34 תשובות
מה זה משנה, לאנשים יש דעה על כל דבר, תעשי את הדבר שלך ואל תחשבי על דעות של אנשים אחרים
כל אחד שיתלבש איך שנוח לו אני לא רואה מה הקשר בין זה לזה...
מי שסתם דוחף את האף בעניין הלבוש הוא משועמם
מי שסתם דוחף את האף בעניין הלבוש הוא משועמם
אם את מצהירה שהבחירה שלך היא לא לשמוע בקול השם, מדוע לשפוט לכף זכות? שופטים לכף זכות מי שלא מתגבר על איזה דברים, מו שלא מודע, לא את מי שיודע ופשוט לא אכפת לו ובגלל זה הוא בוחר לעשות את ההפך מרצון השם יתברך ועוד מצפה שישפטו אותו לכף זכות.
סה"כ הגיוני לראות את זה כדבר מוזר
פשוט מניחים שאם את שומרת שבת חגים והלכות אז את דתיה
ודתיה שלא הולכת צנוע זה אוטומטית גורם לאנשים להרים גבה בין אם זה צודק או לא,זה נתון.
ודתיה שלא הולכת צנוע זה אוטומטית גורם לאנשים להרים גבה בין אם זה צודק או לא,זה נתון.
זה בחירה כמו שאמרת
אני דתל"ש ובן 16 זה קצת הזוי אבל ככה זה ודיברתי עם מישהו והוא אמר משהו ממש יפה אם קשה לך לשמור שבת ואתה מחלל מדי פעם זה לא אומר שאתה חילוני זה אומר שיש קצת קשיים וזה בסדר זה שאתה לא מצליח במצווה אחת לא הופכת את זה שלא תעשה אף מצווה אחרת תעשה מה שטוב לך ומה שנכון לך אם אתה בתקופה שקשה לך לשמור שבת אבל אתה עדיין רוצה להיות דתי זה בסדר גמור אני אשאר דתלש בגלל הסיבות שלי שיהיה לך בהצלחה
^ אם זה אני דווקא יכול להסכים
כן כל אחד והרמה שלו. אתה לא יכול להגיד על בן אדם "אתה לא דתי כי אתה לא צנוע" אתה יודע איזה מלחמות עם היצר הוא עובר בכל רגע ורגע? אתה יודע כמה הוא מקריב מעצמו כי הוא אוהב את ה'? אז למה?
^ הבעיה שהיא אפילו לא מדברת עם מלחמה עם היצר, אלא על כך שזה בחירה ואלה התשובות שהיא תומכת בהן.
זה לא כזה פשוט לעשות את הכל.. אם לא את הרוב
אממ... כי ככה
זה פשוט מוזר
כאילו אני מכירה ורואה אנשים שמתחילים יותר לשמור ומתחילים מלמשל לשמור נגיעה
כאילו ראיתי מישהי שומרת נגיעה אבל לובשת שמלה צמודה וחשופה
אז מה ההגיון אני באמת לא מבינה
כאילו אני מכירה ורואה אנשים שמתחילים יותר לשמור ומתחילים מלמשל לשמור נגיעה
כאילו ראיתי מישהי שומרת נגיעה אבל לובשת שמלה צמודה וחשופה
אז מה ההגיון אני באמת לא מבינה
^ אפשר להבין שקשה לה לעשות שינוי גדול בפעם אחת, אבל מישהי שפשוט מראש בוחרת שלא כי לדעתה כל אחד יבחר לשמור מה שבא לו כאילו אין פה מחויבות, פה זה כבר בעיה.
מסכימה איתך
אנשים חושבים שאם את לא עושה את כל המצוות זה לא נחשב
כל השתדלות נחשבת ומוערכת
אי אפשר לשמור את כל המצוות ב100%
ובין המצוות הכי קשות הן צניעות דרך אגב
אנשים חושבים שאם את לא עושה את כל המצוות זה לא נחשב
כל השתדלות נחשבת ומוערכת
אי אפשר לשמור את כל המצוות ב100%
ובין המצוות הכי קשות הן צניעות דרך אגב
כי זה לא הולך ביחד
אנונימית
^^ ההשתדלות צריכה להיות מקסימלית והיא לא צריכה לכלול ויתור מראש על מצוות והלכות מסוימות, כמו שרוצה שואלת השאלה.
אני לא מאמין אז אני לא שופט, אבל אם אכנס רגע לנעליו של המאמין אז זה יכול להראות כ"דתי לפי דעתי", בוחרים מה נח לשמור ומה לא ושזה אולי צבוע/בעייתי. אם מאמינים שזה מצווה מאלוהים לעשות את הדברים האלו, למה חלק לכבד ועל השאר לצפצף?
שוב אני לא מאמין אז אין לי בעיה שאנשים ישמרו או לא ישמרו או יתלבשו כך או אחרת.
שוב אני לא מאמין אז אין לי בעיה שאנשים ישמרו או לא ישמרו או יתלבשו כך או אחרת.
כי התורה והמצוות ניתנו ביחד.
ובכלל לאנשים קשה להכיל מורכבויות. הרבה יותר קל לחיות עם מיתוסים שחורים-לבנים. ככה קל לנו יותר להכיל רגשית את המציאות
כל הגברים מטרידים וכו'.
ובכלל לאנשים קשה להכיל מורכבויות. הרבה יותר קל לחיות עם מיתוסים שחורים-לבנים. ככה קל לנו יותר להכיל רגשית את המציאות
כל הגברים מטרידים וכו'.
זה כבר לא הגיוני שאני רואה בפייסבוק בחורה שמה משפט "שיויתי ה לנגדי תמיד" וברקע רואים אותה בביקיני בים זה פשוט לא הגיוני
אני ממש לא צדיק אבל זה דבר שקשה להכיל ואני אומר את זה בתור יהודי רשע שלא הניח תפילין מהבר מצווה כבר המון שנים ואוכל בשר וחלב ביחד
אני ממש לא צדיק אבל זה דבר שקשה להכיל ואני אומר את זה בתור יהודי רשע שלא הניח תפילין מהבר מצווה כבר המון שנים ואוכל בשר וחלב ביחד
אנונימי
כי אני גדלתי על זהז שבן אגם גתי זה בן אגם שאכפת לו מהדת ואלוהים.
ומי שלא לא עושה.
זה או כן או לא. או דחור או לבן.
לדעתי ככה זה דת - לנסות כמה שיותר. כי זאת חבילה שלמה. עיסקה שלמה עם אלוהים
ומי שלא לא עושה.
זה או כן או לא. או דחור או לבן.
לדעתי ככה זה דת - לנסות כמה שיותר. כי זאת חבילה שלמה. עיסקה שלמה עם אלוהים
התשובה השנייה
אם את כזה מאמינה תקיימי את הכל אי אפשר לקחת רק מה שנוח לך הורגים אותי אלא שבוכים על הכפייה ואז לא מוכנים שימכרו חמץ בפסח צבועים
חח הלו, כולנו פה בני אדם
זה לא פשוט לעשות את הכל, ואני לא מתכוונת לזה שאם קשה אז מתנערים מזה, אני מתכוונת לזה שזאת עבודה
זה לא פשוט לעשות את הכל, ואני לא מתכוונת לזה שאם קשה אז מתנערים מזה, אני מתכוונת לזה שזאת עבודה
^מסכימה שיש הבדל בין לא פשוט לעשות להצהיר מההתחלה שאת לא מתכוונת לעשות את זה? זה לא שאת מנסה ולא קל לך זה שאת מוותרת על זה מההתחלה
אישית אני לא כל כך מבין את הקטע הזה, אם מאמינים מאמינים עד הסוף לא רק איפה שנוח
אין בעיה שלא תמיד תלכי צנוע אבל לפחות תנסי אם זה מה שאת מאמינה בו
אישית אני לא כל כך מבין את הקטע הזה, אם מאמינים מאמינים עד הסוף לא רק איפה שנוח
אין בעיה שלא תמיד תלכי צנוע אבל לפחות תנסי אם זה מה שאת מאמינה בו
אנונימי
אני אומרת את זה בנימה הכי רגועה שלא תהיה אי הבנה.. אני בחורה, אתה גבר, וכמו שלך יש יצרים מסויימים, גם לבחורות יש
לא הבנתי בקשר למה את אומרת את זה^ מה הקשר לזה שיש לנשים יצרים למה שכתבתי?
אנונימי
להתלבש צנוע זה לא דבר פשוט
לא חייב להתלבש צנוע פשוט לא חשוף. יש הבדל, ואני לא אומר שחייב לעשות את זה כל הזמן אלא שאם בזה את מאמינה אז תעשי השתדלות
ולא הבנתי, את אומרת שלנשים יש יצרים שלוחצים עליהם להתלבש חשוף? זה יותר מצביע על חוסר ביטחון עצמי מאשר "יצר"
ולא הבנתי, את אומרת שלנשים יש יצרים שלוחצים עליהם להתלבש חשוף? זה יותר מצביע על חוסר ביטחון עצמי מאשר "יצר"
אנונימי
אני לא מסכימה עם זה שזה חוסר ביטחון..
כמו שאמרתי, כמו שה' נתן לבנים יצרים וניסיונות אז גם לבנות הוא נתן
כמו שאמרתי, כמו שה' נתן לבנים יצרים וניסיונות אז גם לבנות הוא נתן
אם זה לא חוסר ביטחון עצמי מה זה כן?
אנונימי
לא להתלבש חשוף זה נטו ניסיון מה'
למה את לא מפניממה שיש חופש הדת ומדת
בטח שאני מפנימה, בידיוק כמו שבחרתי בזה
ובידיוק כמו שאני יודעת שאם אני יהודייה אז כך צריך
ובידיוק כמו שאני יודעת שאם אני יהודייה אז כך צריך