תשובה אחת
בין אחאב ואליהו שוררים יחסים של שנאה וכבוד מעורבים. הם מורכבים ואמביוולנטיים; כעס ושנאה מחד, והערכה ויראה מאידך אחאב מעניק לאליהו כבוד. הוא חיפש את אליהו בכל הממלכות השכנות והיה צפוי שיהרוג אותו, בהזדמנות הראשונה שנקרתה לו, אבל כאשר הוא הולך לפגוש אותו הוא נוהג בו כבוד, כמו לאיש אלוקים למרות שאחאב ראה באליהו עוכר ישראל, פוגש את אליהו וגם מכנה אותו כך, (כי הוא סבור שאליהו גרם לבצורת והרג ע"י כך אנשים רבים מישראל), הוא לא מאיים בפגישתו עימו על אליהו, משום האמון שאליהו מסוגל להפסיק את הבצורת. בכל זאת האמין בכוחו להפסיקה ומכאן גם בכוחו לה'.
אליהו עונה לו שדווקא הוא, אחאב, עוכר ישראל מכיוון שהוא גרם לעם לעבוד לאלוהים אחרים כשהכניס את עבודת הבעלים וגרם לה´ להעניש את העם בבצורת. אליהו מצווה על אחאב לאסוף את כל נביאי הבעל והאשרה ולהביאם להר הכרמל ואכן אחאב מציית ללא היסוס לצו של אליהו, לקבץ בהר כרמל את "כל ישראל" יחד עם נביאי הבעל והאשרה.
אליהו עונה לו שדווקא הוא, אחאב, עוכר ישראל מכיוון שהוא גרם לעם לעבוד לאלוהים אחרים כשהכניס את עבודת הבעלים וגרם לה´ להעניש את העם בבצורת. אליהו מצווה על אחאב לאסוף את כל נביאי הבעל והאשרה ולהביאם להר הכרמל ואכן אחאב מציית ללא היסוס לצו של אליהו, לקבץ בהר כרמל את "כל ישראל" יחד עם נביאי הבעל והאשרה.