21 תשובות
קיבלתי חינוך שמרני ואני חושבת שגברים יותר מפותחים מאיתנו,חשיבתית ופיזית.
אנונימית
הגעתי לזה לבד
אנונימית
נשים שבאמת שוביניסטיות לא היו חושבות שיש להן את הזכות בכלל להביע את דעתן, שמחתי לעזור
אנונימית
^לא בהכרח, שוביניזם יכול לבוא במגוון גישות שונות
ברה בחיי שזה קינק כבר זה כזה הזוי באמת
לחשוב ככה
לחשוב ככה
הכרתי באמת לא מעט בנות שזה היה קינק שלהן, שחירמן אותן שמתייחסים אליהן כנחותות בגלל שהן נשים
אבל לא יודע אם זה *באמת* יחס שהן רוצות במציאות
אבל לא יודע אם זה *באמת* יחס שהן רוצות במציאות
אנונימי
יש הבדל בין שובניזם,לדחיית הפמניזם הקיצוני והרעיל שיש היום.
אם יש נשים שהן אשכרה שובניסטיות.. אני בספק.
אם יש נשים שהן אשכרה שובניסטיות.. אני בספק.
^כמובן שיש, זה לא נפוץ במיוחד אך קיים
מה גם ששוביניזם יכול לבוא לביטוי בתור אמונה בחוסר שוויון לגברים או לכל אוכלוסייה אחרת כנחותה מהשאר
מה גם ששוביניזם יכול לבוא לביטוי בתור אמונה בחוסר שוויון לגברים או לכל אוכלוסייה אחרת כנחותה מהשאר
^^^יש הבדל ענק בין קינק שקורה במיטה לבן היחס שאנחנו מקבלות במציאות, אין שום קשר בין השניים מה שקורה במיטה תמיד יהיה עם משחקי תפקידים, במציאות שום בחורה שפויה לא רוצה יחס מזלזל
אנונימית
זה לרוב נובע מאמונות דתיות, בורות או חינוך לקוי.
גם תגובת החברה משפיעה בייחוד שכיום הרבה גברים מרשים לעצמם לעוות את ההגדרה של פמיניזם ולטעון שהפמיניזם לא נחוץ והוא איום עבור גברים, הם מתארים פמיניסטיות כנשים רדיקליות ומשוגעות. הרבה נשים שרוצות להתחבב על גברים או וואטאבר חושבות שזה מגניב להיות שוביניסטיות כי אז כביכול גברים יראו אותן כמיוחדות ושונות
גם תגובת החברה משפיעה בייחוד שכיום הרבה גברים מרשים לעצמם לעוות את ההגדרה של פמיניזם ולטעון שהפמיניזם לא נחוץ והוא איום עבור גברים, הם מתארים פמיניסטיות כנשים רדיקליות ומשוגעות. הרבה נשים שרוצות להתחבב על גברים או וואטאבר חושבות שזה מגניב להיות שוביניסטיות כי אז כביכול גברים יראו אותן כמיוחדות ושונות
^יש לא מעט נשים שעיוותו את המושג כדי להצדיק את ההתנהגות המזלזלת כלפי גברים וכלפי עצמן, זה לא מיתוס או המצאה של אף אחד את יכולה לראות את זה ממש קורה מול העיניים שלך
אנונימית
את יכולה לתת לי דוגמאות להתנהגויות? לא הבנתי אותך כל כך
אה אתן יכולות להביע דעה?
ההורים שלי אף פעם לא היו פמיניסטים או השרישו בנו ערכים של פמיניזם, אבל גם לא ערכים של שוביניזם. הדרך חיים שלנו אולי טיפה יותר שוביניסטית מפמיניסטית, כי זו דרך של תורה והאישה מבשלת ומנקה, אבל כמובן שהתורה אומרת גם שהאישה היא הברכה והשפע של הבית וצריך להתייחס אליה בכבוד ובהתאם. אני יותר נוטה לכיוון של שוביניזם בעיקר בגלל הפמיניזם של היום שראיתי בשנים האחרונות, מה שקורה היום זה עיוות גמור בקשר לאיך שאישה אמורה להתנהג מול גבר ואיך גבר אמור להתנהג מול אישה
לא אין דבר כזה בנות שוביניסטיות.
אלה בנות שנדלקות משליטה של הגבר ועושות השלכה אידיאולוגית על מה שמחרמן אותן. בחורות שלא הצליחו לעשות את ההפרדה בין התשוקות המיניות שלהן והפנטזיות לבין המציאות המורכבת שלנו כבני אדם. הן רואות את האנושות בצבעים של שחור ולבן, משמע : גבר = חזק, כריזמטי, לא פגיע ותמיד יודע יותר מהאישה, כי ככה זה בפנטזיה.
ברגע שהן פוגשות גברים ונכנסות לזוגיות (או סתם מסתכלות סביב) הן מבינות שהכריסטיאן גריי שהן בנו בראש לא קיים, ואם הוא קיים הוא כולל המון פגיעות ושבריריות ממה שהן דמיינו.
