6 תשובות

כלורפלסט- באברון זה מתרחש תהליך ההזנה של צמח התהליך נקרא פוטוסינתזה (פוטו = אור, סינתזה = הרכבה כלומר הרכבה של חומרים אורגניים באמצעות אנרגיית אור)
הכלורופלסט נחשף לאנרגיית קרינה והאנרגיה הופכת לאנרגיה כימית ואז יש תהליך פוטוסינטזה שזה "נשימה" של הצמח.
הפיכת אנרגיית אור לאנרגיה כימית באמצעות תהליך הפוטוסינתזה.
אני בט' ואני יענה לך בדיוק מה שמדנו: בתוך הכלורופלבטים יש חומר הנקרא כלורופיל הקולט את אנרגיית האור!
:)
בכלורופלסט. חומרים הקרוים כלורופילים הם דואגים לקליטת האור בצמח, לאחר הקליטה, אנרגיית האור הופכת בשינויים כימים לאנרגייה כימית (חומר אורגני) ואז לייצור של atp וכו'...
הערה חשובה:
יש אנשים שמתבלבלים בין נשימה לפוטוסינטזה.
פוטוסינטזה זה כמעט פעולה הפוכה מהנשימה!

# בפוטוסינטזה הצמח קולט פד"ח ופולט חמצן.
# בפוטוסינטזה הצמח קולט חמצן ופולט פד"ח.

שימו לב!
חסוי