תשובה אחת
שלום רב
שאלת את שאלת השאלות שמטרידה אנשים דתיים רבים ואין לה סוף וגבולות.
צניעות על פי מה שמופיע בתנ"ך היא דרך התנהגות של יושר ואמת עם הבורא. כמובן שדרך זו משפיעה על מערכת היחסים של אדם לחברו שזו עיקרה של התורה.
מעבר לכך כל מה שנוסף הוא בגדר גדרות וסייגים שהוסיפו רבנים במהלך הדורות, ועל פי פריצות הדור הם משתדלים לחזק ולתגבר את הלבוש "הצנוע" על פי מבטם האישי. כך אנו מוצאים למעשה שאין הגדרה מדויקת מהו לבוש צנוע, כל עוד אינו חושף את הגוף באזורים הרגישים.
יש שמקבלים שחולצת גופייה כבר מספקת מבחינת צניעות כי היא מכסה את חלקי הגוף הנשיים הרגישים עד אלו שדורשים מהנשים שלהם ללכת עם סרבל עליון מעל לבגדים, ראש מכוסה בכיסוי מלא ורעלה על הפנים כדרך שדרש חומייני באירן. אין לדבר הזה גבולות.
על עניינה של הצניעות כבר ענה לך חברי וידידי בבר ולא אחזור על דבריו.
בברכה
הרב מאיר שמחוני
שאלת את שאלת השאלות שמטרידה אנשים דתיים רבים ואין לה סוף וגבולות.
צניעות על פי מה שמופיע בתנ"ך היא דרך התנהגות של יושר ואמת עם הבורא. כמובן שדרך זו משפיעה על מערכת היחסים של אדם לחברו שזו עיקרה של התורה.
מעבר לכך כל מה שנוסף הוא בגדר גדרות וסייגים שהוסיפו רבנים במהלך הדורות, ועל פי פריצות הדור הם משתדלים לחזק ולתגבר את הלבוש "הצנוע" על פי מבטם האישי. כך אנו מוצאים למעשה שאין הגדרה מדויקת מהו לבוש צנוע, כל עוד אינו חושף את הגוף באזורים הרגישים.
יש שמקבלים שחולצת גופייה כבר מספקת מבחינת צניעות כי היא מכסה את חלקי הגוף הנשיים הרגישים עד אלו שדורשים מהנשים שלהם ללכת עם סרבל עליון מעל לבגדים, ראש מכוסה בכיסוי מלא ורעלה על הפנים כדרך שדרש חומייני באירן. אין לדבר הזה גבולות.
על עניינה של הצניעות כבר ענה לך חברי וידידי בבר ולא אחזור על דבריו.
בברכה
הרב מאיר שמחוני
באותו הנושא: