24 תשובות
די להתריס כבר אני ממש מרחם עליך
תמים תהיה עם ה' אלוקיך.
אבל - יש הוכחות ויש ספרים ויש תיאורים שזה רק.אתה לא יכול להתווכח.
למה"סטטיסטית" זה לא הגיוני?
אנונימי
ברה סטטיסטית זה לא הגיוני מה הקשר
הבנתי שלפי מקורות היסטורים שהם לא היהדות, כנראה שתי החורבנות באמת היו בתאריך הזה
אנונימי
שואל השאלה:
^^^ יש 365 ימים בשנה
זה לא הגיוני שאותו אירוע יקרה פעמיים באותו התאריך
^ אשמח לקרוא
וואלה אחי אתה מסכן,
מה שרשום לך בביו בכלל הבהיר את זה, מותר לך להאמין במה שאתה רוצה אבל לשלול דעות של אחרים ללא עובדות?
ממש מגעיל ולא ארד לרמה שלך
אנונימי
שואל השאלה:
מה גם שחודש אב לא היה קיים בכלל בתקופת בית ראשון, כי השמות של החודשים הגיעו אלינו במהלך גלות בבל
^^^ פעמיים באותו התאריך לא באותה השנה, לא רואה למה זה לא הגיוני
אנונימי
גם לא הגיוני שגוף האדם כל כך גאוני
וגם לא היה הגיוני שנגיע לירח
וגם לא הגיוני שמה שאתה הכי מפחד שיקרה לך קורה לך
וגם לא הגיוני שאתה בא לבדוק למישהו שריר ותמיד תלך על היד החלשה שלו קודם.
אז חאלס לנסות לרקוד על הדת ככה
שואל השאלה:
^ קנה הנשימה כל כך קרוב לצינור הוושט ובגלל זה המון אנשים נחנקים במהלך האכילה
גוף האדם לא גאוני
תענה גם על השאר
^^ אם ככה אתה חושב אז אתה באמת טיפש
אנונימי
שואל השאלה:
לדעתי האירוע קרה אולי באותו החודש ואז נגיד בפעם הראשונה התחילו את החורבן בט' באב וסיימו נגיד אחרי שבוע, ובפעם השנייה התחילו את החורבן נגיד שבוע לפני ט' באב ואת קודש הקודשים או משהו כזה החריבו בט' באב
ואז בגלל זה חז"ל החליטו לקבוע את ט' באב בתור היום שבו נחרבו שני בתי המקדש למרות שזה לא נכון
סטטיסטיקה זה לא משהו שחל על ההלכה והאמונה שלנו.
זה כמו שסטטיסטית הסיכוי שבן אדם יוולד וימות באותו היום זה זה לא הגיוני, ועדיין - משה רבינו וכו'
סטטיסטיקה זה משהו שכרוך בטבע וההיגיון(כפי שאמרת), וידוע שה' עושה דברים שהם מעל הטבע.
אם אתה מאמין כמובן
שואל השאלה:
^ זה לא עובד ככה
אי אפשר להגיד "אני מאמין שאלוהים עשה את המשהו הלא הגיוני ככה שהוא יהיה הגיוני"
צריך שמשהו קודם יהיה הגיוני כדי שאחר כך נוכל להבין שאלוהים קיים
אחי לא ככה עובדת אמונה, כל כולה מתבססת על הבנה שמשהו קיים גם בלי לקבל עליו הוכחה ברורה, הגיונית או לא.
ואם אתה מאמין שהמשהו שאתה מאמין בו- במקרה שלנו ה', הוא מעל הטבע בצורה שהמוח האנושי בכלל לא יכול להבין, הוא עבר הווה ועתיד, בכל מקום ביחד, אז כן, אפשר להגיד "אני מאמין שאלוהים עשה את המשהו הלא הגיוני ככה שהוא יהיה הגיוני".
אני באמת חושבת שהשאלות שלך הן מאוד לעיניין אם אתה מתעניין בדת, ולא מתוך התרסה לאנשים באתר הזה ספציפית, ואם אתה שואל אותם ברצינות ומעניין אותך ללמוד ולדעת עוד בנושא כדאי שתחקור בצורה יותר מעמיקה, גם בשביל הידע שלך וגם כדי שתדע להשיב תשובות רציניות והגיוניות
כן, אבל לגבי בית המקדש השני לא תבין את זה מתוך התנ"ך עצמו כי על פי ספר מלכים כתוב שזה בשבעה לחודש החמישי (שזה חודש אב כי על פי התורה מונים חודש ראשון ניסן) ובספר ירמיה כתוב שזה בעשור לחודש: "וּבַחֹדֶשׁ הַחֲמִישִׁי בְּשִׁבְעָה לַחֹדֶשׁ הִיא שְׁנַת תְּשַׁע עֶשְׂרֵה שָׁנָה לַמֶּלֶךְ נְבֻכַדְנֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל בָּא נְבוּזַרְאֲדָן רַב טַבָּחִים עֶבֶד מֶלֶךְ בָּבֶל יְרוּשָׁלִָם. וַיִּשְׂרֹף אֶת בֵּית השם וְאֶת בֵּית הַמֶּלֶךְ וְאֵת כָּל בָּתֵּי יְרוּשָׁלִַם וְאֶת כָּל בֵּית גָּדוֹל שָׂרַף בָּאֵשׁ" (מלכים ב כה, ח-ט), "וּבַחֹדֶשׁ הַחֲמִישִׁי בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ הִיא שְׁנַת תְּשַׁע עֶשְׂרֵה שָׁנָה לַמֶּלֶךְ נְבוּכַדְרֶאצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל בָּא נְבוּזַרְאֲדָן רַב טַבָּחִים עָמַד לִפְנֵי מֶלֶךְ בָּבֶל בִּירוּשָׁלִָם. וַיִּשְׂרֹף אֶת בֵּית השם וְאֶת בֵּית הַמֶּלֶךְ וְאֵת כָּל בָּתֵּי יְרוּשָׁלִַם וְאֶת כָּל בֵּית הַגָּדוֹל שָׂרַף בָּאֵשׁ" (ירמיה נב, יב-יג). אז איך מסבירים האת הסתירה בין הפסוקים? התשובה קיימת רק בזכות מסורת שבעל פה: "חרב הבית בראשונה דכתיב (מלכים ב כה, ח) "ובחדש החמישי בשבעה לחדש היא שנת תשע עשרה [שנה] למלך נבוכדנצר מלך בבל בא נבוזראדן רב טבחים עבד מלך בבל ירושלם וישרוף את בית השם וגו'" וכתיב (ירמיהו נב, יב) "ובחדש החמישי בעשור לחדש היא שנת תשע עשרה [שנה] למלך נבוכדנצר מלך בבל בא נבוזראדן רב טבחים עמד לפני מלך בבל בירושלם וגו'", ותניא אי אפשר לומר "בשבעה" שהרי כבר נאמר "בעשור "ואי אפשר לומר "בעשור" שהרי כבר נאמר "בשבעה". הא כיצד? בשבעה נכנסו נכרים להיכל ואכלו וקלקלו בו שביעי שמיני ותשיעי סמוך לחשכה, הציתו בו את האור והיה דולק והולך כל היום כולו שנאמר (ירמיהו ו, ד) "אוי לנו כי פנה היום כי ינטו צללי ערב" (תענית כט א).
כן.
זה שסטטיסטית לא מסתדר לך זה חמוד, אבל זו עובדה היסטורית שתיאלץ להתמודד איתה.

זה כתוב בגמרא, מאמין ששלחו המקור למעלה
^ זה שזה לא מסתדר סטטיסטית רק מחזק שיש פה עניין אלוקי ויום חייב
^ טענה ללא בסיס וסתם התכחשות למה שמקובל בעם לדור לדור
חברים תעזבו אותו. הוא שונא דת ברמה לא הגיונית והוא שונה דתיים. עצם השיחה עושה לו נעים שרבים על הדת. לכן בואו נעצור ולא ניתן לו את הצומי שהוא רוצה
שואל השאלה:
^ הטענה שלי היא שמישהו שיקר, ובתי המקדש לא נחרבו באותו תאריך