אלה בנות שנדלקות משליטה של הגבר ועושות השלכה אידיאולוגית על מה שמחרמן אותן. בחורות שלא הצליחו לעשות את ההפרדה בין התשוקות המיניות שלהן והפנטזיות לבין המציאות המורכבת שלנו כבני אדם. הן רואות את האנושות בצבעים של שחור ולבן, משמע : גבר = חזק, כריזמטי, לא פגיע ותמיד יודע יותר מהאישה, כי ככה זה בפנטזיה.
ברגע שהן פוגשות גברים ונכנסות לזוגיות (או סתם מסתכלות סביב) הן מבינות שהכריסטיאן גריי שהן בנו בראש לא קיים, ואם הוא קיים הוא כולל המון פגיעות ושבריריות ממה שהן דמיינו.
אנונימי
לפי הפמיניזם המודרני זאת חד משמעית בחירה פמיניסטית. הפמיניזם העכשווי רואה בשחרור המיני של האישה וברצון שלה לבחור מה טוב עבורה ככלי להעצמה, גם אם זאת בחירה שנטועה בשורשים פטריאכליים/אבולציונים/תרבותיים
לא יודעת מה הפמיניזם המודרני אומר אני אומרת לך שפמיניזם אמיתי לא חושב ככה ובחיים לא יחשוב כך כי אין בזה שום הגיון
^טוב. כיום, זה מה שהוא אומר
barneta
הפמיניזם ממש לא יגיד שזו בחירה פמיניסטית. פמיניזם ליברלי קרוב יותר לפטריארכיה מאשר לפמיניזם אמיתי. הבחירה של האישה שגבר ישלוט בה היא נטו בגלל החברה הפטריארכלית שאנו חיים בה, אין שום דבר פמיניסטי בזה.
הפמיניזם ממש לא יגיד שזו בחירה פמיניסטית. פמיניזם ליברלי קרוב יותר לפטריארכיה מאשר לפמיניזם אמיתי. הבחירה של האישה שגבר ישלוט בה היא נטו בגלל החברה הפטריארכלית שאנו חיים בה, אין שום דבר פמיניסטי בזה.
אני בעד שיוויון זכויות בגלל שאני אוהב נשים חזקות ושולטת עידן הגבר ואישה נגמר צריך לעשות שיוויון בין המינים וכל אחד יבחר מה הוא אוהב.
אנונימי
מנקודת המבט שלי שוביניזם נשי הוא שילוב של תגובת נגד לפמיניזם מודרני ("הן הגזימו עם השוויון שלהן" וכו') + כמיהה פנימית של אישה להיות נשלטת מה שבא לידי ביטוי בהכרזה של "אני שוביניסטית". גם אני הכרתי לא מעט בנות שבעצמן לא הבינו מה הן רוצות, אם הן נדלקות מהעובדה שמשפילים אותן, אז מה הן בדיוק.
מצד שני יבוא הפמיניזם ויגיד שגם הבחירה של הבחורה להיות תחת גבר הוא בחירה פמיניסטית כי זאת הבחירה של האישה ובהסכמה שלה.
זה עניין של טרמינולוגיה, האם לרצות לבשל/לשרת/להיות כנועה לגבר שאת בוחרת זה שוביניזם? כל עוד לא מדובר בהשלכה על כלל המין הנשי והתנגדות למשל לשוויון זכויות לנשים מתוקף היותן נשים, אני מאמין שלא.
מסכים עם התגובה שאומרת שנשים כאלה הן דיכוטומית, נותות לתפוס גבריות כמימד אחד ולהתעלם ממורכביות אנושיות שיש גם לגברים ולנשים.
ההכללה שלהן שגברים הן יותר מנשים היא יותר שאיפה לגבר האחד שיהיה יותר ממנה ויממש את הרצון שלה להשלט, יותר מאשר תפיסה שרואה בה את כל הגברים כעליונים.
מצד שני יבוא הפמיניזם ויגיד שגם הבחירה של הבחורה להיות תחת גבר הוא בחירה פמיניסטית כי זאת הבחירה של האישה ובהסכמה שלה.
זה עניין של טרמינולוגיה, האם לרצות לבשל/לשרת/להיות כנועה לגבר שאת בוחרת זה שוביניזם? כל עוד לא מדובר בהשלכה על כלל המין הנשי והתנגדות למשל לשוויון זכויות לנשים מתוקף היותן נשים, אני מאמין שלא.
מסכים עם התגובה שאומרת שנשים כאלה הן דיכוטומית, נותות לתפוס גבריות כמימד אחד ולהתעלם ממורכביות אנושיות שיש גם לגברים ולנשים.
ההכללה שלהן שגברים הן יותר מנשים היא יותר שאיפה לגבר האחד שיהיה יותר ממנה ויממש את הרצון שלה להשלט, יותר מאשר תפיסה שרואה בה את כל הגברים כעליונים.
באותו הנושא: