8 תשובות
לעזור לבן אדם להחלים ממשהו,
כמו מישהו שאין לו כלום בחיים לבוא ולהראות לו ולפתוח לו את העיניים זה בעצם להחיות אותו לפי שעתי
כמו מישהו שאין לו כלום בחיים לבוא ולהראות לו ולפתוח לו את העיניים זה בעצם להחיות אותו לפי שעתי
אנונימי
כל מיני, תלוי את מי רצח ולמה.
אם רצח סתם, יכול להיות שיעסוק במשהו שקשור לחיים, כמו רופא או מנתח.
אם רצח מישהו כי בגלגול הקודם לקודם היה לו חשבון עם הנרצח, נראה לי שלא יחזור בגילגול.
אם רצח סתם, יכול להיות שיעסוק במשהו שקשור לחיים, כמו רופא או מנתח.
אם רצח מישהו כי בגלגול הקודם לקודם היה לו חשבון עם הנרצח, נראה לי שלא יחזור בגילגול.
אין כזה דבר גלגולים
אנו בידי האלוהים וגם נשמותינו גם מזלינו לכן הוא זה שיחליט מה לעשות עימנו בעתיד לבוא...
מה התיקון שלו זה מלמעלה.
בטוח יהיה לו תיקון מאוד קשה שהנשמה תבחר לעבור.
ישנם כאלה שבמצבים כאלה התיקון שלהם יתפרס על 70 שנה
הוא יוכל לצמצם את הזמן הזה אם יעשה מעשים מאוד טובים בכל מהלך חייו שהנשמה יורדת לעולם לתקן.
בטוח יהיה לו תיקון מאוד קשה שהנשמה תבחר לעבור.
ישנם כאלה שבמצבים כאלה התיקון שלהם יתפרס על 70 שנה
הוא יוכל לצמצם את הזמן הזה אם יעשה מעשים מאוד טובים בכל מהלך חייו שהנשמה יורדת לעולם לתקן.
אני אומר להיות מטפל של ילדים- גנן בגן ילדים, במטרה להתחבר לתום ודברים שהם פרי ראשוני של החיים. בניגוד גמור לסופיות שיצגה אותו בתור רוצח הנוטל חיים.
אנונימי
רב הסיכויים שבאותו גלגול ירצחו אותו (ולא בגלגול החדש כפי שכתבת).
רבי עוז
רבי עוז
לדעתנו? כל מקרה לגופו, כי יש הבדל בין
1-רצח בחמת זעם, בגלל סכנה, פחד או חוסר אונים רגעי, התקף זעם נדיר וספונטני, לבין
2-רצח קר ומתוכנן מראש,''בדם קר''
לכל אחד יש דין שונה-וכך גם בשמיים.
גם בבית משפט מתייחסים לנסיבות ולגורמים ואין אותה ענישה לכולם.
התורה מבדילה חד משמעית בין סוגי רוצחים, וכך גם הענישה.
חד משמעית, אם מדובר ברצח בשוגג-יש עיר מקלט, אם מתוכנן מראש-מידה כנגד מידה.
אבל, עוד פרט אחד ''קטן'' אמרה התורה-תשובה אמיתית וכנה, (שאת אמיתותה אי אפשר להסתיר מהקב''ה) מעומק הלב וחרטה אמיתית, מועילות, ולפעמים 'מומתק' העונש בהתאם.
ז''א אם שב בתשובה והתחרט וקיבל על עצמו לעתיד-גם עונשו אם נגזר עליו למות או להכלא לעולם, יש המתקה לא פעם. שוב, הכל תלוי בנסיבות.
הלכה למעשה?-לשאול רב.
אגב, עוז-הכי התקרב לאמת.
1-רצח בחמת זעם, בגלל סכנה, פחד או חוסר אונים רגעי, התקף זעם נדיר וספונטני, לבין
2-רצח קר ומתוכנן מראש,''בדם קר''
לכל אחד יש דין שונה-וכך גם בשמיים.
גם בבית משפט מתייחסים לנסיבות ולגורמים ואין אותה ענישה לכולם.
התורה מבדילה חד משמעית בין סוגי רוצחים, וכך גם הענישה.
חד משמעית, אם מדובר ברצח בשוגג-יש עיר מקלט, אם מתוכנן מראש-מידה כנגד מידה.
אבל, עוד פרט אחד ''קטן'' אמרה התורה-תשובה אמיתית וכנה, (שאת אמיתותה אי אפשר להסתיר מהקב''ה) מעומק הלב וחרטה אמיתית, מועילות, ולפעמים 'מומתק' העונש בהתאם.
ז''א אם שב בתשובה והתחרט וקיבל על עצמו לעתיד-גם עונשו אם נגזר עליו למות או להכלא לעולם, יש המתקה לא פעם. שוב, הכל תלוי בנסיבות.
הלכה למעשה?-לשאול רב.
אגב, עוז-הכי התקרב לאמת.
באותו הנושא: