תשובה אחת
כוח הכבידה שעל כדור הארץ נובע מהמסה של הכדור. ברמת העיקרון, כל שתי מסות מושכות אחת את השנייה ולכן כדור הארץ מושך אותנו אליו.
הכדור מסתובב סביב עצמו כי בהתחלה הוא היה פשוט ענן של גזים ואבק שהתערבלו אחד בתוך השני. בגלל שהם נמשכו הם יצרו ענן קטן יותר שהסתובב מהר יותר (נסי לדמיין מחליקה על הקרח שמסתובבת לאט כאשר הידיים שלה פרושות לצדדים ומאוד מהר כאשר היא מקרבת אותן אליה). הענן הזה הלך והתכווץ עד שהפך לכדור יחסית קטן. הסיבוב ההתחלתי הזה הוא מה שגורם לכדור להמשיך להסתובב. כלומר, התנופה שהוא קיבל בהתחלה גורמת לו להסתובב עד היום.
כדי לעצור את הסיבוב משהו יצטרך להפעיל כוח עצום (הכוונה היא לכוח חיצוני, לא משהו פנימי שלנו) בכיוון הנגדי, בדיוק בנקודה הנכונה (לא מאוד סביר שזה יקרה) ולכן, לא הייתי דואגת לגבי הפסקת הסיבוב שלו ;)
באותו הנושא: