2 תשובות
מכיוון שאין בבלון שימוש בשבת הוא מוקצה מחמת גופו...

לילדים מתחת לגיל מצוות מותר.




אל תתפוס אותי במילה בדיוק, אני סך הכל מדבר מדעה אישית ממה שלמדתי...
מומלץ לשאול רב ליתר בטחון
אני מבין שהשאלה היא האם לפי ההלכה מותר לנפח בלון בשבת.

התשובה היא שאסור.

1) יש צורך לקשור את הבלון לאחר ניפוחו - ולכן אסור משום קושר

2) עשיית הבלון עצמו כמוה כתיקון כלי, שהרי הבלון שאינו מנופח הוא סתם חתיכת גומי חסרת תועלת ואילו ניפוחו הופך אותו למוצר שלם ואחר לגמרי הראוי לשימוש. ולכן אסור משום תיקון כלי.

3) ניפוח הבלון מזכיר מלאכת של נפח הזכוכית ולכן יש חשש לתולדה. גם יש חשש שהבלון יתפוצץ בקול גדול ולכן אסור משום חשש תיקון כלי שיר.

בנוסף ישנם שלושה "אסים" שהרבנים יכולים לשלוף על כל דבר שנשאל בקשר לשבת. ואלו הן:

1) מראית עין
2) חשש שמא יתקן
3) עובדין דחול

והבה נחיל אותם על עיניין ניפוח בלון:

מראית עין - אסור משום שאנשים יראו שמנפחים בלון ויחשבו מכך שמותר לנפח זכוכית (בזמנו היו מנפחים זכוכית כמו שמנפחים בלון - ע"י צינורית בפה) ולכן אסרו משום מראית עין

חשש שמא יתקן - גם אם הניפוח עצמו לא נאסר במפורש - הרי יש חשש שהבלון יתפוצץ תוך כדי ניפוחו ואז יש חשש שינזה להדביק אותו ולתקן אותו ולכן אסור

עובדין דחול - ניפוח בלון בשבת אינו "שבתי" ואינו עולה בקנה אחד עם מהות השבת של שביתה ממלאכה. ולכן אסור משום פגיעה באווירת השבת.

לכן לסיכום הדבר אסור עפ"י ההלכה.

אם את/ה שואל/ת לגבי איסור מהתורה - אז התשובה היא שזה לא אסור מהתורה שכן זו אינה מלאכת עבודה (כזו שנוהגים בה ששת ימים לפני השבת), ואינה הבערת אש, ולכן מותר!

אם אתה יהודי הלכתי - אסור. אם אתה יהודי שמאמין באלוהים ובתורה אך לא בהלכה - אז מותר.