תשובה אחת
מקווה שעזרתי (:
הפעולות של נפוליון שביטאו המשכיות של עקרונות המהפכה הצרפתית
1) הקוד הנפוליאוני -הוא קובץ החוקים שגובש ביוזמתו של נפוליאון ופורסם ב-1804. בקובץ באים לידי ביטוי עקרונות המהפכה הצרפתית. הוא מבטיח, בין השאר, את חירויות הפרט, חופש הדת והמצפון, שוויון הכול בפני החוק, חופש היוזמה הכלכלית וקובע את חילוניות המדינה. קוד נפוליאון אוּמץ בידי מדינות רבות באירופה ומִחוצה לה. קוד זה היווה מכה נוספת לחברה הפיאודלית ולמשטר הישן.
2) רפורמה חינוכית שתרמה לזכויות האדם והאזרח והדגישה את חשיבות ההשכלה.
3) מדיניות פיננסית שקידמה את הבורגנות הצרפתית.
הפעולות של נפוליון שסתרו את עקרונות המהפכה הצרפתית: שזה בעצם מה ששאלת!
1)חוקת השנה השמינית שאפשרה שהממשל המרכזי יהיה כולו בידי הקונסול הראשון, אפשרה את ריכוזיות השלטון (במידה רבה על פי דגם "המשטר הישן")
2)מדיניות משטרה שמנעה אופוזיציה לנפוליון וחיזקה את הצנזורה, הגליות והוצאות להורג.
3)הכתרתו לקיסר שהדגישה את שלטונו הבלעדי.
4)מדיניות החוץ שכללה כיבושים ומלחמות אשר רוקנו את קופת המדינה ושמטו מרגליה את ההישגים שכבר הושגו.
למבחן צריך להרחיב את הנקודות הרשומות, בכיתה נדבר על נפוליאון כמנהיג ואיש צבא ועל הפעולות שהוא נקט.
הפעולות של נפוליון שביטאו המשכיות של עקרונות המהפכה הצרפתית
1) הקוד הנפוליאוני -הוא קובץ החוקים שגובש ביוזמתו של נפוליאון ופורסם ב-1804. בקובץ באים לידי ביטוי עקרונות המהפכה הצרפתית. הוא מבטיח, בין השאר, את חירויות הפרט, חופש הדת והמצפון, שוויון הכול בפני החוק, חופש היוזמה הכלכלית וקובע את חילוניות המדינה. קוד נפוליאון אוּמץ בידי מדינות רבות באירופה ומִחוצה לה. קוד זה היווה מכה נוספת לחברה הפיאודלית ולמשטר הישן.
2) רפורמה חינוכית שתרמה לזכויות האדם והאזרח והדגישה את חשיבות ההשכלה.
3) מדיניות פיננסית שקידמה את הבורגנות הצרפתית.
הפעולות של נפוליון שסתרו את עקרונות המהפכה הצרפתית: שזה בעצם מה ששאלת!
1)חוקת השנה השמינית שאפשרה שהממשל המרכזי יהיה כולו בידי הקונסול הראשון, אפשרה את ריכוזיות השלטון (במידה רבה על פי דגם "המשטר הישן")
2)מדיניות משטרה שמנעה אופוזיציה לנפוליון וחיזקה את הצנזורה, הגליות והוצאות להורג.
3)הכתרתו לקיסר שהדגישה את שלטונו הבלעדי.
4)מדיניות החוץ שכללה כיבושים ומלחמות אשר רוקנו את קופת המדינה ושמטו מרגליה את ההישגים שכבר הושגו.
למבחן צריך להרחיב את הנקודות הרשומות, בכיתה נדבר על נפוליאון כמנהיג ואיש צבא ועל הפעולות שהוא נקט.
באותו הנושא: