8 תשובות
זה אומר: מי שהציל בנאדם אחד זה נחשב כיאלו הציל את עולם שלם
שכיאילו שאם בן אדם שציל מישהו אחד בישראל, זה כיאילו הוא הציל את כל העולם, כי לנו חיי אדן חשובים מאוד.
בבקשה לא צריך פרח, אז אל תתני לי. שמחה שעזרתי:)
בבקשה לא צריך פרח, אז אל תתני לי. שמחה שעזרתי:)
פירוש המאמר כפשוטו, מי שעל ידי מעשיו נצלו חייו של אדם מישראל, מחשיבים לו לא רק את עצם המעשה אלא כל התוצאות והדורות שיבואו לחיים בהמשך להצלה, כאילו כולם פעול ידיו, ומעשיהם הטובים יזקפו לזכות זה שהציל את ראש משפחתם. וכך גם בצד השלילי במי שבמעשיו גרם לקפח חיי אדם או עובר.
נוי
היי,
המשפט בעצם אומר שמי שמציל ולו אדם אחד יהודי, כאילו הציל מיליון (ואף יותר) יהודים אחרים
קח בחשבון את הצאצאים שיהיו לאותם אדם ומכאן אתה מגיע ל"עולם ומלואו"
:)
המשפט בעצם אומר שמי שמציל ולו אדם אחד יהודי, כאילו הציל מיליון (ואף יותר) יהודים אחרים
קח בחשבון את הצאצאים שיהיו לאותם אדם ומכאן אתה מגיע ל"עולם ומלואו"
:)
למה נתת לי פרח? אני לא רציתי.
שואל השאלה:
חח למה לא?
חח למה לא?
אנונימי
טיפה מסטיקה ופילוסופיה..
כל יהודי הוא בעצם עולם קטן, כי בחיבור המיסטי הקדום, ספר הזוהר, מופיע כי האדם הוא עולם קטן, הכל יש בו גם נמרים וגם זאבים גם טובים וגם רעים הכל נמצא בנו, לכן אם אדם מציל נפש הוא לא יכול לזלזל ולומר הרי זה בסך הכל אדם בודד בגלובוס הענק שלנו, ומה בכלל עשיתי אני לא דומה לאחד שהציל עיר שלמה או מדינה שלמה, כי בעצם הקטן הזה הבודד הזה שהצלת הוא עולם קטן, עולם ומלואו.
כל אחד הוא עולם, צריך לכבד כל אחד ולראות בו הרבה מעבר ליצור בודד ממחלקת היונקים, האדם כאמור הוא הכל, והכל זה הוא.
כל יהודי הוא בעצם עולם קטן, כי בחיבור המיסטי הקדום, ספר הזוהר, מופיע כי האדם הוא עולם קטן, הכל יש בו גם נמרים וגם זאבים גם טובים וגם רעים הכל נמצא בנו, לכן אם אדם מציל נפש הוא לא יכול לזלזל ולומר הרי זה בסך הכל אדם בודד בגלובוס הענק שלנו, ומה בכלל עשיתי אני לא דומה לאחד שהציל עיר שלמה או מדינה שלמה, כי בעצם הקטן הזה הבודד הזה שהצלת הוא עולם קטן, עולם ומלואו.
כל אחד הוא עולם, צריך לכבד כל אחד ולראות בו הרבה מעבר ליצור בודד ממחלקת היונקים, האדם כאמור הוא הכל, והכל זה הוא.
לא רציתי, כי לדעתי זה כמו שאנשים עונים כאן בשביל הפרחים, לא יודעת..
באותו הנושא: