6 תשובות
מה השאלות?
שואל השאלה:
הוראות:

1. העבודה של מינימום קבוצה (בכלקבוצתית3 של ומקסימום תלמידים,4

תלמידים).

2. בכל חשש להעתקה, 2 העבודות יפסלו!

3. העבודה תוגש ב-18.12, מודפסת (לא ניתן להגיש במייל).

4. לא יתקבלו עבודות שיוגשו באיחור!

5. קראו עמודים ______ בספר, ואת דף המידע.

6. שאלות מתוך אחת שאלה עלענו1-2 שאלה ועל,3 עליכם הכל (סך

לענות על שתי שאלות).

7. הכתבות את לצרף (יש שימוש תעשו בהן הכתבות את לעבודה לצרףיש

אליהן). קישורים ולאעצמן לא מהשני. האחד כתבות להעתיק ניתןלא

יתקבלו כתבות זהות!

כלשהי מסיבה זה ביום מגיע/ה אינךאם באחריותך עם העבודה אתלהעביר

חבר/ה.

בהצלחה,

תמר ודניאל



1. העצמאות: מגילתמתוך".. תקייםשוויון ומדיני חברתי זכויות

ומין גזע דת, הבדל בלי אזרחיה לכלגמור; מצפון, דת, חופש תבטיח

ותרבות חינוךלשון,; כל של הקדושים המקומות על תשמור

הדתות..".

1. גוריוןבן העצמאות, במגילת זה בחלקמכריז עקרונות מספרעל

שינחו

הסב ישראל. מדינתאתירו מהעקרונות אחדכל.

שלמדתם החומרים עלהסתמכו אליהם המקורות,

הופניתם בחלק ההנחיות, ועל מקורות מידע עצמאיים.

2. מהעקרונות אחדלכל שהסברתם הקודם בסעיף, תנו דוגמא מחיי

המדינה היום, מתוך בכתבות החדשותאתרי, אשר הולמת את

העצמאות הכרזתרוח ודוגמא אשרסותרת הכרזת רוח את

העצמאות. הסבירו מדוע ישנה סתירה/הלימה, וכיצד?

2. א. ודמוקרטית. יהודית מדינה היא ישראל מדינת העצמאות, מגילתע"פ

עמדו על כל מאפיין בנפרד.

2. אלה. מאפיינים שני בין התנגשות קיימתלעיתים הסבירו היאמדוע

נגרמת.

3. הביאו דוגמא מתוך כתבות באתרי החדשות להתנגשות זאת.

3. החוק הצעת את בכנסת הציע זאב הכנסתחבר חברת למטה. המצורפת

זהכנסתא שה טוענתבית הצעת ופוג הערבי המיעוט את מפלהחוקמת

בזכויותיו במדינה דמוקרטית.

1. הסבירו מהי מדינת לאום, ומהם מיעוטים.

2. מדינת של אופייה את מקדמת החוק הצעת לדעתכם האםהסבירו

ישראל כמדינת לאום, או לא.



3. החוק הצעת בקבלת התומכים טיעונים שניהציגו המצורפת, ושני

ז הכנסת חברת בעמדת התומכיםטיעוניםא בתשובתכםבית.

הסתמכו על החומר הנלמד.
אנונימי
שואל השאלה:
הוראות:
1. העבודה קבוצתית (בכל קבוצה מינימום של 3 תלמידים, ומקסימום של 4 תלמידים).
2. בכל חשש להעתקה, 2 העבודות יפסלו!
3. העבודה תוגש ב-18.12, מודפסת (לא ניתן להגיש במייל).
4. לא יתקבלו עבודות שיוגשו באיחור!
5. קראו עמודים ______ בספר, ואת דף המידע.
6. ענו על שאלה אחת מתוך שאלות 1-2, ועל שאלה 3 (סך הכל עליכם לענות על שתי שאלות).
7. יש לצרף לעבודה את הכתבות בהן תעשו שימוש (יש לצרף את הכתבות עצמן ולא קישורים אליהן). לא ניתן להעתיק כתבות האחד מהשני. לא יתקבלו כתבות זהות!
אם אינך מגיע/ה ביום זה מסיבה כלשהי באחריותך להעביר את העבודה עם חבר/ה.
בהצלחה,
תמר ודניאל
1. מתוך מגילת העצמאות: ".. תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות..".
א. בן גוריון מכריז בחלק זה במגילת העצמאות, על מספר עקרונות שינחו
את מדינת ישראל. הסבירו כל אחד מהעקרונות. הסתמכו על החומרים שלמדתם, המקורות אליהם הופניתם בחלק ההנחיות, ועל מקורות מידע עצמאיים.
ב. לכל אחד מהעקרונות שהסברתם בסעיף הקודם, תנו דוגמא מחיי המדינה היום, מתוך כתבות באתרי החדשות, אשר הולמת את רוח הכרזת העצמאות ודוגמא אשר סותרת את רוח הכרזת העצמאות. הסבירו מדוע ישנה סתירה/הלימה, וכיצד?
2. א. ע"פ מגילת העצמאות, מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. עמדו על כל מאפיין בנפרד.
ב. לעיתים קיימת התנגשות בין שני מאפיינים אלה. הסבירו מדוע היא נגרמת.
ג. הביאו דוגמא מתוך כתבות באתרי החדשות להתנגשות זאת.
3. חבר הכנסת זאב הציע בכנסת את הצעת החוק המצורפת למטה. חברת הכנסת זאבית טוענת שהצעת החוק מפלה את המיעוט הערבי ופוגמת בזכויותיו במדינה דמוקרטית.
א. הסבירו מהי מדינת לאום, ומהם מיעוטים.
ב. הסבירו האם לדעתכם הצעת החוק מקדמת את אופייה של מדינת ישראל כמדינת לאום, או לא.
ג. הציגו שני טיעונים התומכים בקבלת הצעת החוק המצורפת, ושני טיעונים התומכים בעמדת חברת הכנסת זאבית. בתשובתכם הסתמכו על החומר הנלמד.
אנונימי
שואל השאלה:
ההודעה השנייה תקראי
אנונימי
תכנס לאתרים האלה http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=7187 http://textologia.net/?p=4745 תקרא ותנסה להבין אזרחות זה ממש לא מקצוע קשה אפילו אם אתה צריך להגיש מחר אתה יכול להספיק אם תעשה היום אז בהצלחה:)
שואל השאלה:
את יכולה לעזור לי?
אנונימי