12 תשובות
וואו, המון דברים
את הרוב.
וואו יש הרבה.. מערכת החינוך בארץ באמת ממש לא טובה.. לא מכלילה כי יש מערכות חינוך טובות..
לבטל את שיעורי החינוך המיני..
אנונימי
את כל מערכת החינוך...xd ת'כלס הכי נכון
לחנך את המורות! לא את התלמידים!
להתחיל ללמד איך משלמים מיסים או מגדלים ילד... משהו שיעזור בחיים
לא צריך לשנות כלום פשוט להעיף אותה קיבינימט
זה עושה רק צרות
זה עושה רק צרות
להחזיר את הבגרויות לכיתה י
להוציא תנך מהבגרויות (באופן אישי אני לא מבינה איך זה יעזור לי בחיים)
לעשות חוק שאסור לערב פוליטיקה בלימודים
וזה בעיקרון מה שכרגע מטריד אותי
להוציא תנך מהבגרויות (באופן אישי אני לא מבינה איך זה יעזור לי בחיים)
לעשות חוק שאסור לערב פוליטיקה בלימודים
וזה בעיקרון מה שכרגע מטריד אותי
צריך לשנות כל כך הרבה דברים, שעדיף כבר לסגור הכל ולהתחיל מחדש...
אבל אם להתייחס לעניין אחד, מרכזי וחשוב מאוד, שמטריד אותי כבר הרבה זמן:
העובדה שמלמדים אותנו 12 (!) שנים בכדי לצאת משם עם 0 (!) מידע והכנה לחיים!
12 שנים:
מתוכם 9 ריקות כמעט לגמרי מתוכן ובהן הדבר היחיד שאנו למדים הוא מעט בסיס במתמטיקה ואנגלית, וכל השאר הוא בזבוז זמן מוחלט שאף אחד לא זוכר ממנו מילה;
3 שנים נוספות בהם מלחיצים ומתישים בני נוער בשיא התפתחותם, רק בכדי להצליח במבחנים מגוחכים וחסרי משמעות, שלא מעידים דבר על הנושא אותו הם מייצגים, וכל שכן לא מעידים דבר על יכולות התלמיד, ושבהם רק בוחן מעופף במשרד החינוך מעיף מבט חטוף לפני שנעלמים מעין העולם לנצח. וכל זאת בכדי להשיג פיסת נייר חסרת משמעות, שכל תועלתה הוא במתן אופציה לכניסה למוסדות לימוד אמתיים, בהם יהיה על התלמיד להשקיע עוד לפחות חצי עשור בכדי לצאת עם תואר שיאפשר לו, אולי, בעזרת מזל והרבה פרוטקציות, להגיע למשרה בינונית בה יוכל לבלות את שארית חייו בעבודה קשה בכדי להיות מסוגל לשלם אפילו על הזכות לנשום אוויר...
ובכל אותן שנים, אף לא דקה אחת מוקדשת להקניית הידע הבסיסי ביותר בנוגע לאופן התנהלות העולם. על כל אדם (שלו אין פריבילגיות מיוחדות, הנובעות בעיקר מכסף וייחוס שעליהם אין לאלו החסרים אותם שליטה) לנחש לו בעצמו מה מקומו בעולם, היכן הוא עומד לעומת אחרים, מהם חובותיו, זכויותיו ואיך להמשיך משם... שום דבר! אפילו לא הצצה חטופה בגורל שהמערכת שלמה של שחיתות וצביעות ייעדו לו!
לדעתי, אם מערכת החינוך מצפה מאתנו להאמין כמו פתאים שכל הפולמוס סביב "בגרות" אינו המקבילה של בייביסיטר, אלא מקום בו מקנים לילדים עצמאות וכלים לחיים, לכל הפחות עליהם לעשות זאת באמת ולספק לצעירים היוצאים אל העולם מושג על אותו עולם, לסלול להם דרך להתקדם בו, ולא לספק להם צוק של חוסר אונים בהגיעם אל אותו מעמד. במילים אחרות, לכל הפחות שיעניקו את הבסיס - תקווה לעתיד!
אבל אם להתייחס לעניין אחד, מרכזי וחשוב מאוד, שמטריד אותי כבר הרבה זמן:
העובדה שמלמדים אותנו 12 (!) שנים בכדי לצאת משם עם 0 (!) מידע והכנה לחיים!
12 שנים:
מתוכם 9 ריקות כמעט לגמרי מתוכן ובהן הדבר היחיד שאנו למדים הוא מעט בסיס במתמטיקה ואנגלית, וכל השאר הוא בזבוז זמן מוחלט שאף אחד לא זוכר ממנו מילה;
3 שנים נוספות בהם מלחיצים ומתישים בני נוער בשיא התפתחותם, רק בכדי להצליח במבחנים מגוחכים וחסרי משמעות, שלא מעידים דבר על הנושא אותו הם מייצגים, וכל שכן לא מעידים דבר על יכולות התלמיד, ושבהם רק בוחן מעופף במשרד החינוך מעיף מבט חטוף לפני שנעלמים מעין העולם לנצח. וכל זאת בכדי להשיג פיסת נייר חסרת משמעות, שכל תועלתה הוא במתן אופציה לכניסה למוסדות לימוד אמתיים, בהם יהיה על התלמיד להשקיע עוד לפחות חצי עשור בכדי לצאת עם תואר שיאפשר לו, אולי, בעזרת מזל והרבה פרוטקציות, להגיע למשרה בינונית בה יוכל לבלות את שארית חייו בעבודה קשה בכדי להיות מסוגל לשלם אפילו על הזכות לנשום אוויר...
ובכל אותן שנים, אף לא דקה אחת מוקדשת להקניית הידע הבסיסי ביותר בנוגע לאופן התנהלות העולם. על כל אדם (שלו אין פריבילגיות מיוחדות, הנובעות בעיקר מכסף וייחוס שעליהם אין לאלו החסרים אותם שליטה) לנחש לו בעצמו מה מקומו בעולם, היכן הוא עומד לעומת אחרים, מהם חובותיו, זכויותיו ואיך להמשיך משם... שום דבר! אפילו לא הצצה חטופה בגורל שהמערכת שלמה של שחיתות וצביעות ייעדו לו!
לדעתי, אם מערכת החינוך מצפה מאתנו להאמין כמו פתאים שכל הפולמוס סביב "בגרות" אינו המקבילה של בייביסיטר, אלא מקום בו מקנים לילדים עצמאות וכלים לחיים, לכל הפחות עליהם לעשות זאת באמת ולספק לצעירים היוצאים אל העולם מושג על אותו עולם, לסלול להם דרך להתקדם בו, ולא לספק להם צוק של חוסר אונים בהגיעם אל אותו מעמד. במילים אחרות, לכל הפחות שיעניקו את הבסיס - תקווה לעתיד!
שיפסיקו לקבל מורות ביצ'יות -.-
הייתה כתבה על זה, משהו כמו לפניי כחצי שנה.
השוו בין בית ספר בישראל לבית ספר באירופה
יש שם כיתות מצומצמות מאוד (25ילדים גג)
וגם שם, יש מורה + סייעת.
ההפסקות שלהם הרבה יותר ארוכות, אצלנו זה 10 דק' בממוצע.
בקיצור, יש המון מקום לשיפור.
השוו בין בית ספר בישראל לבית ספר באירופה
יש שם כיתות מצומצמות מאוד (25ילדים גג)
וגם שם, יש מורה + סייעת.
ההפסקות שלהם הרבה יותר ארוכות, אצלנו זה 10 דק' בממוצע.
בקיצור, יש המון מקום לשיפור.
באותו הנושא: