4 תשובות
כי אסור להם לשכב לפני חופה וקידושין..
והם ככה כי יש להם תורה שהיא מלשון הוראה ולפיה הם חיים.
כדי שהאהבה הראשונה אל הבעל שהוא הראשון תהיה חזקה
אנונימית
כי הם רוצים לשמור את עצמם למישהו מיוחד, שיהיה איתם לכל החיים, ושהם ידעו שזו האהבה האמיתית שלהם מאשר סתם לתת לכולם לגעת בך ולהיות עם כל אחד ואז בסוף להבין שזה לא הוא ולהתאכזב.
הם לא לוקחים סיכונים.
שלום רב,
אכן כל אחד ואחת נתנו כאן תשובות נחמדות שלסיבה של שמירת הנגיעה, אלא שנגעו רק בקצה קצהו של הסיבה האמיתית שהיא הרבה יותר עמוקה מלשכב עם מישהו שאוהבים, או לחבק ולנשק אחד את השני.

הסיבה האמיתית והיא למעשה אינה כתובה בתורה בשום מקום, היא מפורשת על ידי החכמים עם הדורות וככל שהדור הולך ונעשה יותר מתירני ויותר חש הכל בגישות הפיזיות ההחמרות נעשות רבות יותר ויותר.

ביהדות לא יוצאים סתם לבלות בפאב או קולנוע. המפגש בין בחור לבחורה יש לו מטרה חשובה אחת ויחידה: לבדוק התאמה לחיי נישואין שיאריכו ימים ושנים. לכן, יש לבחון את הדברים על פי הגישה הרוחנית של שני בני הזוג, למצוא האם יש קווי התאמה ביניהם מבחינתך המחשבה, דרך החיים, והמחשבות לגבי חינוך הילדים בעתיד. לשם כך אין כלל צרוך במגע ולכן הוא לא קיים במפגשים אלו.

לעומת זאת בחיים המתירניים, הכל סובב סביב התחושה הפיזית, חיבוק ונשיקה, ולאחריו כניסה למיטה הופכים להיות הדרך בה בוחנים את ההתאמה בין בני הזוג וזו בחינה עלובה ביותר. על התוצאות איני רוצה להרחיב.

בוא ונבחן כמה נישואין כאלו.
אליעזר הולך למצוא כלה ליצחק, הוא בוחן את רבקה ומחליט שהיא האישיות המתאימה לעשיו. כאשר מגיעים לארץ ועשיו פוגש את רבקה נאמר "ויקחה אוהלה שרה אמו, ויאהבה". יש המפרשים שהוא לקחת אותה לאוהל ושכב אתה ועשה אותה לאשתו. יש המפרשים ולדעתי זהו גם הפירוש הנכון הוא בחן אותה מבחינת השקפותיה על החיים ומצא שהיא מאד קרובה בדעותיה לדעות שרה אמו ולכן הוא מתאהב בה, היא ממלאת אצלן את החסר שיש לו. כך שאין כלל צורך במגע פיזי.

יעקב עובד עבור רחל 7 שנים ורק אז הוא מקבל את אשתו ובא אליה, אז הוא מגלה שרימו אותו והוא עובד שבע שנים נוספות עבור רחל, כדי שלא תהיה אפליה בין לאה ורחל. הכל רוחני ולא פיזי.

לעומת זאת יש בגמרא דיונים על בחורה ששכבה עם בחור ומה שקורה אתם לאחר במכן והגמרא דנה בסוגיה בהרחבה. שוב אנו למדים שהיו דברים מעולם.

בברכה
מאיר שמחוני
מאמן ומדריך להצלחה בחיים