תשובה אחת
שלום רב,
פרק ב' בספר שופטים ועסק בשני אירועים שונים.
החלק הראשון של הפרק עוסק בסוף ימיו של יהושע וההתראות שהוא מתרה בעם ועל ידי כך מסביר להם את קשיי כיבוש הארץ. כל חייו של יהושע העם הולך בדרכי האלוהים ואינו חוטא.
פסוק י' מתחיל תקופה חדשה לאחר מותו של יהושע והוא משתמש בביטוי כמו בתחילת ספר "ויקם מלך חדש על מצרים אשר לא ידע את יוסף" וכאן הפסוק אומר "ויקום דור אחר אחריהם אשר לא ידעו את ה' וגם את המעשה אשר עשה לישראל" שני הפסוקים מלמדים ואתנו שגם פרעה וגם בני ישראל העדיפו שלא להכיר בעובדות של מעשי ה' לעמו כי יותר קל לחטוא ולחיות בכיף בחטא.
פסוק יא מסביר לנו שבני ישראל חטאו לה' "ויעשו הרע בעיני ה'" וחטאם היה שהם עבדו את הבעלים.
הבעל אליל מקומי של הכנענים.
ופסוק יג מסביר שהם עבדו את הבעל ואת העשתורות שוב אל נוסף של הכנענים שישבו בארץ.
ולמעשה כאן מספר לנו מחבר ספר שופטים כי המעשה הזה היה לכל אורך התקופה למרות שבכל פעם שחטאו הוענשו על ידי ה' וחזרו לטוב ומיד חזרו לרע גם כשהיו להם שופטים שניהלו את העם.
בברכה,
מאיר שמחוני
מורה ומאמן לחיים
פרק ב' בספר שופטים ועסק בשני אירועים שונים.
החלק הראשון של הפרק עוסק בסוף ימיו של יהושע וההתראות שהוא מתרה בעם ועל ידי כך מסביר להם את קשיי כיבוש הארץ. כל חייו של יהושע העם הולך בדרכי האלוהים ואינו חוטא.
פסוק י' מתחיל תקופה חדשה לאחר מותו של יהושע והוא משתמש בביטוי כמו בתחילת ספר "ויקם מלך חדש על מצרים אשר לא ידע את יוסף" וכאן הפסוק אומר "ויקום דור אחר אחריהם אשר לא ידעו את ה' וגם את המעשה אשר עשה לישראל" שני הפסוקים מלמדים ואתנו שגם פרעה וגם בני ישראל העדיפו שלא להכיר בעובדות של מעשי ה' לעמו כי יותר קל לחטוא ולחיות בכיף בחטא.
פסוק יא מסביר לנו שבני ישראל חטאו לה' "ויעשו הרע בעיני ה'" וחטאם היה שהם עבדו את הבעלים.
הבעל אליל מקומי של הכנענים.
ופסוק יג מסביר שהם עבדו את הבעל ואת העשתורות שוב אל נוסף של הכנענים שישבו בארץ.
ולמעשה כאן מספר לנו מחבר ספר שופטים כי המעשה הזה היה לכל אורך התקופה למרות שבכל פעם שחטאו הוענשו על ידי ה' וחזרו לטוב ומיד חזרו לרע גם כשהיו להם שופטים שניהלו את העם.
בברכה,
מאיר שמחוני
מורה ומאמן לחיים