15 תשובות
אל תפתחי עסק בגיל צעיר, אין לך מספיק ידע או זמן, תשקיעי בלימודים, ובכללי הקורסים זה בדרך כלל חרטא
ולגבי להשקיע הייתי מחכה איזו שנה וחצי לפני ולומד המון לפני
ולגבי להשקיע הייתי מחכה איזו שנה וחצי לפני ולומד המון לפני
שואל השאלה:
אבל מסתומרת ידע וזמן אין לי למה אין לי? אבל לגבי שוק ההון תודה על העצה
אבל מסתומרת ידע וזמן אין לי למה אין לי? אבל לגבי שוק ההון תודה על העצה
אנונימית
כי לפתוח עסק צריך להשקיע שעות על גבי שעות ואת זה אי אפשר כשיש בית ספר וגם צבא
חוץ מזה שאין לך ידע, קורסים זה חרטא רוב הזמן ואת בת 15, לא עשית אפילו בגרות אחת, אין לך מושג למה את נכנסת. זאת עבודה קשה מאוד ויקרה מאוד להתחיל
חוץ מזה שאין לך ידע, קורסים זה חרטא רוב הזמן ואת בת 15, לא עשית אפילו בגרות אחת, אין לך מושג למה את נכנסת. זאת עבודה קשה מאוד ויקרה מאוד להתחיל
מה העסק שאת רוצה לפתוח
תקשיבי אני עצמאי מהיום שאני מכיר את עצמי. אף פעם לא עבדתי כשכיר, תמיד עסקים, יזמות, סטארטאפים, מסחר, וכו' וכו'. אז אני קורא את מה שכתבת ואני לא מבין כל כך. אולי את מבינה ותוכלי להסביר.
איזה עסק את רוצה לפתוח? או שאת עדיין לא יודעת ואת רוצה פשוט להרחיב את היעד שלך על כל התחום ולהבין איזה אפשרויות עומדות בפנייך? תביני מה את רוצה כרגע.
אני נגיד המון שנים הייתי יזם הייטק, ובשנים האחרונות אני קצת מתרחק מהעולמות האלה (כי בא לי לישון בלילות חח) ונכנסתי מאוד המון למסחר יומי. לא קל בכלל להיות ריווחי בתחום הזה, אבל אחרי הרבה מאוד עבודה הצלחתי.
אז עכשיו השאלה מה את רוצה לעשות? מה רץ לך בראש? נשמע שאין לך ממש משהו מסודר וברור. ובקשר לגיל שלך, מהמם שזה מעניין אותך בגיל הזה. אבל כדאי שבנתיים יהיה מבוגר שילווה אותך. אחד ההורים שלך למשל. גם כי את קטינה ויש דברים שלא בטוח שתהיי שייכת אליהם לבד. וגם כדי לעצור אותך ולכוון אותך אם את הולכת לכיוון טעות.
איזה עסק את רוצה לפתוח? או שאת עדיין לא יודעת ואת רוצה פשוט להרחיב את היעד שלך על כל התחום ולהבין איזה אפשרויות עומדות בפנייך? תביני מה את רוצה כרגע.
אני נגיד המון שנים הייתי יזם הייטק, ובשנים האחרונות אני קצת מתרחק מהעולמות האלה (כי בא לי לישון בלילות חח) ונכנסתי מאוד המון למסחר יומי. לא קל בכלל להיות ריווחי בתחום הזה, אבל אחרי הרבה מאוד עבודה הצלחתי.
אז עכשיו השאלה מה את רוצה לעשות? מה רץ לך בראש? נשמע שאין לך ממש משהו מסודר וברור. ובקשר לגיל שלך, מהמם שזה מעניין אותך בגיל הזה. אבל כדאי שבנתיים יהיה מבוגר שילווה אותך. אחד ההורים שלך למשל. גם כי את קטינה ויש דברים שלא בטוח שתהיי שייכת אליהם לבד. וגם כדי לעצור אותך ולכוון אותך אם את הולכת לכיוון טעות.
שואל השאלה:
היי תאמת שיהיו לי כמה רעיונות לעסק רציתי משהו בתחום ההתפתחות האישית או על כסף כי למדתי בעצמי התפתחות אישית מכיתה ז ועכשיו אני עדיין לומדת אבל בתדירות נמוכה ואני עכשיו עולה לכיתה י אבל אתה צודק שאני לא הכי בטוחה מה אני רוצה שיהיה העסק כי הרבה אומרים שאם את מקימה עסק משהו שאת צריכה לאהוב לעשות וגם משהו שנותן ערך לאחרים ומשהו שאתה טוב בו אבל אגב אני מתעניינת בקורס של מתן מינסטור אם שמעת עליו או ראית באינסטגרם אתה ממליץ ואתה חושב שיתנו לי למרות שאני בת 15? ואגב באלי לשאול אותך מה בעל עסק מצליח או יזם עושה בסטיפס אבל אין לי זכות לשאול כי באותה מידה אתה תשאל מה בת 15 שרוצה לפתוח עסק בסטיפס עושה פה חחח:) אבל קודם כל תודה שענית וכן אני צריכה ליווי הורים זה נכון אבל כרגע אני מכוונת לפתוח חשבון בנק ועדיין לא להקים עסק אלא ללמוד ולחקור ולפתוח כנראה בגיל 16 או 17 זה הכיוון
היי תאמת שיהיו לי כמה רעיונות לעסק רציתי משהו בתחום ההתפתחות האישית או על כסף כי למדתי בעצמי התפתחות אישית מכיתה ז ועכשיו אני עדיין לומדת אבל בתדירות נמוכה ואני עכשיו עולה לכיתה י אבל אתה צודק שאני לא הכי בטוחה מה אני רוצה שיהיה העסק כי הרבה אומרים שאם את מקימה עסק משהו שאת צריכה לאהוב לעשות וגם משהו שנותן ערך לאחרים ומשהו שאתה טוב בו אבל אגב אני מתעניינת בקורס של מתן מינסטור אם שמעת עליו או ראית באינסטגרם אתה ממליץ ואתה חושב שיתנו לי למרות שאני בת 15? ואגב באלי לשאול אותך מה בעל עסק מצליח או יזם עושה בסטיפס אבל אין לי זכות לשאול כי באותה מידה אתה תשאל מה בת 15 שרוצה לפתוח עסק בסטיפס עושה פה חחח:) אבל קודם כל תודה שענית וכן אני צריכה ליווי הורים זה נכון אבל כרגע אני מכוונת לפתוח חשבון בנק ועדיין לא להקים עסק אלא ללמוד ולחקור ולפתוח כנראה בגיל 16 או 17 זה הכיוון
אנונימית
תחשבי קודם איזה עסק את רוצה לפתוח משהו שבאמת יעשה לך טוב לטווח הארוך ולא סתם יהיה כיף בהתחלה וימאס קחי גם בחשבון שיהיה קשה לשלב לימודים במיוחד שאת עולה לתיכון וזה השלב שמתחיל המון עומס ואחר כך גם תצטרכי לעצור בגלל הצבא או שירות לאומי ויהיה קשה להפסיק עסק ואחר כך להחזיר אותו שוב בלי שיאבדו לקוחות אני גם לומדת התפתחות אישית עוד מהחטיבה ורוצה יום אחד להקים עסק אבל אני גם חושבת על הטווח הארוך הייתי מציעה לך כמוני לחכות כמה שנים שבהם תוכלי לחשוב על רעיון לעסק שאת אוהבת תסיימי את הלימודים וצבא או שירות לאומי מה שתעשי מבינהם לבנתיים את יכולה ללמוד איך מתחילים עסק דרך ספרים או פודקאסטים
שואל השאלה:
תגידי את למדת במיס טין?:)
תגידי את למדת במיס טין?:)
אנונימית
חח תגובה נחמדה.. אוקי. יפה. תשמעי כמו שאת מבינה כנראה העולם הזה הוא ענק ורחב ויש כל כך הרבה כיוונים שאפשר לנסות ולהפתח. אין גבולות ואין מגבלות. יזמות ועסקים (בשבילי לפחות) זה דווקא ללכת לכיוונים הלא צפויים, ולא להסתובב בתוך ה"גבולות" וההגדרות. אפשר להפתיע מכל כך הרבה כיוונים.
אז.. אני יכול בעיקרון עכשיו לכתוב פה 5 פיסקאות ענקיות ולחפור ולחפור ולחפור ולהרגיש קצת צ'ט ג'יפיטי לרגע חח אבל לדעתי את צריכ.. ה פשוט לשבת עכשיו ולפתוח את המוח שלך. לחקור. לחרוש את האינטרנט, לקרוא, לראות כל מיני דוגמאות של עסקים, להיכנס לפרופילים שלהם ברשתות להבין קצת יותר איך כל אחד עושה את זה. למה את מתחברת למה פחות. וכו' וכו' (וכו'! חח).
ו.. אני אישית (באמת זה קטע שלי ואל תגשיבי לי בהכרח) לא מתחבר לקורסים דיגיטליים ולהדרכות ולגורואים (פשוט הזכרת את מתן). אני מאמין שדווקא ההדרכות האלה מובילות אנשים ללכת בתוך מסלול מאוד מאוד מוגדר. יותר מידי מוגדר אפילו, וזה מוריד משמעותית את הסיכוי להצליח.
אני מכיר את זה ממסחר יומי, יש המון מדריכים ואסטרטגיות מסחר שמפורסמות דרך כל מיני "מומחים". אם הולכים לפי השיטות האלה מפסידים בוודאות. אני יכול להסביר אבל זה מיותר פה חח.. זה מניסיון והבנה של השוק. אז את הניסיון וההבנה האלה את צריכה לצבור לאט לאט בתחומים שמעניינים אותך, דרך למידה, דרך התנסות, דרך טעויות וכישלונות.
וזהו. צאי לדרך! חח סתם אל תצאי לדרך עדיין. אבל באמת תנסי יותר להבין כרגע בשלב הזה לעומק, מה את אוהבת מה את רוצה, ללמוד.. עסקים/יזמות זה ממש ממש מעניין ואני מאוד נהנה מזה אבל זה לא קל. צריך להשקיע המון, לעבוד המון, והכי חשוב לאהוב את זה, כי בלי האהבה הכוח להתעסק בזה יעלם די מהר (קצת כמו אהבה בין בני אדם) :)
אז.. אני יכול בעיקרון עכשיו לכתוב פה 5 פיסקאות ענקיות ולחפור ולחפור ולחפור ולהרגיש קצת צ'ט ג'יפיטי לרגע חח אבל לדעתי את צריכ.. ה פשוט לשבת עכשיו ולפתוח את המוח שלך. לחקור. לחרוש את האינטרנט, לקרוא, לראות כל מיני דוגמאות של עסקים, להיכנס לפרופילים שלהם ברשתות להבין קצת יותר איך כל אחד עושה את זה. למה את מתחברת למה פחות. וכו' וכו' (וכו'! חח).
ו.. אני אישית (באמת זה קטע שלי ואל תגשיבי לי בהכרח) לא מתחבר לקורסים דיגיטליים ולהדרכות ולגורואים (פשוט הזכרת את מתן). אני מאמין שדווקא ההדרכות האלה מובילות אנשים ללכת בתוך מסלול מאוד מאוד מוגדר. יותר מידי מוגדר אפילו, וזה מוריד משמעותית את הסיכוי להצליח.
אני מכיר את זה ממסחר יומי, יש המון מדריכים ואסטרטגיות מסחר שמפורסמות דרך כל מיני "מומחים". אם הולכים לפי השיטות האלה מפסידים בוודאות. אני יכול להסביר אבל זה מיותר פה חח.. זה מניסיון והבנה של השוק. אז את הניסיון וההבנה האלה את צריכה לצבור לאט לאט בתחומים שמעניינים אותך, דרך למידה, דרך התנסות, דרך טעויות וכישלונות.
וזהו. צאי לדרך! חח סתם אל תצאי לדרך עדיין. אבל באמת תנסי יותר להבין כרגע בשלב הזה לעומק, מה את אוהבת מה את רוצה, ללמוד.. עסקים/יזמות זה ממש ממש מעניין ואני מאוד נהנה מזה אבל זה לא קל. צריך להשקיע המון, לעבוד המון, והכי חשוב לאהוב את זה, כי בלי האהבה הכוח להתעסק בזה יעלם די מהר (קצת כמו אהבה בין בני אדם) :)
שואל השאלה:
אז כל הקורסים הם חרטא באמת? אבל תגיד נסית? למה כל הקורסים האלה של מסחר יומי זה חרטא אמרת שזה מיותר להסביר פה אבל באלי לדעת אבל רגע אז אם לא נעזרת בקורסים איך למדת ומאיפה?? ובטח תגיד מהאינטרנט אבל כולם אומרים את זה וזה משגע אותי כי איך אפשר למכור ידע שלמדת בחינם מהאינטרנט ולמכור בכסף אבל בלי קשר וואי התקלת אותי עכשיו האם הסתכלתי על זה נכון ואולי יש עוד דרך ללמוד יזמות עסקית ומסחר יומי וזה אבל אם אמרת שתמיד היית עצמאי ולא שכיר אז גם בטח יש לך סביבה שמקיפה אותך שהם עצמאים :)?
אז כל הקורסים הם חרטא באמת? אבל תגיד נסית? למה כל הקורסים האלה של מסחר יומי זה חרטא אמרת שזה מיותר להסביר פה אבל באלי לדעת אבל רגע אז אם לא נעזרת בקורסים איך למדת ומאיפה?? ובטח תגיד מהאינטרנט אבל כולם אומרים את זה וזה משגע אותי כי איך אפשר למכור ידע שלמדת בחינם מהאינטרנט ולמכור בכסף אבל בלי קשר וואי התקלת אותי עכשיו האם הסתכלתי על זה נכון ואולי יש עוד דרך ללמוד יזמות עסקית ומסחר יומי וזה אבל אם אמרת שתמיד היית עצמאי ולא שכיר אז גם בטח יש לך סביבה שמקיפה אותך שהם עצמאים :)?
אנונימית
המון שאלות מעט תשובות חח כאילו זה לא שמעט תשובות פשוט זה משהו שצריך לשבת ולדבר עליו. ככה פחות "באוויר" כמו כאן. יותר שיחה מקצועית שיורדים לעומק של הדברים בצורה מסודרת.
הייתי אומר לך בואי לפרטי אני אקליט לך אבל הגיל שלך בעייתי חח..
אבל נגיד סתם ככה על המסחר היומי אני אזרוק ממש באופן כללי. את כנראה לא מכירה את הבסיס נכון? אז אני אסביר באמת בכלליות כזו. בקורסים של מסחר כללי מלמדים כל מיני דברים, ניתוח טכני למשל, פיתוח אסטרטגיות מסחר וכו'. הבעיה זה שמסחר עובד על מניפולציות רגשיות/פסיכולוגיות. המשקיעים הגדולים (בנקים וכו') שגם הם סוחרים על הגרפים, מכירים טוב מאוד את האסטרטגיות האלה, וזה עוזר להם לנבא בצורה די מדוייקת איך הסוחרים הקטנים ("העדר") יסחרו תנועה מסויימת של מחיר.
אז מה הבנקים עושים? הם פשוט מפעילים את המניפולציות הכי זולות ופשוטות כדי "לאכול" את העיסקאות של הסוחרים הקטנים. 90% מהסוחרים מאבדים את הכסף שלהם בחודשים הראשונים בדיוק מהסיבות האלה.
אז לימוד דרך קורסים זה נחמד זה סבבה זה פותח את הראש. אבל חס ושלום באמת לפעול בשיטות ובטכניקות שמלמדים שם. אני פיתחתי לעצמי משהו משלי שהוא תוצאה של מחקר מאוד ארוך (כמה שנים) כל התנהגות של משקיעים גדולים ועוד כל מיני שטויות.
זהו באמת שאפשר לדבר על זה חודשים עכשיו חח סליחה. אני פשוט מאוד אוהב את התחום הזה :)
הייתי אומר לך בואי לפרטי אני אקליט לך אבל הגיל שלך בעייתי חח..
