2 תשובות
הסיבות זה סיבות דתיות, חברתיות, כלכליות, קבוצות משיחיות וקבוצות קנאיות.
והתוצאות זה כבר כל הפרק של המשבר שנוצר בחברה היהודית עקב חורבן בית המקדש
והתוצאות זה כבר כל הפרק של המשבר שנוצר בחברה היהודית עקב חורבן בית המקדש
אנונימי
אוקי, ישנם כמה סיבות
סיבה כלכלית, אידיאולוגית, חברתית, מדינית, משיחית, דתית.
כלכלית- העשירים היו עשירים מאוד. העניים היו עניים מאוד בעקבות מיסים כבדים של האצולה
היה אבטלה גבוהה
מיסים גבוהים ע"י הנציבים.
היהודים רצו שינוי!
אידיאולוגית - היו כמה קבוצות. הצדוקים אשר לא הפריע להם הגישה ההלניסטית. הפרושים אשר הפריע להם אך לא עשו דבר. האייסים אשר היו חבורה של גברים שלא ידוע לנו מה השקפת עולמם, והקנאים אשר היו כמו הפרושים, הפריע להם ואף נקטו פעולה כדי לשנות את ההסדר הקיים.
חברתית- היה מתח רב בין היהודים לבין הנוכרים בארץ ישראל.
הנציבים העדיפו את האינטרסים של הנוכרים על חשבון האינטרסים של היהודים.
לדוגמא בסכסוך קיסריה, כאשר הורדוס בנה את 'קסריה' לא היה ידוע למי שייכת קיסריה. ליהודים או לנוכרים.
מצד אחד הורדוס, היה יהודי ובנה את קיסריה (יה זה ה').
מצד שני קיסר זה של הנוכרים. ( פוליס הליניסטית ).
כמובן הנציבים העדיפו את הנוכרים (בשנת 66 לספירה) ובעקבות זה נוצר מרד אלים בעכו עזה שומרון ואשקלון.
היהודים הרגישו שהם רוצים לשנות את המצב.
מדינית - רומא באותה תקופה היה לה משברים פנימים וזה היתה הזדמנות מצויינת עכשיו להלחם בה.
משיחית - באותה התקופה הרבה אנשים החשיבו את עצמם כמשיח (כמו ישו ב0 לספירה)
אנשים האמינו שהאל לצידנו ולכן ננצח וזה הדביר להם את תקוות המשיחיות וקיוו למצוא את המשיח כאשר ינצחו.
דתית- הייתה פגיעה מתמשכת בדת וברגשות הדתיים (הם הכניסו פסלים ותמונות לבית המקדש, בזזו מאוצרות בית המקדש, מינו כוהנים על פי כסף (שוחד) ). היהודים היו מתוסכלים ורצו שינוי.
תוצאות - היה ויכוח האם לצאת למלחמה (תומכים ונגד)
אני לא אפרט את הטיעונים.
בסוף הוחלט לצאת למלחמה. התוצאות של המרד הגדול היו קשות מאוד. לאחר לחימה של 4 שנים היהודים הפסידו במרד והבית המקדש השני נחרב. הרבה יהודים מתו או נשלחו לעבדות ברומא, הרומאים הטילו מיסים משפילים על היהודים, המצב החברתי של היהודים היה הרוס והמרכז הדתי עבר מירושלים לעיר יבנה
-אני למדתי את המשבר המעשי והנפשי.
בהצלחה
סיבה כלכלית, אידיאולוגית, חברתית, מדינית, משיחית, דתית.
כלכלית- העשירים היו עשירים מאוד. העניים היו עניים מאוד בעקבות מיסים כבדים של האצולה
היה אבטלה גבוהה
מיסים גבוהים ע"י הנציבים.
היהודים רצו שינוי!
אידיאולוגית - היו כמה קבוצות. הצדוקים אשר לא הפריע להם הגישה ההלניסטית. הפרושים אשר הפריע להם אך לא עשו דבר. האייסים אשר היו חבורה של גברים שלא ידוע לנו מה השקפת עולמם, והקנאים אשר היו כמו הפרושים, הפריע להם ואף נקטו פעולה כדי לשנות את ההסדר הקיים.
חברתית- היה מתח רב בין היהודים לבין הנוכרים בארץ ישראל.
הנציבים העדיפו את האינטרסים של הנוכרים על חשבון האינטרסים של היהודים.
לדוגמא בסכסוך קיסריה, כאשר הורדוס בנה את 'קסריה' לא היה ידוע למי שייכת קיסריה. ליהודים או לנוכרים.
מצד אחד הורדוס, היה יהודי ובנה את קיסריה (יה זה ה').
מצד שני קיסר זה של הנוכרים. ( פוליס הליניסטית ).
כמובן הנציבים העדיפו את הנוכרים (בשנת 66 לספירה) ובעקבות זה נוצר מרד אלים בעכו עזה שומרון ואשקלון.
היהודים הרגישו שהם רוצים לשנות את המצב.
מדינית - רומא באותה תקופה היה לה משברים פנימים וזה היתה הזדמנות מצויינת עכשיו להלחם בה.
משיחית - באותה התקופה הרבה אנשים החשיבו את עצמם כמשיח (כמו ישו ב0 לספירה)
אנשים האמינו שהאל לצידנו ולכן ננצח וזה הדביר להם את תקוות המשיחיות וקיוו למצוא את המשיח כאשר ינצחו.
דתית- הייתה פגיעה מתמשכת בדת וברגשות הדתיים (הם הכניסו פסלים ותמונות לבית המקדש, בזזו מאוצרות בית המקדש, מינו כוהנים על פי כסף (שוחד) ). היהודים היו מתוסכלים ורצו שינוי.
תוצאות - היה ויכוח האם לצאת למלחמה (תומכים ונגד)
אני לא אפרט את הטיעונים.
בסוף הוחלט לצאת למלחמה. התוצאות של המרד הגדול היו קשות מאוד. לאחר לחימה של 4 שנים היהודים הפסידו במרד והבית המקדש השני נחרב. הרבה יהודים מתו או נשלחו לעבדות ברומא, הרומאים הטילו מיסים משפילים על היהודים, המצב החברתי של היהודים היה הרוס והמרכז הדתי עבר מירושלים לעיר יבנה
-אני למדתי את המשבר המעשי והנפשי.
בהצלחה