכרת בןכמה הוא.
ואיך הוא הגיע לסכום הזה שהוא חייב לי? בגלל שהוא עבר לארהב ולא חיפש עבודה תקופה ארוכה הוא נאלץ לחיות על חשבוני, בבית שלי. זה עוד יחסית מעט כסף לבן אדם שהצליח להיות מובטל במדינה זרה כמעט שנה במצטבר.
זו גם הייתה הסיבה המרכזית לפרידה, הוא היה נטל יותר מאשר בן זוג ולא יכולתי לסמוך עליו או לראות איתו עתיד משותף יותר כי בקושי את עצמי הצלחתי להחזיק לבד אז לגדל גבר בן 23?
שוב תודה על התשובות
לא ציפיתי שיגיע לחמות אני מקווה שהוא לא ראה את זה לול :-(
אנונימית
גם עם הוא ראה לפחות הוא מבין כמה ז' הוא.
אל תחסמי גם פה
זה ישבור אותו לגמרי
תעני משהו
לא הבנתי את חייה בארצות הברית והוא בא לגור אצלך או הפוך?
ולמה הוא לא עבד וחיי על חשבונך?
אנונימי