אבל נגיד סתם ככה על המסחר היומי אני אזרוק ממש באופן כללי. את כנראה לא מכירה את הבסיס נכון? אז אני אסביר באמת בכלליות כזו. בקורסים של מסחר כללי מלמדים כל מיני דברים, ניתוח טכני למשל, פיתוח אסטרטגיות מסחר וכו'. הבעיה זה שמסחר עובד על מניפולציות רגשיות/פסיכולוגיות. המשקיעים הגדולים (בנקים וכו') שגם הם סוחרים על הגרפים, מכירים טוב מאוד את האסטרטגיות האלה, וזה עוזר להם לנבא בצורה די מדוייקת איך הסוחרים הקטנים ("העדר") יסחרו תנועה מסויימת של מחיר.
אז מה הבנקים עושים? הם פשוט מפעילים את המניפולציות הכי זולות ופשוטות כדי "לאכול" את העיסקאות של הסוחרים הקטנים. 90% מהסוחרים מאבדים את הכסף שלהם בחודשים הראשונים בדיוק מהסיבות האלה.
אז לימוד דרך קורסים זה נחמד זה סבבה זה פותח את הראש. אבל חס ושלום באמת לפעול בשיטות ובטכניקות שמלמדים שם. אני פיתחתי לעצמי משהו משלי שהוא תוצאה של מחקר מאוד ארוך (כמה שנים) כל התנהגות של משקיעים גדולים ועוד כל מיני שטויות.
זהו באמת שאפשר לדבר על זה חודשים עכשיו חח סליחה. אני פשוט מאוד אוהב את התחום הזה :)
שואל השאלה:
וואי סיקרנת וזה נשמע מעניין אבל כן אתה צודק שאני לא יודעת את הבסיס אבל זה נשמע מעניין ובאלי ללמוד את זה ולדעת את השיטה שפיתחת מעניין אותי לדעת האם אתה מוכר את השיטה הזו או שאתה שומר אותה לעצמך ולא מלמד אחרים או מוכר להם וגם הייתי רוצה לדבר בפרטי אבל הגיל באמת בעייתי וואי איזה באסה וואי אם הייתי יודעת שיש לך חשבון אינסטגרם אמין ומוכר כמו המומחים למרות שאתה אומר שלא להקשיב להם אבל אם אתה מוכר את השיטה שלך ומלמד אותה אולי בהרצאה או בשיעור וואו :)
וואי סיקרנת וזה נשמע מעניין אבל כן אתה צודק שאני לא יודעת את הבסיס אבל זה נשמע מעניין ובאלי ללמוד את זה ולדעת את השיטה שפיתחת מעניין אותי לדעת האם אתה מוכר את השיטה הזו או שאתה שומר אותה לעצמך ולא מלמד אחרים או מוכר להם וגם הייתי רוצה לדבר בפרטי אבל הגיל באמת בעייתי וואי איזה באסה וואי אם הייתי יודעת שיש לך חשבון אינסטגרם אמין ומוכר כמו המומחים למרות שאתה אומר שלא להקשיב להם אבל אם אתה מוכר את השיטה שלך ומלמד אותה אולי בהרצאה או בשיעור וואו :)
אנונימית
אם אני לא מתחבר ל"מומחים" אז כנראה שאני לא חלק מהם. חח השיטה שלי זה לא משהו שאומרים ב-2 משפטים, פיתחתי כמה מודלים מתמטיים שעובדים ברקע ומתבססים על הידע הזה של איך הבנקים פועלים. תשמעי אין לי בעיה שתכתבי וכזה תקבלי אולי כיוון ככה. אבל מאוד חד פעמי כזה :) כי בכל זאת.
אבל בלי קשר לזה. אני ממש מתלהב כשיש צעירים שנכנסים לעולמות האלה. ויכולים להתחיל לטעות את הטעויות שלהם בגיל מוקדם ולא בגיל 30 כשכבר כדאי שיהיה כיוון מוגדר יותר. אז זה מגניב לאללה.
אבל בלי קשר לזה. אני ממש מתלהב כשיש צעירים שנכנסים לעולמות האלה. ויכולים להתחיל לטעות את הטעויות שלהם בגיל מוקדם ולא בגיל 30 כשכבר כדאי שיהיה כיוון מוגדר יותר. אז זה מגניב לאללה.
שואל השאלה:
אוקיי סבבה תודה :)
אוקיי סבבה תודה :)
אנונימית
ברור מיס טין כל מסגרת אחרת של התפתחות אישית היא לא מובנת ונועדה למבוגרים
באותו הנושא: