תשובה אחת
יבואן צעצועים בגליל ב"ש או במרכז זה כמעט אותו רווח.
מדובר ברווחים שנעים בין עשרות אחוזים לבין מאות אחוזים.

תלוי עד כמה הלקוח שלך צרכן מודע ועד כמה הוא "ברווז".
ברווז הוא מעי שאינו משווה מחירים ואין לו דיעה משלו.
ועל כך הוא משלם בריבית דריבית.

נכנסתי לחנות של מאמא יוקרו ואיתי דגם של צעצוע עבור נכדי.
הגם עולה באנגלי משהו כמו 120 ₪ ויש להניח שהטסה שלו יחד עם מכס יוסיפו עוד 30-60 ₪ למחיר. כמובן שאם עושים קניה בחו"ל גם אפשר לקנות מרשת הפצה יותר זולה, ואפשר לרכז קניות כך שהתוספת בפועל צעצוע יורדת ל-20 ₪.

כמה רצו ב"מאמא יוקרו עבור הצעצוע?
340 ₪.
הם היו מוכנים לצרפני כחבר מועדון ואז למכור לי את הצעצוע במאה ₪ פחות.
כלומר, אם אני מוכן למסור פרטים ששייכים לפרטיות שלי למערכת מחשב ולמאגר שהשד יודע מי ניגש אליו ומי משתמש בו לצרכיו אז אני מתקרב למחיר הגבוה בעשרות עד כמעט 100אחוז ממחיר הקניה באירופה.

ברור שהרווח אינו מחיר המכירה לכן, אני מניח שבצעצועים מסוימים הרווח הוא אחוזים ספורים נגיד 8 אחוז.
וישנם צעצועים בהם היבואן הינו משווק בלעדי בארץ ועליהם הרווח שלו לאחר הוצאות עדיין גבוה מעל - 100 אחוז.

לא קל לפתח רשת שיווק ליבוא שיבואן מביא. אבל אם זה מצליח, וזה לא מונח בכיס שתצליח אם תנסה, אז יש בוודאי עשרות אחוזי רווח ליבואן מצליח.

ההשקעה בפתוח רשת הפצה או ההוצאה על הפצה הינה מרכיב חשוב בעלויות היבואן.

שנה טובה
שוקי וייס
יועץ משפחתי וארגוני
יש לך כאן דוגמא