3 תשובות
כי אחרי זה הם ירשמו לך ציון לא טוב בתעודה..
אנונימי
זה לא טוב. מורה יותר במעמד גבוה
מצוות כיבוד מורים אינה מן המקרא - (מהתנ"ך) אלא ממקורות חז"ל, שהוסיפו על מצוות כיבוד אב ואם את המצווה לכבד את הרב - מורו ורבו של האדם: "ומורא רבך - כמורא שמים".
ורמב"ם פסק: "כשם שאדם מְצוּוֶה בכבוד אביו ויראתו, כך הוא חייב בכבוד רבו ויראתו."
וכאשר הרב הוא המחנך ומורה הדרך המובהק - ולא האב,
יש קדימות לכיבוד הרב על פני כיבוד ההורה,
מכיוון ששניהם - גם האב וגם בנו - "חייבין בכבוד רבו."
ובתפילת יום הכיפורים נוהגים להתוודות בין השאר על "חטא שחטאנו...
בזלזול הורים ומורים".
יש יותר מסיבה אחת למה לכבד כל אדם באשר הוא-אך המורה שאתה לומד מפיו ומחכים-
פרקי אבות
הלומד מחברו פרק אחד או הלכה אחת או פסוק אחד או דבור אחד או אפילו אות אחת,
צריך לנהוג בו כבוד.
שכן מצינו בדוד מלך ישראל, שלא למד מאחיתופל אלא שני דברים בלבד,
קראו רבו אלופו ומיודעו, שנאמר: "ואתה אנוש כערכי אלופי ומידעי".
והלא דברים קל וחומר,
ומה דוד מלך ישראל שלא למד מאחיתופל אלא שני דברים בלבד
קראו רבו אלופו ומידעו,
הלומד מחברו פרק אחד או הלכה אחת או פסוק אחד או דיבור אחד או אפילו אות אחת,
על אחת כמה וכמה שצריך לנהוג בו כבוד.
אז מורה? בן בנו של קל וחומר...
ורמב"ם פסק: "כשם שאדם מְצוּוֶה בכבוד אביו ויראתו, כך הוא חייב בכבוד רבו ויראתו."
וכאשר הרב הוא המחנך ומורה הדרך המובהק - ולא האב,
יש קדימות לכיבוד הרב על פני כיבוד ההורה,
מכיוון ששניהם - גם האב וגם בנו - "חייבין בכבוד רבו."
ובתפילת יום הכיפורים נוהגים להתוודות בין השאר על "חטא שחטאנו...
בזלזול הורים ומורים".
יש יותר מסיבה אחת למה לכבד כל אדם באשר הוא-אך המורה שאתה לומד מפיו ומחכים-
פרקי אבות
הלומד מחברו פרק אחד או הלכה אחת או פסוק אחד או דבור אחד או אפילו אות אחת,
צריך לנהוג בו כבוד.
שכן מצינו בדוד מלך ישראל, שלא למד מאחיתופל אלא שני דברים בלבד,
קראו רבו אלופו ומיודעו, שנאמר: "ואתה אנוש כערכי אלופי ומידעי".
והלא דברים קל וחומר,
ומה דוד מלך ישראל שלא למד מאחיתופל אלא שני דברים בלבד
קראו רבו אלופו ומידעו,
הלומד מחברו פרק אחד או הלכה אחת או פסוק אחד או דיבור אחד או אפילו אות אחת,
על אחת כמה וכמה שצריך לנהוג בו כבוד.
אז מורה? בן בנו של קל וחומר...