2 תשובות
צריך לשים כיפה, ואין לגבר ללכת עם ראש מגולה עם שבעה או בלי שבעה.. זה לא מוסיף לך זכויות, ובזמנים שיש קטרוג אפילו על דברים קטנים כאלה אפשר להיתפס ו"לאכל אותה" במיוחד עכשיו, כשיום הדין הולך ומתקרב, זה לא משהו שהייתי ממליצה עליו להתעסק בקטנות או לא עם מה שהקב"ה אומר.. לא מומלץ..
וזה שאתה שם כיפה אתה צריך להיות כי בזה אתה מעיד "אני בן של מלך מלכי המלכים ואני גאה בזה!" ולא לשים על בני אדם ולא להתבייש מאף אחד גם לא מהחברה שאתה נמצא בה (אם היא חילונית) אולי בהתחלה יופתעו אבל תאמין לי שיעריכו אותך יותר ויכבדו אותך יותר, ומילה שלי אתה אפילו תמשוך כמה אחריך! אל תתבייש! בסופו של דבר מול הקב"ה אתה תעמוד לבד, בלי החברים שלך! ואז מה תגיד?!?!
וכמו שהיהודי מעליי ענה, קביעת עתים לתורה תועיל מאוד לנשמת הנפטר (וגם ללומד עצמו) ויש בכוחה להעלות את נשמת הנפטר למקומות הכי גבוהים מהמקומות הכי נמוכים, או במילים אחרות מגהינום למקום הכי טוב בגן עדן..
בהצלחה!
וזה שאתה שם כיפה אתה צריך להיות כי בזה אתה מעיד "אני בן של מלך מלכי המלכים ואני גאה בזה!" ולא לשים על בני אדם ולא להתבייש מאף אחד גם לא מהחברה שאתה נמצא בה (אם היא חילונית) אולי בהתחלה יופתעו אבל תאמין לי שיעריכו אותך יותר ויכבדו אותך יותר, ומילה שלי אתה אפילו תמשוך כמה אחריך! אל תתבייש! בסופו של דבר מול הקב"ה אתה תעמוד לבד, בלי החברים שלך! ואז מה תגיד?!?!
וכמו שהיהודי מעליי ענה, קביעת עתים לתורה תועיל מאוד לנשמת הנפטר (וגם ללומד עצמו) ויש בכוחה להעלות את נשמת הנפטר למקומות הכי גבוהים מהמקומות הכי נמוכים, או במילים אחרות מגהינום למקום הכי טוב בגן עדן..
בהצלחה!
תלוי מה הקרבה לנפטר
אם זה אבא או אמא או אח או אחות או האשה אז אסור להתגלח חודש ולא לחגוג שנה.
אם זה קרוב יותר רחוק אז לא צריך לעשות כלום
בקשר לכיפה לא כתוב בהלכות אבילות שצריך לשים כי זה ברור מאליו שתמיד יש ללכת עם כיפה מצד הדין
כמובן שכל מעשה טוב או מצוה זה יעזור לנפטר
שלא תדע עוד צער
אם זה אבא או אמא או אח או אחות או האשה אז אסור להתגלח חודש ולא לחגוג שנה.
אם זה קרוב יותר רחוק אז לא צריך לעשות כלום
בקשר לכיפה לא כתוב בהלכות אבילות שצריך לשים כי זה ברור מאליו שתמיד יש ללכת עם כיפה מצד הדין
כמובן שכל מעשה טוב או מצוה זה יעזור לנפטר
שלא תדע עוד צער
באותו הנושא: