17 תשובות
אין סיבה טובה יותר ללמה את פה, למה יש לך דעות, ולמה הכל עובד בצורה כלכך מושלמת
אנונימי
נותן אשליה שיש משמעות לחיים
ככה הם גדלו / הוא מהווה מקור לתקווה וסיבה לצפות לשיפור / הוא מצדיק מה שלא מובן
בדרך כלל חינוך וזה שאנשים נולדים לתוך זה ויש אנשים שפשוט מגלים אותו במהלך החיים בעקבות איזה משהו שהם עברו או בגלל שהם ניסו להתעמק בדת.בכללי אמונה זה ביטחון משהו יציב בחיים ולרוב אנשים מתחברים לזה בעיקר בגלל זה
אני אישית מאמין כי בעיניי קרו לי ניסים גלויים ודברים שרציתי ובאמת קיבלתי כי נתתי לו תמורה.
יש יגידו שזה הכל בראש אבל כשבן אדם היה מספר פעמים ממוות וודאי והדבר הכי קטן שגם הכי לא צפוי הציל אותי אין לי על מי להישען אלא עליו!
וחשוב לי לציין שאני בכלל לא יהודי... (מתכוון להתגייר בצבא)
האדם מטבעו מאמין ומחפש משהו גדול ממנו
זה מנחם
כי זה כיף לדעת שיש משהו להשען עליו
להעביר אליו את האחריות להאמין בו ולא לדאוג ממה יהיה
זה נראה להם הגיוני
אבל הם לא יודעים שזה שמשהו הגיוני לא הופך אותו לעובדתי (חלקם לפחות שמבחינתם זו לא אמונה אלא ידיעה)
כי ה' קיים.
ואם ה' קיים.
למה שלא נאמין בו?
אנחנו מצווה בתורה לדעת שיש ה' לפני שאנחנו מאמינים, לחקור, לדעת. לדעת לדעת.
וברגע שאנחנו יודעים ומאמינים שהוא קיים.

אנחנו צריכים לדעת למה אנחנו כאן, מי זה אנחנו, מה זה התורה, מה הוא רוצה מאיתנו.

ומשם מתחילה הדרך. פשוט.

לא כי גדלנו על זה, לא כי שטפו לנו את המוח, לא כי זה בהכרח נראה הגיוני, למרות שזה מן הסתם הגיוני זה לא סותר, ולאו דווקא כי זה נותן משמעות לחיים, למרות שזה כן.

אלא כי זו האמת.
פיצוי על חסך/ חינוך
אני מאמין ויודע ומרגיש
פשוט יודע שהוא קיים
כי זה משהו שאי אפשר להסביר
אבל אני יודע שהוא קיים
לא רק מאמין
מי שמעיר אותי כל בוקר ונותן לי את החיים הכי טובים שאפשר לבקש
ועשה את הניסים לאבותינו ולנו בימים אלה
אז ברור שאני אאמין
כשאני אומר אלוקים הכוונה מי שמחיה אותי

ועצם זה שאני חי, אני מקבל את החיים שלי ממקום גבוה יותר, אני נולדתי לתוך החיים האלה ולא החייתי את עצמי אז חייב להיות מקור אל החיים האלה עם כל אינסוף הפרטים והעומקים הכלולים בהם
אני מוצא את עצמי עומד מול מקור אינסוף בעצם זה שאני חי

אין דבר כזה סיבה שכלית להאמין
האמונה מעולם לא נבע מהשכל, היא לא סותרת אותו אבל היא לא מתחילה ממנו, היא מתחילה ממקום פנימי יותר
מעולם לא חי האדם שהאמין מהוכחה שכלית, תמיד האמונה מגיעה מתוך חווית החיים של השייכות, שנחשף משהו פנימי יותר, אמיתי יותר, גיליתי את עצמי יותר, ואני חווה את השייכות ביני ובין מה שנחשף
כי את לא פה סתם
אותי אישית זה מרגיע ממש זה שיש מישהו שאחראי על הכל
אנונימית
תבדקי בעצמך אם יש אמת באלוקים ובדת