7 תשובות
זה מבלבל
אבל תגידי תמיד לפני את ההוא ואז את הפועל
הוא הלך
הוא התקשר
תמיד שאומרים את ההוא מבינים כשיש איזשהי טעות
אבל תגידי תמיד לפני את ההוא ואז את הפועל
הוא הלך
הוא התקשר
תמיד שאומרים את ההוא מבינים כשיש איזשהי טעות
אנונימי
האמת שזה לא משהו שאת אמורה להתבלבל בו
כי זו שפת האם שלך את דוברת אותה
זה אמור פשוט לבוא לך, לפי ההיגיון
כי זו שפת האם שלך את דוברת אותה
זה אמור פשוט לבוא לך, לפי ההיגיון
אז ככה- נגיד יש את הפועל.. 'תופסים'.
את קודם כל הופכת אותו לזכר.
'תופסים' הופכת ל'תופס'.
ואז את מעבירה אותו לעבר.
'תופס' הפך ל... 'תפס'.
וזה הבניין.. פעל.
אבל עם מקף!
את קודם כל הופכת אותו לזכר.
'תופסים' הופכת ל'תופס'.
ואז את מעבירה אותו לעבר.
'תופס' הפך ל... 'תפס'.
וזה הבניין.. פעל.
אבל עם מקף!
לצערי כול זה עניין של תרגול. בגלל שבכיתה ד'' התחילו איתי אז אני זוכרת בעל פה מבלי להעביר.
אבל יש משהו שנראה לי עוזר: תעבירי את הפועל באותו זמן רק בגוף נסתר ואז לזמן עבר, לדוגמא:
תכנסנה-זמן עתיד גוף נוכחות/נסתרות (עכשיו להעביר לאותו זמן גוף נסתר ) הוא מחר יכנס.
(ועכשיו להעביר לזמן עבר ) הוא אתמול נכנס -בניין נפעל.
זה נראה ארוך אבל אם הזמן תתרגל/י.
אבל יש משהו שנראה לי עוזר: תעבירי את הפועל באותו זמן רק בגוף נסתר ואז לזמן עבר, לדוגמא:
תכנסנה-זמן עתיד גוף נוכחות/נסתרות (עכשיו להעביר לאותו זמן גוף נסתר ) הוא מחר יכנס.
(ועכשיו להעביר לזמן עבר ) הוא אתמול נכנס -בניין נפעל.
זה נראה ארוך אבל אם הזמן תתרגל/י.
שואל השאלה:
תודה רבה על העזרה!
תודה רבה על העזרה!
רק שאלה- כתוב בפרופיל שלך שאת בת 16. אז איך לימדו אתכם עכשיו?!
אני בו' והשנה למדתי את זה!
אני בו' והשנה למדתי את זה!
כי בכיתה ו׳ לומדים רק את הרעיון של הבניינים
בכיתה י׳ לומדים את הנושא בצורה מורחבת יותר
בכיתה י׳ לומדים את הנושא בצורה מורחבת יותר
באותו הנושא: