2 תשובות
מה זאת אומרת שם המספר? יעני 1 - אחד ו100 - מאה?
פתיחה - תלמידים לומדים בבתי הספר היסודיים את שמותיהם המילוליים
של המספרים אך בזמן האחרון צצה מחלוקת בנוגע ללמידת שם המספר
ורבים טוענים כי אין זה הכרחי ללמד את הילדים כיצד לכתוב את המספר
בעברית.
טיעון - לפי דעתנו\דעתי כן חיוני והכרחי ללמוד את כתיבת שם המספר
בלשון עברית.
נימוק - ילדים כיום גדלים לתוך הטכנולוגיה ושפת הסלנג המתפתחת
"רומסת" לכאורה את השפה העברית. ילדים כיום כותבים מספרים לא
בשמותיהם והחשש שעם הזמן יאבד כל ידע בנוגע לשמותם של המספרים
בעברית, וביחד איתם גם השפה העברית התקינה עצמה.
דוגמא\דוגמאות - (אני סתם מביאה דוגמא אתם יכולים להשתמש בה)
לדוגמא: כאשר הייתי ילד המורה בכיתה שאלה האם את המספר 300
כותבים 'שלושמאות' או 'שלוש מאות' ואני הייתי בטוח\ה שאת המספר
רושמים במחובר, כשם שכותבים אותו (כמספר) במחובר. אך להפתעתי טעיתי.
סיכום - לסיכום, דעתי היא שחיוני ביותר ללמד את שם המספר.
לפי הדוגמא שציינתי, אם לא הייתי יודע\ת עד היום כיצד כותבים את המספר
זהו היה חור רציני ועמוק בידע. לכן למידת שם המספר היא דבר מאוד חשוב.
של המספרים אך בזמן האחרון צצה מחלוקת בנוגע ללמידת שם המספר
ורבים טוענים כי אין זה הכרחי ללמד את הילדים כיצד לכתוב את המספר
בעברית.
טיעון - לפי דעתנו\דעתי כן חיוני והכרחי ללמוד את כתיבת שם המספר
בלשון עברית.
נימוק - ילדים כיום גדלים לתוך הטכנולוגיה ושפת הסלנג המתפתחת
"רומסת" לכאורה את השפה העברית. ילדים כיום כותבים מספרים לא
בשמותיהם והחשש שעם הזמן יאבד כל ידע בנוגע לשמותם של המספרים
בעברית, וביחד איתם גם השפה העברית התקינה עצמה.
דוגמא\דוגמאות - (אני סתם מביאה דוגמא אתם יכולים להשתמש בה)
לדוגמא: כאשר הייתי ילד המורה בכיתה שאלה האם את המספר 300
כותבים 'שלושמאות' או 'שלוש מאות' ואני הייתי בטוח\ה שאת המספר
רושמים במחובר, כשם שכותבים אותו (כמספר) במחובר. אך להפתעתי טעיתי.
סיכום - לסיכום, דעתי היא שחיוני ביותר ללמד את שם המספר.
לפי הדוגמא שציינתי, אם לא הייתי יודע\ת עד היום כיצד כותבים את המספר
זהו היה חור רציני ועמוק בידע. לכן למידת שם המספר היא דבר מאוד חשוב.
באותו הנושא: