9 תשובות
ההלכה היהודית אוסרת לחרוט כתובות קעקע על הגוף. איסור זה הוא אחד מתרי"ג מצוות (1) ומקורו בספר ויקרא, פרק י"ט, פסוק כ"ח: "וְשֶׂרֶט לָנֶפֶשׁ לֹא תִתְּנוּ בִּבְשַׂרְכֶם וּכְתֹבֶת קַעֲקַע לֹא תִתְּנוּ בָּכֶם".
שואל השאלה:
תודה רבה
תודה רבה
שמע אחי, הדבר היחיד שאני רוצה ממש לעשות זה קעקועים. לא עגילים וכל החרטות האלה. אני רוצה קעקועים על כל הידיים משהו בןזונה אבל אי אפשר.. אלוהים אמר, אז מי אמר שאני אשבור את המילה שלו?
מזה הבולשיט הזה של אלוהים אמר אתם עשית כל כך הרבה דברים בחיים שאסור מבחינה דתית מה עוצר אותכם מלעשות את מה שאתם רוצים שה הגוף שלכם!
שואל השאלה:
אני בת זה דבר ראשון ואז מה אם כל בן אדם עשה טעות בחיים שלו זה לא אומר שהוא צריך להמשיך לטעות ועוד בכוונה.
וזה חשוב לי גם מבחינה דתית וגם כי לא קוברים גופה עם קעקועים בתוך בית קברות יהודי
אני בת זה דבר ראשון ואז מה אם כל בן אדם עשה טעות בחיים שלו זה לא אומר שהוא צריך להמשיך לטעות ועוד בכוונה.
וזה חשוב לי גם מבחינה דתית וגם כי לא קוברים גופה עם קעקועים בתוך בית קברות יהודי
לורין עשתה שיעורי בית חח
(אני לא יודע אם יש איסור אבל אני עושה כי בא לי, חיים רק פעם אחת)
(אני לא יודע אם יש איסור אבל אני עושה כי בא לי, חיים רק פעם אחת)
"שיעורי בית" חחח
יש איסור בתורה, מי שרוצה לשמור על האיסור הזה - כל הכבוד.
מי שרוצה לעשות קעקוע למרות שאסור על פי ההלכה - זכותו המלאה. אף אחד לא ישפוט אתכם חוץ מזה שיושב שם למעלה.
יש איסור בתורה, מי שרוצה לשמור על האיסור הזה - כל הכבוד.
מי שרוצה לעשות קעקוע למרות שאסור על פי ההלכה - זכותו המלאה. אף אחד לא ישפוט אתכם חוץ מזה שיושב שם למעלה.
ההלכה היהודית אוסרת לחרוט כתובות קעקע על הגוף. איסור זה הוא אחד מתרי"ג מצוות ומקורו בספר ויקרא, פרק י"ט, פסוק כ"ח: "וְשֶׂרֶט לָנֶפֶשׁ לֹא תִתְּנוּ בִּבְשַׂרְכֶם וּכְתֹבֶת קַעֲקַע לֹא תִתְּנוּ בָּכֶם". וכך כותב הרמב"ם בהלכות עבודה זרה:
cquote2.svg
כתובת קעקע האמורה בתורה, הוא שישרוט על בשרו וימלא מקום השריטה כוחל או דיו או שאר צבעונין הרושמין; וזה היה מנהג הגויים שרושמין עצמן לעבודה זרה שלהן, כלומר שהוא עבד מכור לה ומורשם לעבודתה. ומעת שירשום באחד מדברים הרושמים אחר שישרוט, באי זה מקום מן הגוף, בין איש בין אישה - לוקה.
– משנה תורה לרמב"ם, הלכות עבודה זרה וחוקות הגויים, פרק י"ב, הלכה י"א
האיסור חל על כתובת קעקע בכל מקום בגוף, בין מקום שרגיל להיות גלוי ובין מקום שרגיל להיות מכוסה.
אחד הטעמים הניתנים לאיסור הוא היותם של היהודים שייכים לעם חשוב אשר לא נאה לו להשחית את גופו. פרשן המקרא "חזקוני" כותב את הטעם שלא ראוי ליהודי לשים בגופו אות אחר מלבד האות של המילה. טעם אחר שניתן (למשל בספר החינוך) לאיסור הוא הצורך להבדל ממנהגי עבודה זרה.
לעומת זאת, מותר לבצע קעקוע לצורכי איפור, הנשאר על העור למשך כשנה-שנתיים ודוהה לגמרי עם חלוף הזמן.
cquote2.svg
כתובת קעקע האמורה בתורה, הוא שישרוט על בשרו וימלא מקום השריטה כוחל או דיו או שאר צבעונין הרושמין; וזה היה מנהג הגויים שרושמין עצמן לעבודה זרה שלהן, כלומר שהוא עבד מכור לה ומורשם לעבודתה. ומעת שירשום באחד מדברים הרושמים אחר שישרוט, באי זה מקום מן הגוף, בין איש בין אישה - לוקה.
– משנה תורה לרמב"ם, הלכות עבודה זרה וחוקות הגויים, פרק י"ב, הלכה י"א
האיסור חל על כתובת קעקע בכל מקום בגוף, בין מקום שרגיל להיות גלוי ובין מקום שרגיל להיות מכוסה.
אחד הטעמים הניתנים לאיסור הוא היותם של היהודים שייכים לעם חשוב אשר לא נאה לו להשחית את גופו. פרשן המקרא "חזקוני" כותב את הטעם שלא ראוי ליהודי לשים בגופו אות אחר מלבד האות של המילה. טעם אחר שניתן (למשל בספר החינוך) לאיסור הוא הצורך להבדל ממנהגי עבודה זרה.
לעומת זאת, מותר לבצע קעקוע לצורכי איפור, הנשאר על העור למשך כשנה-שנתיים ודוהה לגמרי עם חלוף הזמן.
אם את דואגת שלא יקברו אותך במקום קבורה יהודי, אז תדעי שאחרי שמתים פשוט יורידו לך את הקעקוע ואז יקברו אותך.