3 תשובות
יש כל מיני הסברים. ביקורת המקרא מסבירה שזה שני טקסטים שונים של התורה. הרב ברויאר מסביר שזה מראה שתי בחינות שונות של התגלות ה' בבריאה ויש עוד הסברים...
1. שני סופרים שונים שכתבו כל אחד את דעותיו
2. שהסיפור השני הוא בעצם ההמשך המפורט יותר של הסיפור הראשון בהתמקדות על בריאת האדם.
"כלל שלאחריו מעשה הוא פרטו של הראשון,", זאת אומרת שכשכתוב בתורה תאור כללי ואז הוא מפורט בפרוט זה לא שני ארועים זה ארוע אחד שמתואר פעמיים מכאן רש"י לומד שהבריאה מתוארת בפרק א' בצורה כללית ובקיצור ובפרק ב' התורה מפרטת ומרחיבה איך הדברים נעשו