6 תשובות
ליפעמים אתה חוטא לא באמת בא לך לחטות לא משנה מי זה יהיה דתי חרדי חילוני אז אתה מיתייסר על זה שעשית את זה בזמן שלא באמת רציתה או שאתה מיתחרט על זה אחכ אין לי כח בעולמך להיות נימאס לי כבר להישבר לחולשות שלי איפה אני אסתתר מכל העוונות שעשיתי מה אני יגיד שאני צודק מדובר על יהודי שמנסה לא להישוור לחולשות שלו לכן בנאדם יש חולשוץ ולא משנה מי זה יהיה קצת מסובך לי להסביר מקווה שעזרתי לך.)
שואל השאלה:
בבר הסברת לי מעולה חשבתי שזה התרסה אייכה- איפה אתה?
זה קשה לעיתים להשלים עם כוחות עליונים אף על פי שאני חילוני מאמין שיש מישהו מכוון
תודה
בבר הסברת לי מעולה חשבתי שזה התרסה אייכה- איפה אתה?
זה קשה לעיתים להשלים עם כוחות עליונים אף על פי שאני חילוני מאמין שיש מישהו מכוון
תודה
אנונימי
הכוונה של המילה "אייכה" היא איפה, אני מגיעה מהעולם החרדי (אומנם אני כבר לא שם) אבל אני יוכל לתת לך נקודת מבט שונה.
בספר בראשית לאחר שאדם וחווה אכלו מעץ הדעת ונכנסה בינה למוחם הם הסתתרו מאחורי העץ כי הם הרגישו חוסר צניעות כיוון שבתחילה היו ערומים ולא היו מודעים לכך, ופתאום נכנס הבינה והם קולטים שהם בחוסר צניעות.
ואז הקב"ה בא אליהם וכדי שהם לא יחשבו שהוא בא להעניש אותם הוא שאל "אייכה?" - איפה אתם? ואז הסיפור הנודע שהם אמרו לו אנחנו כאן והוא שאל מפני מה הם מסתתרים והם הסבירו לו והעונשים שהם קיבלו וכ"ו...
אז כמו שהבנת המילה "אייכה?" היא "איפה את/ה?"
מהבחינה השניה ברור שמקבלים כל מה שהוא נותן! באהבה אפילו! גם את הטוב וגם את הרע!
ואפילו מאמינים שאדם מקבל רק ניסיון שהוא יכול לעמוד בו!
ללא ספק!
אבל לפעמים... כשלאדם רע הוא אומר לעצמו " דיי! לא יכול להיות במציאות הזו יותר! קשה לי! " לא בושה להודות שקשה!
וזה גם לא שהוא פועל בדרך קיצונית קשה לי אני פורק עול שלום על ישראל נגמר, לא! זו הגדולה בעצם.
למרות שקשה לי להיות בעולמך... ואני לפעמים שואל כמה רע אתה יכול לתת לי ואיפה אתה שאני זקוק לך - אני עדיין מאמין בך! וזו גדולתו של אדם!
מקווה שהצלחתי להאיר את עינייך, בהצלחה (:
בספר בראשית לאחר שאדם וחווה אכלו מעץ הדעת ונכנסה בינה למוחם הם הסתתרו מאחורי העץ כי הם הרגישו חוסר צניעות כיוון שבתחילה היו ערומים ולא היו מודעים לכך, ופתאום נכנס הבינה והם קולטים שהם בחוסר צניעות.
ואז הקב"ה בא אליהם וכדי שהם לא יחשבו שהוא בא להעניש אותם הוא שאל "אייכה?" - איפה אתם? ואז הסיפור הנודע שהם אמרו לו אנחנו כאן והוא שאל מפני מה הם מסתתרים והם הסבירו לו והעונשים שהם קיבלו וכ"ו...
אז כמו שהבנת המילה "אייכה?" היא "איפה את/ה?"
מהבחינה השניה ברור שמקבלים כל מה שהוא נותן! באהבה אפילו! גם את הטוב וגם את הרע!
ואפילו מאמינים שאדם מקבל רק ניסיון שהוא יכול לעמוד בו!
ללא ספק!
אבל לפעמים... כשלאדם רע הוא אומר לעצמו " דיי! לא יכול להיות במציאות הזו יותר! קשה לי! " לא בושה להודות שקשה!
וזה גם לא שהוא פועל בדרך קיצונית קשה לי אני פורק עול שלום על ישראל נגמר, לא! זו הגדולה בעצם.
למרות שקשה לי להיות בעולמך... ואני לפעמים שואל כמה רע אתה יכול לתת לי ואיפה אתה שאני זקוק לך - אני עדיין מאמין בך! וזו גדולתו של אדם!
מקווה שהצלחתי להאיר את עינייך, בהצלחה (:
יש פירוש של הרב מבריסק על הפסוק בתהלים אם אסק שמים שם אתה וכו ממך אליך אברח ומפרש הרב שבכל מצב שיהודי נמצא גם במצב רחוק מאוד מהקב"ה המקום הטוב ביותר הוא לברוח תמיד אל ה" וזה משמעות השיר שגם במצבים הקשים ביותר שאין לי כח בעולמך להיות תמיד אצעק אל ה אייכה ואחזור רק אליו מה גם שזוהי מטרת מצוות התשובה להכיר שהכל מהקבה ולפעמים מגיעים לכך רק אחרי מצבים קשים כמו אין לי כח בעולמך להיות
לאחר ששמעתי את השיר שוב ושוב השיר מדבר לפי דעתי על עזרה מאלוהים תקראו את ספר יונה ותראו כמה די מיון יש בין השיר לספר במיוחד שיונה נמצא בתוך מעי הדג ומבקש את עזרתו של אלוהים
גלעד שי
לפי דעתי זה על תקופת השואה.. תקראו את המילים ותבינו
שחף
באותו הנושא: